924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 04-11-2009 23:20
tak czy owak jestem juz szczesliwym posiadaczem Castrol Magnatec 15w40

z tego co zdazylem zauwazyc w drodze do domu , zdecydowanie rzadziej zapala mi sie taka czerwona lampka od oleju cisnienia

wlasciwosci jedne ciezko mi opisac bo zmienilem tez kola na zimowki wiec ogolnie inne wrazenia z jazdy


a jeszcze apropo oleju to ile wogle sie go tam miesci , wlano 4 litrową banke i po bagnecie wyglada na to ze trzeba jeszcze dolac troche

a co do vervy to liczylem na to ze nie czy zaszkodze tylko ze ogolnie super dobrze robie autku


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 04-11-2009 23:26
huzar105 napisał/a:
To o czym piszesz może wystąpić w mercedesie z przebiegiem 400 tys.


Czyli uważasz że 30 letnie Porsche będzie miało 20tyś przebiegu?


huzar105 napisał/a:
Widziałeś kiedyś uszczelkę rozpuszczoną przez olej syntetyczny? Chciałbym o tym poczytać.


Oczywiście, że widziałem. Pamiętam dobrze sytuację jak klient się uparł, że syntetyk jest tak wspaniały, że innego oleju nie chce (nieważne że zawsze jeździł na mineralce). Po jakimś czasie od wymiany rozpuściły się wszystkie gumowe uszczelniacze, które miały styczność z olejem.

Chcesz o tym poczytać? Masz internet, więc Google i napewno znajdziesz sporo o takich sytuacjach.

Edit:

Pierwszy z brzegu przykład:

http://forum.rx8nl.com/mwf/attach/94/294/oil.jpg





Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 04-11-2009 23:34
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 05-11-2009 08:52
Musze sie zgodzic niemalze w 100% z
huzar105
i zamianami miedzy olejami syntetyk/polsyntetytk/mineral

Nigdy sie nie spotkalem z jakakolwiek awaria, naglymi wyciekami, gorsza praca przy przejsciu z mineral na polsyntetyk czy dalej syntetyk (teoretycznie natomiast wylaczam sytuacje gdy silnik jest juz totalny szrot ale wtedy mineral czy syntetyk to i tak nic nie zmieni)
Znam natomiast szkodliwe przypadki przejscia w z syntetyka w mineral.

Jedyny sensowny argument za mineralem to cena bo wiadomo ze jak bierze duzo oleju to szkoda lac drogi olej, ale wlanie dobrego oleju z dobra baza (dobry syntetyk, nie jakis "polski castrol"smiley )potrafi mocno zmniejszyc zuzycie oleju i tu trzeba rozwazyc na ile sie nam bedzie mineral oplacal a szczegolnie przy intensywnej eksploatacji, wyzszych temperaturach pracy, film olejowy itd.
Pomijam juz sama kulture pracy silnika na lepszym oleju.

W Polsce utarly sie pewne stereotypy na temat olejów syntetycznych (t.j."panie zacznie cieknac kazda dziurka..."smiley ) powielane do dzis dzien na roznych forach a bardzo mijajace sie z prawda.

Pozdrawiam Cichy


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 05-11-2009 08:57
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 05-11-2009 08:56
Mammoth napisał/a:
huzar105 napisał/a:
To o czym piszesz może wystąpić w mercedesie z przebiegiem 400 tys.


Czyli uważasz że 30 letnie Porsche będzie miało 20tyś przebiegu?


huzar105 napisał/a:
Widziałeś kiedyś uszczelkę rozpuszczoną przez olej syntetyczny? Chciałbym o tym poczytać.


Oczywiście, że widziałem. Pamiętam dobrze sytuację jak klient się uparł, że syntetyk jest tak wspaniały, że innego oleju nie chce (nieważne że zawsze jeździł na mineralce). Po jakimś czasie od wymiany rozpuściły się wszystkie gumowe uszczelniacze, które miały styczność z olejem.

Chcesz o tym poczytać? Masz internet, więc Google i napewno znajdziesz sporo o takich sytuacjach.

Edit:

Pierwszy z brzegu przykład:

http://forum.rx8nl.com/mwf/attach/94/294/oil.jpg





Wnioskuje po tonie Twojej wypowiedzi, że nie jesteś dobrym partnerem do dialogu.
Dopisze jeszcze tylko, silnik Wankla jest specyficznym silnikiem, gdzie ma nawet dodatkowy zbiorniczek na olej, który powinno się uzupełniać co tankowanie.
Pozwolę sobie pogdybać, jeśli ten Twój klient zalałby minerałem to uszczelki wypluło by po prostu za pół roku, a nie od razu. Może zalał 0W30 silnik dostał lepszej kompresji w wyniku mniejszych oporów wew. i wydmuchało resztki gumy.

Pozdrawiam.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 05-11-2009 10:11
huzar105 napisał/a:
Dopisze jeszcze tylko, silnik Wankla jest specyficznym silnikiem..


Oczywiście, że jest, jednak mówimy o wpływie oleju syntetycznego na gumę i nie ma różnicy czy jest to silnik wankla, rzędówka czy V. Jak widzisz w oficjalnym biuletynie informują o destrukcyjnych właściwościach takiego oleju. Nie wiem jak często spotykasz auta, które maja np 20lat (i starsze) i żadnego przebytego remontu silnika. Namów właściciela takiego auta na zmianę mineralki na syntetyk.

ps.
"Co by było gdyby.." zostawmy filozofom. Kilkukrotnie spotkałem się z taką sytuacją, w której ktoś zalał syntetyk (słyszał, że jest lepszy) po czym uszczelniacze miękły i się rozpadały. Silnikowi w trakcie eksploatacji nie służy tak drastyczna zmiana oleju.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 05-11-2009 12:12
vito napisał/a:
tak czy owak jestem juz szczesliwym posiadaczem Castrol Magnatec 15w40

z tego co zdazylem zauwazyc w drodze do domu , zdecydowanie rzadziej zapala mi sie taka czerwona lampka od oleju cisnienia

wlasciwosci jedne ciezko mi opisac bo zmienilem tez kola na zimowki wiec ogolnie inne wrazenia z jazdy


a jeszcze apropo oleju to ile wogle sie go tam miesci , wlano 4 litrową banke i po bagnecie wyglada na to ze trzeba jeszcze dolac troche

a co do vervy to liczylem na to ze nie czy zaszkodze tylko ze ogolnie super dobrze robie autku


ponawiam pytanie


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-11-2009 12:57
4 litry mało
4,5 chyba jest
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 05-11-2009 13:13
Vito:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=7&thread_id=413#post_7621


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 05-11-2009 13:51
Nie wiem jak często spotykasz auta, które maja np 20lat (i starsze) i żadnego przebytego remontu silnika. Namów właściciela takiego auta na zmianę mineralki na syntetyk.


Jakies 70% aut u Nas w warsztacie to auta wiekowe i naprawde w wielu zmienialismy na syntetyk i nie bylo zadnych przykrych niespodzianek a wrecz przeciwnie.

Sam w swoich autach od 10lat zawsze po kupnie wlewam syntetyk i tez same pozytywy a silniki niekiedy mialy i ponad 25 lat i Bóg wie ile km. przejechane bez remontu (np. Ford 2.8 v6, BMW M20/B25, M30/B35, Mercedes M110, M103, Porsche 2.5, 3.0 S2 )

Pozdrawiam


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 05-11-2009 14:07
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 05-11-2009 16:03
Mammoth napisał/a:
Vito:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=7&thread_id=413#post_7621[/quote]


kurde tylu bylo ludzi gdzie oni sie podziali ?

słomiany zapał ?


zatem ide dokupić literek i doleje zaraz


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki

Edytowane przez vito dnia 05-11-2009 18:07
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 05-11-2009 18:09
a sluchajcie po czym poznac kiedy przestać lać ?

wlalem jakies 600ml , kolega mi mowi zeby rano sprawdzic na bagnecie


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 05-11-2009 18:56
Wlewasz zadana ilosc, odczekujesz jakis czas ok 1-2min. winno wystarczyc i sprawdzasz poziom na bagnecie przetartym wczesniej czysta szmatka, wazne aby auto stalo rowno tzn. nie bylo pochylone w zadna strone.
Oczywiscie swiezo po wymianie olej+filtr trzeba odpalic aby uklad zaciagnal olej i dopiero po zgaszeniu odczekac.
Pozdrawiam


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
pedro
Użytkownik



Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07
Dodane dnia 05-11-2009 19:56
Panowie ja mam Peugeota Partnera 1,9 D ma 7 lat i ok 370tys km bo od roku licznik nie działa smiley bez remontu ! po 300 tys leje najtańszy olej jaki jest dostępny (nie mówie o wynalazkach typu TESCO) i brak większych wycieków i nawet nie bierze oleju. Jedynie co, to co roku zlewam całość i wlewam nowy .


RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
lmy
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09
Dodane dnia 05-11-2009 21:06
Za Classicauto [listopad 2009]

Rozmowa dziennikarzy z Billem Maxwellem dotyczyła nie tylko historii Mobila 1, ale także mitów jakie pokutują wśród kierowców w temacie olejów syntetycznych. Z takimi poglądami że nie można wymieniać oleju syntetycznego na mineralny i odwrotnie, stosować syntetyków w starszych silnikach o wysokich przebiegach, czy o tym o złym wpływie oleju na uszczelki silnika. Maxwell rozprawił się w kilka minut. Zastrzegł jedynie, że wszystkie argumenty przytacza, dotyczą współpracy oleju syntetycznego z silniku w przyzwoitym stanie technicznym, a nie z jednostką już dogorywającą

Bill Maxwell jest oczywiście stroną w sporze więc jego poglądy nie są obiektywne.

huzar105, teksty w stylu "Wnioskuje po tonie Twojej wypowiedzi, że nie jesteś dobrym partnerem do dialogu" prowadzą do zintensyfikowania działań wojennych, to zaciera rzeczowe argumenty - ta dyskusja jest ciekawa i według mnie bardzo potrzebna.

teraz moje przemyślenia:
1. Olej należy zmieniać - raz w roku (mineralny cz syntetyczny)
2. Lepiej wlać olej lepszy niż gorszy
3. Maksyma ja nie zmieniam ja dolewam, jest zła - filtr oleju też trzeba czasem zmienić
4. Każdy silnik 924 zasłuży prędzej czy później na remont, lepiej niech to będzie wydatek zaplanowany
5. Nie ma sensu robić zmian rewolucyjnych, jeżeli już ktoś chce koniecznie zmienić olej mineralny na syntetyk może powinien się zastanowić i zacząć od półsyntetyku

Ku przestrodze: silników 924 2.0 jest coraz mniej, wiem o 4 bezsensownie zniszczonych/zezłomowanych, to moje dane z ostatniego roku.


Kaliber 924
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-11-2009 21:37
a ja przewrotnie doleje oliwy do ognia ...

skąd wiemy że olej za 200 pln jest lepszy od tego za 40 pln ????
na pewno jest drozszy ale przecież na opakowaniu jest napisane że spełnia takie i takie normy ... więc tak na logikę powinno być wszystko jedno czy lejemy lotosa czy motula czy innego shela lub mobila ... ważne żeby klasy lepkości się zgadzały ...

zacytuję tu artykuł zamieszczony w sieci pod adresem
http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_silnikowe_8211_jak_dobierac.html
nie oceniam tego artykułu i nie wartościuję go, natomiast ponawiam pytanie czy mobil jest lepszy od lotosa i DLACZEGO ?????

"Najważniejszą i najbardziej korzystną cechą w porównaniu z olejami mineralnymi jest niska lepkość olejów syntetycznych pozwalająca na precyzyjne pokrycie olejem powierzchniami narażonych na tarcie w każdym niemal zakresie temperatur, a zwłaszcza w niskich temperaturach kiedy każdy olej silnikowy gęstnieje.

Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.

Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.

Na koniec warto też kierować się zasadą żeby stosować oleje znanych i uznanych producentów mimo, że ich cena zakupu może być wyższa od innych.

Wieloletnie doświadczenie zawsze procentuje jakością produktu, od której w przypadku oleju silnikowego zależy eksploatacja i żywotność silnika naszego samochodu.



Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala rWr1; (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.



W praktyce przedstawia się to się to następująco:

- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,

- 5W - 25 do - 30°C,

- 10W - 20 do - 25°C,

- 15W - 15°C do - 20°C,

- 20W - 10°C do - 15°C,

- 25W - od -10°C do 0°C.



Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa rwytrzymałość olejur1;, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.



Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.



Wszystkie te oznaczenia znajdziemy na opakowaniu każdego oleju silnikowego, ale ich analiza nie daje odpowiedzi na pytanie r11; czy oleje można mieszać, a jeśli tak to które?

Z pewnością nic złego nie stanie się silnikowi, jeśli zachowując te same parametry jakościowe i klasę lepkości zmienimy markę- czyli producenta. Po przejechaniu znaczącej ilości kilometrów można też zastosować olej o nieco wyższej klasie lepkości, czyli bardziej gęsty. Uszczelni on lepiej silnik poprawiając nieco jego kondycję, mimo że należy mieć świadomość, że nie naprawi zużytego silnika"

Edytowane przez Olo924 dnia 05-11-2009 21:44
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-11-2009 01:28
Witam,
podziele sie swoją opinią na temat oleju.
[...]komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika[...] sa zawarte w olejach mineralnych jak i syntetycznych. Ale co ciekawe tyle samo lub więcej ich zazwyczaj znajduje się w olejach mineralnych(w zależności od producenta). Świadczą o tym wartości w kartach charakterystyk oleju - to stawiam jako sprawę do rozpatrzenia dla ciekawych. Teza: olej syntetyczny nie czyści bardziej niż mineralny sądzę, że jest poparta.
Przepraszam jeżeli kogoś uraziłemsmiley

Natomiast polemika bt olejów zawsze wzbudza kontrowersje, nt przekonań nie może być kompromisu, ale proszę wziąć pod uwagę fakty (karta charakterystyk produktu).

Jaki miałem celem swojej wypowiedzi?

Nie mogłem pozostawić bez komentarza stwierdzenia o większych zdolnościach myjąco-dyspergujących oleju syntetycznego od mineralnego.


Siem
browar
eS
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 06-11-2009 11:14
mam na bagnecie tak dzies w 2/3 wysokosci miedzy kreskami (tzn blizej maksa)

czyli zaprzestac dolewania ?


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 06-11-2009 12:58
Jest OK


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 06-11-2009 16:18
vito napisał/a:
mam na bagnecie tak dzies w 2/3 wysokosci miedzy kreskami (tzn blizej maksa)

czyli zaprzestac dolewania ?


Czytałem kiedyś, że najlepiej trzymać poziom oleju w okolicy 1/3 bagnetu (szybciej się będzie rozgrzewał itd) ale w przypadku 924 którego spożycie oleju jest nieporównywalne z cywilizowanym autem :] to chyba nie jest taka dobra rada...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 06-11-2009 16:57
A to ciekawa myśl, bo ja się zawsze starałem trzymać pod max. Choć od czasu
remontu nie muszę się martwić spożyciem oleju. Na dzień dzisiejszy mam mniej
więcej 0,6 i miałem dolewać, ale chyba na zimę nie ma co. Tym bardziej że
nie bierze nic przy normalnej jeździe (zobaczymy czy zimą to się zmieni).


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >