Autor |
RE: odnośnie amorów |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-10-2006 09:00 |
|
|
ten watek byl dluzszy. ale dodam co znalazlem
http://www.porsche.amorki.com/wersja.php?wer=1109&m=22&o=25952
amorki taniej niz w intercarsie. Chyba najtaniej jak znalazlem.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-10-2006 14:11 |
|
|
kupowalem u nich ze strony monroe mr969. - kayaby nie mieli... |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 09:52 |
|
|
hm nie drogo...ciekawe czy sa te kayaby twarde...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 11:51 |
|
|
Sa na pewno twardsze niz monroe... zakladalem kayaby do golfa i powiem ci ze dosc twarde byly... |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-01-2007 19:32 |
|
|
Odgrzewam temat, bo byc moze jednak uda mi sie uzbierac na niedrogi komplet twardych amorkow. Nie stac mnie na nowe Koni czy Bilsteiny B6, ewentualnie na nowe KYB gazowe byc moze...ale znow chcialbym uniknac polsrodkow. Interesuje mnie twarde zawieszenie, ale oczywiscie w granicach rozsadku, tak by na codzien sie nadawalo (taa jakbym jezdzil na codzien haha..:whoeva Pytanie tylko, czy moze ktos juz kiedys przerabial temat amorkow z VW super beetle? To jak sie nie myle garbus 1303. Pytam poniewaz znalazlem informacje na stronie bilsteina ze amorki do 924, 944 i tego garbusa sa takie same. Ceny natomiast KYB, nawet obnizajace o 30mm to kwota 165zl za sztuke. Mowie o przednich Mc Personach.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-01-2007 22:54 |
|
|
Ja miałem takie sachsy do 944 ale nie są specjalnie twarde. |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 30-01-2007 11:01 |
|
|
Abelard napisał/a:(...) Nie stac mnie na nowe Koni czy Bilsteiny B6, ewentualnie na nowe KYB gazowe byc moze...ale znow chcialbym uniknac polsrodkow.(...)
Phill ma całą zawiechę na żółtych KONI. Rozkręcone na max a i tak twarte jak jasna cholera, aż narzeka że kręgosłup boli po calym dniu w aucie ;-). Ode mnie dodam że choć lubie twarde auta to faktycznie plomby wypadaja z zębów ;-) a nasze Krakowskie drogi wcale nie sa takie złe. |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-01-2007 17:51 |
|
|
...to moze chciala by je wymienic ?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 13-10-2008 11:00 |
|
|
Odświeżam temat:
Chcę wkrótce wymienić zawieszenie z przodu. W związku z tym mam dylemat co kupić. Z ciekawszych pozycji na stronach Foty i Intercarsu mają SACHSY - 115 153 i KYB - KYB363014. Jest też BOGE 27-891-F , ale jako laik nie kojarzę jej z niczym (jedynie przy okazji szukania w necie Bilsteinów B6 była o nich gdzieś wzmianka - a cena ich jest wyższa niż SACHS i KY.
Jestem zainteresowany amortyzatorami do codziennej jazdy , dlatego nie powinny one być zbyt twarde- jakość dróg We Wrocku pozostawia nadal sporo do życzenia. Z drugiej strony nie chcę, żeby mi auto kołysało się na każdym zakręcie. Na razie moim celem są B6. Nie wiem jak mają się do moich oczekiwań. Zresztą - najważniejsze, żebym nie musiał ich wymieniać za 3 lata.
Inna sprawa: zastanawiam się, czy przy okazji wymienić sprężyny- mam wrażenie, że przód za bardzo buja. W Intercarsie mają LESJÖFORS LS4569704 - podobno obniżające - a to mi za bardzo nie pasuje- nie chcę zawiesić samochodu na głębszej koleinie... A poważnie - jakie polecilibyście sprężyny normalne (nie obniżające)?
Z góry dzięki za rady
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-10-2008 11:19 |
|
|
Sachs - dobre
Kayaba - twardzsze niz seria. Zakladalem - dobre
Boge - byly montowane w prosiakach jako opcja - Boge i Koni. Mialem w 928. Dobre.
B6 - nie mialem okazji wiec sie nie wypowiem... |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 13-10-2008 12:44 |
|
|
Osiołkowi w żłoby dano... Ale kto mówił, że będzie łatwo?
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-10-2008 14:27 |
|
|
A po co je wymieniasz ? Są padnięte ? Może lepiej je "dojeździć" odkładając kasę na coś fajniejszego typu Koni ? A tak teraz wydasz kasę na przeciętne amortyzatory i pewnie tak zostanie :]
Sprężyny można założyć od wczesnych 944 i są twardsze tyle że amortyzator i sprężyna są dobrane jedno do drugiego. Jeśli będzie miękki amortyzator do twardej sprężyny to będzie skakał jak piłka :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-10-2008 14:42 |
|
|
Szeryf ja proponuje Ci B6. Za komplet na 4 kola zaplacisz ok 1300zl. Brak stabilizatorow zostanie niejako skompensowany troche twardszymi amorkami. Poza tym jesli wjedziesz w dziure i cos sie z takim stanie w Wawie podobno bardzo tanio je naprawiaja i zmieniaja ich wlasciwosci na zyczenie klienta.
Pamietam jak sie prowadzilo to Porsche i widze ze nie zamierzasz wiecej w zawieszeniu grzebac. To chyba najlepsze wyjscie. Z tanszych to te KYB zachwalali mi w sklepie w Rawie ale ja wtedy bralem pod uwage B6 lub koni..
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 13-10-2008 15:06 |
|
|
Juras - może jeszcze nie są katastrofalne, ale mam wrażenie, że pierwszą młodość mają już za sobą (w sumie to w tej opinii nie jestem odosobniony).
Inna sprawa, że nie widziałem na stronach ww. firm ce na KONI. Ani Bilsteiny.
Abelard- No właśnie B6 wydają mi się być dobrym rozwiązaniem. A w zawieszeniu grzebać nie zamierzam - bieżące utrzymanie tylko i wymiana zużytych elementów.
Generalnie to planuję kompleksowo przy kołach pogrzebać - zawiecha i hamulce - ATE mi się marzą (ale klocki i szczęki to już innej firmy chyba, bo ceny są powalające).
Pozostaje w takim razie tylko jeszcze jedna kwestia: jakie sprężyny do B6 (one są dużo tańsze od KONI? ) ?
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-10-2008 20:49 |
|
|
Koni komplet chyba jak Qbak ostatnio badal rynek to wydatek 1800zl. Nie dam sobie reki uciac.
Hamulce, tez sie zastanawialismy ale w podanym sklepie w Wawie Caliks? chyba, tarcza ATE kosztowala ok 125zl. Wiec nie tak drogo. Jesli chcesz by bylo twardo to moze warto doinwestowac w Koni zolte. Ale jak chcesz by bylo taniej, troche bardziej "cywilnie" to mysle ze te b6 beda akurat. Sprawdz ceny, bo moze nie ma juz tak duzej roznicy jak jakis czas temu. Kuba robil przymiarki, moze cos doda od siebie.
Klocki i szczeki - hm wybral bym tansze - to latwo zmienic. Tarcze lepiej troche lepsze. Po wymianie amortyzatorów przod tyl i tarcz (jesli ich nie ruszales od zakupu) samochod zmieni sie nie do poznania
A sprezyny, hm moze nie trzeba ruszac? To zywotna czesc, bardzo... Chociaz te co wspominales lekko obnizajace (30mm) sa fajne z intercarsu i tylko jakies 300zl.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 13-10-2008 20:50 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-10-2008 21:11 |
|
|
Mam B6 u siebie. Jedzi jak po szynach, tyle, ze nie ospale
Jedziesz np 70 w luku i wydaje ci sie, ze za szybko, lecz w 1/4 zakretu czujesz, ze mozesz dodac do 80. Po tygodniu ten sam zakret walisz juz prawie 100, a kazdy ktoremu sie wydaje, ze "wyprzedzil Porsche" zostaje jakby w tyle ...i to sporo
Jak masz mozliwosc, to polecam. Sa twarde, ale jak uwazasz na dziury, to jest ok. Na autostradzie sprawuja sie wysmienicie. Przy 160 mozna zmienic pas w ciagu 0,5s i wogole nie rzuca
Aha jeszcze jedno. Normalnie B6 w sklepie kosztuja ok. 650 zl za sztuke. Jak chcesz taniej to daj znac - ja rok temu wszystkie 4 kupilem za 1400 zl
Edytowane przez ElastiC dnia 13-10-2008 21:16 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-10-2008 21:54 |
|
|
Co ode mnie.
Koni żółte komplet nawet za 1450zł gdzieś mi ktoś wycenił, ale...
...ale była jakaś promocja chyba w sierpniu i teraz może być drożej.
Pytałem na forum PCP kogoś kto się reklamował jako importer Koni na PL
i że dla ludzi z forum może coś załatwi. Zero odzewu.
Był jeszcze ktoś, kto dopiero zaczynał z Koni i też miał mieć dobre ceny.
Jak mi podał wyższe, to się zapytałem czy wie o promocji i czy da rade taniej,
bo mam tańszą ofertę. Zero odzewu.
Co do tarcz. Abelard trochę pomylił. Carix nie oferuje tak tanio ATE.
Tak tanio jest u gościa którego ceny przedstawił przemek84 w dziale giełda.
Nie wiem czy B6 nie jest lepsze od Koni (tylko opinia innych), ale chyba są
faktycznie droższe. Już bym wolał gazy Ale to opcja bardzo radykalna
zaproponowana przez Abelarda. Nie są te B6 twardsze od Koni żółtych??
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 14-10-2008 09:13 |
|
|
Abelard - z hamulcami dokładnie w ten sposób kombinuję - sensie klocków.
ElastiC- chyba zupełnie mnie wkręciłeś w te B6 Jakby okazało się, że nie mogę trochę taniej niż nominalnie załatwić to się do Cię uśmiechnę ..
Qbak - przejrzałem na szybko forum PCP, ale jakoś mało konkretów znalazłem... Jeśli okaże się, że KONI będą tańsze to kto wie....
Pozostaje kwestia jak dobierać sprężyny- po czym poznać, które będą OK pod względem twardości?
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 14-10-2008 09:36 |
|
|
Bier żółte KONI czyli z regulacją - owszem nieco kosztują ale regulacja to super sprawa. Uzywam auta na codzień w tym roku założyłem KONI - rewelacja.
rozkręcone są znacznie wygodniejsze na polskie drogi niż inne, a jak masz kaprys to na światłach podnosisz maskę skręcasz i masz zupełnie inne auto - reakcja na skręt kierownicy jest natychmiastowa, zero przechylania przy hamowaniu/przyspieszaniu - po prostu bajka.
wiem że trudno to sobie wyobrazić (szczególbnie natychmiastową reakcję na skręt kierownicy), ale dla mnie warte każdej złotówki którą więcej kosztują :-)
jak kupisz bez regulacji zewnętrznej to będziesz sobie codziennie wypominać że przysempiłeś ;-) |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-10-2008 09:39 |
|
|
Qbak - tak jak ci mowilem przez telefon - zaloz sobie odemnie przednie kolumny mc-persona. W cenie amortyzatorow masz obydwa przednie amortyzatory, podwojne sprezyny, gorne kielichy mocujace sprezyny (alu) , kolumny zrobione pod sprezyny, tulejki do zamontowania krotszych amortyzatorow od golfa. Calosc byla kompletem wiec jest zestrojona. Dodatkowo zestaw juz obnizony i twardy. typowo torowy.
Edytowane przez michal928 dnia 14-10-2008 09:41 |
|