924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 23-11-2009 21:57
miałem coś podobnego ... po wymianie bębnów i szczęk z tyłu ... wymienial mi Porsz więc odpada teza o tym że mój brak zdolności manualnych to spowodował ... smiley, po powtórnym rozebraniu okazało się że fabrycznie nowy bęben ATE był walnięty - po wymianie na inny przeszło ... na szczęście gwarancja ... smiley
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 27-05-2011 19:16
Temat powraca: łożyska wymieniłem z rok temu. Zewnętrzne NU206 czyli tak jak powinno być a wewnętrzne FŁT 6206 RS czyli kryte bez luzu.
Po tak naprawdę niezbyt długim użytkowaniu z tyłu dobiega wyraźny hałas a w szczególności przy obciążeniu na zakrętach łożyska "mielą" niemiłosiernie.
Właśnie kupiłem FAGi 6206 C3 i będę wymieniał. Nasunęło mi się jednak pytanie: w środku piasty między toczniami łożysk jest tulejka dystansowa i dodatkowo od wewnątrz pierścień dystansowy na rysunku nr 2 i 6.
Zastanawia mnie czy ktokolwiek kiedykolwiek dostosowywał te 2 elementy w celu regulacji luzu czy też występują one tylko w jednym rozmiarze.

Filip dodał/a następującą grafikę:

1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-05-2011 01:27
Z tylu elementami 2 i 6 nie reguluje sie zadnego luzu. Zewnetrzne lozysko NU206 jest waleczkowe plaskie i mozna go sobie suwac w obie strony. Zmiana szerokosci elementu 2 ma wplyw tylko na glebokosc wsuniecia flanszy w lozyska, szerokosc elementu nr 6 bedzie zmieniala ruch wewnetrznej biezni lozyska zewnetrznego nu206 na zewnatrz i do wewnatrz. Łozysko wewnetrzne nr 5 (6206) jest kulkowe i nie rusza sie na boki ustalajac polozenie flanszy i nie pozwalajac na "wysuniecie" flanszy i kola.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 28-05-2011 10:49
Dzięki Michale928! Faktycznie logiczne - przecież wewnętrzna tocznia NU206 jest ruchoma... W takim razie łożysko nr5: 6206 jest jedynym elementem który przenosi w całości obciążenia boczne więc dziwi mnie że konstruktor nie przewidział tam łożyska stożkowego.
W takim razie buczenie to może być: 1. zużycie się źle dobranego łożyska - że bez luzu 2. wyząbkowane opony. Napiszę o efektach jak zrobię.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-05-2011 22:57
Z tego co slyszalem niektorzy zakladali tylne lozyska 6206 bez luzu C3 i nie doszly mnie jakies sluchy ze padaly po czasie. Moze fakt, ze jest tam temperatura od hamulcy zmusila konskruktora do zastosowania lozyska z luzem.
Wymien przynajmniej opony zanim zabierzesz sie za lozyska. smiley


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-09-2011 17:33
Panowie, pomóżcie! Wymieniłem opony na nowe, wymieniłem dla pewności łożysko na FAG 6206 C3. W piaście jest cała masa smaru.
Niestety, dalej buczy na zakrętach kiedy obciążone jest to koło. To jest taki odgłos "mielenia" bardziej. Co takiego mogłem skićkać?
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 26-09-2011 17:59
Przy obciążeniu odzywa się przegub a nie łożysko. Przesmarować - jeżeli nie pomoże - wymienić.

ps.
Za dużo smaru to też bywa niezdrowosmiley.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-09-2011 18:11
Hmm. Niezły pomysł. Więc jeżeli skręcam w prawo to powienien odzywać się prawy przegub czyli ten obciążony? Dodam tylko że przy skręcie na biegu luzem szczególnie buczy.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 26-09-2011 18:43
Wiesz.. Posypane łożysko zazwyczaj huczy cały czas - jest w jednym poziomie i nie powinno być różnicy w jeździe po prostej czy slalomem (hałas się nasila wraz ze wzrostem prędkości, czasem zanika.. bywa różnie). Natomiast jeżeli hałas się nasila podczas jazdy w zakrętach (lub przy gwałtownym ruszaniu kiedy tył "siada" ), to wina jest po stronie przegubu - w końcu to on wtedy pracuje. Warto zajrzeć pod gumę i zobaczyć jak sytuacja wygląda. Wystarczy uszkodzona guma i syf dostaje się do wnętrza - wtedy piasek i inny brud powoduje jak to określiłeś "mielenie" i podobne metaliczne odgłosy.. Czasem może pomóc wymiana smaru na nowy, ale to już jest sprawa indywidualna. Przeguby masz cztery i zazwyczaj słychać wyraźnie, która strona trzeszczy. Jeśli masz możliwość, to sprawdź stan gum- możliwe, że od razu stwierdzisz, który przegub jest uszkodzony.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 26-09-2011 18:44
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-09-2011 20:16
Właśnie byłem na przejażdżce żeby dobrze obsłuchać. Wystarczy minimalnie skręcić na zasadzie delikatnego slalomu nawet na luzie i mieli. Aha: mieli od 50-60km/h, poniżej tej prędkości jest cicho. Dotknąłem ręką za siedzeniem tam gdzie jest mocowanie zawieszenia od drugiej strony i wyraźnie czuję wibracje.
Co więcej, podlewarowałem koło i ma wyraźnie wyczuwalny luz, ale jak obrócę to kręci się w miarę swobodnie. Nie lubię jak coś się dzieje wbrew logice. Wydaje mi się że czegoś nie wiem lub czegoś nie wziąłem pod uwagę czyli brak doświadczenia. Z tego co wiem nie da się dokręcić tych łożysk "za ciasno". Będę wdzięczy za dalsze podpowiedzi.

Edit: właśnie się zorientowałem, że napisałem coś nielogicznego wcześniej więc się poprawię: jak skręcam w prawo to buczy z lewej z tyłu czyli po stronie obciążonej.

Edytowane przez Filip dnia 26-09-2011 20:21
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
JG
Użytkownik



Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 05-01-2016 21:37
Odświeżam temat. Przy okazji zabawy z hamulcami zwróciłem uwagę, że po jednej stronie łożysko jest "głębiej". Czy to oznacza że czegoś nie mam, czy to łożysko może sobie chodzić wewnątrz piasty?
Dodatkowo jest wyczuwalny luz jak się szarpie za wieloklin półosi - takie "pyk, pyk". Tak ma być, czy od razu wymienić łożyska skoro mam już to wszystko rozebrane?


924 '84

JG dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez JG dnia 06-01-2016 18:20
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
JG
Użytkownik



Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 06-01-2016 20:27
O ja glupia c... po jednej stronie przy demontazu do bębna przykleiła sie tulejka i dlatego wyglada to inaczej niz po drugiej stronie...


924 '84
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Nastay
Użytkownik

Postów: 127
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.16
Dodane dnia 07-01-2018 18:33
Cześć,

znalazłem zestaw łożysk do piasty ale nie wiem czy przód czy na tył, może mi ktoś podpowie gdzie idą i czy pasują do 84r.

oznaczenia:
SKF VKBA529
NK 759904



Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-01-2018 00:00
To są łożyska na przód.
Mam na tył na stanie jeżeli potrzebujesz.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 2 z 2 < 1 2