924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 12 1 2 3 4 > >>
Autor Felgi - jak dobierać
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 23-03-2006 14:00
Ponieważ od czasu do czasu pojawiają się pytania typu "Czy te felgi/koła mi wejdą do mojego 924" postanowiłem napisać mały poradnik, który powinien pomóc w samodzielnym rozwiązaniu tego problemu.

Trochę teorii, czyli parametry felgi:



1 - szerokość felgi (wyrażona w calach)
2 - średnica felgi (wyrażona w calach)
3 - średnica okręgu wyznaczonego przez śruby mocujące (wyrażona w mm)
4 - ET (offset) odsadzenie felgi (wyrażone w mm)
5 - DC średnica otworu centrującego (wyrażona w mm)
Jest jeszcze wysokość rantu felgi oznaczone symbolem literowym (i kilka innych parametrów dla nas nieistotnych).

W 924 powyższe parametry przybierały następujące wartości:
1 - 6" (5,5" - stalowe zimówki, nigdy takich nie widziałem)
2 - 14" i 15" (16" - opcja w Turbo)
3 r11; 108 mm - 4 śruby (130 mm - 5 śrub (np. w Turbo i "S" )
4 - 33.8 mm - 4 śruby (130 mm - 5 śrub (np. w Turbo i "S" ) - prawdziwość tych informacji najtrudniej mi potwierdzić. Na moich 15" felgach nie napisano, jakie mają ET. Podałem te wartości za www.924.org, ale są tacy co twierdzą, że mają w tzw "pająkach" (14" ) ET=20 mm.
5 - 57,1 mm (w Turbo i S - nie wiem)
Felgi samochodów osobowych mają typową wysokość rantu oznaczoną literką "J" - tak jest najczęściej, choć bywają i JJ (wyższe ranty), E i F (niższe np. w stalowych) i inne.

Kompletny pis felgi najczęściej wygląda mniej więcej tak:

6Jx15 108x4 ET34 DC57

Co kolejno oznacza, że felga ma szerokość 6", wysokość rantu J, średnica rozmieszczenia czterech otworów mocujących to 108 mm, odsadzenie felgi 34 mm, średnica otworu centrującego 57 mm.

Czemu nie mając felgi przed oczyma nie da się policzyć na 100% czy felga wejdzie czy nie?
Na to pytanie łatwo sobie odpowiedzieć patrząc na rysunek powyżej - szerokość felgi podawana przez producenta to szerokość osadzenia wew. krawędzi opony (bark opony), a nie całkowita szerokość zewnętrzna felgi. Dwie felgi o tej samej szerokości w opisie mogą mieć inną szerokość całkowitą (ta nas interesuje najbardziej), bo kształt rantu może być różny. Jedne ranty wystają bardziej inne są zupełnie płaskie. Tym niemniej na podstawie skromnych informacji katalogowych możemy śmiało, z dużą dokładnością, oszacować czy dana felga zmieści się do naszego 924 i ew. jaki wykonać dystans, jeśli to konieczne.

Trochę praktyki, czyli jak to zrobić samemu.
Mój tekst poniżej opierają się na własnych doświadczeniach, więc na pewno nie nosi znamion "jedynego, słusznego toku rozumowania" i proszę go tak nie traktować. Założenia były takie - nowe felgi o większej średnicy mają ładnie wypełniać nadkola, poprzez możliwie duże odsadzenie ich od piast, nie mogą jednak ocierać o nadkola.
Moje felgi mają rozmiar 7x17 ET40 - oznacza to, że są dość głęboko schowane w nadkolu. Na tyle głęboko, że ocierały o sprężyny z przodu i o wewnętrzną część nadkola z tyłu. Aby osiągnąć założony cel wykonałem tuleje dystansowe o możliwie dużej szerokości. Metodą prób i błędów doszedłem do następujących wartości:
- przód - 23 mm
- tył - 40 mm
W ten sposób osiągnąłem wypadkowe ET:
- przód - 40-23=17 mm
- tył - 40-40=0 mm
Dla felgi o szerokości 7" można je przyjąć jako graniczne - mniejsze (czy ujemne) ET powodowałoby takie wysunięcie koła na zewnątrz, ze ocierałoby ono o rant błotnika. Przy takich wartościach ET największe znaczenie zaczynają mieć opony (ich szerokość, profil i budowa ścianki bocznej), o czym niżej.
Możemy teraz policzyć jak daleko od piasty możemy odsunąć zewnętrzną krawędź felgi (dla ścisłości to wewnętrzną stronę zewnętrznej krawędzi smiley).
a ) szerokość felgi to 7" - dla wygody przeliczamy cale na milimetry co daje nam 178 mm.
b ) interesuje nas środek geometryczny felgi czyli 178/2=89 mm - w takiej odległości od piasty byłby zew. brzeg felgi gdyby ET=0.
c ) ustaliliśmy wyżej najmniejsze możliwe ET dla mojej felgi (17 i 0), więc musimy je teraz odjąć co da nam:
- przód: 89-17=72 mm
- tył: 89-0=89 mm
Jeśli zwiększymy te wartości, czyli odsuniemy brzeg felgi od piasty to zaczną się kłopoty z ocieraniem kół.

Jak to wygląda w rzeczywistości pokazuje poniższe zdjęcie - widok tylnego, lewego, błotnika i koła (zdjęcie robione od tyłu, nieco w górę).



Odległość opony od brzegu błotnika jest tu mniejsza niż 4 mm. Muszę też zaznaczyć, że jeżdżę na dość dużym ujemnym pochyleniu kół - od 1,5 st. do 2,5 st. (fabryka zaleca z przodu max. 35 min. z tyłu 55 min.) Skutkuje to tym, że góra koła jest mocniej pochylona do środka samochodu i łatwiej "chowa się" w błotnik. Moje auto jest też dość mocno obniżone.

Ok. Mamy już jakiś odnośnik - dla koła 7x17 minimalne ET to 17/0 mm (przód/tył).
Przeliczmy te wartości dla jakiejś innej przykładowej felgi - żeby było z życia wzięte niech to będą felgi Ciacha o rozmiarze 17x7,5 ET 35. Chcemy wiedzieć, czy nie będą za bardzo wystawały, czyli czy zmieszczą się w błotnik. Jeśli natomiast okaże się, że wpadną za głęboko to policzymy, jaki dystans będzie potrzebny, by były wysunięte tak jak w moim samochodzie. Postępujemy dokładnie tak jak w przykładzie wyżej z moimi felgami:
a ) przeliczamy szerokość felgi z cali na milimetry: 7,5"=190,5mm
b ) liczymy jak daleko odsunięty jest brzeg felgi od jej środka: 190,5/2=95,25mm
c ) odejmujemy od powyższej wartości ET tej felgi czyli 95,25-35=60,25mm
Jedno jest pewne - felga Ciacha nie będzie wystawać poza obrys samochodu, bo jej krawędź jest odsunięta od piasty o 60,25mm, a jak wykazaliśmy wcześniej mogłaby być odsunięta o 72 lub 89 mm (przód/tył). Skoro felga wpadła dość głęboko, to może się okazać, że będzie ocierać o sprężyny lub wnętrze nadkola - zastosujemy dystanse.
OK. To teraz liczymy szerokość dystansów - banalna sprawa:
- przód - krawędź felgi mamy odsuniętą od piasty o 60,25 mm, a chcemy mieć o 72 mm - dajemy, więc dystans 72-60,25=9,75 (w przybliżeniu 10 mm)
- tył - krawędź felgi mamy odsuniętą od piasty o 60,25 mm, a chcemy mieć o 89 mm - dajemy, więc dystans 89-60,25=28,75 (w przybliżeniu 29 mm).

Prawda, że proste? W rzeczywistości Ciachu ma dystanse odpowiednio 10 i 25mm. Tył nieco mniej niż wynikało z wyliczeń, bo z założenia Ciachu jeździć miał na zdecydowanie szerszych oponach niż ja (zdaje się, że 245/40). Musiał, więc zostawić nieco więcej miejsca na wystającą poza felgę oponę.

Tu dochodzimy do kwestii opon - bardzo ważnej przy doborze felg i dystansów - wiem to z własnego doświadczenia. Ja przetestowałem następujące konfiguracje na felgach i dystansach opisanych wyżej:
a)
- przód - opony Pirelli: 205/50 - ocierało o błotnik przy ciasnych zakrętach i nieco szybszej jeździe
- tył - opony Michelin 225/40 - ocierało o błotnik przy bardzo mocno obciążonym samochodzie, lub na szybkich, ciasnych łukach ale ocierało tylko minimalnie - nie odczuwałem tego w aucie ale widziałem potem delikatne ślady na oponie
b )
- przód - opony Dunlop: 205/45, pochylenie kół: 2,5 st - nic nie ociera, jest OK
- tył - opony Dunlop: 215/45, pochylenie kół 1,5 st - nic nie ociera, jest OK

Trzeba wziąć pod uwagę, że ja z przodu lekko poszerzyłem sobie błotniki - złapaliśmy ze szwagrem we dwóch i ładnie je rozciągnęliśmy. To chyba było najtańsze poszerzenie samochodu w historii smiley. Prawie tego nie widać, ale w przypadku wcześniejszych opon (Pirelli) przyniosło oczekiwany rezultat - dało się skręcać (choć ocierało na zakrętach). Te opony, które mam teraz opcja "b" chyba nie wymagałyby czegoś takiego.
Tak na prawdę to sporo zależy od opon, a raczej ich producenta. U wulkanizatora miałem przez chwilę założone na moje felgi opony 205/45 Pirelli i Michelin - Pirelli było zdecydowanie bardziej "balonowate" - jak się położyło koła na płasko obok siebie to Pirelli było wyższe(czyli szersze jak stało pionowo) o ok. 8-10 mm, czyli powiedzmy 5 mm na stronę. Niby niewiele, a dla błotnika to może być spora różnica smiley. Dunlop był równie wąski jak Michelin.

Warianty i utrudnienia czyli jakie mamy wyjścia gdy mamy inny rozstaw śrub i/lub inną średnicę otworu centrującego

Wiemy już jak policzyć czy felga wejdzie w nasze nadkola czy nie i jak policzyć, jakiej grubości dystanse potrzebujemy. Teraz trochę o utrudnieniach:
a )felga inny otwór centrujący niż nasze 57,1 mm
- gdy otwór w feldze jest mniejszy, ale rozstaw śrub jest OK. to można otwór w feldze roztoczyć na większy o potrzebnym nam wymiarze r11; to jeśli mamy takie ET felgi, że akurat nam pasuje nie planujemy zakładać dystansów. Jeśli i tak musimy robić dystanse to czasem daje się to zrobić na dystansie bez ruszania felgi.
- gdy otwór w feldze jest większy, a nie robimy dystansów to można poszukać odpowiednich pierścieni redukcyjnych. Jest to najczęściej plastikowa tulejka z odpowienim mocowaniem wciskana w otwór centrujący felgi i redukująca jego średnicę do nam potrzebnej (równej średnicy naszej piasty). Pytajcie u ludzi sprzedających felgi r11; powinni wiedzieć o co chodzi.
- czasem, nawet w przypadku, gdy felga ma dokładnie taki otwór centrujący jak trzeba musimy go powiększać. Dzieje się tak, gdy planujemy robić dystans nieco mniejszej grubości niż długość piasty r11; wtedy felga już się nie załapie na piastę, a z drugiej strony nie ma jak zrobić odpowiedniego pierścienia centrującego na dystansie. Wyjścia są 3:
* zrobienie dystansu nieco rcieńszegor1;, by osadzić felgę na piaście jeszcze,
* grubszego, by jego pierścień centrujący mógł rzejśćr1; na tę część gdzie piasta ma już mniejszą średnicę,
* takiego jaki sobie wymarzyliśmy, ale wtedy grubość jego pierścienia centrującego trzeba dodać do średnicy piasty i odpowiednio roztoczyć otwór centrujący w feldze.
Uzupełnieniem/wyjaśnieniem tych rozważań może być bardzo dobry opis Ciacha z rysunkami (jak wiadomo jeden rysunek warty jest tysiąca słów)
b ) inny rozstaw śrub - tu nie pomoże nic innego, tylko odpowiedni dystans. Musi to być dystans dokręcany do piasty, a dopiero do niego dokręcamy felgę. Może to wyglądać, mniej więcej, jak na poniższych rysunkach.




Różnią się one tym (oprócz jakości wykonania smiley), że pierwszy ma nagwintowane otwory na śruby, a drugi ma wystające śruby (szpilki) i koło dokręca się do niego nakrętkami. Problem z takimi dystansami polega na odpowiednim doborze materiału, tak by wytrzymał. Dystans na pierwszym rysunku jest po prostu stalowy, co skutkuje dużą wytrzymałością i niestety bardzo dużą masą (za to jest stosunkowo tani). Dystans drugi jest z aluminium, więc jest lekki, za to trudniej go wykonać - gwint w aluminium nie byłby wystarczająco wytrzymały, dlatego tu zastosowano szpilki, ew. można wprasować specjalne, nagwintowane, stalowe tuleje, jeśli zależy nam by koło przykręcać śrubami. Zarówno materiał jak i komplikacja budowy muszą kosztować odpowiednio więcej.
Dystans z pierwszego zdjęcia należy do mnie i pozwolił mi na wykonanie przejścia z rozstawu 4x108 na 4x114,3 i inną średnicę otworu centrującego. Wkleiłem to zdjęcie, nie by się chwalić (bo nie ma czym), tylko by pokazać i przekonać, że można to wszystko policzyć samemu i zlecić wykonanie tokarzowi/frezerowi.
Musimy pamiętać, że nie zawsze możemy zrobić taki dokręcany dystans. Kłopot polega na tym, że musi mieć on odpowiednią grubość, by po pierwsze zmieścić łby śrub, które mocują go do piasty, a po drugie zapewnić odpowiednią długość gwintu dla śrub mocujących do niego felgę. Osobiście uważam, że taki dystans nie może być cieńszy niż 20 mm, bo nie zapewni parametrów wytrzymałościowych (choć materiałoznawcą nie jestem i nic sobie nie dam uciąć smiley ).

Co jeśli mamy felgę z pięcioma otworami? To zależy od średnicy na której rozłożone są otwory. Można wykonać dystans z przejściem 4x108->5x130, co oznacza, że istnieje szansa założenia do 924 felg od większych jego braci (944, 928, 911 itd.). W takim przypadku korzystniej (i bezpieczniej) chyba było by jednak zmienić piasty na te od 924S/944 i nie kombinować z mocno wydumanymi dystansami. Przejścia na 5x100, 5x112 czy 5x114,3 nie da się zrobić r11; zawsze któraś śruba zachodzi/pokrywa się z tą z 4x108.


pzdr
jacek(pilatus)

ps. Powyższy tekst to wersja robocza i będzie uzupełniany i poprawiany. Czekam na wasze sugestie, wytknięcia błędów i uzupełnienia. Może uda nam się wspólnie usystematyzować wiedzę na temat felg/opon w 924.
Mam nadzieję też, że wywiąże się dyskusja - po co, dla czego, czy jest sens itp...

Edytowane przez ciachu dnia 17-11-2007 19:09
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-07-2007 15:23
Kocham cie Pilatus smiley

Ale tak naprawde, to wiesz o co mi chodzi... smiley
Wpisuje posta, zebys bardziej pamietal o naszej... no hmmm w zasadzie niespodziance.


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
Kaczik
Użytkownik



Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06
Dodane dnia 20-07-2007 21:50
a wiec jesli chodzi o dystanse to mam nieprzyjemne wspomnienia... z racji powrotu przez cala polske z kolem na 3 srobach :/ Zdecydowalem sie na dystanse do 944. Chodzilo mi o wysuniecie tylu o 7 cm na strone smiley
Sprawa nie byla dla mnie wystarczajaco jasna i chcialem sie poradzic w firmie ktora dorabia dystanse w Krakowie... Maly zakladzik kolo Makro... Nie wiedzialem jednak czy to nie bedzie za duzo. Poprostu balem sie odpadniecia kola... Na miejscu jednak zostalem uspokojony ze pewien pan do Opla Calibry dorabial sobie po 12cm na strone !! Wiec zdecydowalem sie... Termin 2 tyg... Jak to zwykle dali Du**. Nie moglem kontynuowac przerobek bez dystansow bo nie wiedzialem jak kolo bedzie z parapetem blotnika sie zgrywac. Po prawie miesiacu dostalem swoje kochane dystanse. Odrazu do garazu i chcialem wpasc w wir prac... A tu BUBEL. jak zobaczylem ile bedzie piepszenia sie z wyciaganiem szpilek w 944 zrecygnowalem z pomyslu dawania nowych krotszych i postanowilem obcinac stare na samochodzie (wg. mnie jedyna rozsadna alternatywa...) Nowy Dystans mial ten sam rozstaw i podtoczenia na sroby trzymajace go ze skroconymi szpilkami z racji tego ze chcialem tylko wysunac kola na boki zachwujac 15calowe fele z 911. Wszystko super. Po 6 miesiacach woz dopiero wyjechal na droge... a po 2miesiacach od tego powazny test, czyli wyjazd nad polskie morze. pod Chojnicami zauwazylem ze schodzi powietrze z jednej z opon. A u Wulkanizatora zrobilo mi sie slabo gdy on odkrecajac sroby pneumatem ukrecil 2 szpilki!! Z dusza na ramieniu wrocilem do grodu Kraka... w garazu rozebralem odrazu wszystko i zauwazylem ze te CH*** zalozyli szpilki o twardosci 8.8 !! Sam poprostu dalem ciala ze nie popatrzylem odrazu...


Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak...

Edytowane przez Kaczik dnia 20-07-2007 22:26
6532024
Autor RE: Felgi - jak dobierać
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 23-07-2007 16:52
O kurde, a ja myślałem,że moje 40 mm na stronę to jest dużo, a tu 70 smiley.
Kaczik -> Czy ty wiesz ile kosztuje śruba o twardości 10.9 ?! smiley
ElastiC -> taaa, wiem o co chodzi (rozumiem, że tak na prawdę to mnie nie kochasz smiley ? )- stary jestem ale pamięć na razie w miarę smiley . Niech mi "baranek" od podwozia odpadnie jeśli kłamię - nie podnosiłem wózka od tej pory jak korespondowaliśmy. Tylko nie wygadaj się o co chodzi, bo wtedy więcej osób będzie chciało mnie zlinczować smiley .

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Felgi - jak dobierać
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 24-07-2007 16:07
znawcą nie jestem, kiedyś czytałem że dystans powyżej 50 mm to dużo i raczej poważne firmy większych nie robią. zmienia to znacząco siły jakie tam działaja.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Felgi - jak dobierać
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 17-11-2007 09:48
od pewnego czasu przymierzam się do zakupu nowych felg. Wczoraj znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/item265870679_h155_16_4x108_citroen_peugeot_nowe_felg_.html
16''to moim zdaniem całkiem fajny wybór.
I tutaj pytanie do pilatusa eksperta w dziedzinie doboru felg, oczywiście liczę też na komentarze innych doswiadczonych w tym temacie.
przy szerokości 7'' i ET 20 wychodzi że z przeodu nie muszę dawać żadnego dystansu co bardzo mi pasuje(tylko tuleje centrujące). Jeśli graniczne jest 17 jak wyliczyłeś to patrząc na Twoje inne zmiany (pochylenie kół, wyginanie głotnika) boję się że 20 może też być trochę za szeroko. Oczywiśćie co do tyły to nie ma problemu dam dystanse ok 15mm - ale czy przy takiej szerokości mogą być przelotowe a nie na szpilkach?
Przy okazji macie jakieś doświadczenia z dobrymi i tanimi firmami sprzedającymi dystanse?

pozdrawiam
kuzik

Edytowane przez kuzik dnia 17-11-2007 09:51
Autor RE: Felgi - jak dobierać
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 17-11-2007 18:28
Ja mam ponad 3 cm dystans na przelotowych. Śruby są długości ok 7 cm i to są najdłuższe jakie dało się kupić.
15mm przelotowy dystans powinien być ok.

Edytowane przez juras dnia 17-11-2007 18:28
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 17-11-2007 21:10
kuzik napisał/a:
Przy okazji macie jakieś doświadczenia z dobrymi i tanimi firmami sprzedającymi dystanse?


dobre i tanie to tak jak czarne i biale smiley
Ja dystanse robilem na zamowienie w www.tuning24.pl
Jakosc i dokladnosc naprawde super

pozdro


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-11-2007 12:34
Mielismy z Pilatusem to dopracowac i polozyc gdzies na stronce, ale jako ze temat sie przeciaga polozylem to co jest na chwile obecna na fotosiku.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=950e1c26b5a99c4b

Narazie to tylko tylne nadkole, ale musze powiedziec, ze moje felgi siedza prawie dokladnie tak samo jak na tej symulacji (7.5"x16" ET35 i dystnas 25) - jest troszke wiecej miejsca. Symulator startuje ze standartowymi felgami pajakami.
Niestety nie mozna zmieniac rozmiaru opony. Jak bede mial czas, to dorobie.

Pozdro,
ElastiC


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 20-11-2007 22:08
jestem pod wrażeniem
smiley
rewelacyjny pomysł

dzięki
stawiam piwo jak bedziecie w Poznaniu ( w garażu zawsze jedna zgrzewka jest w rezerwie)



Autor RE: Felgi - jak dobierać
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 21-11-2007 09:23
Ale wypas. Można by jeszcze dorobić ustawianie szerokości samej opony. I podziałkę inną niż 5mm (mniejszą). Bo np et37 jest dosyć popularne.
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 21-11-2007 10:59
Bardzo fajna zabawka, która pozostanie do momentu, kiedy pojawi się jeszcze przód! Wtedy będzie pełnowymiarowym bardzo pomocnym narzędziem. Gratuluję pomysłu i inicjatywy.


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 21-11-2007 12:15
Programik ElastiC'a to moim zdaniem rewelacja. Po uzupełnieniu i dopracowaniu spokojnie będzie można usunąć mój tekst o dobieraniu felg i pozostawić link to tego cacka. Na żadnej innej stronie klubowej nie widziałem tak przyjemnego narzędzia dającego praktycznie gotową odpowiedź - wejdzie to kółko czy nie.

Zaznaczam, że nie należy mnie łączyć z powstaniem tego narzędzia - cała chwała należy się wyłącznie ElastiCowi. Szacunek (fajne słowo - wyraża dokładnie to co mam na myśli smiley)

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Felgi - jak dobierać
pahu924
Użytkownik

Postów: 94
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 09.08.06
Dodane dnia 21-11-2007 14:56
swiecicie klejnotem polskiego śląska !!!!
szacunek i uwielbienie
Autor RE: Felgi - jak dobierać
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 21-11-2007 20:09
jutro zamawiam felgi i śruby, czy możecie na 100 % podać wymiary gwintu bo kilka razy na forum spotkałem się z różnymi wartosciami: M14x1,5 i M14x1,25?
Autor RE: Felgi - jak dobierać
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-11-2007 22:11
Piękna rzecz, tylko by czeba zrobić żeby się średnica zewnętrzna kółka nie zmieniała co nie? smiley



Damian
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-11-2007 22:37
Dlatego powiadam przeto, ze jak czasu znajde sążnie, to imć rozmiar opony dorobion bedzie.


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 21-11-2007 23:12
skoro to tył, a projekt będzie jeszcze dopracowywany, to delikatnie zasugeruje jeszcze jedną wartość, łatwą do naniesienia - a mianowicie kąt pochylenia koła. Nie muszę chyba mówić jaką rolę odgrywa z kolei ten parametr.


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Felgi - jak dobierać
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-11-2007 09:51
kuzik napisał/a:
jutro zamawiam felgi i śruby, czy możecie na 100 % podać wymiary gwintu bo kilka razy na forum spotkałem się z różnymi wartosciami: M14x1,5 i M14x1,25?


M14 x 1,5. Tak jest w PET.
Autor RE: Felgi - jak dobierać
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-03-2008 12:19
Czy powstał może felgulator obrazujący przód auta ? smiley

A konkretnie chodzi mi o to czy zna ktoś różnicę w rozstawie kół przednich i tylnych ? Rozstaw kół tylnych jest mniejszy. I żeby to wyrównać trzeba by założyć dystansy. Tylko właśnie jakie, żeby osiągnąć rozstaw przód - tył taki sam ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 12-03-2008 13:46
Strona 1 z 12 1 2 3 4 > >>