Autor |
M-471 option (sport pakage) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 11-01-2008 23:32 |
|
|
koledzy czy ktos juz to przerabiał?
jak to wyglada i na czym to polega na hamólce z 944 czy cos zupelnie noewgo?? |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-01-2008 23:51 |
|
|
hamUlce jesli juz...
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-01-2008 12:28 |
|
|
M-471 (czyli standardowe 4 tarcze w 931 i opcjonalne w 924) to nie jest dokładnie to samo co w 944/924 S (inne cylinderki hamulcowe, inne wymiary tłoczków w zaciskach, inny rozkład siły hamowania tył/przód).
Raczej nie zaprzątałbym sobie tym głowy bo o wiele bardziej dostępne i tańsze byłoby przełożenie kompletnego układu hamulcowego z wczesnej 944. |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2008 18:46 |
|
|
Jak dla mnie w 924 opcja M-471 polega właśnie na zamontowaniu takiego układu hamulcowego jak w 931 i 944. Dodatkowo sportowe amortyzator, stabilizatry 23 i 14. Czasami były również te auta na 16". Kierownica, spoiler na klapie. Według mnie są takie same tłoczki itp. Kiedyś bardzo dużo starań włożyłem w zdobycie takich infotmacji. Zresztą PET jest jednoznaczny w tej kwestii.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2008 21:51 |
|
|
browar napisał/a:
Jak dla mnie w 924 opcja M-471 polega właśnie na zamontowaniu takiego układu hamulcowego jak w 931 i 944. Dodatkowo sportowe amortyzator, stabilizatry 23 i 14. Czasami były również te auta na 16". Kierownica, spoiler na klapie. Według mnie są takie same tłoczki itp. Kiedyś bardzo dużo starań włożyłem w zdobycie takich infotmacji. Zresztą PET jest jednoznaczny w tej kwestii.
Właśnie usiadłem do PET.
Tylne zaciski rzeczywiście są takie same dla 924Turbo/M471 i 944/924S.
Przednie zaciski w 924T/M471 są takie same jak w 944 do 1983 - w 944 po 83 i w 924S są inne!
Brake master cylinder - w 924T/M471 od początku inne niż w 924S/944
Czyli jednak nie jest to dokładnie to samo. Bardzo dużo informacji na ten temat w linku poniżej
http://www.924.org/techsection/9brakes.htm |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2008 22:23 |
|
|
Taaa. Jak wprowadzili 944 to wszystko zunifikowali. Generalnie zestaw uszczelek jest taki sam więc raczej to to samo. Praktycznie idealnie. Nie ma co kruszyć kopii
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 30-03-2008 16:24 |
|
|
ok dzieki bardzo za dop.
mam tylko jeszcze jedno pytanko
tylko sie ze mnie nie smiejcie jesli wasze dzieci to wiedza -co to jest PET?
|
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 30-03-2008 16:39 |
|
|
Taka butelka plastikowa...
A poza tym katalog części zamiennych porsche - bywa przydatny... Dostępny na stronie porsche:
http://www.porsche.com.pl/index.php?id=1713
Don't panic! |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 17:44 |
|
|
A ja mam takie pytanie, choć czysto teoretyczne, bo bynajmniej nie planuje
takiej opcji u siebie w najbliższym czasie.
Jak to się ma do klas? Czy po przełożeniu zawieszenia i hamulców z 924S/944
zostanę w klasie J czy idę klasę wyżej? Teoretycznie powinienem zostać.
W końcu tak klasyfikują auta masa/moc, no i to opcja fabryczna.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 20:26 |
|
|
Qbak napisał/a:
Jak to się ma do klas? Czy po przełożeniu zawieszenia i hamulców z 924S/944
zostanę w klasie J czy idę klasę wyżej? Teoretycznie powinienem zostać.
W końcu tak klasyfikują auta masa/moc, no i to opcja fabryczna.
Dobre hamulce w 924 to sprawa drugorzędna. W tym aucie najważniejsze to jak najmniej hamować! W Poznaniu masz właściwie tylko trzy ostrzejsze hamowania: przed Babą Jagą, przed Uśmiechem Szatana (czyli Sławiniakiem) oraz ostatnie przed Kukurydzą. W 924 zapewne nie dochodzi się do jakichś znacznych prędkości (tak z ciekawości - kojarzycie ile mieliście na prostej?) więc całkiem prawdopodobne że fabryczne hamulce (ale za to w nienagannym stanie: tarcze, bębny, klocki, płyn) wystarczają.
Zaraz zapytacie się pewnie dlaczego ja wsadziłem do 2.5 hamulce z S2 (co przeczy mojej teorii): po prostu dostałem na nie zbyt dobrą ofertę
W każdym razie w USA uważają że fabryczne hamulce do usportowionego 944 są absolutnie wystarczające! |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 21-01-2009 21:00 |
|
|
piterson napisał/a:
(...)
W każdym razie w USA uważają że fabryczne hamulce do usportowionego 944 są absolutnie wystarczające!
w USA uważają że ziemia jest płaska
http://pl.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: M-471 option (sport pakage) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 21:22 |
|
|
hades307 napisał/a:
w USA uważają że ziemia jest płaska
http://pl.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE[/quote]
hehe dobre!!!
Ale co do samochodów to się znają. Jest kilka serii w których od lat ścigają się wyłącznie 944 (944Cup, SPEC944, 944SPEC) i goście te auta mają rozpracowane w najdrobniejszych szczegółach... |
|