Autor |
co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:20 |
|
|
Siema
Zawias w moim 924 powoli kończy żywot i stanąłem przed dylematem co dalej. Cel - fajniej jeździć na co dzień.
Chciałbym zrobić coś ponad serię, żeby było sztywniej i odrobinę twardziej, ale nie obniżać auta. Zakres, który muszę zrobić to cztery amortyzatory i wszystkie gumy z przodu. Niestety nie mam mocowań stabilizatora z tyłu więc ten wątek raczej odpada. Z przodu stabilizator oczywiście jest.
Co polecacie: wstawić B6 czy wystarczy B4? Może regulowane koni? Wstawiać zwykłe gumy czy powerflexy?
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7450
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:50 |
|
|
Aktualnie Bilstein nie oferuje nic takiego jak B4, niestety, bo pewnie wiele osób
by się skusiło którym zależy na bardzo standardowym zawieszeniu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 08-07-2018 16:24 |
|
|
Uzytkowanie na codzien ale jako typowy "weekend toy" czy faktycznie daily? jak weekendowka ja latam na zoltych koni skreconych na maksa +powerflexy w calym zwieszniu belka w tylnia w najnizszym polozeniu ale jezdzic tym na codzien sumie to sobie nie wyobrazam ,zreszta nie wyobrazam sobie nawet jazdy seria 924/44
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 08-07-2018 20:54 |
|
|
Użytkowany weekendowo dla przyjemności, ale do wszystkiego - odebrać dzieci z zajęć, po bułki do biedronki i wieczorkiem przejechać się bez celu. Pierwszy pomysł był żeby wrzucić B6 i powerflexy, żeby było trackday'owo, ale z drugiej strony jak nie mam staba z tyłu i nie chcę ruszać sprężyn to może bez sensu?
Generalnie jak bym wiedział czego chcę to bym nie rzucał tego wątku więc liczę na Wasze sugestie.
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
rys
Użytkownik
Postów: 1089
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 08-07-2018 21:36 |
|
|
mialem B6 i aktualnie mam regulowane Koni
zdecydowanie to drugie, ma regulacje, przez co jest komfort, B6 na drogi a nie na tor jest bez sensu |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-07-2018 12:03 |
|
|
Stabilizator z tyłu można dodać - trzeba dospawać uchwyty do belki.
KONI + staby z powiedzmy S2 i może na początek, ewentualnie byłoby OK.
Jakoś już sobie nie wyobrażam jeżdżenia tak miękkim 924
|
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 12-07-2018 07:41 |
|
|
Spawanie belki i staby z S2 to chyba zbyt dużo jak na moje możliwości - no i to byłby całkowity beton.
Skłaniam się do powerflexów i regulowanych KONI.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7450
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-07-2018 08:50 |
|
|
To nie będzie beton. Serio
Powerflexy jak najbardziej, choć z tyłu moim zdaniem
tylko do stabilizatora.
JG, widziałem maila - dziś postaram się zrobić wycenę.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:29 |
|
|
To wszystko zależy od punktu odniesienia. Mi się naprawdę fajnie jeździło na początku na seryjnym zawieszeniu, dopóki amory działały. Nawet się cieszyłem jak się precyzyjnie prowadzi w porównaniu do dupowozu - astry G
Ale teraz widzę, że sprawne seryjne zawieszenie jest mniej sportowe od współczesnego kompakta, wcale nie w wersji GTI - w sumie 924 to właściwie oldtimer.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:38 |
|
|
Jeżeli nie chcesz obniżać to w zasadzie Koni Sport to chyba trochę bez sensu wydatek.. a jak Koni i obniżenie na tylnej belce to musisz niższe sprężyny z przodu dać - jak dasz budżetowe to będziesz miał jak Szarak - przód wyżej od tyłu (teraz zmienił na Weltmeister i jest dużo lepiej)..
Generalnie jak zaczniesz dłubać to będzie niekończący się wydatek
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1127
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:53 |
|
|
Wyjęty drążek skrętny z belki. Co polecicie na tył w rozsądnej $?
|
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 27-07-2018 13:53 |
|
|
Jest decyzja - na razie wstawiam powerflexy i koni, czyli wymieniam to co i tak muszę zrobić.
Oficjalnie zaczynam też szukać weltmeister 200lbs i belki z mocowaniami + staba w dobrej cenie. Żeby na następny sezon był komplet.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 29-07-2018 23:41 |
|
|
oficjalnie Weltmeister kupisz tylko w USA.. najszybciej poprzez sklep Paragon Products.. z wysyłką i cłem wychodzi koło 1200 pln
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 30-07-2018 08:39 |
|
|
Cena raczej zaporowa. Kilka tygodni temu, jak jeszcze nie wiedziałem czego chcę, były na e-bayu używki kilkukrotnie tańsze... Na razie liczę że taka okazja się powtórzy
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7450
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-07-2018 19:35 |
|
|
A mówiłem - brać!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 30-07-2018 21:14 |
|
|
Qbak napisał/a:
A mówiłem - brać!
słuchać trzeba Qbaka
a z drugiej strony jak masz kogoś kto ściąga auta to może Ci wrzucić w kontener - ominiesz chorą cenę wysyłki (120$) i pewnie cło.. a same sprężyny kosztują 140$
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 30-07-2018 21:15 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1127
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 31-07-2018 12:14 |
|
|
Przerabiał ktoś temat gwintu na tył? Wywalone drążki z belki.
Jakieś rozwiązania? Ktoś coś?
Pzdr,
AW
|
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-07-2018 22:28 |
|
|
Rozwiązań jest mnóstwo.
Zestawy gwintów robi chyba z 10 firm.
Najczęściej polecane:
- Ohlins
- Moton
- Leda
- Bilstein Escort Cup
- HR
- KW
A jest jeszcze Intrax, IRZ, Spax, GAZ, Ground Control...
Ja mam wywalone drążki i gwint firmy Ground Control. Przy większości z tych powyżej to "budżetowy" (komplet Moton to np 7k USD!) Przód był problematyczny, do tyłu póki co nie mam zastrzeżeń.
https://groundcontrolstore.com/collections/944/products/944-968-rear-coilover-assembly-pair
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 04-08-2018 10:25 |
|
|
AdamWalenda napisał/a:
Przerabiał ktoś temat gwintu na tył? Wywalone drążki z belki.
Jakieś rozwiązania? Ktoś coś?
Pzdr,
AW
ja mam wywalone drązki z tyłu , Conek też ma , ja po propstu to rozkrecilem , wywaliłem drażi i załozylem gwint, zostawilem nawet fabryczne gumy w belce bo byly w dobrym stanie, nie obcinałem wąsów bo w Gaz'ie sa dosc waskie sprezyny i w sumie nie haczą o wąsy i jezdze juz tak ponad 2 lata |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 29-10-2018 09:07 |
|
|
Ciekawostka.
Mam zanitowane sworznie w wahaczach, a nie ma na nich luzów, wiec postanowiłem , ze nie będę ich piaskował i malował proszkowo, tylko wyczyszczę i odświeżę. Pod warstwą antykorozji odkryłem coś jakby stemple z datą - zgodna z rocznikiem auta.
Pytanie historyczne- czy możliwe, że serwis jak wymieniał sworznie to nitował je tak jak fabrycznie? Czy możliwe, ze nikt przez 34 lata nie robił sworzni? Dodatkowo śruby od mocowań stabilizatora były w takiej żółtej farbie.
924 '84
JG dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez JG dnia 29-10-2018 09:11 |
|