Autor |
RE: odnośnie amorów |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 27-11-2011 20:59 |
|
|
Niestety drwalu, u mnie II seria.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-11-2011 22:17 |
|
|
Nie chce mi się sprawdzać, ale jeżeli te łożyska są takie same jak w 924, to Tomek
je ma i warto wymienić. Jeżeli nie ma, to jak wyjmiesz kolumnę, łożysko w rękę
i na 99% będzie w sklepie. Łożyska są raczej standardowe jakieś.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 28-11-2011 09:55 |
|
|
Tomek przyznaje się tylko do łożysk z I serii 944. U mnie nie wygląda, żeby się to dało rozebrać. Chyba, że si mylę.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-11-2011 11:30 |
|
|
No faktycznie są chyba inne. Tzn. te gumy w których są łożyska są inne, ale samo
łożysko powinno być łatwo dostępne, pewnie nie jest jakieś bardzo wyszukane
i raczej da się to rozebrać, na 100% nie pamiętam.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 29-11-2011 11:13 |
|
|
Masakra. Cena tego w ASO to 1800 PLNza sztukę .
Da się to zregenerować? Wiem, że najlepiej wymienić, ale jak stwierdzić, że są uszkodzone?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 05-12-2011 18:47 |
|
|
witam
Na mikołaja sprawiłem sobie zółte koni na razie sam tył, podpowiedzcie ile je skręcic? kręcenie zacząc od max czy min siły ?
944 S |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 20:14 |
|
|
Pół obrotu od max skręconych jak dla mnie jest optymalnie - przyjemnie usztywnia tył bez zbytniej ujmy na komforcie. No ewentualnie jeden obrót jeśli chcesz mieć bardziej miękko.
Zaraz pojawią się malkontenci że niby tylko pozycja skręconych na max. jest jedynie słuszna ale nie słuchaj ich bo to zboczeńcy
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 05-12-2011 21:27 |
|
|
No na max to tez mi się wydaje że to na tor w wydmuszce najlepiej skręcić. Dziwna sprawa ale po odkręceniu o pół obrotu jeden wraca szybciej niż drugi czy ta regulacja jest tak czuła i precyzyjna?
944 S |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 16-12-2011 09:40 |
|
|
zamontowałem wykręcone o pół obrotu efekt tył lekko pochylony na bok (ten twardszy) , no i jeden gorzej tłumi odbicie.
Chyba pozostaje regulacja metodą prób i błędów. Co sądzicie?
ps: amorki nowe.
944 S |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-12-2011 10:47 |
|
|
A co ma amortyzator do pochylenia auta na bok? Amortyzator tylko reguluje siłę odbicia i dobicia sprężyny/drążka skrętnego (to na nich spoczywa ciężar auta). Trzeba wyregulować wysokość tyłu (fabryczna regulacja) i tyle.
Natomiast co do różnego tłumienia odbicia dwóch amortyzatorów - też się nad tym zastanawiałem i w sumie nie wiem jak to sprawdzić. Może ktoś ma pomysł jak to zmierzyć w domowych warunkach?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: odnośnie amorów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-12-2011 13:52 |
|
|
Ale tak jest, że jeśli amortyzator będzie twardy to auto będzie stało niżej bo nie wraca na tą wysokość co z miękkim amortyzatorem. Może różnica jest minimalna ale jest. Więc jeśli masz różnicę w sztywności amortyzatora między lewą a prawą to ja bym się nie dziwił, że krzywo siedzisz
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|