924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
Elrok
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19
Dodane dnia 23-05-2019 10:27
Cześć,

Jakiś czas temu zakupiliśmy Porsche 924 w wersji podstawowej z 81 roku. W samochodzie jest założony gaz, którego chcemy się pozbyć. Mamy działająca pompę paliwa, działający przekaźnik - wszystko sprawdzone na zasilaczu laboratoryjnym. Niestety, kiedy wpinamy przekaźnik do auta i podłączamy pompę paliwa w ogóle ona nie pracuje. Pomierzylismy napięcie na stykach przekaźnika i odpowiednio mamy;


30 - 12V
87 - 0V
31 - 0 V - masa
1 - 0.5V
15 - 12V

Zarówno kiedy kręcimy rozrusznikiem jak i po prostu ustawiamy na zapłon, pompa nie pracuje.

Z tego co wyczytalismy na schematach elektrycznych styk jeden łączy się z cewka zapłonowa i z obrotomierzem/czujnikiem obrotów. Stąd pytania:

Kiedy pompa powinna zacząć pracować? Przy zapłonie, czy przy rozpoczęciu kręcenia rozrusznikiem?

Gdzie idą zielone kable od styku 1 przekaźnika pompy? Nie możemy ich zlokalizować...

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
Qbak
Użytkownik



Postów: 6939
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 24-05-2019 06:39
Trochę podbije do góry.
Próbowałeś na krótko pompę? Tzn. na wyjętym przekaźniku
zdrutowałeś piny? Przekaźnik pracuje/klika?
Jest napięcie na przewodach przy pompie? A prąd? Test na żarówkę
by się przydał. Może masa przy lampach słaba? Pod lampkami od
oświetlenia tablicy rejestracyjnej?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
Elrok
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19
Dodane dnia 24-05-2019 08:51
Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem.

Poniżej odpowiedzi:

Próbowałeś na krótko pompę?
Nie próbowaliśmy.

zdrutowałeś piny? Przekaźnik pracuje/klika?
Na stole w laboratorium tak. W aucie nie.


Jest napięcie na przewodach przy pompie?
Czasem jest 0.0V raz zmierzyłem 4.5V... tu pytanie: czy to napięcie powinno być stałe 12V? Czy to jest jakiś związane z obrotami? W sensie im silnik szybciej się obraca tym wieksze napięcie idzie na pompę i tym więcej paliwa pompuje? Zakładamy że nie i powinno być cały czas 12V ale wolimy się upewnić.

A prąd? Test na żarówkę
by się przydał. Może masa przy lampach słaba? Pod lampkami od
oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
Ok, sprawdzimy.

Ogólnie po przeczytaniu odpowiedzi zrodził się pomysł, żeby wywalić ten przekaźnik i po prostu spiąć wszystko na zasadzie bezpiecznik - przycisk włączenia pompy - pompa. O ile to jest także że pompa pracuje cały czas tak samo. Co myślicie?
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
JG
Użytkownik



Postów: 136
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 24-05-2019 11:36
Ja zacząłbym od spięcia na krótko -połącz kabelkiem pin 30 i 87 w skrzynce bezpieczników.
Jak pompa ruszy to problem w przekaźniku albo jego sterowaniu.
Jak pompa nie ruszy znaczy że problem jest w połączeniu pomiędzy wyjściem z przekaźnika (pin87) a pompą (albo masa pompy - od tego zacznij).

Na pompie powinno być 12V - przekaźnik ją tylko włącza, nie zmienia napięcia.

Czy masz schemat instalacji? Jak nie to napisz adres na priv - podeślę.

pzdr
JG


924 '84
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
Elrok
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19
Dodane dnia 09-06-2019 18:52
Podeślij proszę schematy, ja mam ale z wersji USA 1981R . Zrobiliśmy zwarcie już 2 razy i postanowiliśmy odtworzyć elektrykę od nowa sprawdzając wszystko po kolei.
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
JG
Użytkownik



Postów: 136
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 10-06-2019 15:55
e-mail podaj proszę


924 '84
Autor RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM
Elrok
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19
Dodane dnia 16-06-2019 16:44
Właściwie to od razu są efekty robienia instalacji od początku. Sprawdziliśmy dopiero ok 20 kabli z czego na 5 z nich były robione odejścia. Ale rozrusznik już działa, więc idziemy do przodu. Jest na schamacie elektrycznym taka część jak TRANSISTOR IGNITION UNIT. Wie ktoś gdzie to jest fizycznie zlokalizowane w samochodzie? Nie jesteśmy w stanie tego znaleźć.

Elrok dodał/a następującą grafikę: