924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-04-2010 12:05
Regulator jest tylko jeden - szczegóły masz choćby na schemacie poniżej:

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-13.htm
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 04-04-2010 14:41
Odnosnie zaworu zwrotnego to nie wiem czy to sie tak nazywa dokladnie w Porsche ale jest cos takiego wlasnie przy zewnetrznej pompie paliwa i jednym z objawow nie dzialajacego prawidlowo tego zaworu jest problem z odpaleniem auta keidy silnik jest cieply(zreszta bardzo popularna przypadlosc w 2.5l silnikach).


wogole widze ze prawodpodobnie bedziesz mial problem z calym ukladem paliwowym. Jesli masz mozliwosci to sprawdz go wg.instrukcji z CG(tam tez sie pojawia mozliwosc wadliwego zaworu pompy paliwa):

http://clarks-garage.com/shop-manual/fuel-01.htm


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 04-04-2010 14:54
2457922
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-04-2010 15:15
Zostaw zawór zwrotny w pompie w spokoju. Sprawdź ciśnienie paliwa zgodnie z procedurą w instrukcji fabrycznej i ew. wymień regulator.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 05-04-2010 20:41
Wszystko sprowadza się do tego, że potrzebuję zbudować manometr do pomiaru ciśnienia paliwa na listwie. Tylko jest nieścisłość co rozmiaru gintu. Clarks podaje gwint 12x1,5, a Haynes 11x1,5. Są dwa rodaje gwintu, czy to tylko błędnie podane wymiary?



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-04-2010 08:52

Olej to. Tasma teflonowa na gwint, gumowy wężyk i mocny cybant.
Test na zgaszonym silniku, zwarcie styków 87 i 30 w przekaźniku DME.
Uważaj na wycieki i kulkę uszczelniającą.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 09-04-2010 20:03
Ok. Manometr zbudowany. Przyłącze do listwy dla silnika 2.7 12x1,5. Faktycznie grubo zalewa. Ciśnienie na zgaszonym silniku dochodzi do 7bar i nie bardzo ma się zamiar zatrzymać. Przy 7 bar wyłączyłem pompę, żeby mi manometru nie uszkodziło. Tylko teraz się zastanawiam, czy to regulator czy dumper. I to może też dlatego ta biedna pompa się męczy i wyje. Dziwi mnie tylko to, że silnik tak ładnie pracuje jak jest ciepły, a spalanie w normie 10l na trasie 12l po mieście.
Druga próba na ciepłym silniku - też prawie 7bar.

Muszę jeszcze dograć połączenie z listwą bo cybant na gwincie nie wytrzymuje takiego ciśnienia.




Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 09-04-2010 20:13
Znalazłem parametry ciśnienia paliwa dla silnika 2,7 jakby ktoś kiedyś czytał ten temat:

Ciśnienie na zgaszonym silniku przy zworce na DME: 3,8bar +-0,2bar

Ciśnienie na wolnych obrotach: 3,3 bar

Spadek ciśnienia po 20min od wyłączenia: 2bar (dla sprawdzenia zaworów zwrotnych)

Parametry są wyższe niż dla silnika 2.5

Wg workshopa regulator ma oznaczenia:
944.110.198.06 lub Bosch 0280.160.287

U mnie jest regulator 0280.160.263, czy to zamiennik??



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 09-04-2010 21:03
Znalazłem różnicę.

Regulator 0 280 160 263 jest na 3.5bar, a 0 280 160 287 jest na 3.8bar




Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 11-04-2010 07:54
czekaj czekaj,masz spalanie 10l w trasie?to tak jakbys mial conajmniej 3.0 silnik... Ja mialem ze starym prawdopodobnie zapchanym filtrem paliwa i z filtrem powietrza z mikrokamykami(mial 3tys km zaledwie - dobrze ze go srpawdzilem) - 8.7l. Teraz mi wychodzi 8l po ostatnich 500km....(silnik 2.5l).


Odnosnie cisnienia,zle spojrzales:

http://www.clarks-garage.com/ -> garage shop manual -> fuel pressure check

Podales wartosci dla silnikow z glowicami 16zaworowymi. Skoro mowisz ze masz zdecydowanie za wysokie cisnienie(pomiar cisneinai + duze spalanie) to tak jak napisal tkacki : fuel pressure regulator.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 11-04-2010 08:02
2457922
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 11-04-2010 20:19
Tak. Regulator do wymiany na bank. A Clark akurat nie podaje ciśnienia dla silnika 2.7. Ciśnienia znalazłem w Workshop manual 944 vol1 engine. Wydaje się, że dość wiarygodne źródło. Regulator zamówiony, będzie we wtorek.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 15-04-2010 23:40
Były montowana 2 typy regulatorów dla silników 2.7(M44/11). We wczesnej fazie produkcji montowano regulator 0280 160 263 na ciśnienie 3,5bar i taki jest u mnie, a później 0280 160 287 na ciśnienie 3,8bar. Niestety zamówiłem sobie ten na 3,8 i nie pasuje. W przyszłym tygodniu mam dostać już właściwy, więc pochwalę się osiągnięciami.



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 20-04-2010 20:59
Regulator wymieniony. Założyłem oryginał Boscha 0280 160 263. Pomiar ciśnienia na listwie 3,6bar przy zworce na DME i 3,2 bar na wolnych obrotach. Silnik narodził się na nowo. Na zimnym silniku odpalił od razu i pracuje równo. Pompa przestała wyć i mam nadzieję, że nie dostała w d... bo musiała się męczyć. Po wyłączeniu silnika ciśnienie na listwie nie spada, znaczy zawory przy pompie trzymają.
Teraz czeka mnie jeszcze ustawienie składu mieszanki na wolnych obrotach. Teoretycznie wiem jak to zrobić, gorzej z praktyką. Ale tu może osobny temat.

Ogromne dzięki dla Tkackiego za trafioną diagnozę i Tomka z Transaxle za szczere chęci.

Regulator kupiony w firmie Leja (www.leja.com.pl). Mają chyba wszystko z Boscha. Polecam.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 25-04-2010 11:46
no bez jaj z ustawieniem przepustnicy,to jest latwiejsze niz wymiana filtra powietrza...nie przesadzaj tylko z obrotami srubki i wszystko bedzie ok.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 08-07-2010 21:52
Tak na ucho to go ustawiłem i chodzi nieźle, ale jak załącze klimę to się trochę męczy przez moment zwłaszcza jak jest zimny i sonda się nie nagrzeje.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-07-2010 22:09
No to tak mają nawet nowe silniki że jak dasz duże obciążenie (klimą właśnie na
przykład) to spadają obroty smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 23-07-2010 18:19
Podpinam się pod temat, ze swoim problemem, trochę podobnym.
Otóż - moje 924S też dostaje za dużo paliwa (a przynajmniej tak wnioskuję po spalaniu, znaczy wzrosło z 14 do 20 litrów na 100 km, a jeżdżę tak samo). Dodatkowo - paliwo jakby nie jest podawane równomiernie, to znaczy - czasem auto przy przyspieszaniu jakby lekko 'kica'. Pompa paliwa czasem chodzi głośniej (dużo głośniej), czasem ciszej. Chciałem w ciemno kupić regulator ciśnienia paliwa, ale:

Żeby lepiej sprecyzować temat oraz dać możliwość spojrzenia na niego pod szerszym kątem opiszę też problem ze sprzęgłem. Może mi padać pompka sprzęgła lub siłownik/siłowniki sprzęgła. Objawia się to tym, że czasem dziwnie się ono zachowuje. Ostatnio na przykład - ślizgało się trochę. A teraz - nie ślizga się. Układ raczej odpowietrzony dobrze. Kicanie chyba też może być skutkiem tego problemu ze sprzęgłem, choć stawiałbym tu raczej na silnik/podawanie paliwa...

Zakładam, że może być też coś nie tak z mapami zapłonu, lub mam jakieś błędy na komputrze, więc muszę się pewnie wybrać do jakiegoś warsztata i podpięcie się do kompa oraz sprawdzenie ciśnienia na listwie - ale tu też pojawia się pytanie - dokąd? Może Przemek będzie wiedział...
Aha. No i tak, wypadałoby wspomnieć - Ten silnik ŻRE olej jak wściekły. Choć to pewnie wielkiego wpływu na dawki paliwa nie ma smiley

Innymi słowy - Prosie potrzebuje dobrej diagnozy i szybkiego leczenia...


Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 23-07-2010 18:27
Jeżeli spalanie masz na takim poziomie, to pewnie część paliwa nie jest spalana i przedostaje się do miski olejowej skutecznie rozrzedzając olej i zwiększając jego zużycie... Powąchaj bagnet może..


Don't panic!
8388751
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 23-07-2010 18:34
No dobra, Mammoth już wie, bo z nim gadałem - ten silnik prawie nie ma pierścieni na tłokach - cała przepustnica była uwalona olejem, więc pewnie mam i olej w paliwie i paliwo w oleju...


Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 23-07-2010 19:09
ała spalanie kosmos smiley,kicanie tj.trzesiawki kiedy jedziesz ktore raz sa a raz ich nie ma to raczej zaplon. Ja mialem np. mikroskopijnie wypadajacy na jakichs koleinach przekaznik pompa/DME.

ps: wybierz sie na sprawdzenie cisnienia sprezania do jakiegos polecanego warsztatu w 3city polecanego przez kluby mercedesa/BMW. Jest swietny warsztat z ktorego korzystala moja kolezanka z 944 w pruszczu gdanskim ale nie mam z nia kontaktu a nazwy sobie nie moge przypomniec...chyba Janosz czy Janasz(jakos tak) - nie ma kosmicznych terminow,solidnie i ceny normalne/atrakcyjne.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 944 2.7 - zalewa na zimnym silniku
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 24-07-2010 00:20
Pumba napisał/a:
No dobra, Mammoth już wie, bo z nim gadałem - ten silnik prawie nie ma pierścieni na tłokach - cała przepustnica była uwalona olejem, więc pewnie mam i olej w paliwie i paliwo w oleju...


A dokąd w 924S jest wyprowadzona odma?


Don't panic!
8388751
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >