Autor |
Oleje silnikowe?? |
Arturros
Użytkownik
Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06 |
Dodane dnia 30-11-2006 12:41 |
|
|
Temat stary jak Świat, ale chciałbym zachęcić was do dyskusji na ten temat. Prawdopodobnie większość tak jak ja ma mgliste pojęcie o oznaczeniach. Piszcie o wszystkim co dotyczy oleji. Jakie informacje kryją się pod konkretnymi oznaczeniami, jakich używacie( w jakim stanie jest wasz silnik) jakie macie odczucia, które na zime, a które nie, dlaczego jak i poco...itd. itp.
KAŻDY Z NAS WIE, ŻE OLEJ JEST NAJWAŻNIEJSZĄ SKŁADOWĄ SILNIKA, CHOĆ TROCHE TO CHYBA CZASEM IGNORUJEMY... |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 30-11-2006 15:24 |
|
|
ja niestety nie moge sobie pozwolic na zalanie mojego 924 jakims drogim olejem bo bym na niego nie wyrobil. od kiedy zakupilem moje cudo na dolewke zurzylem 7l mineralnego 15W40, ale wydaj mi sie ze popelnilem blad bo wczesniej mialem zalany 10W40 i chcialem wlac bardziej gesty to wydaje mis ie zepszy by byl jakis 10W60, oznaczenie 10W informuje nas jak olej zachowuje sie w zime a 60 jak w lato(to tak ogulnikowo
. |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 04-12-2006 01:09 |
|
|
chyba Castrol ale 20W50 Jedyby taki jaki znalazlem w tej klasie lepkosci. Na nasze wytyrane silniki ideal
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 09:09 |
|
|
Ostatnio przeszedłem na Valvoline VR1 Racing 10W60. Jest lepszy od Castrola 10W60 (ten sam wskaźnik lepkości w 100 st, niższy w 40 st, co oznacza, że Valvoline jest tak samo gęsty na gorąco ale rzadszy na zimno). Mam też nadzieję, że nie zostawia takiego nagaru jak Castrol.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 09:44 |
|
|
Nie zostawia. Jeżdżę na nim od jakiegoś czasu (3 lub 4 zmiany oleju) i silnik jest bez porównania czystszy niż po Castrolu. Ten ostatni potrafił zostawić wewnątrz na prawdę grubą warstwę osadu, szczególnie po mocnym zagrzaniu.
pzdr |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 10:05 |
|
|
Z tym "Valvoline VR1 Racing 10W60" to podobno jakiś kłopot jest z kupnem. Gdzie to kupujecie ? To jest pełny syntetyk, tak ? |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 12:40 |
|
|
Jest dostępny. Np: Inter-cars, Fota.
Firma się mało reklamuje i nie umieszcza produktów na stacjach benzynowych.
To jest pół-syntetyk. Patrz www.valvoline.pl
Valvoline ma tez rewelacyjny brake cleaner. Płacę 13 zł po zniżkach za dużą puchę. Jest wydajny i lepszy od innych marek.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 14:46 |
|
|
Ja kupuję właśnie w Inter-Cars.
Co do jego syntetyczności lub jej braku - Możesz kupić VR-1 Racing 10W60 w butelce z napisem chyba "synthetic blend", oraz od niedawna "full synthetic" (w ciemniejszej butelce). W praktyce są to podobno dokładnie te same oleje, a zmiana napisu wynika z interpretacji definicji czym jest "full synthetic". |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 15:41 |
|
|
jaka jest roznica miedzy 15W40 a 20W50 ???
co mozna uzyskac przechodzac na 20W50 ???
mi autko pali 1,5 l na 1000km wiec duzo. Ceny sa porownywalne.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 16:02 |
|
|
Synthetic blend oznacza pół syntetyk. VR1 10W60 jest pół syntetykiem, VR1 5W50 pełnym syntetykiem. Kupowałem 3 tyg. temu 10W60 w czarnej butelce i to był blend.
15W40 vs 20W50. 50tka ma większą lepkość kinematyczną w wysokich temp. - większa kompresja, jeśli masz zużyte rowki pierścieni, większe ciśnienie na gorącym i mniejsze zużycie oleju. Minus jest taki, że nie zapalisz na mrozie jeśli masz 20W (większa lepkość kinematyczna w 40 st).
Najlepszy byłby 0W60 . Co ciekawe, oleje takie, a nawet lepsze, istnieją..........używa się ich w lotnictwie (choć norm SAE się tam nie używa).
CP9A/4G63
We are not what we own.
Edytowane przez tkacki dnia 05-12-2006 16:03 |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 16:06 |
|
|
a moze 15W50 ????
na allegro znalazlem to http://www.allegro.pl/item147290099_olej_castrol_gtx_15w50_najtanszy_5_litrow.html
i ile moze spalanie spasc na 1000 km po zastosowaniu takiego??? tak orientacyjnie?? (nie zauwazalnie , 0,5l?? )
Co wogule mozna powiedziec o tym oleju?? czy jest lepszy od zwyklego castrola 15w40 po 50 zł w markecie??
a to tak znalazlem na necie .
moze komus sie przydadza te informacje
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Edytowane przez Ketchup dnia 05-12-2006 16:31 |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 17:59 |
|
|
co do nieodpalenia w zimie to mnie nie straszcie bo jeszcze nie probowalem... znajomy mi zalatwil tego 20W50 bo leje go do swojego
W123 3.0D :] w lecie olej zachowywal sie super, i nawet przestala swiecic ta zakichana kontrolka cisnienia oleju jak i zniknal problem z Chmura dymu po starcie ze swiatel na cieplym silniku, auto bylo nawet odczuwalnie silniejsze...
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2006 18:38 |
|
|
Kaczik jeśli w beczuni zaświeca(ła) się kontrolka ciśnienia oleju i chmurzy(ł) na nebesko to ten motor nawet bez oleju nie będzie chciał gadać w niskich temperaturach. Miałem dwie beczki. Jak jest choć trochę "poniżej zera" to motór musi być zdrowy, inaczej nie pójdzie, nie ma bata.
No chyba, że Twój oliwe ssał przez uszczelniacze zaworowe a nie przez pierścionki i komprechę ma dobrą...
Co do 20W50 to ja taki stosuję w swoim dupowozie 924. W zeszłą zimę przy mrozie -20, nagrzanym i naładowanym akumulatorze od fiata ducato (chyba 120Ah ) rozrusznik nie miał siły zrobić chociaż ze dwóch obrotów . Olej na bagnecie był w postaci "masła". Zużycie oleju... hmmm mam spore, ale jakoś się nie zastanawiałem ile litrów na ile kilometrów. Z całą pewnością za dużo. Olej kupuję najtańszy, więc mój portfel nie płacze
Natomiast na 20W50 kontrolka ciśnienia oliwy zaświeca się tylko po mocnym przegonieniu i na malutkich obrotach (na 15W40 paliła się jak tylko się silnik rozgrzał). Także jest różnica in plus, ale gdy tylko nadejdą mrozy rozrusznik baaaaardzo mozolnie kręci (a rozrusznik mam zdrowiutki).
Leję Petro Lubro for Gas. Tani. Silnik czysty (jak to przy gazie). Tyle w temacie. Dywagacje typu co jest lepsze: elf 15W40 czy castrol czy inny, są nie na miejscu. Wszystkie te oleje są rozlewane/konfekcjonowane w Polsce. I to jest ich "rekomendacja" . Z olei "klasy popularnej" jedynym importowanym olejem jest TEXACO, ale też za wyjątkiem "najtańszego"...
|
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-12-2006 09:05 |
|
|
wlazlem se na strone castrola i tam jest ladna wyszukiwarka i co znalazlem dla naszych 924 -> Edge 10w60
Mam jescze jedno pytanie czy olej GTX High Mileage ze stronki
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9010695&contentId=7021492
to tylko reklama czy naprawde tak jest jak pisza ???
Moze ktos go uzywa i moze napisac wrazenia
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 06-12-2006 14:26 |
|
|
tkacki napisał/a:
Kupowałem 3 tyg. temu 10W60 w czarnej butelce i to był blend.
Jeśli mam jeszcze w garażu butelkę po moich zakupach to wkleję tu zdjęcie VR-1 z napisem "Full synthetic". Co oczywiście nic nie zmienia, ale ja takie właśnie kupiłem.
Damian napisał/a:
Wszystkie te oleje są rozlewane/konfekcjonowane w Polsce. I to jest ich "rekomendacja" . Z olei "klasy popularnej" jedynym importowanym olejem jest TEXACO, ale też za wyjątkiem "najtańszego"...
Valvoline nie jest rozlewany w Polsce. Mój pierwszy Castrol 10W60 też był z Niemiec (jakieś 5-6 lat temu) i nie zostawiał szlamu w silniku. Każdy następny, z polską nalepką, robił się smołowaty. Pachnie to populizmem "rozlewane w Polsce=złe" ale niestety ja mam takie doświadczenia z Castrolem. Niestety, z punktu widzenia Polaka, dla mnie orginalne opakowanie Valvoline jest jego największą zaletą.
pzdr |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-12-2006 15:25 |
|
|
Być może to kwestia uregulowań rynkowych, co można a czego nie można określać jako full syntetyk. Poniżej wyciąg z kart technicznych jaki przysłał mi gość z przedstawicielstwa Valvoline.
SAE 5W50 - pełen syntetyk
SAE 10W60 - półsyntetyk
SAE 20W50 - mineralny
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
| Aprobaty | Klasy lepkości | |
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
| API SJ | 5W50 | 10W6020W50 |
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
| Ford M2C-153E | 5W50 | 10W6020W50 |
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
| GM 6094 M | 5W50 | 10W60 |
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
| | | |
|---------------------------+-----------------------------------------------+------------|
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Własności fizykochemiczne | 5W50 | 10W60 | 20W50 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Lepkość, mm2/s @ 100 şC | 18.0 | 23.0 | 20.5 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Lepkość, mm2/s @ 40 şC | 112 | 150 | 182 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Wskaźnik lepkości | 175 | 183 | 133 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Lepkość strukturalna, | <6600 | | | | |
| mPa.s -30şC | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Lepkość strukturalna, | | <7000 | | | |
| mPa.s -25 şC | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Lepkość strukturalna, | | | <9500 | | |
| mPa.s -15 şC | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Popioły siarczanowe, wag. | 1.1 | 1.5 | 1.5 | | |
| % | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| TAN; mg KOH/g (ASTM D-664)| 2.5 | 2.7 | 2.7 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| TBN; mg KOH/g (ASTM | 8.8 | 11.8 | 11.8 | | |
| D-2896) | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Temperatura krzepnięcia, | -48 | -39 | -36 | | |
| şC | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Ciężar względny @ 15/15şC | 0.850 | 0.875 | 0.880 | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
| Temperatura zapłonu, COC, | 220 | 220 | 218 | | |
| şC | | | | | |
|---------------------------+-----------+------------+-------------+-------------+------------|
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
ciachu
Administrator
Postów: 4165
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 21-03-2007 00:11 |
|
|
tutaj też był poruszany temat doboru oleju:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=501#post_4416
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
kzo1
Użytkownik
Postów: 120
Miejscowość: wlkp/USA/AZ
Data rejestracji: 16.03.07 |
Dodane dnia 21-03-2007 15:13 |
|
|
Polecam oleje mało znanej firmy bardahl.
Ja osobiscie sprowadzam te oleje z niemiec.
Syntetyki mają bardzo dobre.
Są to oleje zalecane przez Porsche.
A love my Porsche
944S- 100% orginal
964 Carrera 4 |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-03-2007 16:41 |
|
|
ja jezdze na castrol 15w40 high mileage, nie wiem czy to reklama czy nie bo jezdze na nim od poczatku kariery z 924 tyle ze kupuje go w Niemczech bo jakos nie ufam polskim rozlewniom.
Jak chcesz niemiecki kupic w Polsce uderzaj do gosci na allegro, ja tam tez czasem kupuje.
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: Oleje silnikowe?? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 07:41 |
|
|
chcialem tylko dodac, ze Motul tez nie jest olejem rozlewanym w PL.
O ile wiem rozlewaja go we francji, kwestia ceny to zupelnie inny aspekt.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|