Autor |
Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 11-06-2008 18:18 |
|
|
Czy ktos juz cokolwiek robil z programi/podluznicami/tylnimi blotnikami w swoim prosiaku?(chodzi mi o ich konserwacje wewnetrzna). Chyba nikt tutaj nei ludzi sie ze fabryczny ocynk ogniowy jest niesmiertelny i po 25-30latach nadal istnieje? Jestem na etapie wyboru metody konserwacji wlasnie tych elementow i moze ktos by mi podpowiedzial najlepsza droge/metode do zabezpieczenia tych miejsc?
Jak narazie jedyne mozliwosci konserwacji o ktorych rozmawialem z blacharzem to fluidol i wosk jakiejs nie znanej mi firmy,macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 11-06-2008 18:34 |
|
|
oh my god.... znowu ten znienawidzony temat
mercedes w123 to auto klasyczne i ostatnio masakrycznie ostro remontowane przez wszystkich
polecam tematy:
http://w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=5
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=10726&start=0
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 11-06-2008 18:58 |
|
|
no tu ma troche wiedomosci bo tesciu ma swoja firme zajmojaca sie konserwacja podwozi i profili zamknietych.
Dinitroll sie to nazywa a uzywa wlasnie produktuw na bazie woskuw, sa dwa produkty takzwana masa plynn lub zadka, prawie przezroczysta to jest masa konserwojaca podwoie na ktora natryskoje sie mase kryjaca-gruba, brazowo\czarna powloka ochronna, w kanaly i inne zamkniete profile wtryskoje sie mase cienka, ktora doddatkowo sama sie rozchodzi...
pozytywne jest to iz sirodki nigdy nie twardnieja i sa elastyczne nawet przy totejszych mrozach, no a negatywne iz trzeba zabieg powtarzac co 3, lata..
wiecej opisze wieczorem....
|
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 11-06-2008 19:14 |
|
|
z niecierpliwoscia czekam na jakies info . Czytam juz od 2 godzin o najrozniejszych preparatach i fachowcach z trojmiasta i narazie raczej bez rezultatow...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 11-06-2008 23:14 |
|
|
Ja zawsze ufałem preparatom valvoline. Tectyl sprawdzał się przy konserwacji podwozia, myślę, że ten do profili zamkniętych też daje radę..
http://www.valvoline.pl/index_Tectyl.html
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 12-06-2008 12:07 |
|
|
wydaje mi sie ze totalna glupota jest mowienie ze fabtyczny ocynk trzyma 20 lat a potem co sie z nim dzieje?? przed sylwestrem przwalilem swoja 924 i odpad mi lakier w kilku miejscach i tam gdzie blacha nie byla klapana do tej pory nie ma sladu korozii, poza 1 miejscem gdzie ocynk zostal zdarty przez betonowy slupek, oczywisce na blotniku wyszlo troche bo byl spawany.
.
Edytowane przez KRAZ dnia 12-06-2008 12:08 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-06-2008 13:25 |
|
|
hmmm zanika?zostaje zerwany z porysowaniami/odpryskami/otarciami itp etc.? Profesjonalne firmy z ktorymi rozmaiwalem na temat zabezpieczen antykorozyjnych zapewnialy mnie ze wszystkie procesy majace na celu pelne zabezpieczenie auta przeciwko korodowaniu pokrywajac je roznymi specyfikami+ocynkiem zarzekaly sie ze mam spokoj na nastepne 30lat. Spytalem zatem a co po 30latach?dostalem odp.proces trzeba powtorzyc. Nie licz zatem ze w aucie po 30latach nie masz gdzies miejsc gdzie juz sie rozwija korozja....wkoncu moze ona wystapic wszedzie a nie tylko w miejscach widocznych golym okiem.
Dodam tylko ze byly to firmy ktore profesjonalnie odbudowywuja samochody angielskie/niemieckie/amerykanskie i robia to od podstaw wymieniajac kazda srubke z max. zadbaniem o kazdy detal.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 12-06-2008 13:27 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 12-06-2008 13:35 |
|
|
znam troche 924 które jezdziły z uszkodzeniem farby i nic nie gniło. więc myśle że ocynk w 924 w miejscach które nie są poddane stałym atakom soli są w stanie bdb, jedyne co jest logiczne w bardziej eksploatowanych modelach podłoga lekko może być osłabiona. Jeśli dodać do tego katastrofy fizyczne typu próg + krawężnik to wiadomo że zdzierając ocynk mamy przechlapane... ( przegnite ? ).
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 12-06-2008 19:13 |
|
|
zapomnijcie o konserwacjach podnosza masze bolidu a korozja zmiejsza masze czyli korozja jest naszym przyjacielem a nie wrogiem
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-06-2008 19:47 |
|
|
hehe wosk to ok.1-2kg wiecej .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-06-2008 23:22 |
|
|
panowie ocynk na 30 lat..chyba za auto stoi w cieeplym garazy 365 dni w roky i 24 godzi na dobe.... a co z rdza w nowych fordach mondeo, mercedesach roczniki 2000-2005 przeciez byl ocynk a servisy wymienialy cale dzwi klapy za free bo nie wytrzymywaly poszukajcie w necie zdiec profili zamknietych 3-4 letnich aut i zobaczcie co sie tam dzieje naprawde przestraszycie sie, ja widzialem to na wlasne oczy wiec nik mi nie wmowi ze jak ocynk to nie trzeba nic robic, pozatym kazda firma chwali swoj produk i na pewno powie ze wytzyma 30 lat pytanie tylko czy ty wytrzymasz 30 lat z tym samym autem... ja wszystkie moje auta bralem do tescia i konserwowalem woskiem, bodajze w okolicach gdyni jest tez firma dinitroll jest to produkt szwedzki ze wszystkimi certyfikatami jak i uznana przez wiekszosc aut, dodam jeszcze iz tesciu konserwoje NOWE aua dla toyoty, mazdy forda, wiec robi ze 2-3 auta dzennie ktore maja 0 km na licznikach i to po to by pomoc ocynkowi nie miec kontaktu z wilgocia....
wg. mnie to nie zastanawiac si i kupic fluid i jazda.....
|
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 13-06-2008 07:14 |
|
|
przemek84 napisał/a:
hehe wosk to ok.1-2kg wiecej .
a jacek dla tego 1-2kg to blok silnika pochlastał
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 13-06-2008 07:20 |
|
|
troll:
1. kiedyś były "solidniejsze auta", teraz to chlew i trzoda, nyski mniej rdzewiały od sprinterów. Kiedyś była porządna blacha. Teraz blacha jest cieńsza od papieru. Audi poszło w dobrą stronę i trzaska budy aluminiowe.
2. widać twoje podejscie do auta: zrobić na chwile, a nie raz a porządnie, więc takie rady nie dla miłośnika
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 13-06-2008 08:41 |
|
|
... a teraz jestem na etapie odwrotnym do poruszanego w tym wątku - zdejmowanie zabezpieczeń antykorozyjnych (co prawda nie z profili zamkniętych). Jak widać świat 924 jest dość pojemny, a potrzeby właścicieli bywają skrajnie różne .
Żeby być w temacie - chyba większość firm motoryzacyjnych zabezpiecza swoje samochody środkami chemicznymi (oprócz ocynku).
Może to nie najlepszy przykład ale pamiętam warunki gwarancji Poloneza z ostatnich lat produkcji - był gwarancja na perforacje nadwozia (chyba 5 lat), ale pod warunkiem zabezpieczenia profili zamkniętych i niektórych blach w autoryzowanej stacji.
W którymś numerze "Automobilisty" były opisane środki firmy Wurth przeznaczone specjalnie do samochodów zabytkowych. Tyle, że to droga zabawa podobno.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-06-2008 10:18 |
|
|
Pilatus czytalem tego automobiliste...to byl autoclassic,byly 2 strony poswiecone srodka antykorozyjnym,na spoiny,spawy etc.
troll oslo napisał/a:
panowie ocynk na 30 lat..chyba za auto stoi w cieeplym garazy 365 dni w roky i 24 godzi na dobe.... a co z rdza w nowych fordach mondeo, mercedesach roczniki 2000-2005 przeciez byl ocynk a servisy wymienialy cale dzwi klapy za free bo nie wytrzymywaly poszukajcie w necie zdiec profili zamknietych 3-4 letnich aut i zobaczcie co sie tam dzieje naprawde przestraszycie sie, ja widzialem to na wlasne oczy wiec nik mi nie wmowi ze jak ocynk to nie trzeba nic robic,
No dokladnie w Porsche napewno zabezpieczenia sa lepsze....ja juz widzialem wewnetrzne strony starych blotnikow w moim aucie i sie przerazilem bo wygladaly nie jak w aucie 22letnim tylko jak w 40latku ktory powinien isc do piaskowania....
pozatym kazda firma chwali swoj produk i na pewno powie ze wytzyma 30 lat pytanie tylko czy ty wytrzymasz 30 lat z tym samym autem...
No hej hej...nie po to pakuje gruba kaske aby rozstawac sie z nim za 5lat . Auto robie pod siebie wiec wybieram albo staram sie przynajmniej wybrac(wiadomo ze nie wszystko jest w perfekt stanie w autach 20-30letnich) czesci w jak najlepszym stanie a nowki biore najlepszych producentow.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-06-2008 10:47 |
|
|
http://pyrmo.pl/mapa.html - tutaj teraz siedzie i badam temat ,najparwdopodobniej wezme preparaty tej firmy, o to Ci chodzilo trolloslo?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 14-06-2008 09:24 |
|
|
drawal
1 -aluminium sie tez utlenia i to jeszcze gozej bo tego nie pospawasz!
2- tu nic nie rozumiem wiec jesli mnie nie znasz to nie oceniaj!
przemek
tak o to mi chodzilo, no widac juz sie rozbudowali w polsce ostatnio jak z nimi patrzalem ze 3 lata temu to bylo mniej punktow,
popros ich o wydruk schematu do twego asuta jak bedziesz kupowl sirodki
na poesche trzeba ci ze 3 litry masy rzadkiej
i ze 2-3 tej drugiej brazowej, dobrze je troche podgzac wtedy lepiej sie rozchodzi
no i smrodek bedziesz mial przez 2-3 tygodnie za to rezultat super!!!
a a tektyl to peka! ssangyongi sa konserwowane tektylem wiec widze co dziennie co sie z tym dzieje på 1-2 latach powinni twgo zabronic :-)
co do dinitrolu, potrzebna ci bedzie wiertark z wiertlem zaslepki do kanalow dluga 1,5 metra gietka dysza by ja wprowadzac w kanaly i zaslepki plastykowe by zaslepiac dzury bodajze bada 5-8 nawiertow
jak cos to pisz....
powodzenia
Edytowane przez troll oslo dnia 14-06-2008 09:24 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 14-06-2008 12:13 |
|
|
hmmm nie wiedzialem ze te preparaty smierdza. Moj blacharz/lakiernik odradzal mi tylko fluidol bo on ponoc okropnie capi dlatego przestal go juz stosowac od dosc dawna,teraz jakims woskiem bezwonnym wszystko psika(uprzednio jakis inny podklad daje a na niego wosk). O dinitrolu slyszal i wie gdzie jest hurtownia tego wiec powiem aby zakupil preparaty do konserwacji i jeszcze przed polozeniem lakieru zakonserwuje mi profile zamkniete tak abym jak odbieral auto smrod juz z niego zszedl .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 14-06-2008 12:15 |
|
Autor |
RE: Konserwacja profili zamknietych w Prosiaku |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 14-06-2008 12:25 |
|
|
a ja slyszalem ze najlepsze sa szmaty nasaczone olejem raz do roku trzeba zmienic najlepszy przekladniowy ale slonecznmikowy tez pomaga a napedowy dodatkowo czysci
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|