Autor |
Cześć |
Patryk2567
Użytkownik
Postów: 28
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 30-08-2014 11:23 |
|
|
Witam, myślę nad zakupem 924. Jednak przed tym chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy wiedzą na ten temat więcej ode mniez wybaczcie, ale zasypie was trochę pytaniami.
Jak wygląda awaryjność tych samochodów?
Czy różnice w kosztach utrzymania wersji 924s, lub 924 turbo są bardzo duże w stosunku do podstawowej wersji?
Lepiej kupić samochód u nas, czy za zachodnią granicą?
Jeśli u nas to gdzie takiego szukać, w sieci jest wiele ogłoszeń, jednak większość samochodów wygląda nieciekawie.
Co sądzicie o tym konkretnie przypadku? Znacie może jego historię?
http://olx.pl/oferta/porsche-924-CID5-ID5Z5cf.html#e77e1f31c2
Z góry przepraszam za tyle pytań.
Pozdrawiam
Jeszcze jedno, co do wersji limitowanych tzn. Martini, bądź Le Mans z 1980, rzeczywiście ich wartość jest taka, jakie ceny są na niemieckich stronach? (tj. 30-40k pln w górę)
Edytowane przez Patryk2567 dnia 30-08-2014 11:26 |
|
Autor |
RE: Cześć |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-08-2014 11:51 |
|
|
Witamy !
1. Awaryjność - stosowna do wieku/stanu zachowania. To leciwe już auta więc wymagają poświęcenia trochę więcej czasu/pieniędzy niż wpółczesne.
2. Koszta utrzymania - zwykła wersja 924 to sporo części ze zwykłych VW, inne modele to już prawie wyłącznie Porsche. Turbo - ceny części też są "turbo" i trudno dostępne z racji niewielkiej liczby egzemplarzy tego modelu.
3. Zakup - w zasadzie lepiej za granicą.
4. Miejsce zakupu - albo dać stosowne ogłoszenie tu na forum, albo zostaje szeroko pojmowany "internet".
5. Historii tego egzemplarza nie znam, niemniej jednak widać że to auto jest po kapitalnym remoncie. Najlepiej (jak zwykle) obejrzeć/ocenić osobiście.
P.S. Cena za duża o +/- połowę.
Co do cen limitowanych wersji - to że w DE kosztują tyle lie kosztują nie oznacza że w PL są tyle warte. Po prostu - to są ceny "niemieckie".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-08-2014 11:57 |
|
Autor |
RE: Cześć |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 30-08-2014 11:56 |
|
|
Napisz skąd jesteś - mam bardzo ciekawą ofertę na 924 w perfekcyjnym stanie , po pierszym właścicielu z książką serwisową i przebiegiem 150000 km w bardzo atrakcyjnej cenie .
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Cześć |
Patryk2567
Użytkownik
Postów: 28
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 30-08-2014 15:48 |
|
|
Wysłałem wiadomość, z tym, że samochód nie musi być koniecznie na terenie mojego województwa, więc to obojętne. |
|
Autor |
RE: Cześć |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7464
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-08-2014 17:30 |
|
|
Witamy na forum
Nie wiemy jakie jest Twoje województwo, ale tym się tutaj raczej nikt nie
kieruje przy wskazywaniu aut godnych uwagi.
Różnice przy 2.0 n/a, 2.0 turbo oraz 2.5 n/a w 924 są bardzo duże. Dwa pierwsze
silniki hałaśliwe i ten drugi przyśpiesza porządnie. Turbo będzie także o wiele droższe
w serwisowaniu albo raczej w naprawach, bo serwis mimo że najdroższy spośród
wszystkich trzech to i tak będzie nic w porównaniu z remontem skrzyni biegów,
a te w tym modelu bardzo często wymagają ingerencji niestety (synchronizatory
Porsche). 2.5 n/a będzie szybszy od 2.0 n/a, ale moim zdaniem plus z posiadania
tego silnika nie są na tyle duże żeby wybrać go zamiast 2.0 n/a. Choć pewnie wielu
użytkowników forum się z tym nie zgodzi. Mają prawo żyć w błędzie
Tak naprawdę to musisz się przejechać jakimś 924 żeby w ogóle stwierdzić czy to jest
to czego szukasz. Jedź obejrzeć jakieś. Jeżeli mieszkasz w bliskiej odległości od
Warszawy to zapraszamy na "czwartkowe" (info w stosownym temacie). Jeżeli masz
blisko do Rawy to ja akurat przywracam do życia swoje 924 2.0 n/a, zapraszam na
przejażdżkę i poznanie takiego auta
To auto o które pytałeś nie wygląda źle, co ciekawe ma wlepkę Porsche Club Poland,
więc kiedyś w tych kręgach a i zapewne kręgach 924.pl się obracało, może ktoś
z większym stażem niż ja będzie coś pamiętał. Jeżeli masz tam blisko to jedź
zobaczyć. Mam nadzieje tylko, że to auto nie stoi cały czas na tej trawie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-08-2014 17:35 |
|
Autor |
RE: Cześć |
Patryk2567
Użytkownik
Postów: 28
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 31-08-2014 00:11 |
|
|
Dziękuje za porady tak więc zdecydowałem, na te fundusze co mam i na pierwsze takie auto, najlepiej nada się podstawowa wersja 924. Sławek zadzwonie po weekendzie, skrzynke już masz pełną i nie da się wysłać wiadomości. Od Warszawy i okolic to duży kawałek mnie dzieli, ale dziękuje za zaproszenie |
|
Autor |
RE: Cześć |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 31-08-2014 00:13 |
|
|
Skrzynka już opróżniona
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Cześć |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 31-08-2014 00:41 |
|
|
Za bardzo rozsądne pieniądze jest auto Witka.
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=7001
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Cześć |
Wojtek Kor
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość: Izabelin
Data rejestracji: 08.07.14 |
Dodane dnia 31-08-2014 11:27 |
|
|
Oglądałem jakiś czas temu auto Witka. Jeździłem nim. Jest kompletne, sprawne i estetyczne. Można zupełnie beztrosko się nim poruszać we wszystkich kierunkach. Drobne ubytki w progach i spoilerze myślę że można naprawić samemu lub za względnie rozsądne pieniądze u każdego blacharza. Jako pierwszy klasyk, a także everyday youngtimer, moim zdaniem, wydaje się być super propozycją. |
|
Autor |
RE: Cześć |
Patryk2567
Użytkownik
Postów: 28
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 31-08-2014 21:50 |
|
|
Planuję właśnie znaleźć coś w możliwie jak najlepszym stanie (oczywiście wiem, że na początku trzeba w samochód jeszcze włożyć pieniądz)
Madmax - faktycznie wartość dobrze utrzymanego egzemplarza to około 9-10 tysięcy? bo jak przeglądam te samochody wystawione na naszych portalach ogłoszeniowych to od 11-12k się zaczynają dopiero i to takie samochody które jednak tych defektów mają sporo.
Edytowane przez Patryk2567 dnia 31-08-2014 22:33 |
|
Autor |
RE: Cześć |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-08-2014 23:32 |
|
|
Najsampierw, cześć!
9-10 tysięcy jeszcze rok-dwa lata temu byłoby niemal gwarantem kupna samochodu w stanie dość atrakcyjnym. I było z czego wybierać, jak nie forum, to allegro. Teraz na allegro jest ich mniej, a i rzeczywiście ludzie zaczęli je sobie cenić, czy to zgniłek ze stodoły czy auto sprowadzone zza granicy. Wystrzegałbym się w przypadku zakupu pierwszego 924 przed takimi samochodami. Trzeba wiedzieć, na co zwracać uwagę, a to jest kwestia doświadczenia. Chyba, że wyciągniesz po auto kogoś, kto już to wszystko wie.
No i tak - cierpliwości. W końcu się znajdzie jakaś okazja, tylko wtedy trzeba już działać szybko.
|
|
Autor |
RE: Cześć |
Patryk2567
Użytkownik
Postów: 28
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 01-09-2014 11:12 |
|
|
Dziwna to sprawa,
Od roku oglądałem ogłoszenia w PL i Niemczech i teraz nadszedł w końcu moment zakupu, zaobserwowałem taką rzecz, że wersje "S" można kupić w podobnej cenie do podstawowej. Wszystko wskazuje na to, że teraz te samochody będą drożeć. Auto będę oglądać oczywiście z osobą, która się na tym zna lepiej ode mnie, a tak jak mówiłem szukam takiego który będzie gotowy do jazdy po krótkim przygotowaniu, czasu ani umiejętności niestety nie mam, żeby podjąć się renowacji, niestety. Dziękuje za porady |
|