Autor |
classic auto cup sezon 2012 |
Vjackmax
Użytkownik
Postów: 151
Miejscowość: Jasienica
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 19-12-2011 18:40 |
|
|
Według mnie super wiadomość !
Cytuję;
Nie zagłębiając się w szczegóły nowa Grupa 4 Youngtimer zachowa dotychczasowe przepisy youngtimerów, czyli zasadniczo poza prawidłowym historycznie silnikiem i wiekiem auta nie narzuci uczestnikom większych ograniczeń, zaś nowa Grupa 3 Youngtimer będzie przeznaczona dla samochodów z tych samych lat, ale bez spektakularnych modyfikacji, zbliżonych do wersji fabrycznych. Głównymi wyróżnikami będzie tu zakaz stosowania opon bez homologacji drogowej, brak klatki bezpieczeństwa, obecność tapicerki we wnętrzu oraz oryginalne elementy nadwozia (maski, drzwi, szyby itp.). Dozwolone będzie np. użycie dowolnych: foteli przednich, pasów bezpieczeństwa, kierownic. Idea tej grupy jest taka, by kierowcy niemal seryjnych youngtimerów, którymi np. poruszają się na co dzień i być może nie chcą ich poważnie modyfikować, mogli spróbować rywalizacji w CA Cup z szansami na zdobywanie pucharów.
Pozdr jacek
Vjackmax
911 Carrera 4 (964) Targa
wyprodukowano 1329 szt.
911 Carrera S (997)
Ofiarra Ferrari |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-12-2011 19:48 |
|
|
Teraz, kurna - jak ja właśnie bolid buduję?!?
|
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 19-12-2011 21:57 |
|
|
Podpisuję się za taką klsyfikacją dwiema ręcami, wreszcie dobra wiadomość dla naszych "zwykłych"porschaczków także w automacie. Pozdrawiam Tych co o Nas pomyśleli
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-12-2011 02:24 |
|
|
Qvo vadis, dla Ciebie taka oddzielna grupa już dawno istnieje w CA. Grupa I - Oldtimer.
Zapraszamy do ścigania Konkurencja ze strony 924 to Biłek i Locja którzy w tym
(2011) sezonie stoczyli niesamowitą walkę i co ciekawe każdy z nich był pierwszy na koniec
Mój komentarz to tych nowinek jest taki, że ceremonia rozdania wydłuży się o 5min
i będzie jeszcze więcej mniej znaczących pucharów. Robią coś z czym w PCP już
zaczęto walczyć powoli. Ja się ciesze że w CA moja klasa II-2000 raczej nie zmaleje,
a konkurencja nie daje odpocząć
Dodam tylko, że ja bym nie pozwolił na żadne modyfikacje (kubły, pasy, kierownice).
Oryginał to oryginał. Jakoś nie kojarzę żeby ktoś kto jeździ klasykiem do pracy
(codziennie) miał kubełek na tą okazję...
Pumba, no cóż... takie życie ale przynajmniej zobaczysz jak się jeździ przygotowanym
autem. Zresztą przecież Ty masz wybór! Ja się zawiodłem na rocznikach Gr. I
jak jeszcze auto się łapało brakiem modyfikacji, teraz już nie mam ochoty wracać
do "łajby"
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 20-12-2011 10:03 |
|
|
Miło mi się dowiedzieć,trzeba będzie spróbować swoich sił i porschaczka- tylko jakiś współczynnik za wiek by się przydał, a tak na marginesie to jest nas czwórka , o Roque nie wspomniałes - podobno już się scigał i nieżle zamieszał
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-12-2011 10:46 |
|
|
Jak dla mnie mnożenie klas to kompletna paranoja... Tym bardziej że już nie są w stanie ściągnąć więcej aut bo imprezy osiągnęły swoją maksymalną pojemność (i tak jest zdecydowanie za mało jazdy).
Mamy aktualnie 4 grupy po 5 klas pojemnościowych. Puchary za 3 miejsca.
Czyli na każdej imprezie 60 pucharów + generalki kolejne 12 + open 3 + Panie kolejne 3
Prawie 80 pucharów na ok 100 startujących.
Czyli znów będzie sytuacja że niektórzy dostaną za sam udział a niektórzy będą walczyć w grupie kilkunastu aut...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 20-12-2011 10:47 |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 20-12-2011 11:09 |
|
|
Dokladnie bedzie jak w PCP - porazka
Tam na szczescie widac swiatelko w tunelu hehe
Liczba klas i grup winna byc jak najmniejsza, tak by puchar mial jakas wartosc.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 21-12-2011 07:43 |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
chipis
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 21.02.09 |
Dodane dnia 20-12-2011 12:11 |
|
|
Każdy medal ma dwie strony. Zgadzam się z tym, że mnożenie pucharów jest bezsensowne. I że imprezy osiągnęły już maksymalną ilość samochodów, a stworzenie nowej grupy prawdopodobnie przyciągnie tych, którzy nie przyjeżdżali klasykami tylko dlatego że nie zdobywali by pucharów.
Ale z drugiej strony, nie ukrywam że jeżdżąc w CA od trzech lat seryjnym samochodem w klasie w której jest grubo ponad 10 aut, miałem marne szanse na zwycięstwo, mimo że z seryjnych samochodów miałem najlepsze wyniki. I o ile ja nie miałem z tym problemu, to myślę że to mogło deprymować bardzo wiele osób w podobnej sytuacji do mojej.
A może jeśli przyciągną większą ilość samochodów, to w przyszłości będą organizować oddzielnie rundy dla aut seryjnych i modyfikowanych? Myślę, że to trochę prowadzi w tym kierunku...
|
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
chipis
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 21.02.09 |
Dodane dnia 20-12-2011 12:13 |
|
|
Ja chciałem jeszcze spytać. Gdzie jest ta informacja o nowych grupach i jak bardzo jest ostateczna?
|
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 20-12-2011 12:13 |
|
|
Qbak napisał:
Zapraszamy do ścigania Konkurencja ze strony 924 to Biłek i Locja którzy w tym
(2011) sezonie stoczyli niesamowitą walkę i co ciekawe każdy z nich był pierwszy na koniec
Biłek konkurencją już raczej nie będzie.
Zarówno SiMR, jak i sam porszak zweryfikowały nasze plany co do CA.
|
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
Vjackmax
Użytkownik
Postów: 151
Miejscowość: Jasienica
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 20-12-2011 12:24 |
|
|
Pragnę zwrócić uwagę że mylicie ilości klas pojemnośćiowych z grupami.
jestem również za ograniczeniem klas pojemnośćiowych
i nie ma to nic wspólnego ze zdobywaniem Pucharów a z równorzedna i fajna rywalizacja
Dla mnie paranoją było konkurowanie z samochodami profesjonalnie przygotowanymi do sportu - patrz Subaru, Audi
Pozdr, jacek
Vjackmax
911 Carrera 4 (964) Targa
wyprodukowano 1329 szt.
911 Carrera S (997)
Ofiarra Ferrari |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 20-12-2011 13:08 |
|
|
Widzę że duch walki w Narodzie nie ginie, moim skromnym zdaniem trzeba rozdzielić stricte sportową rywalizację z czysto rekreacyjnym podejsciem do tematu, bo to się kłóci ze zdrową rywalizają, popieram Jacka widzenie tematu.
P.S. dla mnie samo uczestnictwo byłoby wielką frajdą, pozdrawiam Ryszard
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-12-2011 15:00 |
|
|
qvo vadis 924 napisał/a:
Miło mi się dowiedzieć,trzeba będzie spróbować swoich sił i porschaczka- tylko jakiś współczynnik za wiek by się przydał , a tak na marginesie to jest nas czwórka , o Roque nie wspomniałes - podobno już się scigał i nieżle zamieszał
Współczynniki wiekowe też już są. Twój rocznik 77 ma 0,99. Chyba że o innych współ.
wiekowych piszesz Takie to w Rajdzie Żubrów Nie pomyl podziału na grupy i klasy
w ClassicAuto Cup z 924.pl, bo są diametralnie inne. Co do podejścia czysto rekreacyjnego.
Jeżeli ktoś jedzie z takim założeniem to z definicji nie interesuje go żadna klasyfikacja,
czyli z definicji nie ma problemu
Co do problemu małej ilości aut w klasie to chciałbym przypomnieć, że w CA już
od dawna istnieje łączenie klas (sam się o tym doskonale przekonałem ). I raczej
nie będzie pucharów za samo przyjechanie (klasa=min. 4 auta), ale może to spowodować,
że często będzie dużo łączonych klas tak jak to już było Gr I w tym roku.
Policzmy klasy (regulamin 2011):
Gr. I - 5
Gr. II - 5
Gr. III - 4
Daje to 14 klas, czyli maksymalnie 42 puchary za klasy plus 3 za Gr. IV (open)
Za rok wynikałoby że będzie:
Gr. I - 5
Gr. II - 5
Gr. III - 4
Gr. IV - 4
Daje to 18 klas, czyli maksymalnie 54 puchary za klasy plus 3 za Gr. V (open)
Nie ma chyba co liczyć pucharów za grupy bo dostaną je raczej Ci sami ludzie
którzy wygrali w klasach. Puchar Pań wiadomo też 3. W sumie wychodzi duża
liczba - 72 puchary. Hmm, dużo. Już w tym sezonie było dużo.
Z drugiej strony trudno odmówić słuszności Jackowi i Chipisowi. Wszystko się
komplikuje kiedy mówimy o ilości jazdy i pojemności obiektów - ta zapewne
została już wyczerpana. Taki lekki pat się zrobił. Gdyby uczestników było 200
to obłożenie klasy byłoby pewnie odpowiednie. Już teraz trudno się zorientować
kto jest naprawdę szybki. Niedługo jedyną poważaną klasyfikacją będzie puchar
dla tzw. "najszybszego na całej imprezie" - najczęściej Gr. III - 3000+
Ciężko orzech do zgryzienia. Zobaczymy jak to się rozegra z sezonie 2012 w praktyce
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: classic auto cup sezon 2012 |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 20-12-2011 20:32 |
|
|
Sorry, ja do tematu podchodzę z wielkim dystanem ,jeśli gwoli scisłości to mój rocznik 1949 a porschak o połowe młodszy czyli rok 1980, ale nie powiem że nie chciałbym spróbować swych możliwości, co prawda zaliczam się do grona "wapniaków"ale nigdy nic nie wiadomo co w człowieku drzemie, a poważnie jestem za zawężeniem tych kwalifikacji, bedzie prościej i łatwiej.Trzymam kciuki za powodzenie w przeprowadzaniu tych imprez
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|