924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 12 z 32 << < 9 10 11 12 13 14 15 > >>
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 02-02-2009 13:24
Aktualnie mam jakies zamienniki TTRW. Nie sa sodowe.
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-02-2009 22:39
http://www.allegro.pl/item534155534_swieca_champion_n_2g_porsche_911_924.html

Świece do Porsche 924T po 10 zł!
Może na zapas?
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 03-02-2009 22:59
Niestety nie... N2G nie pasuja... To sa jakies niescislosci w katalogach bo juz rozne swiece do niego widzialem na papierze ale wszedzie champion widnieje N3G - rowniez w oryginalnej instrukcji obslugi. Mnostwo jest takich dziwolagow w turbo. Spotkalem sie wlasnie ze swiecami, z filtrem paliwa ze co katalog to inny, zawory do turbo byly takie same jak do zwyklego, tarcza sprzegla niby taka sama jak w zwyklym...
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 04-02-2009 13:43
Odnosnie zaworow.
,,Sodowe" zawory lepiej odprowadzaja temperature z grzybka na trzonek , prowadnice, glowice - ukl. chlodz. Mysle (nie mam danych pod reka) ze jest to kwestia okolo 20, moze troche wiecej % na korzysc ,,sodowych".
Faktycznie, bardziej nagrzany zawor to mozliwa przyczyna spalania stukowego, ale silnik jest zaprojektowany zaczej z rezerwa. Swieca zaplonowa nagrzewa sie takze mocno. IMO jesli nie ma mozliwosci zamowienia zaworow sodowych, z tych lub innych przyczyn, mozna zalozyc wzmocnione zawory klasyczne. Jesli chodzi o temperatury, jakim takie zawory beda poddawane, takie dorabiane na pewno wytrzymaja (przy zalozeniu nienagannego stanu silnika jako calosci), moze sie jednak zdazyc w niekorzystnych warunkach spalanie stukowe wlasnie z powodu rozgrzanego zaworu wdechowego... A jak bedzie, praktyka pokaze.

PS: Moze te rozbieznosci, co do zastosowaniazaworow "sodowych" biora sie stad, iz 924 Turbo mialo wiele wersji mocno i bardzo mocno podrasowanych i takie z pewnoscia mialy niestandardowe, mega wzimocnione czesci. Bardzo mozliwe, ze rowniez i omawiane tutaj zawory. Moze standardowe 924 Turbo posiadaly tradycyjne, wzmocnione tylko zawory wydechowe?

Jesli mialbym wywalic kupe kasy na ,,kota w worku" , bez wahania wybralbym Paradowskich.


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: 931 z Raszyna :)
juha
Użytkownik



Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-02-2009 13:57
a może takie rozwiązanie http://tinyurl.com/bqofuq
Tylko wtedy odpada cała frajda z robienia remontusmiley


1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
www.aerotech.beep.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-02-2009 14:20
395Ł, hmm może w 2k zł da się wyrobić. Ciekawe ile przesyłka. Daje od razu sprzęgło.
Sporo części do ewentualnych napraw na przyszłość. smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-02-2009 22:51
Zastanawialem sie nad tym silnikiem bo juz byl wystawiany.
na+ : jest caly i podobno sprawny, niedrogi zapas czesci
na- : tak na prawde nie wiadomo co sie trafi - moze sie okazac po rozebraniu ze to totalny zlom... A zrobienie tego silnika to koszmar... Zarowno finansowy jak i z czesciami - a tu nie ma mowy o polsrodkach bo jedno slabe ogniwo i silnik szlag trafia...
Pozatym kupowanie silnika w ciemno z zagranicy bez wczesniejszego zweryfikowania go i to najpierw placac - rozmyslilem sie...moze jak nie pojdzie za pol roku to go wezme...
A co do zaworow - to zdecydowalem - Paradowscy juz dorabiaja. Powiedzialem ze to turbo, ze mocny i maja zrobic z lepszego materialu. Dodatkowo zamowilem azotowanie zeby je jeszcze bardziej wzmocnic powierzchniowo - powinny byc pod koniec przyszlego tygodnia.

Edit:
Wrzucam jeszcze ciekawostke. Na 924.org pojawil sie intercooler do 924 carrera GT - oryginalny. Zniknal w przeciagu 2 dni za bagatelną sume 1600$smiley wklejam link:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=28238

Edytowane przez michal928 dnia 04-02-2009 23:57
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-02-2009 21:45
Na horyzoncie pojawily sie 3 sztuki tlokow w drugim nadwymiarze (87mm) do turbo za sensowne pieniadze - z silnika pozostaly mi 2 nieuszkodzone wiec moze skompletuje zestaw nadwymiarowych na zapas. smiley

EDIT
W zasadzie moge skasowac post bo dostalem odpowiedz ze dopiero co sie sprzedaly...smiley Szkoda.

Edytowane przez michal928 dnia 08-02-2009 22:27
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-02-2009 16:30
Wczoraj dotarly panewki glowne (rarytasik) od Tomka z transaxle.istore wiec razem z korbowodowymi mam juz komplet. Z nowych czesci do silnika to juz chyba wszystko. Do zalatwienia pozostal blok i wal w nominale.

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 10-02-2009 19:11
juras napisał/a:
Michał, wyczyść sobie skrzynkę PW...

A w ogóle to nie wiesz czy masz aktualnie oryginalne zawory wydechowe ? Nie wystarczy przeciąć i sprawdzić ?

ps. To nie odpowiada na twoje pytanie ale ciekawy dokument - 924 Turbo service information :
http://91.95.249.0/docs/924/service/Porsche%20924%20Turbo%20Model%2079%20Service%20Information.pdf
Przecinanie lub nawet zastosowanie sodowego zaworu jako punktaka grozi eksplozja.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-02-2009 22:56
Dzis odebralem zawory od Paradowskich i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dorobione wrecz książkowo - trzonek ssacy 8,97mm trzonek wydechowy 8,95mm. Grzybki zaworow zrobione grubiej - doslownie tak jak powinno byc. Zrobione z lepszego materialu i dodatkowo azotowane. Teraz bede sprowadzal prowadnice.
Fotki zaworow:


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

michal928 dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez michal928 dnia 20-02-2009 22:58
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-02-2009 23:00
2


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 22-02-2009 23:02
ostatnio odszukałem ciekawą firmę:
www.hipeco.com
Michał możesz się zastanowić, czy nie warto zastosować tej technologii przy okazji swojego remontu.
Pamiętam, że kiedyś pilatus coś mówił o sporych kosztach w przypadku naprawy/obróbki silników 2.5 ze względu na technologię chyba właśnie pokrywania ceramiką. Wygląda na to że mamy w Polsce możliwość kompleksowego remontu silników 2.5 i późniejszych w sensownych cenach
Autor RE: 931 z Raszyna :)
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-02-2009 13:47
W sumie już masz zawory ale ciekawa dyskusja właśnie na ten temat wypełniania sodem itp. Jeśli im wierzyć zawory ze stali nierdzewnej lepiej odprowadzają ciepło:

http://www.924board.org/viewtopic.php?t=27851


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-02-2009 18:19
Kolejne fakty. Oprocz roznych pierdol typu kopolka, palec, kupilem dol silnika 924 w nominale. Po rozebraniu i pomierzeniu wszystkiego do wykorzystania dla mnie jest wal. Blok po wstepnych ogledzinach wydawal sie Ok jednak gdy poszedl do obrobki okazalo sie ze ma rysy i rdzawe wzery co niestety go dyskwalifikuje... Trwaja na razie rozmowy w sprawie jego delikatnego zahonowania max 0.01-0.02mm. Jesli nie uda sie tego zrobic w tym zakresie to zaczynam sie powaznie zastanawiac nad tulejowaniem... Widze ze kupienie dobrego bloku zaczyna byc problemem, czas leci a blokow niema... Co w ogole myslicie na temat tulejowania? Jesli chodzi o spasowanie elementow cylinder/tlok jest to idealne rozwiazanie jednak obawiam sie o wytrzymalosc takiej przerobki... Czy tuleje sie nie odksztalca? Niektorzy mnie do tego namawiaja - ja jestem sceptyczny... A moze b y tak polozyc na obrobione wczesniej cylindry ceramike taka jak podeslal kuzik i odbudowac w ten sposob czesc materialu z powierzchni cylindrow poprawiajac spasowanie. Jak z trwaloscia takiej ceramiki? Ktos probowal?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 24-02-2009 18:22
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 24-02-2009 19:01
ceramika bloku nie jest taka tania...ogolnie jak kiedys kiedy pierwszy raz pojawila sie reklama tej firmy w classic auto i liczylem koszta remontu silnika uzywajac tej technologi to troche sie przestraszylem smiley


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-02-2009 19:09
Aha - jeszcze jedna ciekawostka. W haynesie podane jest spasowanie cylindra z tlokiem wynoszace 0,03mm(new) - 0,08mm(wear limit) a jednoczesnie w dziale o weryfikacji bloku podaja ze maksymalna odchylka srednicy bloku od nominalu wlacznie z owalizacja to 0,08mm co wyklucza wartosc spasowania cylindra z tlokiem... bo przy owalizacji 0,08mm + 0,03mm mniejszej srednicy tloka daje pasowanie na poziomie 0,11mm... czegos tu nie rozumiem...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-02-2009 19:24
Na streetracing.pl chłopaki się kiedyś podniecali tulejami darton sleeves ale nie wiem jakie koszty.

http://www.darton-international.com/


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 931 z Raszyna :)
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 24-02-2009 21:34
Wydaje mi się za to, że przy tulejowaniu dużo łatwiejsza jest obróbka gładzi cylindra typu azotowanie..


Don't panic!
8388751
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 25-02-2009 00:40
Nie ma czegos takiego jak azotowanie gladzi cylindra (azotowanie to powierzchniowe utwardzanie metali w atmosferze azotu pod niskim cisnieniem gdzie utwardzany element jest jest jedna z elektrod podlaczonych do napiecia ok 700V - zachodzi tam jakas reakcja z elektronami czy cos)- w ten sposob utwardza sie np zawory, gniazda... moze chodzilo Ci o roztaczanie lub honowanie czyli obrobke mechaniczna cylindrow?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Strona 12 z 32 << < 9 10 11 12 13 14 15 > >>