Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-06-2009 17:43 |
|
|
Nie o to mi chodziło, żeby co imprezę dawać rożnie punkty.
Trzeba najpierw ustalić ile miejsc punktujemy. Ja bym punktował
pierwszych 10. Wiem, że na razie tylu zawodników nie mamy, ale co
to szkodzi, że ostatni dostanie 3 punkty zamiast 1?
Jeżeli tak to przyjmiemy to już nie zmieniamy na każdą imprezę,
zostaje tak i koniec. Każda kolejna impreza będzie punktowana tak
samo, choćby przyjechało 20 sztuk 924 Jak przyjadę dwie sztuki
to też tak samo.
N-1, no cóż, wydawało mi się, że dzięki temu miałem 4tą pozycję
w Ułężu, bo jedną próbę miałem strasznie źle przejechaną, ale ku
mojemu zdziwieniu nawet kiedy liczone były by wszystkie czasy
byłem nadal na 4tej pozycji. Taki system (N-1) daje możliwość
jechania na samej granicy, żeby w przypadku przekroczenia jej
móc potem pojechać nadal szybko, ale wiedzieć gdzie są granice
Faktycznie w rajdach nie liczą tak, bo nie da się tak liczyć
Pamiętajmy wszyscy że to nadal tylko zabawa
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-06-2009 19:14 |
|
|
Nie ma mowy o zmianie punktacji za konkretne miejsce z imprezy na imprezę. Ustalamy sztywno, że za miejsce pierwsze jest "x", za drugie "y" punktów itd. Choćby w Kielcach były tylko 2 szt. 924 to i tak mają odpowiednio po "x" i "y".
Musimy tylko ustalić ile miejsc punktujemy i z jakim odstępem punktowym między nimi.
Osobiście jestem za punktowaniem możliwie dużej liczby miejsc - np. 10-ciu pierwszych. Argumenty mam dwa:
1. zachęca to uczestników do przyjeżdżania na wszystkie imprezy z cyklu, bo może się okazać, że zajmując jakieś odległe miejsca, powiedzmy zawsze 5-te, na koniec w podsumowaniu sezonu wskoczy na np. 3-cie (bo czołówka się tasowała i czasem była np. dziewiąta)
2. walka toczy się nie tylko o pierwsze miejsca, ale też o te odległe
Generalnie punkty motywują do starań i jeżdżenia na zawody, nawet jeśli zawsze masię ich tylko np. 3, bo w swojej klasie sprzętu i umiejętności można nadal konkurować.
Odstęp między kolejnymi miejscami dałbym tylko jednopunktowy - powoduje to, że lider czuje oddech konkurencji na plecach i nie osiądzie na laurach. Patrząc oczami tych z tyłu tabeli - jest sens gonić, bo punktowo nie ucieknie za daleko.
Taki przykład - Masztalski był 2 razy pierwszy i raz 5, a Ecik zawsze był 2. W konsekwecnji wygra Ecik, bo będzie miał 3x9=27 pk. a Masztalski 2x10+6=26 pk. Pytanie czy tak chcemy, czy jednak powinien wygrać Masztalski, bo w końcu był jednak 2 razy pierwszy, a Ecik nigdy.
Jeśli nie chcemy, to musimy przyjąć większy odstęp punktowy u góry tabeli (jak pisze piterson).
Teraz kwestia N czy N-1.
Zaproponowałem N-1 zarówno imprez jak i czasów z przejazdów z kilku powodów, ale przede wszystkim, bo to ma być mimo wszystko zabawa.
Co się stanie jeśli liczę wszystkie przejazdy i wszystkie imprezy: na pierwszej imprezie w pierwszym przejeździe łapię gumę, ale wymieniam koło i mogę jeździć dalej. Niestety nie zostanę już sklasyfikowany w imprezie, bo nie ukończyłem jednego przejazdu (liczymy sumę wszystkich przejazdów). Dostałem 0 pk za tę imprezę. Co więcej - tracę możliwość zajęcia dobrego miejsca w całym cyklu, bo liczymy punkty z wszystkich imprez. Mamy za mało imprez, żeby to odrobić. W konsekwencji tracę motywację, żeby przygotowywać auto i siebie do kolejnych zawodów. W zasadzie to przez cholernego gwoździa w pierwszym przejeździe tego sezonu mogę sobie odpuścić jego (sezonu) resztę.
My nie jesteśmy profesjonalnymi teamami, a to co robimy to zabawa. Dajmy sobie tolerancję, margines błędu - to ma być przyjemne, a nie frustrujące.
Może być tak, że kogoś nie stać jeździć na wszystkie 4 eliminacje - ja nie chcę wyżucać takich ludzi poza nawias rywalizacji. Można mieć ślub/chrzciny/konferencję/złamać palec/etc. i nie móc przyjechać na którąś eliminację.
Liczba czasów N-1 - znów kilka argumentów za:
- mam margines błędu - nie będę się woził po trasie tylko daję na maksa (chyba, że zchrzanię już pierwszy przejazd )
- ze względów edukacyjnych - mamy nauczyć się jeździć szybko i bezpiecznie. Jak będę się bał zbliżyć do granicy, (bo mogę być nieklasyfikowany) to skąd mam wiedzieć gdzie ona leży. A tak to mogę jeden przejazd poświęcić na "poszukiwania" w bezpiecznych warunkach, a do tego ujść z życiem i... nie stracić szansy na dobry wynik (czy w zasadzie wynik w ogóle).
Pamiętajcie - zabawa i nauka przede wszystkim, potem zdrowa rywalizacja, a gdzieś na końcu wpływ defektów maszyn konkurentów czy zasobności portfela.
Wszystko powyższe to moje prywatne zdanie i jeśli zostanę przegłosowany/zasypany_przekonującymi_argumentami/pobity, to gotów jestem posypać głowę popiołem i przystać.
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 24-06-2009 19:17 |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
marecki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: piaseczno
Data rejestracji: 16.10.07 |
Dodane dnia 24-06-2009 20:18 |
|
|
może po prostu brać pod uwagę najlepszy czas z przejazdów czyli do punktacji liczyc tylko ten jeden - każdy ma kilka przejazdów a wśród nich ten , który udał mu się najbardziej ( może przypadkiem a może z racji umiejętności...) wszystko zweryfikuje przecież zamknięcie sezonu .. a jest szansa że taki " wyskok" może namieszać trochę w generalce
jeśli chodzi o system punktowy - zgadzam się , że z małymi odstępami pkt. będzie rywalizacja do samego końca..
|
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-06-2009 21:44 |
|
|
Ja jestem za tym co zaproponował Pilatus. Punkty z F1 faktycznie są trochę zbytnio
rozrzucone.
Co do schrzanienia pierwszego przejazdu:
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-06-2009 22:41 |
|
|
marecki napisał/a:
może po prostu brać pod uwagę najlepszy czas z przejazdów czyli do punktacji liczyc tylko ten jeden - każdy ma kilka przejazdów a wśród nich ten , który udał mu się najbardziej ( może przypadkiem a może z racji umiejętności...) wszystko zweryfikuje przecież zamknięcie sezonu .. a jest szansa że taki " wyskok" może namieszać trochę w generalce
Z tym bym się jednak nie zgodził. Nie możemy promować stylu kamikadze - 10 razy wylecę z trasy ale za to wykręcę niesamowity czas. Trzeba być szybkim i jednocześnie bezbłędnym.
Popatrzyłem z ciekawości na regulaminy PZM - np w wyścigach górskich rozbieżność punktowa jest jeszcze większa (premiowanie tylko najlepszych) - 20, 15, 12, 10, 8 itp. Większość klasyfikacji jest tak konstruowana - duży handicap za podium.
W przypadku rozdziału punktów co 1 doprowadzamy do sytuacji że ktoś kto był dwa razy piąty jest lepszy od tego który wygrał jedną eliminację. Na pewno automatycznie wymusza to frekwencję ale czy jest fair - nie wiem
Proponuję nie dyskutować za bardzo bo każdy ma swoją opinię. Mamy przecież wspaniałych Organizatorów i jaki regulamin wymyślą taki jestem gotów przyjąć bez żadnych zastrzeżeń. |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-06-2009 00:06 |
|
|
Ja jestem za systemem 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 - podium musi być jednak premiowane. W praktyce i tak ten, który zdobył 2x pierwsze miejsce nie będzie nagle piąty, więc jaki system byśmy nie przyjęli walczyć o puchary będzie kilku kierowców z przodu punktacji.
Zdecydowanie jestem za systemem n-1, argumenty pilatusa dobitnie do mnie trafiły. W praktyce 3 z 4 imprez to imprezy classicauto, a tam nie ma n-1. Wątpię zatem, aby ktoś jechał próbę na złamanie karku. Więc i ten argument za liczeniem z całości, premiujących równojeżdżących, odpada.
Podsumowując głosuję za 10, 8, 6, 5 itd i n-1.
I pamiętajmy, że za rok, pod wpływem zmian we frekwencji, możemy zawsze dostosować regulamin punktacji do nowych okoliczności.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-06-2009 12:55 |
|
|
Ja wiem, że N-1 jest fajne, fajne na pewno dla osób robiących więcej błędów, mających gorsze przygotowanie, czy po prostu pecha...
ale z drugiej strony dyskryminuje osoby jeżdżące równo, z dobrze przygotowane czy z doinwestowanym autem.
Wydaje mi się, że defekty się zdarzają, wtedy można mieć pretensje, do siebie, do niedoinwestowania auta, itp. itd... a dużo gorzej jak starasz się inwestujesz, jeździsz równo lub na granicy sumę wszystkich czasów masz lepszą, ale odrzucamy błędy innych którzy mają większe wahania czasowe i okazuje się, że dostajesz w kość mimo ciężkiej pracy, czy to nie jest frustrujące ?
Ja nie mówię, żeby nie klasyfikować osób, które nie ukończą przejazdu,czy imprezy, przecież można to robić... i dawać im punkty. np. MR-Nemo, miał awarię, wylądował na końcu stawki, bo nie ukończył, po prostu dostał by 3 pkt. za 8 miejsce. czy ile ustalimy, że za to miejsce jest... tak samo 9 i 10, ale 11 niestety już nie...
Ja np. też starałem się jeździć na granicy i niestety mam wrażenie, że na obecnym ogumieniu wiele nie zawalcze... bo tu odczuwałem główną barierę, raz nawet zaliczyłem wyjście z zakrętu na trawę co się okazało nie było aż takie tragiczne dla wyniku z próby, bo był lepszy niż poprzedni... za to bardzo duży błąd ma swoje odzwierciedlenie w wyniku i nie jest dla mnie do końca wytłumaczalne dlaczego wycieczki w pole niczym ciągnikiem rolniczym chcemy tak zwyczajnie pominąć... jakby się nie stały.
wydaje mi się też, że można przyjąć założenie, że z czasem z imprezy na imprezę ludzie będą uczyć się jeździć i poznawać granice swoich maszyn, oraz próbować je pokonać - jak ja z oponami.... co w efekcie spowoduje, że tych prób nieudanych będzie coraz mniej... a wtedy robiąc n-1 będziemy faworyzować kogoś kto miał pecha, lub nie zadbał o przygotowanie auta...
To tylko kwestia co tak naprawdę chcemy osiągnąć i kogo faworyzować,
bo każda forma kogoś dyskryminuje.
Moim zdaniem lepiej, żeby uczestnicy mieli pretensje do siebie, że wylecieli z trasy, czy nie zadbali o sprawność auta, niż do innych, że ich potknięcia są pomijane.
A ja generalnie tak jak i Piterson uważam, że to i tak do Organizatorów należy ostatnie słowo i jeśli uważacie system N-1 za właściwy, czy też na chwilę obecną, gdy wszystko jest w powijakach lepszy, to się najzwyczajniej dostosuję i będę się cieszył nie z wyników, bo chwilowo nie mam z czego tym czy innym sposobem liczenia, tylko z tego, że mogę bezpiecznie w fajnej atmosferze poznawać granice mojego auta i nabywać umiejętności, które boję się nabywać na drogach publicznych i co uważam za nieodpowiedzialne na drogach publicznych.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2009 02:01 |
|
|
Chciałbym zapytać jak to teraz będzie z liczeniem imprez.
(w związku z dodaniem 5tej)
Liczymy N-1 czy N-2? Czyli, liczymy najlepsze 3 wyniki ze wszystkich 5 imprez
czy 4 najlepsze wyniki?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-07-2009 10:37 |
|
|
Tak jak napisal pilatus - liczymy bez zmian 3 imprezy czyli w tym wypadku n-2 Nie zmienia to nikomu planow w zwiazku z naszymi imprezami a dodatkowo mozna jeszcze wziac udzial w poznaniu. Jest jeszcze jedna ciekawostka - otwiera sie dla niektorych pewna furtka: wciaz jeszcze mozna byc sklasyfikowanym w pucharze rocznym 924.pl mimo braku obecnosci na dotychczasowych imprezach - wystarczy przyjechac na 3 ktore pozostaly czyli: kielce, poznan, czestochowa... moim zdaniem to ciekawa propozycja i dodatkowe emocje do samego konca.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-08-2009 15:42 |
|
|
Czy możemy mniej więcej poznać już regulamin imprez 924.pl?
Już tylko 2 tygodnie do Kielc
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Puchar 924.pl - dyskusja o punktacji |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-08-2009 15:58 |
|
|
Wlasnie - malo czasu... Trzeba przyjac jakis regulamin i system punktowania... Czy to w lepszej czy gorszej formie ale musi on byc przed kielcami by byl jakis punkt odniesienia i liczenia wynikow.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
|
|
|