924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 3 z 3 < 1 2 3
Autor RE: Kable zapłonowe
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 24-02-2011 22:19
a gdzie mogę kupić końcówki na kable WN od strony kopułki ?


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87

drwal dodał/a następującą grafikę:

4640739
Autor RE: Kable zapłonowe
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 24-02-2011 22:20
i na świece?
silnik 2.5


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87

drwal dodał/a następującą grafikę:

4640739
Autor RE: Kable zapłonowe
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 25-02-2011 00:10
Fajki kiedys byly u Tomka w Transaxle . Teraz nie widze ...
Koncowki na kopolke nie maja opornika i mozesz dorobic z czegokolwiek . Ja zrobilem z koncowek od Seicento i jest OK .
Fajki na swiecach raczej rzadko padaja . Najczesciej z tego co widze niszcza sie koncowki kabli , ale jak sie pokombinuje to mozna to sobie wylutowac .
Zapytaj jeszcze Porsza moze ma fajki na świece smiley

Jesli te fotki masz aktualne , to wyglada ze kable i koncowki masz calkiem dobre . Delikatnie wykrec kable z fajek i zobacz jak wygladaja . Ja przed wykreceniem naposcilem pod gumki WD40 bo ciezko sie to rozkreca .
A po naprawie , przed skreceniem naciagnalem na kable gumowe przezroczyste wezyki ( takie jak od paliwa ) zeby dodatkowo zabezpieczyc przed przebiciami .
Cala opreacje trzeba zrobic delikatnie , bo koncowki kabli koroduja i mozna latwo ukrecic gwint .


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony

Edytowane przez tetsumaru dnia 25-02-2011 00:32
1714637
Autor RE: Kable zapłonowe
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 25-02-2011 08:04
Kwestia tego typu, że potrzebuje nowych końcówek na obie strony, ponieważ mam takie dość nietypowe moje ulubione kable ze stanów, które stosowano w nascarze smiley jak je testowalem na 924 to robiły zakłocenia w radiu nie tylko w moim aucie smiley moje kable są okay smiley ale chcę wykorzystać resztę tego magicznego kabla, którego trzeba własnie zarobic. Ale dobrze wiedzieć, że przy kopułce można dać cokolwiek. Spiszę dzisiaj numer częsci, bo na zdjęciach jest niewyrazne i najwyzej po numerze coś się znajdzie smiley

Zamieszczam foto zwariowanego kabla.

Opis:
http://www.moroso.com/articles/articledisplay3.asp?article=AboutSpiralCore.html


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87

drwal dodał/a następującą grafikę:

4640739
Autor RE: Kable zapłonowe
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 25-02-2011 10:53
Na stronie Janmor-a jest schemat i widac na nim ktore koncowki maja oporniki i jaki opor musi byc
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=1&komplet=pro&szczeg3=ok&id_marki=195m&model=944&pozycja=8788&pojemnosc=#ccw
Wedlug tego mozna samemu zrobic sobie zestaw kabli majac odpowiednie komponenty .
Zastanawiam sie czy wszystko co jest do Porsche musi byc az tak drogie ? Porownywalne kable do innych samochodow sa przeciez 3 , 4 razy tansze , a niewiele sie rozna ....smiley


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Kable zapłonowe
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 25-02-2011 11:11
pewnie tych porównywalnych samochodów jest 3-4 razy więcej. To pewnie produkcja nie jest detaliczna jak do 924.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Kable zapłonowe
ciachu
Administrator



Postów: 4087
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 25-02-2011 13:25
a poza tym do 924 kable kosztują u nich 115 zł. Dopiero od 944 zaczynają się wyższe ceny.


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Kable zapłonowe
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 14-03-2011 16:53
Dzisiaj korzystając z dobrodziejstw pogody postanowiłem podłubać chwilkę przy prosiaczku. Wykręciłem świeczki - jak zwykle czarne, ale nagar bez problemu dał się usunąć. Nie wiem czemu, ale szczelina mi się "zwiększyła" ustawiałem zgonie z manualem 0.7 a było 0.8-0.9 (no, ale mniejsza z tym bo temat o kablach). Jako, że miałem akurat przy sobie miernik postanowiłem zmierzyć rezystancję kabli, które obecnie mam - Sentechy (na tych kupiłem auto, więc mają minimum już prawie 3 latka, ale niewiele km nalatałem przez ten czas). Najdłuższy ma 4kom, najkrótszy ma 3k, a dwa teoretycznie nie przewodzą... Dobrałem się do końcówek - ładnie zarobione (trzeba przyznać, że jakość wykonania Sentecha na wysokim poziomie), ale sam kabel nie ma przejścia. Mimo "braku" przewodzenia tych dwóch kabli, iskra na tych świecach jest. Co nie zmienia faktu, że kable mam do wymiany. Więc odgrzewam temat co wybrać? Jest sens dopłacać do NGK (kosztują ok 230zł)? Czy ten Janmor jest rzeczywiście tak dobry, że wystarcza.

Edit. Napisałem, że jakość wykonania na wysokim poziomie... tak sądziłem dopóki nie kupiłem Janmorów. Teraz zmieniam to zdanie na jakość wykonania (łączenie kabel-fajka) staranne, ale materiały (końcówki) bardzo kiepskie i tandetne.




Edytowane przez Bluebird Tomek dnia 28-03-2011 17:28
Autor RE: Kable zapłonowe
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-03-2011 22:26
Z kablami to chyba tak jak z lakiernikami, polecisz komuś dobrego/drogiego a akurat
spieprzy..., ja mam Boscha i nie narzekam. Miałem jakieś inne noname i były na
wykończeniu, ale wymieniałem profilaktycznie jak miałem problem z jedną świecą.
Może być że kupisz Janmora i też będzie ok.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kable zapłonowe
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 14-03-2011 22:49
Podjedz do Janmora w Pabianicach i zamow kable z rdzeniem miedzianym .
Ceny maja Ok , a jakosc tez sie ostatnio poprawiala .
Z tego co pamietam to maja wytwornie na ul. Sikorskiego


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Kable zapłonowe
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 28-03-2011 17:21
Po konsultacjach z Tomkiem z transaxle.pl wybór padł na Janmora (dziękuję za pomoc przy wyborze). Dzisiaj do mnie dotarły. Jestem bardzo miło zaskoczony - jakość wykonania super, nie ma co wogule porównywać do Sentechów, które mam obecnie. Sam kabel nie ma oznaczenia, więc nic o nim nie powiem, fajki bardzo solidne z oznaczeniem JANMOR 5K.

To są te o symbolu ABM107.
Nie wiem jeszcze jak się będą spisywać w praktyce, bo pewnie dopiero w weekend je zamontuję, ale wrażenie sprawiają naprawdę dobre.




Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Kable zapłonowe
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 28-03-2011 17:22
No i fotki końcówek - również wzbudzają zaufanie.




Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Kable zapłonowe
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 29-03-2011 13:39
Dzisiaj podjechałem na chwilkę do prosiaczka wymienić te kabelki, ale mam pewien problem. Końcówka od strony świecy nie chce do końca zaskoczyć. Wchodzi, ale jest luźna, czuć, że nie wpina się na końcówkę świecy... W tych starych Sentechach widać, że ten otwór metalowy, w który wchodzi świeca jest szerszy.

Może ktoś kto ma janmora mógłby sprawdzić jak to u niego wygląda.

Czy może do montażu tego typu kabli powinienem wykręcić ze świecy tą "beczułkę"? Przyznam się, że bez niej nie próbowałem.

Edit: Wit007 ma racje (wcześniej jeszcze zasugerował mi to tetsumaru). Zadzwoniłem do Janmora i powiedzieli, że trzeba właśnie tego "bałwanka" wykręcić i powinno być OK.

Pewnie dla większości z was to wiadoma sprawa. Ale Sentechy działały właśnie z tymi nyplami na świecach i trochę zbiły mnie z tropu, więc nie usuwam tego wpisu - może kiedyś jeszcze jakiś laik będzie miał problemy z kablem i sobie dzięki temu poradzi.




Edytowane przez Bluebird Tomek dnia 29-03-2011 14:52
Autor RE: Kable zapłonowe
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 29-03-2011 13:46
Na to wygląda - spróbuj je odkręcić.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Kable zapłonowe
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 29-03-2011 15:30
Ja jak wymieniałem przewody to też się zdziwiłem że takie drogie a nie chcą wchodzić
na świece smiley Zdjęcie tych nakręcanych cycków załatwiło sprawę smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kable zapłonowe
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 29-03-2011 19:02
A już myślałem, że tylko ja jestem takim przypadkiem specjalnym smiley
Strona 3 z 3 < 1 2 3