Autor |
wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 05-06-2008 18:33 |
|
|
Napewno juz kilkoro z was przechodzilo przez ten proces odrestaurowywania swoich prosiakow bo nie wierze ze w 25-35letnich wozach w ktorych bylo "montowane" tanie wygluszenie maty wygluszajace jeszcze istnieja i sa przyklejone do podlogi. U mnie sa cale wigotne,odklejone,podziurawione i ogolnie syf i malaria. Troche juz sie naczytalem w tym temacie i mam maly dylemat co wybrac. Oto kilka opcji ktore biore pod uwage:
- Maty dynamat extreme - najdrozsze co moze byc i ponoc najlepsze (cena nie gra roli bo bede mial je po max.okazyjnej cenie). Stymze sa spore minusy...na stronie producenta pisze ze potrzeba 2 warstwy do wygluszenia podlogi a jedna warstwa na kawalek podlogi wazy 1kg wiec w sumie wyjdzie ok.6-7kg (DUZO w porownaniu do konkurencji). Sa wykonane z 3 roznych tworzyw,super cieniutkie,zapobiegaja korozji, nie robia sie wigotne, sa ultra zywotne(przezyja wiecej niz sam samochod) i pare innych plusow .
- Maty firmy stinger (nr.2 na swiecie)- za duzo sie nie dowiedzialem poza tym ze trzeba ich urzyc ok.20-25(sa male) i tez 2 warstwy ....niestety nie moge ich nigdzie dostac dlatego za bardzo sie nimi nie zainteresowalem
- zwykla mata za 5zl (trzeba ich urzyc ok.20-25 i potrzeba tylko 1 warstwe polozyc).... nie potrzeba grzac na cieplo bo ponoc klej w nich urzyty jest ultra mocny. Raz przyklejona jest nie do oderwania
Sam jeszcze nie wiem co wybrac a co wybraliscie Wy ?wogole cos wybraliscie czy jezdzicie do dzisiaj na fabrycznym wygluszeniu na podlodze ?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-06-2008 21:22 |
|
|
Tez o tym myslalem, wiec w sumie sie ciesze, ze poruszasz ten temat.
Moje obecne wygluszenie to... powietrze pod wykladzina
Nie musze dodawac, ze w zestawie z Bisteinami przy byle dziurze daja efekt odpadajacego kola lub rozpadajacej sie budy
Raz pytalem kumpla mechanika i powiedzial, ze w zupelnosci wystarcza to, co wszyscy maja na allegro - mata bitumiczna i tyle. Skoro teraz nie mam nic, to oceniam, ze bedzie DUZA poprawa
http://www.allegro.pl/item370188590_elastyczna_mata_wygluszajaca_bitumiczna_25x50cm.html
Cos w tym rodzaju
Edytowane przez ElastiC dnia 05-06-2008 21:26 |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 05-06-2008 21:36 |
|
|
robia sie wigotne - sorry ale nie kumam co to znaczy
a jezeli idzie o liczenie kalorii to jezeli juz sie za to zabierac to isc na calosc po co ci wygluszenie bez tego da sie jezdzic (galwanizacja lzejsza niz lakier )
elastic to ze slyszysz dziury to tylko bardziej pomaga ci je omijac geometria ci dluzej wytrzyma i opony beda do konca okragle same plusy
a teraz powaznie 25x5=125zl wydaje sie ok a ile by kosztowaly te niby drigie? (bo moze bym sie dorzucil )
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 05-06-2008 21:46 |
|
|
Może się Wam przyda. Dużo konkretnych informacji. Niestety mają zestawy tylko do 928/911 - do 924 nie ma. Ale przejrzeć nie zaszkodzi
http://www.b-quiet.com/
|
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 05-06-2008 22:39 |
|
|
wigotne = wilgotne...mokre...u mnie bylo tak ze woda co jakis czas lekko splywala na podloge miedzy drzwiami a slupkiem przez to cala podloga byla mokrawa a maty wygluszajace wygladaly,smierdzialy i mialy konsystencje jak mech z lasu po ulewnej nocy.
dynamat extreme - niby best of the best ale ...plusy i minusy mniejwiecej rozpisalem wyzej - 1100zl bez przesylki za 8 mat (starcza na bagaznik + podloge albo podloga + nadkola....stymze nadkola raczej tak jak w orginalne poloze filc tylko ze 2x grubszy ...wiec nie tylko bedzie to identyczny material ale nawet i kolor dobiore). Dynamata extreme bede mial za 720zl z przesylka.
stinger - cholera wie ale minimalnie tanszy od dynamata
Nie wiem, mysle caly czas o jak najlepszej jakosci materialow ale sie zasmucilem ze trzeba az 2 warstwy dynamata klasc na podloge. Przemawia do mnie tez ta wlasciwosc antykorozyjna dynamata ale.... na allegro w opisach sprzedawcy smieja sie ze pol-profesjonalnych mat ktorych trzeba klasc w 2 lub 3 warstwach a ich niby jedna i ze to wlasnie takie maty sa profesjonalne....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 06-06-2008 00:05 |
|
|
Masz tu porównanie tych mat (stinger i reszta):
http://essa.com.pl/gfx/static/files//Parametry/Maty_tlumice__parametry.pdf
Ale jak zwykle bardzo kombinujesz. Zrób tak jak było w oryginale i z głowy. Ewentualnie daj warstwę jakiegoś bitexu czy czegoś podobnego, na to matę i zapomnij o tym na kolejne.. 20lat.
|
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 09:05 |
|
|
bitexu?nie no bez przesady nie bede dawal smoly do podwozi na podloge od wewnatrz bo wszystko bedzie sie kleic... W orginalne byly to najtansze maty ktore w tym porownaniu wygladaja conajmniej gownianie i takie wlasnie jest ogolnie wygluszenie w 924 .
Przekonalem sie do dynamata extreme po tym porownaniu,thx.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 06-06-2008 09:07 |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 06-06-2008 09:46 |
|
|
Jeśli chcesz zobaczyć jak wyglądają oryginalne maty w 924 z 1981 roku, przyklejone do podłogi i nigdy nie odrywane to zapraszam do siebie. Mogę je pokazać dokładnie, bo właśnie wszystkie oderwałem .
No dobra, napiszę jednak całą prawdę - wymieniałem matę pod nogami pasażera, właśnie dla tego, że zamokła (dziura w okolicach akumulatora).
Wymieniłem na taką grubą, mającą z jednej strony powłokę bitumiczną, nie samoprzylepną, stosowaną np. w Polonezach (dość tania). Wymieniałem ją ze 3 razy.
Wniosek - jeśli w 924 były fabrycznie najtańsze wygłuszenia, to Niemcy robią je na prawdę dobrej jakości. Te polskie maty szybko się ubijały tak, że na wykładzinie było widać wytłoczenia blachy podłogi. W oryginałach tego nie miałem - było równiutko. Po zamoczeniu nie dało się tej maty wyjąć w jednym kawałku. Ogólnie nie polecam.
Więcej doświadczeń z wygłuszeniami nie mam... i nie będę miał
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 11:32 |
|
|
Ktoś może podpowiedzieć jakich mat użyć do wygłuszenia maski ??
Na razie bawię się niestety znów z głowicą... ale tak sobie pomyślałem że może jak już silnik będzie już grał tak jak powinien ... |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 13:03 |
|
|
ale glos silnika jest przyjemny (przynajmniej dla mnie),powinienes sie chyba bardziej skupic na wygluszeniu wnetrza niz silnika.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 13:19 |
|
|
no niby tak... ale skoro maty były ... to dlaczego ma ich nie być ?? |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 06-06-2008 13:36 |
|
|
Sliwka - tu masz coś takiego:
http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,150&kid=150&pid=689
Ale i tak najlepiej było by chyba zdjąć deskę i pod nią położyć odpowiednia matę czy jakiś inny materiał zastosować.
przemek84 - mówisz, że będziesz miał za 720zł ale jaką ilość? Na jedną warstwę czy więcej? Tylko nie zapomnij dziur połatać, bo będziesz miał basen w aucie jak uszczelnisz wszystko tymi matami
|
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 18:59 |
|
|
http://www.lumarc.pl/dynamat-xtreme-bulk-pack-p-1148.html
takie cos bede mial (9 arkuszy 81,2cm x 45,7cm) raczej poloze tylko po 1 warstwie na przod i tyl podlogi wiec mysle ze przy takich wymiarach mat zmieszcze sie z 4 matami na podloge + ze 2 maty filcowe jak tutaj:
http://www.allegro.pl/item370320456_mata_filcowa_najskuteczniejsze_wygluszenie_1x1m.html
zatem jakby nie patrzec calosc wyjdzie za ok.400zl + zostanie mi na wygluszenie 924 turbo (w przyszlosci naturalnie ) ewentualnie na odsprzedaz....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 06-06-2008 18:59 |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 06-06-2008 19:53 |
|
|
W takim razie mijasz się trochę z zasadą wytłumiania tym wynalazkiem:) Popatrz dokładnie po forach związanych z car audio (w końcu te maty są do tego przeznaczone). Na większych płaszczyznach zalecane jest minimum ułożenie 2 warstw tej maty:/ Na to chcesz położyć sam filc. Moim zdaniem lepiej byłoby dać filc z warstwą bitumiczną, ale to Twoja zabawka więc powodzenia;) możesz zrobić fotki co i jak będziesz robił - czegoś takiego chyba nie ma jeszcze na tym forum.
pzdr |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 20:19 |
|
|
filc idzie w miejsce gdzie ORYGINALNIE jest filc czyli tylnie nadkola(u mnie w 924 S przynajmniej tak jest i jest to na 99% oryginal nigdy nie wymieniany).
dam chyba jednak 2 warstwy dynamata bo na tyle starczy pol paczki - tylko na podloge tyl i przod,1 mata jest bardzo duza wiec kroje ja na pol i wychodzi ze max 4 maty do wytlumienia calej podlogi 2 warstwami....wygluszenie bedzie przynajmniej 2 krotnie lepsze niz w oryg. - w teori ).
O fotkach sie pomysli jak juz bede mial auto u siebie w garazu.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 06-06-2008 20:55 |
|
|
Mimo wszystko polecałbym ten z warstwą bitumiczną..różnica w grubośći żadna, a zawsze może to poprawić komfort. Pozatym jakoś nie ograrniam jak to chcesz oklejać..mimo wszystko powierzchni jest całkiem sporo, a tej maty tak wiele nie ma. Podłoga..ok..a tunel wału? Jeśli już coś robić to dokładnie. Jeśli chcesz oszczędzać na macie to raczej mija się z celem. Pominiesz jakiś kawałek powierzchni, który wpada w rezonans i wcale nie będzie ciszej. Przemyśl to dokładnie, bo nie sztuką jest wsadzić kasę w coś co nie da pożądanego efektu. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-06-2008 22:04 |
|
|
o tunelu tez pomysle ale musze go dokladnie obejrzec bo jak narazie jest na nim jeszcze stare wygluszenie i nie pamietam juz w jakim stanie....raczej bede je wymieniac ....jeszcze mam sporo czasu na caly zabieg bo autem przyjade do garazu za 3tygodnie + maty przyjda albo dopiero bedzie mozliwosc ich zakupu za ok2-3tyg. W sumie dopiero w praniu wszystko wyjdzie jak bede mial czarno na bialym auto wybebeszone z wnetrza co jeszcze poza podloga i ewentualnie tunelem trzeba wygluszyc....pomyslalem tez o wygluszeniu bagaznika ale w sumie tam jeszcze jest mocno trzymajace sie oryginalne wygluszenie wiec raczej je zostawie....napewno pomysle jeszcze o wygluszeniu miejsca pod tylnia kanapa bo tam tez takowe wygluszenie bylo stymze filcowe....zeszlo praktycznie w calosci podczas odklejania kanapy i tez bedzie trzeba je czyms zastapic.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 06-06-2008 22:09 |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-06-2008 00:00 |
|
|
Wygłuszenia... - podobnie jak pilatus jedyne doświadczenie miałem z odrywaniem tego cholerstwa (przy czyszczeniu kleju sie poddałem ).
i też już nie będę miał
Przemek swoją drogą współczuję Ci - jak już zrobisz to auto to każdy bez wyjątku będzie chciał sie przejechać żeby poczuć co znaczy 924 jak prosto z fabryki. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-06-2008 10:08 |
|
|
Jezeli do tego czasu nei sprzedam domu rodzicow hehe . Jak narazie to mam pol domu zarabanego czesciami, ciagle telefony do roznych specjalistow i pseudo specow, ciagle wizyty kontrolne u lakiernika i jeszcze pelno innych rzeczy do zalatwienia/zrobienia/kupienia w tym wozie.... obym tylko jeszcze kilka razy sie nim przejechal w tym sezonie bo bedzie ciezko .
PS: klej to beda moi lakiernicy zrywac podloga bez kitu jest przewalona ...sam nie mam pojecia jakbym to wyczyscil ale to juz ich problem hehe (bedzie lakierowana).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wygluszenie w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 13-06-2008 10:47 |
|
|
Nie wiem już, w którym temacie pisać:/ Z tym autem i tak będziesz miał problemy, bo jest dosyć pokiereszowane (te błotniki tylne to..) I nie nachodź tak często lakiernika, bo go tylko będziesz stresował. Jak się zna na rzeczy, to powinien sam wiedzieć co i jak robić żeby było ok.
Ja przez zrywanie wszystkiego do gołej blachy przechodziłem i wiem dobrze jaka to niewdzięczna robota. Cholerstwo strasznie mocno się trzyma i trzeba jednak się z tym trochę pomęczyć. |
|