924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 6 z 6 << < 3 4 5 6
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 08:58
Hey, od pewnego czasu pojawił się kłopot na "średnio" ciepłym.
zamontowałem zegar ciśnienia paliwa, i jak auto postoi około 30 min to ciśnienie 3,5 bara wiec nawet wtrysku nie otworzy. Wymieniłem pompę na taka, która powinna trzymać 5,5-6 (magneti marelli) . Cały czas to samo. Jest w Kjet zawór zwrotny, który reguluje ciśnienie i się za bardzo otwiera? czy to akumulatory zdechły? Wystarczy, że auto ostygnie od razu ciśnienie jest na poziomie 4,7-5 i pali od strzała. pomożecie? smiley
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
kondzi
Użytkownik



Postów: 1471
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 18-10-2018 09:18
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 10:34
kondzi napisał/a:
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?


te 3,5 to tak sobie sam wymyśliłem trochę, zegar mam wpięty na trójniku za filtrem paliwa a przed Kjetem. Na zimnym zawsze jest 5 bar i w górę, i pali 100/100. Jak za zegarem zacisnę wężyk od razu jest 7 bar.
ale jak postoi 30-40 min, pokazuje na zapłonie pokazuje 3,5b i nic go nie zmusi, by nawet dał znak, że chce odpalić. Trzeba poczekać aż ostygnie jeszcze bardziej i wtedy ciśnienie rośnie.
Jak już łaskawie zapali, to chwila i od 4,5-4,7 robi się 5,2-5,5 i jak zgaszę to 20-30 sekund i jest zero na zegarze.

Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 10:36
Autor RE: .
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 11:11
czy dobrze myślę, że to zawór zwrotny ? Sprawdzam zero prądu na tym czujniku

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
kondzi
Użytkownik



Postów: 1471
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 18-10-2018 12:57
maloniak napisał/a:
kondzi napisał/a:
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?


te 3,5 to tak sobie sam wymyśliłem trochę, zegar mam wpięty na trójniku za filtrem paliwa a przed Kjetem. Na zimnym zawsze jest 5 bar i w górę, i pali 100/100. Jak za zegarem zacisnę wężyk od razu jest 7 bar.
ale jak postoi 30-40 min, pokazuje na zapłonie pokazuje 3,5b i nic go nie zmusi, by nawet dał znak, że chce odpalić. Trzeba poczekać aż ostygnie jeszcze bardziej i wtedy ciśnienie rośnie.
Jak już łaskawie zapali, to chwila i od 4,5-4,7 robi się 5,2-5,5 i jak zgaszę to 20-30 sekund i jest zero na zegarze.


W złym miejscu cisnienie mierzysz. Zegar trzeba wpiac pomiedzy rozdzielacz i WUR. Są 2 cisnienia do zmierzenia - systemowe, to ma około 5.5-6 bar zazwyczaj (zablokowany doplyw do WUR) oraz cieple/zimne (paliwo idzie do WUR i to on ustawia cisnienie), tutaj jest w zaleznosci od temp i parametrow WUR gdzies 2.5-3.5 bar zazwyczaj. Poszukaj w manualach jak procedura wyglada, sprawdz parametry dla Twoich komponentow, albo daj to do sprawdzenia komus, kto sie na tym zna :-)


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 14:17
Ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę ciśnienia i dam znać
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-10-2018 14:18
Regulator ciśnienia "systemowego" na które się skarżysz jest wkręcony w rozdzielacz - a po wykręceniu wygląda tak (może masz upaprany i się przytyka ?) :

To co pokazałeś na foto to jest zawór upuszczający ciśnienie przy rozruchu ciepłego silnika ale nie ciśnienie systemowe tylko "sterujące" (co ma na celu większe wychylenie tarczy przepływomierza i wzbogacenie mieszanki na ciepłym silniku).


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 18-10-2018 14:19
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 15:33
juras napisał/a:
Regulator ciśnienia "systemowego" na które się skarżysz jest wkręcony w rozdzielacz - a po wykręceniu wygląda tak (może masz upaprany i się przytyka ?) :

To co pokazałeś na foto to jest zawór upuszczający ciśnienie przy rozruchu ciepłego silnika ale nie ciśnienie systemowe tylko "sterujące" (co ma na celu większe wychylenie tarczy przepływomierza i wzbogacenie mieszanki na ciepłym silniku).


czyli zasilanie powinno na nim być, kiedy jest ciepły, sprawdzam na nim i cały czas brak prądu jakiegokolwiek, mogę podpowiedź w którym miejscu w rozdzielaczu jest ten regulator wkręcony ?

Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 15:39
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 17:09
To jest to?

maloniak dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 17:11
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-10-2018 18:44
Tak to jest to.

Co do tego zaworu upuszczającego ciśnienie sterujące - on zdaje się załącza się tylko na włączonym rozruszniku pod warunkiem że czujnik termiczny który jest w gumowej rurce z tyłu głowicy jest załączony.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 20:27
To raczej był czysty, będę obserwował. Dziś zrobił kółko, i po wyczyszczeniu tego zawodu ciśnienie nie spadło niżej niż 5b na wejściu do kjeta. Pali na widok klucza. Potestuje i dam znać smiley
Autor RE: :)
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-10-2018 20:32
Ale jak już zapali, to wygląda smiley

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 23-08-2019 00:20
smiley

maloniak dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez maloniak dnia 23-08-2019 00:24
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
white924
Użytkownik

Postów: 121
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 03.12.18
Dodane dnia 23-08-2019 16:38
Ej a gdzie jest ten zawór ? Bo u mnie lipa na ciepłym smiley Na zimno lux petarda.


Prosiaczek biały 1984 2.0 <3
www.dawidpoznanski.pl
https://www.instagram.com/bialeprosie924/
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10966
www.dawidpoznanski.pl oraz www.instagram.com/bialeprosie924/
Autor RE: maloniak - 1977 - pomidor
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 25-08-2019 11:06
white924 napisał/a:
Ej a gdzie jest ten zawór ? Bo u mnie lipa na ciepłym smiley Na zimno lux petarda.


W rozdzielaczu k-jeta taka śruba od przodu smiley
Strona 6 z 6 << < 3 4 5 6