924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
kondzi
Użytkownik



Postów: 1521
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 02-07-2024 12:49
Bardzo jestem ciekaw tych drobnych smaczków, np. tego o czym Duke napisał.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
gelo44
Użytkownik

Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 03-07-2024 00:02
Informacja z internetu: Porsche miało kłopoty finansowe i nie mogło pozostać wierne swoim zasadom. Oznaczało to, że Porsche sprzedawało teraz to, czego chcieli klienci r11; wielu chciało CS ze względu na litery CS na tylnym panelu (bardziej sportowy wizerunek), ale nie byli zainteresowani rajdami na torze, więc wypełnili swoje CS całym luksusowym wyposażeniem dostępnym w zwykłe 968. Oznaczało to, że te samochody w momencie rejestracji były 968 CS, ale w rzeczywistości nie. Najbardziej poprawne 968 CS zamawiali z tylko dwiema opcjami r11; pakietem podwozia wyczynowego (M030) i fotelami kubełkowymi (M383/M384). W rzeczywistości rzadko zamawiano podwozie i fotele kubełkowe, a samochody CS często wyposażano nawet w szyberdach i poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby, tylne siedzenia i system klimatyzacji (który oprócz układu klimatyzacji obejmował cięższy akumulator, cięższy alternator i dodatkowy silnik wentylatora chłodnicy). Wyprodukowano 1923 aut w kolorach Black, Guards Red, Grand Prix White, Speed Yellow or Blue (1993 Maritime Blue, 1994-1995 Riviera Blue). W Stanach oficjalnie CS nie był oferowany.


Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
grzegorzn3
Użytkownik



Postów: 390
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16
Dodane dnia 03-07-2024 21:13
Świetne auto gratulacje


914 2.0 '74
951 piąte turbo '84

987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Duke
Użytkownik

Postów: 1211
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 04-07-2024 09:12
kondzi napisał/a:
Bardzo jestem ciekaw tych drobnych smaczków, np. tego o czym Duke napisał.


To już mniej ciekawe. Powinien mieć tylko dwa głośniki(mimo że tylne boczki i tak są podziurawione), mieć zegarek z 944 a nie termometr, nie powinien mieć wskazówkowego zegarka oraz boczki drzwi z 944.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)

Edytowane przez Duke dnia 04-07-2024 09:12
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
gelo44
Użytkownik

Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 04-07-2024 13:30
968 CS wprowadzono do produkcji z następującymi rozwiązaniami zmniejszającymi masę:

Bez poduszek powietrznych, ładna 3-ramienna sportowa kierownica niemieckiej firmy Atiwe i deska rozdzielcza z 944
Bez silników elektrycznych do okien (nawijarki ręczne)
Bez silników elektrycznych w siedzeniach (fotele w pełni regulowane ręcznie) opcjonalne siedzenia kubełkowe jeszcze bardziej obniżyły masę
Bez zegara analogowego i wyświetlacza temperatury zewnętrznej (zegar/stoper cyfrowy z 944)
Bez klimatyzacji, ale także bez automatycznej regulacji temperatury (podstawowy system ogrzewania z 1985 r.5 944)
Bez silników elektrycznych w lusterkach, bez ogrzewania lusterek
Bez instalacji alarmowej, bez centralnego zamka
Bez tylnego siedzenia
Bez silnika elektrycznego umożliwiającego otwarcie zatrzasków tylnej klapy. Zamiast tego ręczne zwalnianie za pomocą linki za fotelem kierowcy. W tylnym zderzaku był jeszcze otwór na zamek, nie zakładali już zamka (był zaślepiony). W zwykłej 968 zamek to wyłącznik elektryczny, który uruchamia silnik elektryczny otwierający tylną klapę, ale w CS nie ma takiego silnika i dlatego klapy nie można otworzyć z zewnątrz.
Lżejszy akumulator o niższym amperażu, lżejszy alternator, chłodnica z tylko jednym wentylatorem elektrycznym zamiast dwóch (wszystko to przy założeniu, że nie zamówiono opcjonalnego układu klimatyzacji)
Lżejsze karty drzwiowe od 944 i tylko 2 głośniki


Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-07-2024 15:01
Cześć, wszystko się zgadza. Auto było około 50kg lżejsze w tej konfiguracji z kubełkami i bez klimy, pominęli kilka plastików w silniku i użyli podobnież mniej izolacji oraz obniżyli je o 20mm (była oczywiście opcja M030 i M220 dostępna i na te się poluje ale M030 podobnież średnio praktyczne w rzeczywistości). Tak czy owak, auto historycznie jest interesujące, ponieważ w owych czasach jak pisaliście nikt 968 nie chciał kupować. Zatem zrobili z niego wersję na track day'e i w tamtych czasach obniżyli cenę (nie jak dziś). Śmieszne jest to, że nawet zaoszczędzili na tym otwieraniu tylnej klapy z tą linka jak w G-modelu 911 smileysmiley Auto moim zdaniem najwięcej zyskuje swoim wyglądem w wyrazistym kolorze i z tym obniżonym zawieszeniu na CUP1 felgach. Poza tym oczywiście było ich super mało, praktycznie można by porównać do liczby wyprodukowanych F40...cena tylko inna smiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-07-2024 15:03
Aha w 94 i 95 jeśli dobrze pamiętam zaczęto oferować te auta z dodatkowymi opcjami a w UK pod nazwą Sport. Nic dziwnego, kubełki są dość radykalne choć jeździ się w nich okey. Tu potrzebuje jednak dłuższej trasy by mieć lepsze rozeznanie. Polecam ten artykuł poniżej, są też anegdoty smiley https://www.ft.com/content/8baaa3c2-92cf-4c6f-919c-e1df48c59711



Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
tona
Użytkownik



Postów: 1550
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 08-07-2024 20:26
Andrzej GRATULACJE. Pamietam jak długo polowałeś na to CUDO....i jeszcze ten kolor który(powinien być na moim) rewelacja. Kolor nawet likwiduje "ułomność" posiadania targi. Zyczę bezproblemowej eksploatacji i 'Banana" na codzień...koła zimowe..fiu fiu troszkę szkoda zimą wyprowadzać to naprawdę unikat


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
tona
Użytkownik



Postów: 1550
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 08-07-2024 20:28
Olo924 napisał/a:
piękne auto !!!

gratulacje ze spelnienia marzeń!!!!

i czekam na opis wrażeń z jazd
ido zobaczenia bo ori CS na żywo to chyba jeszcze nie widzialem smiley
Widziałeś widziałeś Marcin był czarnym na 50 tony


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
AdamWalenda
Użytkownik



Postów: 1169
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11
Dodane dnia 12-07-2024 15:30
Jak by o to mi taka pokrywka zasotała.
https://allegro.pl/oferta/porsche-968-3-0-pokrywa-94411038000-94411038001-16036963404

Jakies graty silnikowe tez.
Po powrocie z wakacji bede robił porzadki w garazu i bede wystawiał wszystkie cześci bo przez 15 lat mi się troche gratów nazbierało smiley


IN:
924 DAKAR 1984 No.3 Fallout
924 DAKAR 1980 No.4 Silver
924 DAKAR 1982 No.5 Apocalypse
924 RESTOMOD 1980
944 S2 1989
944 S2 RACE CAR 1989
951 TURBO S 3.0 16v 1989
OUT:
944.2 1986
924 DAKAR 1978 No.1 Fallout
924 DAKAR 1981 No.2 Cyberpunk
924 1977
https://www.youtube.com/user/WalendaMotorsport
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Olo924
Użytkownik



Postów: 4764
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 15-07-2024 21:40
tona napisał/a:
Olo924 napisał/a:
piękne auto !!!

gratulacje ze spelnienia marzeń!!!!

i czekam na opis wrażeń z jazd
ido zobaczenia bo ori CS na żywo to chyba jeszcze nie widzialem smiley
Widziałeś widziałeś Marcin był czarnym na 50 tony



zgadza się - widziałem czarne na urodzinach Tony ... smiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-08-2024 18:49
Dziękuje Tona, to 16 lat... Kolor jest kwintesencją CS, jednakże (i nie narzekam), moje serce lubi się w czerwieni smileysmiley Targa to pewien kompromis, klima nie za bardzo pasuje do wersji CS gdyż 50kg oszczędności w wadze zamienia się na 100-150kg nadwagi związanej z komfortem. Bez targi w upal trudno. smiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-08-2024 18:49
Sneak peek smileysmiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."

Abelard dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-08-2024 21:37
Am Plansee - jedna z moich ulubionych tras ale tylko wczesnym rankiem gdy nie muszę się dzielić smileysmileysmiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."

Abelard dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
tona
Użytkownik



Postów: 1550
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-08-2024 16:14
Bajka, zdjęcia godne prospektu sprzed 32lat


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
tona
Użytkownik



Postów: 1550
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-08-2024 16:20
Abelard napisał/a:
Dziękuje Tona, to 16 lat... Kolor jest kwintesencją CS, jednakże (i nie narzekam), moje serce lubi się w czerwieni smileysmiley Targa to pewien kompromis, klima nie za bardzo pasuje do wersji CS gdyż 50kg oszczędności w wadze zamienia się na 100-150kg nadwagi związanej z komfortem. Bez targi w upal trudno. smiley
A nie do końca, ja zostawiłem klimę a wyciąłem targę i autko waży 1320kg czyli pewnie tyle co Twój ale rozumiem "możliwość konfiguracji klasyka" no i Twój jest ori a mój kundelek i na dodatek białysmiley


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 11-08-2024 21:08
Dzięki, w trasie przez alpy klimy nam bardzo brakowało, choć temperatura w górach niższa to brak drzew na przełęczach nieźle grzeje. Fajnie, że piszesz że klima nie jest aż tak ciężka, choć teraz trochę żałuje smiley. Myślę, że twoje auto musi być niesamowite, przecież TurboSów było bardzo mało (14?). W sumie, to nawet nie wiem kiedy widziałem ostatnie zdjęcie smileysmiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."

Abelard dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 968CS Speed Yellow (A&E)
Abelard
Użytkownik



Postów: 993
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-08-2024 10:30
Nie jestem przekonany do nowych social mediów, ale nie za bardzo udało mi się znaleźć lepszy sposób na wrzucenie kilku zdjęć więcej i podzielenia się trasami którymi jeżdżę. Jak ktoś ma ochotę przejrzeć więcej zdjęć to link w podpisie.


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Strona 2 z 2 < 1 2