Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 02-02-2009 13:24 |
|
|
Aktualnie mam jakies zamienniki TTRW. Nie sa sodowe. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-02-2009 22:39 |
|
|
http://www.allegro.pl/item534155534_swieca_champion_n_2g_porsche_911_924.html
Świece do Porsche 924T po 10 zł!
Może na zapas? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-02-2009 22:59 |
|
|
Niestety nie... N2G nie pasuja... To sa jakies niescislosci w katalogach bo juz rozne swiece do niego widzialem na papierze ale wszedzie champion widnieje N3G - rowniez w oryginalnej instrukcji obslugi. Mnostwo jest takich dziwolagow w turbo. Spotkalem sie wlasnie ze swiecami, z filtrem paliwa ze co katalog to inny, zawory do turbo byly takie same jak do zwyklego, tarcza sprzegla niby taka sama jak w zwyklym... |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 04-02-2009 13:43 |
|
|
Odnosnie zaworow.
,,Sodowe" zawory lepiej odprowadzaja temperature z grzybka na trzonek , prowadnice, glowice - ukl. chlodz. Mysle (nie mam danych pod reka) ze jest to kwestia okolo 20, moze troche wiecej % na korzysc ,,sodowych".
Faktycznie, bardziej nagrzany zawor to mozliwa przyczyna spalania stukowego, ale silnik jest zaprojektowany zaczej z rezerwa. Swieca zaplonowa nagrzewa sie takze mocno. IMO jesli nie ma mozliwosci zamowienia zaworow sodowych, z tych lub innych przyczyn, mozna zalozyc wzmocnione zawory klasyczne. Jesli chodzi o temperatury, jakim takie zawory beda poddawane, takie dorabiane na pewno wytrzymaja (przy zalozeniu nienagannego stanu silnika jako calosci), moze sie jednak zdazyc w niekorzystnych warunkach spalanie stukowe wlasnie z powodu rozgrzanego zaworu wdechowego... A jak bedzie, praktyka pokaze.
PS: Moze te rozbieznosci, co do zastosowaniazaworow "sodowych" biora sie stad, iz 924 Turbo mialo wiele wersji mocno i bardzo mocno podrasowanych i takie z pewnoscia mialy niestandardowe, mega wzimocnione czesci. Bardzo mozliwe, ze rowniez i omawiane tutaj zawory. Moze standardowe 924 Turbo posiadaly tradycyjne, wzmocnione tylko zawory wydechowe?
Jesli mialbym wywalic kupe kasy na ,,kota w worku" , bez wahania wybralbym Paradowskich.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-02-2009 13:57 |
|
|
a może takie rozwiązanie http://tinyurl.com/bqofuq
Tylko wtedy odpada cała frajda z robienia remontu
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-02-2009 14:20 |
|
|
395Ł, hmm może w 2k zł da się wyrobić. Ciekawe ile przesyłka. Daje od razu sprzęgło.
Sporo części do ewentualnych napraw na przyszłość.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-02-2009 22:51 |
|
|
Zastanawialem sie nad tym silnikiem bo juz byl wystawiany.
na+ : jest caly i podobno sprawny, niedrogi zapas czesci
na- : tak na prawde nie wiadomo co sie trafi - moze sie okazac po rozebraniu ze to totalny zlom... A zrobienie tego silnika to koszmar... Zarowno finansowy jak i z czesciami - a tu nie ma mowy o polsrodkach bo jedno slabe ogniwo i silnik szlag trafia...
Pozatym kupowanie silnika w ciemno z zagranicy bez wczesniejszego zweryfikowania go i to najpierw placac - rozmyslilem sie...moze jak nie pojdzie za pol roku to go wezme...
A co do zaworow - to zdecydowalem - Paradowscy juz dorabiaja. Powiedzialem ze to turbo, ze mocny i maja zrobic z lepszego materialu. Dodatkowo zamowilem azotowanie zeby je jeszcze bardziej wzmocnic powierzchniowo - powinny byc pod koniec przyszlego tygodnia.
Edit:
Wrzucam jeszcze ciekawostke. Na 924.org pojawil sie intercooler do 924 carrera GT - oryginalny. Zniknal w przeciagu 2 dni za bagatelną sume 1600$ wklejam link:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=28238
Edytowane przez michal928 dnia 04-02-2009 23:57 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-02-2009 21:45 |
|
|
Na horyzoncie pojawily sie 3 sztuki tlokow w drugim nadwymiarze (87mm) do turbo za sensowne pieniadze - z silnika pozostaly mi 2 nieuszkodzone wiec moze skompletuje zestaw nadwymiarowych na zapas.
EDIT
W zasadzie moge skasowac post bo dostalem odpowiedz ze dopiero co sie sprzedaly... Szkoda.
Edytowane przez michal928 dnia 08-02-2009 22:27 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-02-2009 16:30 |
|
|
Wczoraj dotarly panewki glowne (rarytasik) od Tomka z transaxle.istore wiec razem z korbowodowymi mam juz komplet. Z nowych czesci do silnika to juz chyba wszystko. Do zalatwienia pozostal blok i wal w nominale.
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2009 19:11 |
|
|
Przecinanie lub nawet zastosowanie sodowego zaworu jako punktaka grozi eksplozja.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-02-2009 22:56 |
|
|
Dzis odebralem zawory od Paradowskich i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dorobione wrecz książkowo - trzonek ssacy 8,97mm trzonek wydechowy 8,95mm. Grzybki zaworow zrobione grubiej - doslownie tak jak powinno byc. Zrobione z lepszego materialu i dodatkowo azotowane. Teraz bede sprowadzal prowadnice.
Fotki zaworow:
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 20-02-2009 22:58 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-02-2009 23:00 |
|
|
2
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 22-02-2009 23:02 |
|
|
ostatnio odszukałem ciekawą firmę:
www.hipeco.com
Michał możesz się zastanowić, czy nie warto zastosować tej technologii przy okazji swojego remontu.
Pamiętam, że kiedyś pilatus coś mówił o sporych kosztach w przypadku naprawy/obróbki silników 2.5 ze względu na technologię chyba właśnie pokrywania ceramiką. Wygląda na to że mamy w Polsce możliwość kompleksowego remontu silników 2.5 i późniejszych w sensownych cenach |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-02-2009 13:47 |
|
|
W sumie już masz zawory ale ciekawa dyskusja właśnie na ten temat wypełniania sodem itp. Jeśli im wierzyć zawory ze stali nierdzewnej lepiej odprowadzają ciepło:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=27851
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-02-2009 18:19 |
|
|
Kolejne fakty. Oprocz roznych pierdol typu kopolka, palec, kupilem dol silnika 924 w nominale. Po rozebraniu i pomierzeniu wszystkiego do wykorzystania dla mnie jest wal. Blok po wstepnych ogledzinach wydawal sie Ok jednak gdy poszedl do obrobki okazalo sie ze ma rysy i rdzawe wzery co niestety go dyskwalifikuje... Trwaja na razie rozmowy w sprawie jego delikatnego zahonowania max 0.01-0.02mm. Jesli nie uda sie tego zrobic w tym zakresie to zaczynam sie powaznie zastanawiac nad tulejowaniem... Widze ze kupienie dobrego bloku zaczyna byc problemem, czas leci a blokow niema... Co w ogole myslicie na temat tulejowania? Jesli chodzi o spasowanie elementow cylinder/tlok jest to idealne rozwiazanie jednak obawiam sie o wytrzymalosc takiej przerobki... Czy tuleje sie nie odksztalca? Niektorzy mnie do tego namawiaja - ja jestem sceptyczny... A moze b y tak polozyc na obrobione wczesniej cylindry ceramike taka jak podeslal kuzik i odbudowac w ten sposob czesc materialu z powierzchni cylindrow poprawiajac spasowanie. Jak z trwaloscia takiej ceramiki? Ktos probowal?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 24-02-2009 18:22 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 24-02-2009 19:01 |
|
|
ceramika bloku nie jest taka tania...ogolnie jak kiedys kiedy pierwszy raz pojawila sie reklama tej firmy w classic auto i liczylem koszta remontu silnika uzywajac tej technologi to troche sie przestraszylem
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-02-2009 19:09 |
|
|
Aha - jeszcze jedna ciekawostka. W haynesie podane jest spasowanie cylindra z tlokiem wynoszace 0,03mm(new) - 0,08mm(wear limit) a jednoczesnie w dziale o weryfikacji bloku podaja ze maksymalna odchylka srednicy bloku od nominalu wlacznie z owalizacja to 0,08mm co wyklucza wartosc spasowania cylindra z tlokiem... bo przy owalizacji 0,08mm + 0,03mm mniejszej srednicy tloka daje pasowanie na poziomie 0,11mm... czegos tu nie rozumiem...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-02-2009 19:24 |
|
|
Na streetracing.pl chłopaki się kiedyś podniecali tulejami darton sleeves ale nie wiem jakie koszty.
http://www.darton-international.com/
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 24-02-2009 21:34 |
|
|
Wydaje mi się za to, że przy tulejowaniu dużo łatwiejsza jest obróbka gładzi cylindra typu azotowanie..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 00:40 |
|
|
Nie ma czegos takiego jak azotowanie gladzi cylindra (azotowanie to powierzchniowe utwardzanie metali w atmosferze azotu pod niskim cisnieniem gdzie utwardzany element jest jest jedna z elektrod podlaczonych do napiecia ok 700V - zachodzi tam jakas reakcja z elektronami czy cos)- w ten sposob utwardza sie np zawory, gniazda... moze chodzilo Ci o roztaczanie lub honowanie czyli obrobke mechaniczna cylindrow?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|