| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Porsche 924 Turbo S1 vs S2 |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 24-01-2020 09:24 |
|
|
Drodzy Forumowicze,
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć różnice pomiędzy serią 1 a 2 z 924 Turbo? wiem, że seria 2 ma o 7KM więcej chyba z uwagi na DME i produkowana była od 1981r. Wady i zalety obu?
Chodzi mi po głowie projekt, na razie staram się zrozumieć, który rocznik byłby lepszy i chętnie poznałbym różnice w kosztach utrzymania / napraw / części względem 924 i 944. Mam wrażenie, że auto jest gdzieś po środku przy wykluczeniu części specyficznych dla wersji Turbo, o które podobnież trudno. Czy jest to auto rzeczywiście jednym z najdroższych w utrzymaniu w rodzinie Porsche z tej ery?
Pozdrawiam,
abelard
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Turbo S1 vs S2 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1547
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 24-01-2020 14:07 |
|
|
Jeszcze dochodzą różnice między USA i Europa.
Po krótce - wczesne turbo, to mniejszy stopień sprężania (tłoki) i inne zarządzanie zapłonem. Na USA były też wypuszczane z piastami na 4 śruby i bez tarcz z tyłu.
Ja mam coś jakby hybrydę - tłoki od wczesnego (niby lepsze, bo teoretycznie można więcej dodmuchać), ale zapłon elektroniczny (Siemens DITC - nie mylić z Boschowskim DME, który steruje już L-Jetronickiem - wtryski elektroniczne, nie mechaniczne jak w K-Jet w 931).
Dolot był też inny nieco, ale to sprawa wtórna - nie rzutuje na nic moim zdaniem.
W S2 bolączką jest powyżej wspomniany DITC, nie wchodząc w szczegóły - jak padnie, albo on albo czujnik położenia wału to dupa. U mnie skończyło się na postawieniu zapłonu na sterowniku typu Standalone.
Moim zdaniem każdej 931 brakuje intercoolera i byłoby naprawdę fajnie.
Mnóstwo części pasuje od zwykłego 924, w tym cały dół silnika jest taki sam.
Świetne auta, ale było ich mało, do tego to K-Jet Turbo i powstają legendy
Jak coś więcej chcesz wiedzieć to dawaj znać.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Turbo S1 vs S2 |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 24-01-2020 21:51 |
|
|
Hej Kondzi,
Dzięki za wyjaśnienie różnic. Czyli z tego co rozumiem to S1 jest ciut łatwiejsze jeśli chodzi o bezawaryjność bo nie używa DITC. Jeśli chodzi o hamulce i zawieszenie to celował bym w M471.
Pozdrawiam
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
|
|
|
|
| |