924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Konwersja R12 na R134 944 Turbo
Kubagrudz
Użytkownik

Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17
Dodane dnia 21-08-2018 10:05
HEj,
Chcialbym zapytac co należy zmodyfikować robiąc konwersje na nowy czynnik chłodzący R134 oprócz końcówek które już sobie kupiłem?

W moim układzie jest wyciek i zastanawiam sie jak go zlokalizowac metodą garażową bez profesjonalnego systemu, myślicie że sie da?


Porsche 944 Turbo 86'
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 21-08-2018 10:24
wszystkie gumowe przewody do zmiany na aluminiowe.. R134 jest szkodliwy dla gumy w dłuższej perspektywie.. przy okazji ja bym zmienił skraplacz na nowy, osuszacz i zregenerował kompresor żeby 2 razy nie rozbierać.. ehh czeka mnie to wszystko w najbliższej przyszłości..


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
juha
Użytkownik



Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-08-2018 10:49
Ja w 924S wymieniłem tylko osuszacz i końcówki. Przez 5 lat użytkowania nie musiałem nigdy nawet uzupełniać czynnika.
Gość od klimatyzacji powiedział, że najważniejsze to przepłukać układ i zalać odpowiednim olejem pod R134a


1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl

Edytowane przez juha dnia 21-08-2018 10:51
www.aerotech.beep.pl
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
Herbi1303
Użytkownik

Postów: 171
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.09.17
Dodane dnia 21-08-2018 12:16
tsubasa napisał/a:
wszystkie gumowe przewody do zmiany na aluminiowe.. R134 jest szkodliwy dla gumy w dłuższej perspektywie.. przy okazji ja bym zmienił skraplacz na nowy, osuszacz i zregenerował kompresor żeby 2 razy nie rozbierać.. ehh czeka mnie to wszystko w najbliższej przyszłości..


Przetrzesz szlaki będzie mi łatwiej smiley
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
Kubagrudz
Użytkownik

Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17
Dodane dnia 21-08-2018 13:34
haha no tak tez myslalem ze zaczne od osuszacza i końcówek - bo kompresor też pewnie pojdzie w odpowiednim momencie do regeneracji..
Wymieniam i regeneruje wszystko w autku wiec i na to przyjdzie porasmiley


Porsche 944 Turbo 86'
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
adamrn
Użytkownik



Postów: 594
Miejscowość: Mazury
Data rejestracji: 03.11.16
Dodane dnia 21-08-2018 16:56
Ja zrobiłem to w zeszłym roku, kompresor regenerowałem wysyłkowo w Jaworznie w Turbo-Tec, kupiłem nowy skraplacz oraz filtr na niemieckim e-bayu, przewodów nie wymieniałem olej w kompresorze
POE OIL 100, chodzi ponad rok bez kłopotów


944 2,5 (1987 US) Czarnuch
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
Andrew
Użytkownik



Postów: 1461
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 22-08-2018 13:10
Ja robiłem klimę w swoim starym 2.7 i wymieniałem tylko skraplacz i osuszacz jakieś 8 lat temu. Ukłąd napełniony 134a + odpowiedni olej. Chodzi chyba do dzisiaj. Franz musiałby potwierdzić.

Regulowałem tylko temperaturę załączania sprężarki na czujniku kapilarowym pod kierownicą, bo za często odłączał sprężarkę. R134a trochę się inaczej spręża niż R12.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: Konwersja R12 na R134 944 Turbo
adamax
Użytkownik

Postów: 50
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 19.01.18
Dodane dnia 06-11-2019 20:20
Panowie,
żeby nie tworzyć nowych wątków, ma dwa pytania:
1. Gdzie na Śląsku/Warszawie dokonam konwersji R12 na r134 (jaki to koszt)?
2. Czy może jest inne rozwiązanie niż konwersja? Samochód przyjechał tydzień temu z USA i w porcie spuścili cały czynnik, ale w USA klima chłodziła na maxa - ich nie obowiązuje zakaz R12? Podobno jest jakiś zamiennik do R12 smiley

W necie znalazłem takie coś:
https://www.easyklima.pl/easyklima-starterkit-r12-gaz

Edytowane przez adamax dnia 06-11-2019 20:25
Enotrip.pl