924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 01-12-2012 23:48
piterson napisał/a:
Zawiedziony??? smiley 15 KM ponad normę z mocno nierozwojowego silnika który w dodatku jeszcze słabo trzyma parametry fabryczne???

Ja byłbym zachwycony!!!!!

A jednak, liczyłem na troszkę więcej. Silnik jest jak układ naczyń połączonych, dlatego modyfikacja musi odbywać się kompleksowo (w sensie - jednocześnie głowica, dolot i wydech). Do tego zakres modyfikacji w każdym z tych elementów musi pasować do pozostałych. Chodzi mi o to, że np. nie ma co wymieniać wałka rozrządu jeśli nie ruszamy dolotu i wydechu itp.
Ja dolot mam praktycznie fabryczny (jedynie średnice kanałów są powiększone).
Oznacza to, że łudzę się jeszcze, że wymieniając dolot na taki, jaki sobie policzyłem, podniosę nieco parametry.
Podsumowując - urodzony optymista ze mnie (tudzież głupiec).

piterson napisał/a:
Mógłbyś dla jasności opisać wszystko co zrobiłeś w silniku czy to tzw tajniki szefa kuchni?

Piotrze, przecież napisałem - blok jest koloru czerwonego smiley .

piterson napisał/a:
Odczuwasz ten dołek między 4k a 4,8k rpm?

Nie odczuwam, bo jak jadę szybko to odczuwam zbyt duży strach, żeby myśleć o parametrach silnika. Trzymam kurczowo kierownicę i staram się trafić w czarne - tylko to zaprząta mój umysł. smiley

piterson napisał/a:
Co ze spalaniem stukowym przy tych eksperymentach? Masz czujnik?

W sumie to nic - nie dbam o to smiley . Czujnika nie mam (nawet nie wiem, gdzie mógłbym go sobie przykręcić, gdybym miał). A serio to spalanie stukowe jest prawdopodobnie zmorą tego silnika. Mając ustawione te 11 st wyprzedzenia zapłonu muszę jeździć na Shell 100- oktanowym. Jak zaleję normalne 98 oktanowe paliwo to oczywiście da się jeździć i nie ma różnicy, ale jak przegoni się porządnie auto i silnik jest na prawdę gorący to słyszę spalanie stukowe i bardzo odczuwalny jest spadek mocy. Podobno jak człowiek je słyszy to znaczy, że jest grubo za późno (występuje zanim jeszcze ucho ludzkie jest w stanie je wychwycić). Zrobiłem sporo by zmniejszyć możliwość występowania samozapłonu mieszanki, ale zrobiłem jednocześnie jeszcze więcej, by to spalanie występowało - doprężyłem solidnie silnik (solidnie jak na agregat z ciężarówki, bo współczesne auta mają fabrycznie sporo wyższy st. sprężania).
Jak znajdę chwilę czasu to zaprezentuję kilka fotek, które pokażą, co z silnikiem może zrobiś spalanie stukowe.

piterson napisał/a:
No i najważniejsze - czy na przyszły sezon buda wreszcie dorówna parametrami silnikowi? smiley

Chciałbym, ale na razie nie mam warunków, by uciąć w niej to czy tamto. Poza tym trochę mi jej szkoda, bo to nadwozie prawdopodobnie nigdy nie było bite, zero rdzy, a spód wygląda zacnie. Mam ten problem, że mam 2 szt. 924 i obie w zbyt dobrym stanie by ciąć bez żalu. Może nawinie się coś niedrogiego, rozkompletowanego, ale z czystymi papierami, w stanie niedającym wątpliwości, że można spokojnie podejść z szlifierką kątową smiley . Gdyby to jeszcze chciało być z lat 70-tych, to była by rewelacja.

michal928 napisał/a:
Pilatus - zakladaj tego Megasquirta i dostruj silnik porzadnie a jeszcze kilka koni sie znajdzie.

Michał, jestem pewny, że masz rację. Kusi mnie ten komputerek. Z drugiej jednak strony kłuci mi się z moją wizją "tuningu" klasycznego auta. Chciałbym podnieść parametry jednak przy zastosowaniu rozwiązań z tamtego okresu. Dlatego np. gaźniki to jest coś, co jest naturalne dla auta z przełomu lat 70 i 80-tych (ale ich nie chcę). Z drugiej strony podobają mi się przepisy z wyścigów górskich, gdzie jedynym fabrycznym elementem silnika musi być blok (może być modyfikowany, ale musi pochodzić z danego modelu silnika, danego auta). CA do sprawy podchodzi tak: jest wtrysk wielopunktowy (k-Jet) to ma zostać taki układ. Czy będzie on sterowany komputerem nie ma znaczenia. Sam nie wiem jaką drogą iść.

pzdr
jacek/pilatus

Edytowane przez pilatus dnia 01-12-2012 23:52
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 02-12-2012 08:58
pilatus napisał/a:
Może nawinie się coś niedrogiego, rozkompletowanego, ale z czystymi papierami, w stanie niedającym wątpliwości, że można spokojnie podejść z szlifierką kątową smiley . Gdyby to jeszcze chciało być z lat 70-tych, to była by rewelacja.


Czerwone po Jurasowe obecnie długiego?

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=5537

tylko musisz działać szybko zanim go Długi odpali smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 02-12-2012 09:00
1290383
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 02-12-2012 23:41
PIeszczoH napisał/a:
Czerwone po Jurasowe obecnie długiego?


Ten pomysł już się w mojej głowie pojawił smiley . Gadałem z Długim, korespondowałem z Jurasem, pooglądałem wszystkie dostępne zdjęcia tego auta i jest jeden problem - wydaje się być w dość dobrym stanie. Staruszka w dobrym stanie to już w ogóle szkoda ciąć.
Mam wrażenie, że to auto ze złomu mogło by być tym, czego szukam - no ale cena jest nie do przyjęcia i ponowna rejestracja mogła by być problemem.

Edytowane przez pilatus dnia 02-12-2012 23:41
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 03-12-2012 09:49
pilatus to może moje czarne cię zainteresuje ,w cenie tego ze złomu a z papierami i kompletne smiley


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 03-12-2012 10:12
tak wygląda


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley

porsz dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez porsz dnia 03-12-2012 10:14
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 03-12-2012 10:14
w środku trochę braków ale mogę skompletować smiley


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley

porsz dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez porsz dnia 03-12-2012 10:15
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 03-12-2012 10:18
sory jeśli wątek zaśmieciłem ,jak co to usuń smiley


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 03-12-2012 13:24
nawet ma butle na podtlenek smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-12-2012 00:29
Wynik świetny, tak jak napisał Przemek84, zdaje się że najlepszy wynik w kraju,
chyba że ktoś się bardzo ukrywa. Na świecie powiedziałbym że raczej top30, ze
względu na 924 CUP w UK, gdzie regulamin ogranicza moc do 150koni. Najmocniejsze
924 jakie znam/znamy to zdaje się 924 z Niemiec, poznane rok temu na zlocie - 180KM.
Tylko tam silnik to już stroker, więc "trochę" inna bajka. Ja w swoich planach staram
się tego uniknąć, Pilatus chyba też?

Ja uznałbym ten wynik, który chyba jest do poprawienia jeszcze na hamowni, za
cel osiągnięty i otwierał szampana! smiley Jacek pewnie już kombinuje: "gdzie popełniłem
błąd?!"

Bardziej, merytorycznie. Ile, bo już nie pamiętam? 2mm? Czyli st. sprężania 11,3:1
Zastanawiałem się dziś z Michałem928, czy przypadkiem opóźnienie zapłonu, czyli te
+9 st., przy tak dużym st. sprężania nie podziałało na plus i nie zlikwidowało spalania
stukowego na przykład. Wiem, że te 2st. to nie dużo, ale może pomogło, może
trzeba jeszcze kręcić bliżej GMP? St. sprężania jest tak wysoko że może mieszanka
spala się o wiele szybciej niż by się to wydawało z teorii, choć jest bardzo wysoko
oktanowa jak na nasze warunki, bo jak rozumiem hamowałeś na VPower Racing?

Jeszcze w kwestii tego ile udało się wałkiem pokręcić. Niby zero plus to co Świątek
wstępnie na wałku ustawił, ale też plus to co wyszło z doprężenia silnika, liczyłeś
ile to mniej więcej będzie? Czy może Świątek pytał Cię o takie szczegóły i na wałku
skompensował te 2mm? Czyli teraz wychodziłoby prawdziwe zero?

A tak w ogóle to pochwal się co zrobiłeś więcej z silnikiem smiley Trochę Cię powyciągam
i napiszę to co ja pamiętam. Odchudzone koło zamachowe, wał korbowy, korbowody,
tłoki. Twardsze sprężyny, ostry wałek, regulowane kółko wałka rozrządu, większa
przepustnica, porting (?), kolektor wydechowy 4-1 plus cały wydech końcowy. Odma
poza dolotem, WUR od turbo (czy od audi?), stożek oraz nie zapominajmy sportowe,
wręcz wyczynowe przewody zapłonowe smiley smiley

To może teraz coś sam? smiley smiley

Czekam na wykres z poprzedniego hamowania lub same dane oraz na listę rzeczy
jaka od tego czasu została zmieniona/przeprojektowana. To tak żeby Ci od drogich
928 nie myśleli że maja najdroższe auta do utrzymania, a Ci który myślą że za kilka
miesięcy będą mieli z 924 140koni niech wiedzą co ich czeka smiley

Też jestem za komputerem, choć sam chciałbym zobaczyć ile da się wyciągnąć z tego
KJETa... Ja Cię nie będę namawiał na przełożenie wszystkiego do jakiejś wydmuszki,
bo się boję o moje przyszłe puchary smiley Właściwie w tym momencie auto byłoby dużo
szybsze od większości 944 2.5 n/a, a po przełożeniu do lekkiej budy ca. 940kg, możnaby
pomyśleć nad łojeniem Pitersona smiley smiley Piotrek nie obrażaj się smiley

Jedyne co mnie martwi to brak momentu... tzn. jest na poziomie seryjnym, ale to
tyle samo co u mnie. Dużo mocy, mniej momentu to chyba nadaje się silnik do lekkiej
budy właśnie i na próby z dużymi prędkościami. Czy to wada kręcenia wałkiem rozrządu?

A żeby było wiadomo o czym mowa, to tutaj małe zdjęcie smiley
Razem z właścicielem/konstruktorem po prawej.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 04-12-2012 13:01
o ile mnie pamięć nie myli Pilatus odchudzał też układ zaworowy, żeby moc się szybko i wysoko wkręcać....
pamiętam rozmowy o zdejmowaniu gramów!! z układu zaworowego....


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 04-12-2012 13:01
1290383
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 04-12-2012 14:49
Ja bym jeszcze pomyślał nad regulacją składu mieszanki. Pamiętam, że u siebie jak byłem na hamowni to podkręcenie mieszanki na bogato dało znaczny przyrost mocy, choć gołym okiem widać było, że jest za bogato - auto zaczęło zdecydowanie kopcić. Na mieszance ustawionej na analizatorze miałem 118km, a po podkręceniu urosło do 125. Wynik nie był nigdzie więcej weryfikowany, ale niebieska strzała naprawdę miała sporo wigoru, bez problemów osiągała ponad 200km/h (wg GPS), a testowana jeszcze za czasów gdy właścicielem był Drwalu na G-Techu do setki przyspieszała nieznacznie powyżej 8 sek.


Strona 2 z 2 < 1 2