924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 21:41
Cześć,
Zachęcony odbiorem mojego postu powitalnego postanowiłem tutaj trochę dokładniej przestawić proces budowy mojego 924. Odnalazłem trochę zdjęć z początku i postaram się przybliżyć co jak i gdzie.
Zaraz po zakupie auto rozebrałem do ostatniej śrubki, przygotowałem blacharsko do malowania, wspawałem mocowania roll bara, pedałów, foteli kubełkowych i pasów bezpieczeństwa. W lakierni padło na kolor: Carrara white, bo od razu wiedziałem, że będę chciał nakleić w późniejszym okresie oryginalne pasy z wersji martini racing z 1977r. Swoją drogą przyszły do mnie wczoraj te naklejki z firmy Carbone i w końcu będę mógł to zrobić.

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 21:49
W czasie kiedy buda była w lakierni ja zająłem się piaskowaniem i malowaniem tych części zawieszenia, których nie udało mi się zakupić nowych oraz kompletowaniem tych ze sklepowych półek. Wtedy też postanowiłem przerobić 924 na prawdziwe porsche zmieniając rozstaw śrub na 5x130. Zakupiłem piasty od 944, a za tym poszedł plan na wydajniejszy system hamulcowy. Udało mi się dorobić adaptery na tył na dwa zaciski, żeby wstawić hydrołapę. Jak już miałem wszystkie części i budę to jeden weekend przyniósł ogromny postęp i porszaczek znów stanął na kołach.

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 22:02
Przyszedł czas na silnik. Postanowiłem zrobić generalny remont, po długich poszukiwaniach udało mi się kupić nowe oryginalne tłoki, niestety panewki główne musiałem dorobić bo ich nie udało mi się znaleźć w tamtym czasie. Oczywiście głowica przeszła remont, dostała używane ale w doskonałym stanie szklanki zaworowe oraz sportowy wałek rozrządu od Świątka wersja R. Złożyłem wszystko z nowym rozrządem, uszczelkami, pompą wody itp.
Wtedy zaczął się etap usuwania K-jeta. Listwa paliwowa i adaptery dorobione przez stop k-jet i dopracowanie przeze mnie. Wiedziałem, że będę wszystko uruchamiać na ecumasterze, więc dołożyłem czujnik położenia wału, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik stukowy, czujnik położenia przepustnicy, sondę lambdę oraz cewkę zapłonową. Jak już pisałem w poście powitalnym zamontowałem większą chłodnicę silnika i wentylator firmy spal. Przygotowałem też relokację filtra oleju i chłodnicę oleju. Następnie wykonałem nową wiązkę elektryczną całego samochodu.

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 22:06
Wtryski zamontowane

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 22:07
Listwa Paliwowa

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 22:15
Hamulce Przód

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 28-10-2025 22:15
Hamulce Tył

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
kondzi
Użytkownik



Postów: 1648
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 29-10-2025 00:17
Z tymi hamulcami to trochę nie po mojemu, szkoda że nie pisałeś nic wcześniej to coś by się doradziło, żeby i hamulec był jak trzeba i ręczny na szczękach jak w OE. Nie mówię, że jest źle, ale ja to zrobiłem u siebie inaczej.
Te zaciski co masz na tyle to wyglądają mi na takie jak w 964 były wczesnej na tyle montowane i chyba w Maserati. One mają dość dużą średnicę tłoczka z tego co pamiętam (są mocne). Później w 964 zrobili na tyle 4 tłoczkowe, ale siła spadła (mniejsza suma powierzchni przekroju tłoczków). Przód za to nie wydaje mi się jakoś wyjątkowo mocarny, ale nie wiem z czego zacisk w sumie więc mogę sobie gdybać. Najważniejsze, żeby tył nie blokował przed przodem (a to możesz korektorem zawsze poprawić). Jeśli zostało Ci OE serwo, to z Mercedesa G klasy idzie zamontować pompę 25.4mm - polecam, zupełnie inne odczucie gniecenia pedału jest smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
kondzi
Użytkownik



Postów: 1648
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 29-10-2025 00:19
Ogólnie kupa roboty widzę włożona. Tak z ciekawości ile czasu Ci zeszło od odkręcenia pierwszej śrubki do wyjechania na drogę?


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 29-10-2025 21:04
Wnętrze samochodu również zrobione od podstaw, deska rozdzielcza wykonana według własnego pomysłu, skrzynki bezpiecznikowe w konsoli.
Pedal box OBP na dwóch pompach i bias barem. Także jest pełna regulacja przód-tył
Zaciski przód 4 tłok (tłoczki 40mm) Tył 2 tłok (tłoczki 40mm), oczywiście hydrołapa na osobnym obwodzie.
Dwa fotele kubełkowe sparco martini racing, tak samo pasy- 6pkt.
W tunelu centralnym znalazło się miejsce na hebel, jest też awaryjny wyłącznik prądu na zewnątrz w lewym przednim błotniku.

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 29-10-2025 21:06
Bardziej aktualne zdjęcie.

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 29-10-2025 21:08
Fotele

Kacper dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 29-10-2025 21:19
Odpowiadając na pytanie co do długości trwania tego procesu to auto kupiłem 30 września 2022r i od początku wiedziałem, że nie będę się nigdzie spieszyć. Oprócz lakierowania budy robiłem z moją partnerką wszystko sam, tylko w weekendy i to nie każde, bo prowadzę warsztat samochodowy i nie zawsze miałem ochotę jeszcze w wolne w nim siedzieć smiley Kiedyś trzeba odpocząć. Pierwsze odpalenie było pod koniec czerwca tego roku, więc niecałe 3 lata wyszły.
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Qbak
Użytkownik



Postów: 7501
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 29-10-2025 21:26
Rewelacja smiley Auto wygląda świetnie. Chciałbym żeby u mnie wszystko było tak wymalowane.
To teraz tylko jeździć smiley

Panewki, trzeba było na forum pytać. Staram się zawsze mieć kilka zestawów na stanie. STD, 0,25 i jak ktoś bardzo potrzebuje (ale tylko w uzasadnionych przypadkach - na przykład zrobiony wał) większe. Musisz dać znać gdzie dorobiłeś, bo ja swego czasu (2009) nie znalazłem żadnej firmy która chciała się podjąć dorobienia oporowej panewki.

Tłoki - gdzie Ci się udało znaleźć nowe OE? smiley Przyznam, że też mam ale myślałem że to już nie do dostanie zupełnie. Szklanki - mam na stanie solidy (choć jeszcze nie ma lashcapsów do nich) i zamienniki oryginalnych nowe ze standardową regulacją.

Gdzie umieściłeś czujnik spalania stukowego? Pytam, bo ja wstępnie gdzieś pod kolektorem ssącym znalazłem miejsce, ale nigdy nie został "uruchomiony", więc masz większe doświadczenie pewnie gdzie dobrze słychać. Listwa paliwowa na zamówienie czy może jakimś cudem udało Ci się coś znaleźć pasującego?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 29-10-2025 21:49
Qbak napisał/a:
Rewelacja smiley Auto wygląda świetnie. Chciałbym żeby u mnie wszystko było tak wymalowane.
To teraz tylko jeździć smiley

Panewki, trzeba było na forum pytać. Staram się zawsze mieć kilka zestawów na stanie. STD, 0,25 i jak ktoś bardzo potrzebuje (ale tylko w uzasadnionych przypadkach - na przykład zrobiony wał) większe. Musisz dać znać gdzie dorobiłeś, bo ja swego czasu (2009) nie znalazłem żadnej firmy która chciała się podjąć dorobienia oporowej panewki.

Tłoki - gdzie Ci się udało znaleźć nowe OE? smiley Przyznam, że też mam ale myślałem że to już nie do dostanie zupełnie. Szklanki - mam na stanie solidy (choć jeszcze nie ma lashcapsów do nich) i zamienniki oryginalnych nowe ze standardową regulacją.

Gdzie umieściłeś czujnik spalania stukowego? Pytam, bo ja wstępnie gdzieś pod kolektorem ssącym znalazłem miejsce, ale nigdy nie został "uruchomiony", więc masz większe doświadczenie pewnie gdzie dobrze słychać. Listwa paliwowa na zamówienie czy może jakimś cudem udało Ci się coś znaleźć pasującego?


Chętnie, tylko próbowałem bardzo długo zarejestrować się na forum i dopiero po osobistym spotkaniu na ostatnim Transaxle Festival udało mi się zapisać na forum, bardzo chętnie w trakcie budowy bym o coś zapytał, albo coś od was kupił, ale mogłem sobie tylko popatrzeć co piszecie.smiley
Co do panewek to robiłem je w Pruszczu Gdańskim w firmie: TECO Produkcja Panewek, tylko że panewka oporowa jest z 3 elementów, trzeba było kołkować.
Czujnik stukowy strona kolektora ssącego widać go na foto z zamontowanymi wtryskami.
Listwa paliwowa od k-jet stop, jedyna część pasująca bez moich poprawek.
Tłoki to totalny fart na allegro wystawione z innymi częściami od Golfa MK1 (nowe oryginały w rozpadającym się ze starości kartonie)

Edytowane przez Kacper dnia 29-10-2025 21:55
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Sliwka
Użytkownik

Postów: 629
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 01-11-2025 12:05
Robi wrażenie.
Które wtryski od 1.8 turbo zastosowałeś ?
Tak jak grzebałem po necie to było kilka wersji...
Ja biorę pod uwagę zastosowanie, albo Bosh 0280158038 .
Do przymiarki jeszcze będę miał w przyszłym tygodniu wtryski od Meganki 1,6 i któregoś puga 2,0 .
Udało Ci się spasować jakoś sondę temperatury płynu chłodniczego która weszłaby plug and play ?
1543383
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Kacper
Użytkownik

Postów: 19
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25
Dodane dnia 01-11-2025 19:19
Wtryskiwacze Bosch 0 280 156 061
Przepływ 217.0 g/min przy 3 barach
Opór 12 omów

Czujnik CLT Bosch 280 130 037

Te wtryski od BMW to super pomysł, ja nie wpadłem na to aby brać pod uwagę uklad paliwowy motocykli.
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Sliwka
Użytkownik

Postów: 629
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 02-11-2025 10:28
W głowicy między gniazdem wtryskiwacza a kanałem dolotowm jest jeszcze około 2 centymetrowy kanał.

Sliwka dodał/a następującą grafikę:

1543383
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Sliwka
Użytkownik

Postów: 629
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 02-11-2025 10:33
Przy wtryskach jakie dostałem w zestawie, albo tych od turbo końcówka wtrysku jest w gnieździe.
Boję się że przy takim układzie wtrysk będzie lał po ściankach kanału wtryskiwacza, a efekt będzie taki że paliwo będzie sie osadzało na kanale i później ściekało do kanału dolotowego co utrudni regulację mieszanki.
Dlatego kombinuję nad innymi wtryskami, Bosh 0280158038 siedzi w głowicy w sposób obiecujący smiley
Widać w kanale dolotowym końcówkę wtrysku.

Robiłeś cały nowy wydech ?
Szukam miejsca na wspawanie sondy lambda i jakoś nigdzie się zmieścić nie mogę smiley

Sliwka dodał/a następującą grafikę:

1543383
Autor RE: Porsche 924 Martini edition
Sliwka
Użytkownik

Postów: 629
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 02-11-2025 18:46
U siebie jestem nadal na etapie rozbierania i przymierzania.
Mysl mnie naszła przed chwilą, skoro juz takie mody... to może masz na zbyciu koło i mocowanie czujnika wału... może bym zmienił również układ zapłonowy...
1543383
Strona 1 z 2 1 2 >