924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 17-04-2016 21:13
Witam wszystkich .

Chyba czeka mnie wymiana panewek w mojej białej strzale.
Słychać delikatny stukot przy bardzo rozgrzanym silniku .
Nigdy nie rozkręcałem dołu silnika w 944 , więc mam kilka pytań .
Czy do wykręcenia miski olejowej trzeba także zdemontować belkę ?
Czy uszczelkę miski można użyć ponownie pomagając sobie silikonem czy koniecznie trzeba zaopatrzyć się w nową ?
Czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie która z panewek "puka" ?
Czy można wymienić panewki na jednym korbowodzie , czy też lepiej wymienić wszystkie ?

Jedyne panewki jakie w życiu wymieniałem to było we Fiacie 126 p więc doświadczenie mam raczej marne ...

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie .


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-04-2016 21:28
Ad 1. Bez zdjęcie belki jest to chyba niemożliwe. Najlepiej podeprzeć silnik w okolicach
dzwonu.
Ad 2. Uszczelkę jak każdą inna można uszczelnić na silikon, ale podejrzewam, że jak
dojdziesz do etapu zdejmowania/zakładania to stwierdzisz że nie warto ryzykować
poprawki przy ewentualnych wyciekach. Tak samo nie warto ryzykować zapchania
smoka olejowego silikonem który urwie się po wewnętrznej stronie silnika.
Ad 3. Chyba nie ma, można strzelać. Piterson pewnie by napisał, że najpewniej
druga jeżeli dobrze pamiętam smiley Możesz wyjąć wszystkie po kolei i zobaczyć która
jest w najgorszym stanie.
Ad 4. Patrz punkt drugi. Przy tym zakresie prac, a zdejmowanie miski i zakładanie
na aucie nie należy do najmilszych prac, ja bym wymienił wszystkie. Dla silnika też
znacznie lepiej.

Pamiętaj o odpowiednich momentach dokręcania korbowodów oraz momenatch
i schemacie dokręcania miski oleju.

Powodzenia smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 17-04-2016 21:35
Prawidłowo panewki powinno wymieniać się kompletami. Tak na zdrowy technologiczny rozum - jedna nowa i reszta starych to raczej kiepskie zestawienie. Jak chodzenie w jednym bucie starym zniszczonym i drugim nowym.


Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 17-04-2016 22:40
Jest kilka opisów step by step na Rennlist czy 924.org. Np. http://www.texasblake.com/porsche/tech/oilpan.html
Pamiętaj o nowych nakrętkach korbowodów!


Siem
browar
eS

Edytowane przez browar dnia 17-04-2016 22:43
Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 17-04-2016 23:45
Może brzmi to trochę ekstremalnie - ja bym szarpnął cały silnik. Roboty tylko trochę więcej, a na spokojnie można znacznie więcej rzeczy wychwycić, pomierzyć i dostrzec. Wstyd trochę to przyznać, ale zupełnie inaczej podchodzę do tego typu remontów teraz, po kilku latach walki z silnikami, niż kiedyś...

Nie wyobrażam sobie teraz zakładania nowych panewek bez osiowania bloku na przykład. Po prostu szkoda czasu, sił i panewek...

Browar, celna uwaga na przyszłość. Nigdy się nad tą kwestią nie zastanawiałem, a chyba powinienem.


Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-04-2016 08:39
Tak by było najlepiej ale wtedy budżet rośnie jak kula śnieżna tocząca się z góry...


Siem
browar
eS
Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 18-04-2016 10:18
a ciśnienie oleju jakie masz ? bo może stuka coś innego?


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Wymiana panewek korbowodowych 944 2,5
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 18-04-2016 11:42
Właśnie wróciłem z warsztatu znajomego . Auto za dwa tygodnie będzie miało zdjętą miskę i zobaczymy co się tam dzieje .
Zrezygnowałem z próby samodzielnej naprawy tej usterki . Nie mam warunków , wiedzy i urządzeń pomiarowych .
To jest zbyt poważna naprawa i nie powinno się "dziechcić"
Trzeba to zrobić dokładnie i wedle praw napraw mechanicznych .

Dziękuję wszystkim za porady .


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637