Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 24-03-2012 00:26 |
|
|
o jaka ciekawostka na foto wychodzi na to ze org. był zółty
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 24-03-2012 08:42 |
|
|
Tak był żółty, następnie czarny, i na końcu czerwony, a teraz będzie biały w barwach Martini
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 24-03-2012 18:53 |
|
|
Podpora tylna spasowana
[img]http://fotosik.org/images/17930082371195954928.jpg[/img]
[img]http://fotosik.org/images/97448515717005734570.jpg[/img]
[img]http://fotosik.org/images/18454901687096387422.jpg[/img]
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 26-03-2012 20:17 |
|
|
Widzę, że operujesz typowo "allegrową" gietarką do rur. jak to sie sprawuje? Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupu jakiejś giętarki tak na potrzeby warsztatu, ale obawiałem sie że chińska gietarka w konfrontacji z polską rurą moze sama sie pogiąć z kolei profesjonalny sprzęt tego typu to duzy wydatek. Jak jest grubość ścianki rur które giąłeś? jaka stal (Re)?
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 26-03-2012 20:31 |
|
|
W jaki sposób zdzierałeś wygłuszenie podłogi w środku ?
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 27-03-2012 13:27 |
|
|
Giętarka spoko kupuj tą do 16 ton, ładnie idzie
Stosowałem rury b/s precyzyjne gat.E235+N 45x2,5 z atestem.
Wygłuszenie zdzierałem tarczami listkowymi, ładnie idzie i szybko, ale potrzebna jest maska, chyba, że lubisz kasłać i pluć lakierem przez 3 dni
Pozdrawiam
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 27-03-2012 13:29 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-03-2012 19:45 |
|
|
e235 to nie za mało na klatkę? Fia zaleca Re min 350 MPa a to o 1/3 więcej. Rura 45x2,5 jest zgodna ze specyfikacją fia, ale dla Re =350 Mpa, przy granicy plastyczności 235 Mpa powinieneś mieć około 3,5mm grubości ścianki żeby naprężenia utrzymać na tym samym poziomie co przy stali z Re~350 MPa. (choć i tak nie będzie to zgodne ze specyfikacją, będzie cięzkie, ale w przyblizeniu wytrzyma tyle samo. ) Rury ze stali 18G2a, czy 18G2AV nie powinny kosztować majatku, a Granica plastyczności w przypadku 18G2AV jest około 410-420 MPa (w zależności od grubosci ścianki. Jest to zwykla stal konstrukcyjna o podwyższonej wytrzymałości, waży tyle samo, ale wytrzyma prawie dwa razy więcej. Biorąc pod uwagę ze klatka raczej nie jest dla szpanu a dla bezpieczeństwa, myśle że warto pobuszować w katalogach wyrobów hutniczych i znaleźć bardziej wyrafinowany materiał niż e235 (przez niektórych złośliwie nazywana "stalą traktorową"
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 27-03-2012 22:30 |
|
|
Trela, Traks Racing i Kreator Mocy takie stosują do do driftu i do wyścigów na torze to i ja takie kupiłem.
Gdybym startował w rajdach to może bym się zastanowił nad 350, ale ja startuje w wyścigach i to amatorskich, przeważnie w Kielcach albo na Ułężu, gdzie drzew praktycznie nie ma
[img]http://fotosik.org/images/04010761786892087965.jpg[/img]
[img]http://fotosik.org/images/14097349394927465229.jpg[/img]
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 28-03-2012 15:24 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-03-2012 23:05 |
|
|
Faktem jest że e235 łatwo sie spawa i nie ma skłonnosci do podhartowywania w swc, patrząc na ostatnie zdjecia widzę żę klatka będzie raczej z gatunku pancernych, więc pewnie i e235 "da radę" w razie potrzeby (obyś nie miał okazji sprawdzać!) Piszesz, że inni takie stosują, a to dowodzi tylko tego że mizerna jest wiedza z zakresu metaloznastwa wśród ludzi którzy robią w tym kraju bądź co bądź odpowiedzialne konstrukcje. No moim podwórku mam przykład firmy która robi rajdówki do cross-country za około 200-250 tys zł a ramy podłużnicowe "wzmacniaja" na całej długosci kawałeczkami blachy po 20 cm.( Nie trzeba chyba tłumaczyć czym skutkuje miejscowe przesztywnianie ramy podlużnicowej) Często czytam tu na forum, że przygotowując auto do "zabawy" chłopaki walczą o każdy dekagram, podczas gdy budowa klatki pozwala zaoszczędzić 20-25 kg (szacuje że klatka z e235 będzie ważyć około 60 kg) przy wykonaniu jej z dobrego materiału (wysokogatunkowe stale stopowe bez trudu osiągają Re w okolicach 500-600 Mpa - czyli konstrukcja o zblizonej wytrzymałości może ważyć trzykrotnie mniej gdy jest wykonana z dobrego materiału) Nie traktuj tego co pisze jako krytykę ale jako chęc podzielenia sie wiedzą. Niezależnie od tego z czego będzie klatka ciagle kibicuję twojemu projektowi.
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-03-2012 23:28 |
|
|
Ja rowniez jestem sceptycznie nastawiony do Twojej klatki.
Pomijajac tematy materiałoznawstwa (nie jestem w tym dobry ale kolega marchewa pieknie to zobrazował) mi nie pasuje spasowanie klatki do nadwozia.
Złe są środkowe kąty przy bocznych szybkach (zbyt duze i wykonane za nisko) przez co klatka jest "daleko" od słupkow, gięcia rur przy dachu moim zdaniem wykonane zbyt półokragło. Przez to bedziesz miał problem z dopasowaniem gornych rur do przodu auta bo beda musialy isc blizej kasku kierowcy a nie przy samym rancie dachu... Taka troche amatroka jak na profesjonalna firme "motorsport"...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-03-2012 23:30 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 28-03-2012 00:20 |
|
|
michal928 napisał/a:
Dzięki chłopaki za wasze sugestie
Każda informacja się przyda
To moja pierwsza klatka, zawsze zlecałem firmom zewnętrznym takie usługi, ale skoro wpadło mi w ręce paździerzowate Porsche, to stwierdziłem, że na nim moge sie pouczyć ...i jak spie#@*&e to przynajmniej nie bedę płakał, jak w przypadku gdby była to 911-ka i coś poszło by nie tak
Klatka, tam gdzie Tobie nie pasuje, bedzie przyspawana do słupków, muszę tylko specjalne wykrojniki kupić. Zrobiłem tak celowo, tak samo z kątami, które wydają się Tobie za nisko. Pałąki boczne idą przy samym rancie.
Michał928 tak ciekawią mnie Twoje konstrukcje, wrzuciłbyś kilka fotek klatek, które własnoręcznie wykonałeś?
Pozdrawiam
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-03-2012 00:43 |
|
|
Nie wykonuje klatek, nie mam do tego sprzetu, doswiadczenia i nie jestem spawaczem. Tzn pospawac oczywiscie umię ale nie biore sie za elementy "strategiczne".
Moje zdanie wynika z obserwacji Twojej roboty i kilku klatek ktore widzialem na zywo w 924 (lepszych i gorszych).
Jesli wykonujesz ją dla nauki to zleć przynajmniej jej pospawanie komus z papierami lub komus kto troche w swoim zyciu spawal.
Nie chce myslec co moglo by sie stac gdybys zle przetopil material i w razie wypadku taki spaw pusciłby wypychając rure w blizej nie okreslonym kierunku... Tu nie ma miejsca na nauke i błedy...
Nauke najlepiej wykonywac w zaciszu, a opatrywanie takich zdjec logo firmowym nie stanowi najlepszej reklamy...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 28-03-2012 06:39 |
|
|
AdamWalenda napisał/a:
Gdybym startował w rajdach to może bym się zastanowił nad tymi co piszesz, ale ja startuje w wyścigach i to amatorskich, przewaznie w Kilcach albo na Ułężu, gdzie drzew praktyycznie nie ma
to po co ci w ogóle ten rollbar, bo klatką, tego nie można nazwac ? dla zwiększenia masy ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 28-03-2012 10:32 |
|
|
Michał klatkę będzie spawał mój znajomy z uprawnieniami, który robił juz nie jedną klatkę, będzie spawana tigiem, ja ją tylko mam spasować i delikatnie przypunktować .
Logo to nie reklama, tylko znaczę zdjęcia bo już kiedyś ukradli mi zdjęcia z mojej strony internetowej, i sprzedawali moje auto jako swoje, wraz z dokumentacją, ale sprawa szybko się zakończyła po wizycie u prawnika
Od tamtej pory znaczę wszystkie zdjęcia.
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 28-03-2012 10:57 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 28-03-2012 10:34 |
|
|
drwal napisał/a:
to po co ci w ogóle ten rollbar, bo klatką, tego nie można nazwac ? dla zwiększenia masy ?
To co widzisz na zdjęciu to tylko fragment klatki, ...a po co? ...głównie aby usztywnić tą glaretę z 1978 roku, i dla bezpieczeństwa ale to chyba logiczne
Pozdrawiam
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 28-03-2012 10:56 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 28-03-2012 13:09 |
|
|
no nie wiem czy logiczne, skoro chcesz tylko na jakieś pojeżdżawki jezdzic klatką, która i tak nie spełnia norm
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 28-03-2012 14:39 |
|
|
Jak na pojeżdżawce złapiesz rolkę, to może wtedy zrozumiesz
Lotusem na pojeżdżawkach w Classicauto i EC raczej rolki nie złapie dlatego tylko awaryjnie rollbar założyłem, ale w 924 wolę się zabezpieczyć, gdyż nie będę oszczędzał auta. A pare aut rolkę zaliczyło na CA i EC przez ostatnie 2 lata.
Jakich norm??
Nie wiem o czym piszesz, jeśli o e235, to zapraszam 10 postów wyżej.
Pozdrawiam
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 28-03-2012 15:27 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 28-03-2012 19:39 |
|
|
kurcze... chciałem podzielić sie wiedzą a rozpętałem burzę. Czytajac forum mam czasem wrażenie że dyskusje stają sie bardzo ciśnieniowe. Ilekroć ktoś sie zabierze za jakiś projekt, wykaże inwencje i zacznie coś robić a nie gadać dostaje wiadro zimnej wody na łeb. Myślę że nie chodzi w tym wszystkim o to aby zniechęcać ludzi do "projektów" ale wręcz odwrotnie. Róbcie! Wymyślajcie! Tnijcie! Spawajcie i dzielcie sie doświadczeniami. Wiem ze sam zacząłem krytykować, ale pomimo wszystko "projekt" Adama cenię, bo coś robi, a nie gada jak robić. Wiem że powyższe opinie pochodzą od ludzi którzy też mają doświadczenie,ale pamietajmy że robota tego typu to ogromny nakład czasu, pracy i pieniędzy, uszanujmy to, a nie mieszajmy z błotem pracy kolegi. Starajmy sie pomóc a nie zniechęcać.
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 28-03-2012 19:52 |
|
|
Zacząłem dyskusje o klatce bo aktualnie sam projektuję "potworka" Ma być to rama przestrzenna wozu terenowego przystosowana do układu napędowego z jeepa cherokee/wrangler. Na razie robota odbywa sie w sferze wirtualnej, bo ciągle dowiaduje sie nowych faktów o ramach, klatkach, wymogach itp i modyfikuje projekt. Powoli zbieram też graty do budowy wozu, ale będąc świadomym kosztów przedsiewziecia chciałbym zrobić coś porządnego dlatego ciagle pracuje nad ramą.
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1404
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 28-03-2012 19:55 |
|
|
a tu symulacja uderzenia czołowego (masy układu napedowego i mostów są uwzglednione jako niewidoczne elementy masowe) prędkosć 70 km/h przeszkoda nieodkształcalna. pojazd niby przeżył, ale ludziom w srodku i tak rozerwało bebechy
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|