924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Autor Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 01-05-2018 21:10
Miło Was powitac po kilku letniej przerwie.

Po kilku tygodniach, kiedy na wszystkie sposoby probowalismy z moja narzeczona wybic sobie z głowy ten pomysł - poleglismy. Kupilismy kolejne Porsche, a raczej to co z niego zostało po kilkunastoletnim postoju w stodole smiley

Jest to 924 2.0 Targa z 78r
Na liczniku ma 62.000 I co dziwne w stosunku do boczkow I deski, to fotele I kierownica oraz pedaly I wykladziny nie wskazujà dużego zuzycia, z drugiej strony po innych Porsche wiem, ze egzemplarze nawet z duzymi przebiegami potrafie miec nie zniszczone wnetrza.

Auto było stosunkowo tanie jak na dzisiejsze realia, bo kosztowało 5.500pln

Ostatni przeglad w 98 roku, w 2002 roku trafilo na zlom, skad zostało uratowane przez syna wlasciciela zlomu. Pod zadaszeniem od tego czasu przestało do dzisiaj.


Bedzie to pierwszy samochód mojej dziewczyny, wymazyla go sobie kiedy pokazałem jej zdjecia 924 w malowaniu Gulf'a I tak chcemy, zeby auto wygladało z zewnatrz.

Samochód zamierzamy naprawic a nie restaurować, liczymy sie z tym że trzeba bedzie wydac na niego znacznie wiecej niz kosztował, ale staramy sie trzymac budget na tyle krótko na ile rozsadnie bedzie to możliwe.
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116683046

https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116683020

https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116682945

Progi w aucie sa pognite, drzwi, dach błotniki nie zauwazyłem powaznych ognisk rudej, prawie żadnych. Natomiast za rogiem w prawdej gnije koncowka pasa tylnego wraz z karoseria wokol.

Silnik był nie odpalany od dawien dawna.

Pytanie do Was, od czego najlepiej zacząć, blacharka czy uruchomienie silnika I ocena realnego stanu technicznego?

Edytowane przez Highwater dnia 10-05-2018 01:03
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
szczurek
Użytkownik



Postów: 1503
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 01-05-2018 22:41
ja bym zaczął od mechaniki...
Powodzenia i cierpliwości w pracach smileysmiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 01-05-2018 22:42
Gratulacje smiley

Rozumiem podejście rozsądnego inwestowania na zasadzie, że ma jeździć a nie jechać
do muzeum, ale skoro kupiliście bazę gdzie na start trzeba zrobić gruntowny remont
blacharski to trudno liczyć na "tanie Porsche" smiley

Ja bym zaczął w ogóle od oceny stanu. Da się auto zarejestrować inaczej niż jako
zabytek na żółte blachy?
Silnik - ja bym przynajmniej wyciągnął świece i obejrzał jak to wygląda w środku.
Wiem, że łatwo mi pisać jak mam dostęp do narzędzi, ale to jest to co ja bym
zrobił. W zależności od stanu: zalać naftą i czekać aż uda się pokręcić kluczem
na wale, a potem robić to co trzeba robić jeżeli nie ma problemów z cylindrami,
czyli kręcić silnikiem bez świec żeby przesmarował cały układ olejowy. Można
to zrobić (a nawet trzeba) na świeżym oleju, bo na dnie miski może być już
sporo wody po tylu latach. Jak zaciągnie najpierw wodę to...

Optymalnie byłoby ten silnik rozebrać i złożyć od nowa smiley Tak, wiem że ma być
tanio.

Ocena blacharki - jak najbardziej jeden w pierwszych punktów. Zakładam, że
skoro kupiliście to jest całkiem ok, progi jakby co to mam jakieś nowe dorabiane
na zamówienie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Panek_71
Użytkownik

Postów: 97
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.10.17
Dodane dnia 01-05-2018 23:10
Wstawcie bude do garażu i zobaczcie motor tak jak kolega wyżej napisał. Ba i nieszczęsnego k-jeta.


___________________________________
924 78r. W maskowaniu smiley
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 02-05-2018 10:58
Powodzenia w pracach..

Przy transaxlach nie ma takiego pojęcia jak "rozsądny budżet" smiley


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
michal951
Użytkownik



Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 02-05-2018 16:46
Ta wlasnie 30min temu odebralem auto od mechanika i czuje to na wlasnej skorze xD.niby pare pierdol a jakies 8-9k poszlosmiley


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
szczurek
Użytkownik



Postów: 1503
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 02-05-2018 21:41
michal951 napisał/a:
Ta wlasnie 30min temu odebralem auto od mechanika i czuje to na wlasnej skorze xD.niby pare pierdol a jakies 8-9k poszlosmiley


Michał nie strasz...smiley 944 turbo ma się ni jak z kosztami do 924 N/A Za 8-9 k to można 3/4 samochodu wymienić.


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Olo924
Użytkownik



Postów: 4755
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 04-05-2018 05:55
można było ... Michał, można było ... smiley

byłem u Michała, odebrałem 924 N/A (nawiasem mówiąc teraz jest suuuuper - jak zawsze smiley ) ... ale nie da się już 3/4 auta wymienić za tą kwotę ... to se już ne wrati smiley

ale żeby nie straszyć kolegi - sporo można samemu, można szukać długo okazji na części i wtedy się uda ... powodzenia w przywracaniu do życia - trzymam kciuki za sukces smiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...

Edytowane przez Olo924 dnia 04-05-2018 05:58
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 09-05-2018 23:55
No to mamy mały update smiley i to bardzo pozytywny smiley Po dokladniejszeych ogledzinach okazało sie ze silnik jest swiezo po remoncie, trzyma nominalna kompresje - tyle, ze ktoś urzyl nie oryginalnego wałka rozrzadu i probobował ustawic rozrzad na znacznik I samochód nie odpalał. Olej byl super czysty, glowica splanowana, wszystkie zawory nowe. Chlopcy ustawili rozrzad, podali mu nowej benzynki i auto conajmniej po 15 latach odpaliło z pierwszego strzału!

Dzisiaj została podłàczenie pompa wody, ktora została znaleziona w bagazniku wraz z kompletem orginalnych tylnych lamp ( na aucie sa zamontowana dymione) i były pierwsze jazdy. Nie za dużo co prawda bo nie ma ladowania I termostat sie nie otwiera, ale pierwsze metry pékły.

Bedzie troche zabawy z elektryka, blacharsko poza dwoma progami I rogiem tylnego prawego blotnika nie ma sie do czego przyczepic, podloga bez rude, podobnie drzwi, maska, tylna klapa.

Samochód w komorze silnika I pod dywanami jest czarny, wiec wnioskuje ze to byl jego oryginalny kolor.


No i teraz najwieksza niespodzianka, silnik wyglada jakby kiedys miał turbo,na silniku jest zaslepione wyjscie na turbine, miska olejowa jest ze spustem i nie bardzo wiem co o tym myśleć.

Krzyzak na maglownicy jest wywalony i jest duży luz na kierownicy, zawieszenie wyglada bardzo ok I przez te pare set metrów które nim przyjechalem nie zauwazylem ani nie uslyszalem nic niepokojacego.

Najwiekszym koszmarkiem jest wnetrze, tzn deska, boczki - w przednich powycinane dziury na glosniki I strzepiace sie dywany, tylne jeszcze gorsze i przobrzydliwy, nie przylegajacy - zielony dywan, fotele czarne fronty materiałowe z Brazowa skóra na bokach poza jedna wypalonà dziura w super stanie, bez sladu przetarc, wymagaja tylko porzadnego czyszczenia. Wszystkie zegary dzialaja, ale predkosciomierz wstaje bardzo chwiejnie.

Przednia szybà peknieta niestety, brak silniczkow okien I przelacznikow, uszczelki okien w drzwiach poparciałe, w tylnych do przezycia, spoiler odstaje na leczeniu, uszczelki targi tez kibel, ta kierownica wiatru w przedniej czesci targi jest bardzo pofalowana a sam dach jest poutracany troche na rogach, wyglada jakby ktoś go lepil ze szpachli z wloknem, ale nie wiem - moze to tylko starosc.

Ogolnie jaramy sie bardzo.

Mechanicy przewidujà, ze za około miesiac powinien wrócić na droge smiley

https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116790928

Edytowane przez Highwater dnia 09-05-2018 23:56
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
szczurek
Użytkownik



Postów: 1503
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 10-05-2018 07:34
SUPER!!!


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 09-12-2018 18:37
Dodawanie zdjec na forum to wyższych szkolach jazdy.

Sa male "upgrades" , przyszedl czas na blacharke I nowy lakier - na zachete nowe koła, mialy byc cycki dresy BBS'y, ale zakochani w pełnych felgach z gtp postanowilismy troche zaszalec.

https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/119461001

https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/119472036

Jak Wasze odczucia wizualne? Hit czy kit smiley

Edytowane przez Highwater dnia 09-12-2018 20:10
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
grzegorzn3
Użytkownik



Postów: 387
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16
Dodane dnia 09-12-2018 21:14
wygląda trochę kosmicznie, ale to kwestia gustu. Fajnie, że zaczyna żyćsmiley


914 2.0 '74
951 piąte turbo '84

987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Cember666
Użytkownik

Postów: 613
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14
Dodane dnia 10-12-2018 21:07
Jak dla mnie felgi są rewelacyjne, aż... szkoda ich na 924 smiley Działaj dalej!


Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 21-03-2019 21:10
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/120747180


Powoli ale do przodu smiley Auto po blacharce, okazalo sie ze intrwencji wymagaly dwa progi wewnetrzne i zewnetrzne, oraz male ogniska rdzy na karoserii. Czas operacji dwa tygodnie , koszt 2500 pln.

Aktualnie sami przygotowalismy do lakierowania , rozbiorka oraz szlifowanie zajela nam blisko tydzien, teraz czekamy zeby auto poszlo w podklad , potem znowumatowanie , pewnie jakies poprawki i mam nadzieje , że pod koniec przyszlego tygodnia bede mogl go juz zabrac na elektryke i mechanike.

Zdobyłem poszerzenia na tył dzieki uprzejmosci Qubak - THX smiley , sa w wersji przykrecanej a nie klejonej , wiec ostro kombinujemy jak tu je wlasciwie zamontowac.

Udało sie tez zrobic nawiert piasty przedniej na rozstaw 4x100, fajnie bo akurat pokrywa sie ze wzmocnieniami od tyłu , takze jest dużo miesa do wkrecania śrub.

Zamowiłem tez komplet dywanów czarnych od sprzedawcy z Wroclawia , zaraz ide odpakowywać

Na razie tyle , ale w dłuuugim tunelu pojawia sie juz przebicie swiatełka na końcu

Na chwile obecną z tym co mamy zamykamy sie w okolo 12.000 i już wiemy że w 15 się nie zamkniemy smiley

Edytowane przez Highwater dnia 21-03-2019 22:00
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 22-03-2019 22:04
Powodzenia w reanimacji smiley

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale to nie jest 924 z 78 r
Nie ten rocznik, to nie to nadwozie i nie to wnetrze smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"

Edytowane przez Piotr924 dnia 22-03-2019 22:19
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
szczurek
Użytkownik



Postów: 1503
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 23-03-2019 07:33
Piotr924 napisał/a:
Powodzenia w reanimacji smiley

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale to nie jest 924 z 78 r
Nie ten rocznik, to nie to nadwozie i nie to wnetrze smiley


A jakie to ma w ogóle znaczenie?
Trzymam kciuki i czekam na jakieś fotki po montażu poszerzeń.


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 23-03-2019 09:18
Niestety tez mam takie podejrzenia , kierujac sie głównie klapką wlewu której nie powinno być. Co jeszcze chlopaki widzicie co się nie zgadza ?

który to jest rocznik wedlug Was ?

Edytowane przez Highwater dnia 23-03-2019 09:20
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 23-03-2019 14:31
Nadwozie i wnetrze masz po lifcie, a dzwi chyba sa od starego modelu (brak mocowan glosnikow) stad te dziury, chyba ze kowal postanowil zmiescic wieksze glosniki.
Z zewnatrz, kierunki w blotnikach, klaposzyba, lusterka, brak chromow, klamka,
Z wewnatrz m.in.: kratki wentylacyjne, pasy, dzwigienki pod kierownica.
Dziwnie staro wyglada "gruba" wykladzina, jak z rocznika ktory podales.


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 24-03-2019 13:24
Dzieki , pozazdroscic wiedzy smiley Ciekawy jestem historii tego pojazdu. W dowodzie figuruje dziewczyna z Mokotowa , rodzice nadal podobno mieszkaja pod tym adresem, ale nigdy ich nie zastalem , a na pozostawiony list nie odpowiedzieli.
Autor RE: Projekt GU(L)Fi
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 24-03-2019 23:56
Niestety jest tego wiecej, sprawdz numer nadwozia na przegrodzie przy akumulatorze od strony silnika i bedzie mozna szukac dalej.
Pytanie czy chesz wiedziec?smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"