Autor |
Witam i pozdrawiam |
Miki
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.12 |
Dodane dnia 10-01-2012 19:28 |
|
|
Cześć nazywam się Marek mam 20 lat i trafiłem na forum Porsche 924 ponieważ mam problem z kupnem nowego autka dla siebie.
Swoją przygodę z motoryzacją zacząłem jeszcze zanim nawet zdałem prawo jazdy z niesamowitą Alfą Romeo 33 którą wyremontowałem ciężką pracą rąk. Potem jeszcze zdążyłem się nią trochę nacieszyć i pojeździć legalnie po zdaniu egzaminu i opłaceniu ubezpieczenia.
Ze względów finansowych miłość mojego życia poszła w odstawkę i przesiadłem się do Audi 80 B4 z oszczędnym dieselkiem pod maską.
Było ciche i wygodne, ale do pięt nie dorastało Alfie... Poza tym ciągle się psuło i był z nim problem. W naszej rodzinie to Audi było już od 7 lat i musiałem skończyć z tradycją ciągłego dokładania do tego samochodu-toteż pozbyłem się także Audi.
Diesle tak mi się jednak spodobały że postanowiłem kupić Volkswagena. Oczywiście nienawidzę Volkswagenów, ale poświęciłem się tylko i wyłącznie dla silnika 1,6 TD w moim obecnym VW Jetta który jest oszczędny a przy tym z powodzeniem wyprzedza pieszych na chodniku.
Niestety cena oleju napędowego tak poszła do góry, że przestałem widzieć sens eksploatacji Jetty. Nie dość że to auto nie daje żadnej frajdy z jazdy to jeszcze eksploatacja kosztuje więcej niż małego zagazowanego potworka. Jettą w tej chwili jeszcze jeżdżę, ale równocześnie szukam auta dla siebie.
Tym razem już bez martwienia się o koszty eksploatacji.
Ważne żeby było fajne, mocne, miało tylny napęd i dawało frajdę z jazdy. Jedynym słusznym wyborem jest oczywiście e30 z 2,5 litrowym silnikiem pod maską i wyposażonym w szpere.
Niestety-albo stety jestem człowiekiem bardzo ceniącym sobie oryginalność, a nie powiedziałbym że z BMW e30 wyróżnię się w tłumie.
Szukałem wśród różnych aut i ostatecznie trafiłem na tanie Porsche 924.
Pomijając fakt że to właściwie Volkswagen ma prawie wszystko czego mi potrzeba:
-oryginalność, nietuzinkowość, napęd na tył i układ transaxle którym się zawsze zachwycałem w Alfie Romeo 75.
Brak niestety tylko mocy oraz szpery...
Postanowiłem się tu zarejestrować, aby poznać opinie użytkowników o Porsche i sprawdzić kim oni w ogóle są
Myślę, że każdy z Was jeździ tu dość nietuzinkowym autem z którym miał wiele miłych sytuacji.
Kończąc tą długą przemowę oraz swoje powitanie pozdrawiam wszystkich użytkowników i postaram się śledzić forum jak również się na nim udzielać... bo być może zakocham się dzięki temu w Porsche tak jak początkowo zakochałem się w Alfie Romeo |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 10-01-2012 19:44 |
|
|
Helloł !
924 jest super ! świetne ! fajne ! piękne ! cudowne ! ale szybko się nudzi jako jedyne auto za słabe, słabe hamulce, to dwa mankamenty, które wg mnie dyskwalifikują to auto jak dla mnie jako jedyne. Z racji tego, że nie mam jednego auta to szperam własnie również za jakimś 924...
Kwestia osiągów, czy ci na nich tak mocno zależy, czy nie. Ew 944, dobre hamulce i trochę lepsze osiągi, buda kwestia gusty, 924 zgrabniejsze, 944 fajnie się patrzy w lewe i prawe lusterko no i 1wsza seria trzyma klimat, bo nowsze wnętrza nie mają klimatu, ale są ładne i nowoczesne.
Co do e30... auto zajebiaszcze. 2.5 można swapnąc na 3.5. Szpera łatwa do osiągnięcia, buda 2dr bez rdzy to już jest osiągnięcie i wyróżnianie się. Do tego piękne, ale oklepane bbs rs i gleba i jest szpan. Ja lubie beemki, miałem ich troche. No a dodatkowo ciągle u mnie są różne mercedesy, ale nie sądze by cię interesowało 124ce, bo pewnie "za dziadkowe" ja kocham tez te modele
witamy na forum !
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Miki
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.12 |
Dodane dnia 10-01-2012 20:12 |
|
|
Z jednej strony chciałbym sobie od czasu do czasu boczkiem gdzieś polecieć, a z drugiej to nie chcę BMW które jest do tego stworzone
Po prostu wolę jeździć czymś oryginalniejszym:
Co do 944-rzecz jasne wolałbym to autko
Osobiście bardzo mi przypadło do gustu, no i jest mocniejsze...
Tylko, że co za tym idzie również droższe co może wykraczać poza mój jeszcze nieustalony budżet.
Jeśli chodzi o rozważania na temat różnych aut, to brałem pod uwagę prawie wszystko:
-Chciałem wrócić do Alfy 33, albo przerobić Alfę 33 na rajdówke z klatką...
-myślałem nad Alfą 75
-Rozważałem Mercedesy-ale tak jak mówisz jak dla mnie trochę zbyt dziadkowate
-Myślałem nad BMW ale zbyt oklepane
-Także zastanawiałem się nad czymś typu Sierra.
W końcu trafiłem na Porsche (którym wcześniej też się trochę interesowałem).
I nie wiadomo czemu, ale spodobało mi się:
-Bo właściwie co dostajemy za wydane pieniądze?
Tak naprawdę Volkswagena który może dobrze się prowadzi, ale wydaje mi się że nie poszalejemy nim tak jak BMW. Kupując jednak Porsche mamy świadomość przynależności do grupy wyjątkowych osób ze względu na logo i samą nazwę która jest elitarna: PORSCHE...
To brzmi dumnie...
Poza tym dostajemy nie brzydkie auto z tylnym napędem o bardzo klasycznych kształtach co mnie odpowiada-bo nie wiem czy Wy także ale ja brzydzę się nowoczesnymi autami
Najbardziej lubię samochody ze swoich czasów Spełniam poniekąd w ten sposób swoje dziecięce marzenia
|
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 10-01-2012 20:24 |
|
|
wiiitaj
ja 30 lat temu zaczynałem od 924 kupionego od bramkarza z dyskoteki ,dziś mam kilka różnych ,dziwna choroba jak sie zachoruje
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-01-2012 20:41 |
|
|
Czołem,
944 też jest za słabe. Żeby cieszyć się mocą, trzeba iść w S2/Turbo. Ewentualnie bardzo porządnie 944 odchudzić i usprawnić. A i to będzie mało.
Co to jest w dzisiejszych czasach 160KM? Mnie zaczęło brakować mocy po miesiącu.
A elitarność? Elitarność to bajka - nikt nie pozna, będziesz słuchał: "Jakieś dziwne to 911", albo "toż to jakiś Volkswagen" itp Fun Factor się liczy - a ten jest ogromny.
|
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Miki
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.12 |
Dodane dnia 10-01-2012 20:52 |
|
|
Ale jak powiesz komuś jeżdżę Porsche 924 to już budzi zaintrygowanie
Tym bardziej że ludzie którzy mają mniej do czynienia z motoryzacją nie liczy się co to za Porsche bo i tak nie wiedzą
Prawda wiadomo jaka jest:
-Projekt Volkswagena wciśnięty chyba na siłę Porsche z silnikiem od busa I to już przestaje brzmieć dumnie...
Na dzisiejsze czasy 160KM to niewiele...
Ale 20 lat temu robiło wrażenie, a auto jest sprzed 20 lat
W Alfie miałem ledwo ponad 100 koników, ale była dość lekka że każdy kto się przejechał robił wielkie oczy i od razu widziałem zdziwienie na twarzy...
Niestety dziś jak masz 100 koni to ciężko ruszyć spod świateł:
-normy emisji spalin
-dodatkowe wyposażenie
-dodatkowy ciężar
itd. itp...
Choć Twoja wypowiedź Pumba trochę mnie zaintrygowała
Bo czyż to znaczy, że 924 jest lepsze niż 944... wnioskuję po wypowiedzi że 24 daje więcej frajdy z jazdy
Jak to jest? Bo osobiście nie miałem okazji jechać żadnym z nich |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:00 |
|
|
Zgadzam się z Pumbą. Chociaż co do mocy to zależy ile oczekujesz od tego auta. Do codziennego jeżdżenia moje 944 wystarczy. Jak się chcesz ścigać to i 300 KM będzie mało. Zawiszenie w tych autach jest jak poezja. Nawet przy wytłuczonych amorach jest o niebo lepsze niż zwykłe auta.
Faktem jest, jak się ludzie reagują "to jest Porsche?" "nie, to Mazda"
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:03 |
|
|
cześć,
dobrze trafiłeś - skończ tylko z tym Volkswagenem o tym co jest z VW poszperaj po forum - ogólnie jakoś ten bus nie miał 125KM a w sumie Dodge Viper też ma silnik z ciężarówki (ale jak w to wierzysz to kup po prostu 944 - pieniądze w zakupie podobne)
924 jest super z wielu powodów ale to czego inne auta Ci nie darzą:
"
- czym przyjechałeś?
- porsche
"
- kierownica pionowo i sportowa pozycja za nią
- całkiem niedrogie auto jak na to jak się prezentuje i co oferuje.
- bardzo praktyczne (jak na porsche).
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 11-01-2012 12:09 |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:03 |
|
|
924 jest lżejsze i głośniejsze. 944 ciężkie, cichsze i bardziej komfortowe. Wiele osób twierdzi że najlepszym jest 924S, czyli buda 924 z silnikiem 944.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:06 |
|
|
witaj
moim zdaniem moc w 944 na początek jest wystarczająca , auto kultowe, pojeżdzisz sprawdzisz i... jest to Porsche
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:11 |
|
|
Co kto lubi Ja - jako, że wolę kształt 924 - mam jako okręt flagowy 924S ( czyli silnik i zawieszenie 944 w 924 ). Teraz doszedł materiał na wyścigówkę\rajdówkę - 944.
Ludzie do mnie nie przychodzą i nie pytają, bo pracuję na zadupiu, no i znikam z horyzontu bardzo szybko. Jeżdżę też tak, żeby korków nie było, bo sie Fun Factor psuje. Czasem ktoś zagada, ale to i tak rozmowa pod tytułem:
- "Ile to pali?"
- "Nie liczę, bo nie o to w tym chodzi"
- "... Aha"
Sterowanie w obu modelach jest podobne - zależne głównie od stabilizatorów, jakie sobie założymy.
Generalnie, autka są przewidywalne i prowadzą się dość neutralnie. Fajnie, że dupsko cięższe niż w BMW\Merolach, bo się lepiej w zimę jeździ.
Generalnie są w prowadzeniu bajeczne i na krętych drogach biją wszystko. Tylko mocy im brak, porównując do standardów 21 wieku.
|
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-01-2012 21:41 |
|
|
Witam na forum
Na początek sprostowanie projekt jest Porsche dla VW. Ma to swoje plusy, ale jak
się zastanowić to rzeczy kluczowe dla jazdy (np. osprzęt silnika) są firmowane przez
Porsche i bardzo mało części z VW pasuje. Choć eksploatacyjne raczej są tanie
i w miarę łatwo dostępne. Pewien przekrój cen możesz zobaczyć na stronie sklepu
internetowego naszego forumowego kolegi www.transaxle.pl
Wracając do wyboru 924 czy 944. Ja wybrałem 924 2.0 n/a, nie żałuje. Koszta są
mniejsze. Osiągi też są mniejsze, ale ja akurat patrzę przez pryzmat imprez sportowych
na których się ścigamy, więc nie ma to znaczenia (liczy się pojemność w przynależności
do klasy). Moja opinia może być przez to lekko skrzywiona. Jeżeli chcesz coś czy można
poszaleć to zapewne S2/Turbo, tak jak podpowiadają koledzy, będzie najlepszym
wyborem, ale tutaj koszta rosną wykładniczo
Jak jesteś z okolic Wawy to zapraszam na jazdę na prawym póki pogoda łaskawa.
Zobaczysz czy to jest to czego szukasz. Możesz się bardzo miło zaskoczyć po Alfie 33
Którego modelu być nie wybrał, będziesz zadowolony
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Miki
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.12 |
Dodane dnia 10-01-2012 22:13 |
|
|
Bardzo dziękuję za zaproszenie
Niestety w Warszawie rzadko bywam... mam zamiar się przeprowadzić w maju Więc jak coś to się odezwę... Wpadnę też na jakiś zlocik jeśli tak bardzo dojrzeję do myśli o Porsche.
Szczerze mówiąc po zlocie Alfy powiedziałem sobie że nie ma możliwości żebym kupił inne auto Rok czekałem i kupiłem swoją Alfę 33 za 750zł
Teraz fortuna trochę bardziej łaskawa niż w wieku tych 16 czy 17 lat więc może po zlocie Porsche powiem sobie, że nie możliwości kupna niczego innego niż Porsche xD |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 10-01-2012 22:50 |
|
|
Ja powiem tak, nie porównuj porsche (i nie ważne, że stare) do volkswagena równolatka, bo faktycznie to auto z vw nie ma nic wspólnego. I nie mówię tutaj o genezie powstania, bo tą chyba wszyscy znamy (a jak nie to google) a o samej charakterystyce samochodu. Jest to samochód zupełnie inny w prowadzeniu niż "typowe" auta. Raz wsiądziesz, choroba murowana, a jeśli nie, to znaczy żeś odporny i nie kupuj
Jeśli ma to być twoje jedyne auto polecałbym 944. W zasadzie nie odstaje od współczesnych aut, ale jest droższe w utrzymaniu.
924 jest dość siermiężne jak na obecne standardy, ale przez to ma niesamowicie dużo uroku. Niestety parkowanie, zawracanie na ciasnych parkingach czy stanie w korku tym samochodem nie należy do przyjemności, nie wspominając o garażach podziemnych gdzie ledwo matiz się mieści, a Ty musisz zaparkować (przerobiłem).
U mnie wygląda to tak, że 924 służy głównie do znikania z domu na pół dnia - albo w nim grzebię, albo jeżdżę "bez celu", bo frajda niesamowita.
Jeśli zdecydujesz się na 924 2.0 to samochód marchewy wydaje się ciekawy.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 10-01-2012 23:14 |
|
|
Tak jak jazdę na motorze zaczyna sie od motorynki, tak przygodę z porsche od 924. Moim zdaniem auto nie ma sobie równych w tej kategorii wiekowej. Jako jeden z nielicznych samochodów w tym przedziale cenowym ,jest to auto stricte sportowe. Dla porównania, E30 jest samochodem osobowym o sportowym zacięciu, 924 jest autem sportowym którym, od biedy można przewieźć jeszcze jedną osobę. Twierdzenia pod tytułem "porsche dla ubogich" albo że "ma silnik z busa" wygłaszaja najczęściej użytkownicy zglebowanych 316 Mpower, którzy bladego pojecia nie mają o sportowych samochodach. Porsche ma wile zalet, ale jedną z najważniejszych dla starego auta jest to, ze nie gnije, jak np alfa. Dołóż de tego dużą dostępność i niskie ceny części, oraz brak elektroniki i masz sportowe auto dla człowieka o niskim budżecie, które z roku na rok zyskuje a nie traci na wartości.
|
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 10-01-2012 23:51 |
|
|
Miki napisał/a:
...to właściwie Volkswagen ...
Właściwie to ... NIE!
Nie ma co pisać, trzeba pojeździć.
Osobiście przeganiam automat i Twoje podejście do tematu jest mi obce, a ocenianie czegoś po okładce jest nie na miejscu.
Albo chcesz 924 bo Ci się podoba, albo celuj w BMW w myśl "ściganckich" przekonań.
Pozdrawiam, Wojtek |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 11-01-2012 01:54 |
|
|
To że BMW ma szpere i mocny silnik to nie znaczy że jest sportowym autem. Jak dla mnie jest tak samo sportowe jak Opel VW czy Mercedes. Do Porsche jak tylko wsiadasz to czujesz dopiero jak powinien być zbudowany sportowy samochód, jazda to poezja jak dla mnie. W stylistyce auta zakochałem się 4 lata temu, rok temu kumpel dał mi na cały dzień 944. Było tak fajnie, że zostawiłem na stacji wszystko co miałem. Teraz mam już swojego.
Panowie jeszcze pozwole sobie wtrącić pytanie: czy powinienem sie przejmować tym, że 944S 2.5 16v spala 18 litrów, a w katalogu piszą max 12 ? Dwanaście to w trasie chyba ?
A Ty kolego Miki uważaj i to mocno bo jak posmakujesz Porsche to skończysz jak niejeden z tego forum
|
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 11-01-2012 08:07 |
|
|
ależ można parę rzeczy połaczyć w 924czyli : porsche 924 S do tego soft turbo dajace ok 210 koni + skrzynia ze szperą od turbo S+ amory B6 i mamy wilka w owczej skórce ,chodzi jak 968,wiem bo mam na sprzedaż
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 11-01-2012 08:17 |
|
|
Wszystko zależy od budżetu, z 924 bardzo podoba mi się auto marchewy - właśnie je wystawił na sprzedaż.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Witam i pozdrawiam |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 11-01-2012 10:40 |
|
|
Witaj w gronie zboczeńców®
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|