924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Autor Porsche 924 Turbo S1 vs S2
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-01-2020 09:24
Drodzy Forumowicze,

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć różnice pomiędzy serią 1 a 2 z 924 Turbo? wiem, że seria 2 ma o 7KM więcej chyba z uwagi na DME i produkowana była od 1981r. Wady i zalety obu?

Chodzi mi po głowie projekt, na razie staram się zrozumieć, który rocznik byłby lepszy i chętnie poznałbym różnice w kosztach utrzymania / napraw / części względem 924 i 944. Mam wrażenie, że auto jest gdzieś po środku przy wykluczeniu części specyficznych dla wersji Turbo, o które podobnież trudno. Czy jest to auto rzeczywiście jednym z najdroższych w utrzymaniu w rodzinie Porsche z tej ery?

Pozdrawiam,
abelard


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Porsche 924 Turbo S1 vs S2
kondzi
Użytkownik



Postów: 1547
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 24-01-2020 14:07
Jeszcze dochodzą różnice między USA i Europa.

Po krótce - wczesne turbo, to mniejszy stopień sprężania (tłoki) i inne zarządzanie zapłonem. Na USA były też wypuszczane z piastami na 4 śruby i bez tarcz z tyłu.

Ja mam coś jakby hybrydę - tłoki od wczesnego (niby lepsze, bo teoretycznie można więcej dodmuchać), ale zapłon elektroniczny (Siemens DITC - nie mylić z Boschowskim DME, który steruje już L-Jetronickiem - wtryski elektroniczne, nie mechaniczne jak w K-Jet w 931).

Dolot był też inny nieco, ale to sprawa wtórna - nie rzutuje na nic moim zdaniem.

W S2 bolączką jest powyżej wspomniany DITC, nie wchodząc w szczegóły - jak padnie, albo on albo czujnik położenia wału to dupa. U mnie skończyło się na postawieniu zapłonu na sterowniku typu Standalone.

Moim zdaniem każdej 931 brakuje intercoolera i byłoby naprawdę fajnie.
Mnóstwo części pasuje od zwykłego 924, w tym cały dół silnika jest taki sam.

Świetne auta, ale było ich mało, do tego to K-Jet Turbo i powstają legendy smiley

Jak coś więcej chcesz wiedzieć to dawaj znać.



Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Porsche 924 Turbo S1 vs S2
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-01-2020 21:51
Hej Kondzi,

Dzięki za wyjaśnienie różnic. Czyli z tego co rozumiem to S1 jest ciut łatwiejsze jeśli chodzi o bezawaryjność bo nie używa DITC. Jeśli chodzi o hamulce i zawieszenie to celował bym w M471.

Pozdrawiam


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."