Autor |
Classicauto Cup 2014 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2014 13:31 |
|
|
Z nowym rokiem trzeba zacząć nowy temat.
Pojawił się projekt regulaminu na rok 2014:
http://www.classicautocup.pl/aktualno%C5%9Bci/
Najważniejsza zmiana - powstała Grupa 5 dla wszelakich turbodoładowanych AWD wyprodukowanych do roku 1999. IMHO bardzo dobra decyzja z punktu widzenia sportowego, niestety może grozić tym że na każdą imprezę zacznie przyjeżdżać po 30 SI/MLEvo
Druga bardzo istotna informacja - przesuwają się roczniki. W grupie I i II mamy już roczniki 1985 - co daje np możliwość dla 944 z nową deską (ale tylko 2.5 8V) do wskoczenia do Grupy I lub II!!!
Do startu w Grupie I Oldtimer Classic dopuszczone są (na wniosek zgłaszającego) także oryginalne auta z roczników 1986 i 1987, jeśli model danego samochodu dostępny był już w sprzedaży w roku 1985 W CAŁKOWICIE IDENTYCZNEJ SPECYFIKACJI.
Do końca stycznia mają zostać ogłoszone terminy i miejsca eliminacji.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 05-01-2014 14:11 |
|
|
Takie pytanie bo się nie mogłem doczytać z regulaminu. Jeśli chodzi o I kategorie (924 78' spiderweby od turbo przejdą, czy oryginalne pajączki wymagane?
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-01-2014 20:27 |
|
|
Przejdą w grupie pierwszej, tylko opony muszą być regulaminowe.
Jakbyś miał jakieś problemy (w co wątpię) to daj znać
Jeżeli chodzi o nową grupę to ja nie rozumiem potrzeby jej powstania,
ale to nie moja konkurencja, więc specjalnie mnie to nie interesi, choć
znów kolejne 12? pucharów do rozdania... Niedługo będzie więcej
pucharów niż startujących...
Na szczęście CA wysłuchało zdaje się nasz temat odnośnie wtrysku
i nie zmienili żadnych zapisów w regulaminie, także wszyscy (?) zainteresowani
jadą w tym sezonie na elektronice
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 05-01-2014 20:29 |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 05-01-2014 20:35 |
|
|
Qbak napisał/a:
Przejdą w grupie pierwszej, tylko opony muszą być regulaminowe.
co to znaczy? chodzi o rozmiar?
doczytałem:
Dopuszcza siep8; nastep8;pujap8;ce odstep8;pstwa od oryginalnosl9;ci:
nieoryginalne wzory felg (ale rozmiary muszap8; bycl9; fabryczne!)
opony o wspol9;łczesnym biezm5;niku
opony odbiegajap8;ce od rozmiarol9;w przewidzianych przez producenta: szerokosl9;ciap8; o +/- 10 mm
(np. 185 zamiast 175 itd.) oraz wysokosl9;ciap8; profilu o 5 jednostek procentowych
(np. 65 i 75 zamiast 70)
oraz
Opony przeznaczone do uzm5;ytku sportowego/zawodniczego, bez homologacji drogowej E (czyli opony typu rcompetition onlyr1;, rfor sportr1; i wszystkie typu gładki slick) sap8; ZABRONIONE w Grupach: 1. Oldtimer Classic i 3. Youngtimer Classic.
czyli jak rozumiem najlepsze co bezkarnie można mieć w 924 to semi-slick 215/55 15" (jest coś takiego gdzies do kupienia?)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 05-01-2014 20:47 |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 02:42 |
|
|
Raczej takich semi nie kupisz, za wysokie by były jak na 15 cali. R888 na przykład
produkują w 195/55R15, ale u nas w kraju są niedostępne. Miałem takie, ale teraz
muszę się zadowolić 195/50R15.
Żeby była jasność, nie sprawdzałem czy tych teoretycznych powyżej nie da się kupić.
Natomiast nie założysz ich na oryginalną felgę która ma 6 cali. Zresztą 195 już
w semi-slicku wystarczy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 06-01-2014 10:47 |
|
|
ale jeżeli dobrze rozumiem to z profilem 50 już nie przejdą w grupie bez modyfikacji?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 13:13 |
|
|
Opony oryginalne dla 924 to 185/70R14 i 205/60R15. Także trzeba pamiętać, że
924 Turbo miało inne rozmiary. Przejdzie minimalnie profil 55 dla 15 cali.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 13:41 |
|
|
Teoretycznie jest to oryginał, bo spiderweby były opcją dodatkową do 924 i wychodziły takie auta z fabryki
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 18:41 |
|
|
Nie teoretycznie, a praktycznie
Inna sprawa że w 78 nie jestem pewien czy już były spiderweby dostępne,
ale to raczej kwestia o małym znaczeniu. W PET są dopiero od MY1980.
Ja bym zakładał się nie przejmował. Felgi są oryginalne i taki zapis jest
w regulaminie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 07-01-2014 08:09 |
|
|
Spidery przejdą, żadna to przeróbka. W tamtym roku śmigałem na nich
Edytowane przez mojojojo13 dnia 07-01-2014 08:11 |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
cooldude
Użytkownik
Postów: 243
Miejscowość: Mokotów
Data rejestracji: 24.03.13 |
Dodane dnia 16-01-2014 11:02 |
|
|
piterson napisał/a:
Druga bardzo istotna informacja - przesuwają się roczniki. W grupie I i II mamy już roczniki 1985 - co daje np możliwość dla 944 z nową deską (ale tylko 2.5 8V) do wskoczenia do Grupy I lub II!!!
Chętnie wskoczę do Gr I. W związku z tym pytanie, czy w 1985 r. można było zamówić 944 NA 2,5 8v z kołami 16"?
Z manuala (źródło: https://www.dropbox.com/s/l26nquv1oe3opzf/2014-01-11%2014.29.56.jpg) wynika, że 16" były dostępne jako opcja z ET52,3 stosowanym od 1987 roku (źródło: http://members.rennlist.org/951_racerx/WheelsFAQ-StockSizes.html)
Wnioskuję zatem, że w 1985 roku można było zamówić Porsche 944NA tylko (niestety) z kołami 15" i na gumach o rozm. 215/60. Jeżeli ktoś może udowodnić, że było inaczej, zapraszam. |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-01-2014 20:13 |
|
|
Masz MY85 czy MY86? W VINie F czy G?
W zasadzie tak tylko z ciekawości pytam, bo moim zdaniem felgi o których piszesz
były oferowane od 1985 roku dla 944 Turbo, także z całą pewnością można było je
zamówić w salonie do 944 n/a. Tak jak piszesz, później były w standardzie, tylko
ET inne - co wynika ze zmian w zawieszeniu.
Podsumowując. Felgi zgadzają się z autem. W tamtym okresie fizycznie istniały
na rynku. Jak nie z autem, to można je było kupić w ASO i założyć
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
cooldude
Użytkownik
Postów: 243
Miejscowość: Mokotów
Data rejestracji: 24.03.13 |
Dodane dnia 16-01-2014 23:35 |
|
|
Qbak napisał/a:
Masz MY85 czy MY86? W VINie F czy G?
Mój VIN zaczyna sie na: WPZZZ94ZF.....
Qbak napisał/a:
Podsumowując. Felgi zgadzają się z autem. W tamtym okresie fizycznie istniały na rynku. Jak nie z autem, to można je było kupić w ASO i założyć
Jako dumny posiadacz 16" ET23,3 oczywiście jestem przekonany, że 16" były dostępne jako opcja do 944 NA w '85 tylko... czy można to jakoś udowodnić? |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 17-01-2014 08:39 |
|
|
Moim zdaniem nikt nie wnika aż tak głęboko czy były dostępne w 85 czy 87, po prostu 16 występowały w 944n/a i to wystarczy. Te auta aż tak bardzo się nie zmieniły, aby można było je traktować inaczej.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2014 22:12 |
|
|
Wstępny kalendarz za cacup.pl
"
"Roboczy" kalendarz Classicauto Cup na 2014r.
3.05.2014
30-31.05.2014 Rajd Magurski
28.06.2014
9.08.2014
13.09.2014
4.10.2014
Przed większością eliminacji postaramy się o organizację treningu. Ogłoszenie tych
informacji będzie możliwe dopiero po zakończeniu rozmów z właścicielami obiektów."
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Classicauto Cup 2014 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-02-2014 19:08 |
|
|
No to wiemy już coraz więcej:
3.05.2014 Miedziana Góra
30-31.05.2014 Rajd Magurski (bez Mercedes Challenge)
28.06.2014 Biała Podlaska
9.08.2014
13.09.2014 Ułęż
4.10.2014 Miedziana Góra
I znów dwa razy pi@#$%... Kielce...
Ciekawe gdzie będzie środkowa eliminacja - może Szydłowiec?
Fatalna kolizja 04.10 ze Slovakiaring
Ja mam jeszcze duży problem z ulubioną Białą - akurat wtedy mam zaplanowany wyjazd na wakacje! Miałem nadzieję, że to może będą Kielce i odpuszczę je z przyjemnością a teraz jest klops... No cóż, może uda się jeszcze coś przełożyć...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|