924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 05-08-2023 12:32
Cześć,
Poszukuję mechanika/warsztatu, który znałby się na kompleksowej modyfikacji silnika do Porsche 924. Chciałbym podnieść moc samochodu, robiłem rozeznanie wśród okolicznych mechaników, ale nikt nie chce się za to kompleksowo zabrać. Jako że szukanie w okolicy nie przyniosło rezultatów, to rozszerzam poszukiwanie - jeżeli ktoś by znał takie miejsce, będę wdzięczny za podpowiedzi.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 05-08-2023 17:22
Chcesz po prostu miec mocniejsze auto, czy moze musisz spelnic jakies wymagania dla konkretnej grupy aut w wyscigach?
Najprościej (stosunek cena/efekt) dolozyc kompresor. Gotowe kitr17;y sprzedaje kolega z Rumunii z forum 924board.org.

Zajrzyj na www.the924.com

W razie czego służę kontaktem do niego. Zamontujesz to sam w kilka godzin.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 07-08-2023 07:28
Wątpię, żeby takie miejsce istniało.

Można powtórzyć to, co na wszystkich forach się przewija - ta głowica nie pozwala na łatwe podnoszenie mocy. Dodaj jeszcze fakt niewielkiej dostępności czy to panewek czy szklanek ( a powinno się modyfikować dopiero całkowicie sprawny silnik, czyli po remoncie ) , ewentualne gwarancje... Ech, marne szanse.

Doprężenie, montaż większych zaworów, długi wałek rozrządu, zmiana układu zasilania paliwem ( EFI lub gaźniki ), kolektory, wydech, dolot... I się zrobi 170-180 koni może. No i jeszcze szukać kogoś, kto to wystroi.

Z drugiej strony, Raceboy z 924boardu dorzucił turbinę i intercooler do zwykłego 2.0 i sporo ponad 200 koni mu to wypluło. Tyle że to znów - EFI i strojenie. Ile ten kompresor daje, to nie wiem - ja się z kompresorami nie lubię smiley
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 07-08-2023 12:38
Dzięki za odpowiedzi.

kondzi napisał/a:
Najprościej (stosunek cena/efekt) dolozyc kompresor. Gotowe kitr17;y sprzedaje kolega z Rumunii z forum 924board.org.

Zależałoby mi na podniesieniu mocy w celach jazdy po torze (na poziomie amatorskim oczywiście). Widziałem to i zostawiam sobie jako ostatnią opcję. Generalnie największym minusem tego rozwiązania jakie widzę, to to że nie ma informacji o faktycznych efektach. Jest napisane, że "ogólnie poprawia" moc, lepiej przyspiesza itp - ale trochę brakuje mi konkretów. Niemniej jednak przy braku alternatywy myślę i o tym rozwiązaniu.

[quote]Pumba napisał/a:
Doprężenie, montaż większych zaworów, długi wałek rozrządu, zmiana układu zasilania paliwem ( EFI lub gaźniki ), kolektory, wydech, dolot... I się zrobi 170-180 koni może. No i jeszcze szukać kogoś, kto to wystroi. [/b]
Takie poniesienie mocy by mi w zupełności wystarczyło. Tylko właśnie, chciałbym żeby ktoś umiał do tego podejść kompleksowo.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 07-08-2023 21:40
Pierwsze pytanie, to ile chcesz wydać forsy maksymalnie?
- EFI realnie 5000PLN ze strojeniem (robię właśnie w drugim swoim 924) lub 4 gaźniki za podobne pieniądze,
- kolektor wydechowy i wydech 3000PLN po najniższej lini oporu
- odchudzenie kola zamachowego i nowe sprzęgło 3000PLN
- odchudzenie walu i wyważenie (to razem z kołem) nie znam ceny obecnie
- porting głowicy, większe zawory, wałek zmodyfikowany - 10000PLN
- obróbka silnika i części jak uszczelki, panewki, nowe doprezajace tłoki bo głowica jest plaska i nic z niej nie wyciśniesz w kwestii doprezania...15000PLN optymistycznie...

Zmień plany, jeździj sprawną seria i nabieraj doświadczenia. Schodz z wagi, zainwestuj w opony, hamulce i zawieszenie. Odpuść wszelkie turba i kompresory na początek, bo nic się nie nauczysz na torze i wylądujesz w wyższych klasach i nigdy nawet nie otrzesz się o podium i co za tym idzie skończysz na symulatorze w domu.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 08-08-2023 00:18
Ten kit z kompresorem naprawde cenowo fajnie wychodzi jak sie nad tym dluzej zastanowic smiley
A co do konkretów ile to daje, to pewnie zależy ile silnik mial sam w sobie na początku. Dmuchanie w trupa za wiele nie pomoże.
Pojedź na hamownię i zobacz na początek ile prawdziwych koni ma Twoj silnik.
Pozniej wybieraj droge w zaleznosci od budżetu i/lub umiejętności własnych.
A co do dmuchania w 2.0 N/A i EFI to tam juz ponad 400 kuni wydmuchali i jeżdżą dalej smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 08-08-2023 14:03
Kefirsky napisał/a:
Pierwsze pytanie, to ile chcesz wydać forsy maksymalnie?

Tego właśnie nie wiem, bo chciałbym wiedzieć jakie są opcje i wtedy rozważyć możliwości i zdecydować się na to co będzie najlepsze dla mnie. Dlatego poszukuję miejsca gdzie mogę taki temat skonsultować, a potem zostawić samochód w rękach kogoś, kto zrobi to dobrze. Stąd też ten wątek.

Dziękuję za podpowiedzi co można zrobić, na pewno też pomogło to cenowo się rozeznać co jest możliwe, ale w dalszym ciągu poszukuję miejsca, gdzie takie modyfikacje można wykonać.



kondzi napisał/a:
Ten kit z kompresorem naprawde cenowo fajnie wychodzi

To prawda, no i jest jednym z rozwiązań które powinienem być w stanie zamontować samemu, więc na pewno jest warte rozważenia. Więc jeżeli jedyną ścieżką będzie robienie samemu, to być może będzie to jedyna droga. Niemniej jednak tak jak pisałem wyżej, szukam po prostu miejsca, gdzie bym mógł się poradzić i potem taką pracę nad silnikiem zlecić. Bo w tym jest na razie największy kłopot.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 08-08-2023 16:27
Chętnie bym Ci pomogl, ale to raczej nie wczesniej jak za jakies 3 latar30;
Pewnie widziales, a jak nie to warto zobaczyc.
https://youtu.be/oriS730yQLo

1350 ojro plus kompresor trzeba samemu zanabyc


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 09-08-2023 08:01
kondzi napisał/a:
A co do dmuchania w 2.0 N/A i EFI to tam juz ponad 400 kuni wydmuchali i jeżdżą dalej smiley


Jeżeli myślimy o tym samym przypadku, to tam było ponad 400 kuni, ale w końcu przy dwóch barach doładowania i 7krpm jednak korbowód się pożegnał. Co i tak jest wynikiem imponującym.

Kefirsky napisał/a:
Odpuść wszelkie turba i kompresory na początek, bo nic się nie nauczysz na torze i wylądujesz w wyższych klasach i nigdy nawet nie otrzesz się o podium i co za tym idzie skończysz na symulatorze w domu.


A tego to ja nie rozumiem - jeździ się dla pucharków, czy dla frajdy? Za to doskonale rozumiem, że przy 120 koniach w 924 frajdy jednak trochę brakuje, szczególnie patrząc jak się bawią koledzy w S2 i Turbo.

Teraz sobie robię silnik "tymczasowy" i uważam, że taki baseline można przyjąć:

1. Doprężenie - zdjęcie 2mm z bloku silnika ( dość tania operacja, wymaga jednak przerobienia rolki napinacza rozrządu, żeby napiąć pasek )
2. Kółko regulowane rozrządu, żeby moc to ustawić po zmianach.
3. Wałek od "R" od Świątka
4. Kolektor wydechowy rurowy + wydech 2,5"
5. Kolektor ssący ( jeszcze myślę jak zrobić to najprościej )
6. Odchudzone koło zamachowe ( Otoczak robi dość tanio )
7. No i mam już od dawna EFI, żeby to wysterować
8. Do tego remont - nowe panewki, pierścienie, szklanki, uszczelnienia.

I jakby to tak dało te 150 KM, może trochę więcej, to już można się w klasie z czwórkami z powodzeniem bawić. Co prawda większość rzeczy do tego zbieram już od dawna, ale pewnie w 18-20k się by całość zamknęła. Oczywiście liczę tu tylko materiały, bez robocizny i projektowania.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 09-08-2023 13:04
I dlatego twierdzę, że ten kit na kompresor z Rumunii jest fajną opcją, oczywiście jeśli silnik sam w sobie jest teraz zdrowy - stąd sugeruję sprawdzenie stanu wyjściowego na hamowni. Bo jak ma teraz 90KM, to żadna dmuchawka nie pomoże i tak.

Przy zdrowym silniku ten kompresor powinien dać jakieś dodatkowe 20-25KM i sporo więcej momentu od samego dołu (bez zmieniania K-Jet na EFI itp.). Ile dokładnie, to się dowiemy jak Ciprian skończy remont swojego auta, bo wtedy z kitem V3 (obecna wersja) pojedzie na hamownię.

To co jest fajne, to to, że Ciprian pracuje ciągle nad rozbudową tego Kitu o kolejne rzeczy. W planach jest Intercooler oraz prosty kit Plug'n'Play do konwersji na EFI (żeby można było wykorzystać IC i więcej dmuchnąć, nie patrząc na ograniczenia K-Jet'a).

A Kefirsky to chyba w myśl kto hamuje ten przegrywa smiley A wiadomo jak ma się słaby silnik, to lepiej nie hamować, bo czas się traci na rozpędzanie smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 09-08-2023 22:30
Kit kompresora (kupiłem z Krazem podobno ostatni dostępny wtedy) jest świetnym pomysłem moim zdaniem, tylko ma swoje minusy jeżeli chodzi o jazdę torową/wyścigową. Pierwszy to tak samo jak EFI skok do klasy open. Niby jeździmy dla frajdy, ale zawsze miło być konkurencyjnym i mieć jakieś podejście do innych lub jak Ciachu prawie dominować w klasie przez kilka sezonów. Drugi to problem z wytrzymałością całości w warunkach wyścigowych przy plus 30stC. Oczywiście można dać sondę szerokopasmową i temp. spalin, ale bez EFI trzeba to monitorować cały czas samemu. Nie twierdzę że będzie źle, tylko się obawiam. Mam zamiar może kiedyś to przetestować w warunkach wyścigowych, ale raczej już po założeniu EFI do N/A. Zobaczymy co wyjdzie z planów...

157886, ja uważam że tak jak napisał Kefirsky - masa, opony, zawias, ew. hamulce (ale to ostatnie chyba już zrobiłeś). Hamownia, niektóry okazało się że mieli tylko 90koni w 924.

Mój silnik przed remontem i po remoncie pokazał tę samą moc mniej więcej, było to około 116KM. Nigdy nic więcej co mogło ją podnieść nie robiłem. Teraz mam plan do seryjnego (innego) silnika założyć wspomniany wałekR od Świątka - zobaczymy co na seryjnym silniku to da. Ktoś ma jakiś doświadczenia? Po sezonie wjedzie tam wydech 4-1 ale to chyba wszystko co zrobię. Jak trzeba będzie dłubnąć aż do sprzęgła to koło zamachowe lekkie, bo też leży i czeka na swoją kolej już kilka dobrych lat.

Pumba fajny ten silnik przejściowy smiley IMHO powinno wypluć więcej koni. Tyle to nam wypluło na tym wałku R w słynnym Safari co na safari nie pojechało jak do tej pory a on był na KJET. Nie pamiętam tylko ile/czy był doprężony. Był tam jeszcze zestaw dużych zaworów z twardszymi sprężynami (Ideola) oraz wydech podobno policzony pod te zawory.

Kondzi, Cyprian się zarzeka że IC jednak nie będzie i idzie w metanol. Ale zestaw z opcję EFI - chętnie bym przygarnął bo kombinujemy żeby ewentualnie samemu przystosować ten aktualny. Jest jeden film na którym widać przyspieszenie od 0 do 100km/h. Tak chyba coś ponad 7 sekund, czyli rejony 931? Ten moment z dołu by dużo dał na krętych i wolnych próbach sportowych.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 10-08-2023 11:51
Qbak napisał/a:

157886, ja uważam że tak jak napisał Kefirsky - masa, opony, zawias, ew. hamulce (ale to ostatnie chyba już zrobiłeś). Hamownia, niektóry okazało się że mieli tylko 90koni w 924.



Zawias -> opony -> hamulce -> masa - ja to się co do założenia zgadzam, ale od razu zaniechać robienia czegokolwiek z silnikiem? No nie. Samo wrzucenie wałka "GT" od Świątka sporo daje. Kółko regulowane rozrządu trochę poprawia pracę na wysokich obrotach, koło zamachowe da się tanio odchudzić, można sobie kombinować z przepustnicą z Audi o większym przepływie, przepolerować kanały głowicy, porzadny kolektor wydechowy wyspawać... Każda mała zmiana coś da... Tylko nie o to autor posta pytał smiley

Qbak napisał/a:
Pumba fajny ten silnik przejściowy smiley IMHO powinno wypluć więcej koni.


No nie będę miał "big valve kitu", ale też liczę na więcej smiley
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 10-08-2023 12:24
Problem jest w pytaniu autora...poszukiwanie takiego warsztatu to obecnie zmora. Ja wszystkie zmiany robię sam, mam wszystkie narzędzia, spawarki, garaż, podnośniki, hamownie i wiem ile to mnie kosztuje czasu i kasy. Warsztat musi zarobić, a 2.0 z 924, to nie jest silnik Hondy do której zamawiasz na ebay części i robisz stage 1, 2, 3 dosłownie sam na podstawie filmów z YT.
Chcesz kogoś z zajawka, kto robi fajne wydechy, kolektory, zrobi EFI, zorganizuje strojenie u najlepszych stroicieli w PL, załatwi obróbki silnika itp, to odezwij się do Pawla z Street Lane Garage. To mój przyjaciel z mocna zajawka na stare niemieckie fury. https://www.facebook.com/streetlanegarage/ Radzymin pod Warszawa.
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 10-08-2023 12:55
Kefirsky napisał/a:
Problem jest w pytaniu autora...poszukiwanie takiego warsztatu to obecnie zmora. Ja wszystkie zmiany robię sam, mam wszystkie narzędzia, spawarki, garaż, podnośniki, hamownie i wiem ile to mnie kosztuje czasu i kasy. Warsztat musi zarobić, a 2.0 z 924, to nie jest silnik Hondy do której zamawiasz na ebay części i robisz stage 1, 2, 3 dosłownie sam na podstawie filmów z YT.
Chcesz kogoś z zajawka, kto robi fajne wydechy, kolektory, zrobi EFI, zorganizuje strojenie u najlepszych stroicieli w PL, załatwi obróbki silnika itp, to odezwij się do Pawla z Street Lane Garage. To mój przyjaciel z mocna zajawka na stare niemieckie fury. https://www.facebook.com/streetlanegarage/ Radzymin pod Warszawa.


O widzisz, bardzo przydatna informacja - za taką to i ja podziękuję, jak już skończę się bawić w mechanikę, to pewnie będę potrzebował usług majstra stroiciela. smiley O ile nie przejdzie na emeryturę, przy moim tempie...
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
AdamWalenda
Użytkownik



Postów: 1140
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11
Dodane dnia 14-08-2023 08:51
Ja robiłem jeden silnik na sterydach ostatnio. Teraz buduję kolejny silnik i wywalam KJeta, montuje 4 gaźniki. Każdy normalny serwis samochodowy powinien sobie poradzić z modyfikacjami.
...ale silnik to nie wszystko. Zawieszenie, hamulce itd... Wszystko też zależy od tego jaki budżet chcesz przeznaczyć na to.
Jak będziesz mieć pytania odnośnie przygotowania auta pod imprezy typu Time Attack, to jest tu trochę osób, które doradzą. Jak będziesz mieć konkretne pytania odnośnie modyfikacji to pisz smiley

Tu jeden z moich silników:
http://motorsport.walenda.pl/projekt/porsche-924-1981r-2000-cm3-prywatny-projekt



Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-08-2023 11:08
Adam jakie udało Ci się uzyskać przebiegi mocy i momentu?
Jakąś sondę dawałeś czy może czujnik EGT?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 19-08-2023 11:08
www.qbak.pl
Autor RE: Warsztat zajmujący się modyfikacjami silnika 924
AdamWalenda
Użytkownik



Postów: 1140
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11
Dodane dnia 21-08-2023 12:49
Niestety auto sprzedałem, jest teraz w Hamburgu i nie zdążyłem na hamownie go dać, ale w stosunku do oryginału miał mocne pier#$%nięcię dlatego buduję drugi taki sam motor do kolejnego Porsche Safari akurat trafi bo buduję kolejne 2 sztuki safari 924 Fallout II i Safari 944 Apocalypse smiley.
A silnik z tego co pamietam to z istonych modyfikacji zamontowałem,ostry wałek Świątka, koło zamachowe odchudzałem i wyważałem z wałem, customowy kolektor z polerowanymi kanałami pod gaźniki Kawasaki ZR6, wydechowy też cusomowy dałem o cal większy wylot w głowicy to już nie bardzo było co zrobic z zaworami wiec została seria, planowałem glowice, regenerowałe, skadałęm na nowych uszczelkach dół i górę, nowe piescienie itd, nowy rozrząd, pompa itd, wysztko na nowych gratach składałem, do aparatu zapołonowego zastosowałem palec rozdzielacza od Polo żeby odcinka byłą . Żadnych sond itd. i zbędnych bajerów. smiley Kolejny silnik właśnie robię może z ciekawości dam go na hamownie.