Autor |
Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 12-05-2006 14:47 |
|
|
Od jakiegoś czasu wskazówka temperatury silnika dość często mi ląduje na czerwonym polu. Dopiero wtedy zaczyna się chłodzić silnik, ale i tak opornie. Kupiłem nowy czujnik włączający wentylator (taki jak trzeba)do 924 i nadal zaczyna chłodzenie po wejściu strzałki na czerwone pole. Poradźcie, co jest nie tak.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 12-05-2006 17:59 |
|
|
może termostat ci nawala i za póżno sie otwiera
tel:0501-423-713 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-05-2006 23:31 |
|
|
Zły kontakt masy przy zegarach. Jeśli po włączeniu świateł wskazówka pokazuje większą temp. a po wyłączeniu mniejszą, to ma 100% jest ten problem.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-05-2006 00:05 |
|
|
Ja tak mam, jak pisze Tkacki. Rozumiem, że właściwa temperatura, to ta po włączeniu świateł...? Gdzie jest zlokalizowana masa przy zegarach? Muszę rozkręcać deskę? |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2006 08:12 |
|
|
Ja tez tak mam ze wieksza jest przy wlaczonych zegarach, wtedy tez mam mniejsze ladowanie akumlatora - w granicach 10V i mnie to martwi.
Ale wydaje mi sie ze wlasciwa temp to ta przed wlaczeniem swiatel?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2006 09:48 |
|
|
U mnie również wskazówka temperatury podnosi się połączeniu świateł, ale i po włączeniu wentylatora, (gdy miałem go na krótko). Problem w tym, że temperatura wchodzi na czerwone bez pomocy innych urządzeń elektrycznych. Termostat sprawdzałem w garnku z wodą, jednak mało dokładnie gdyż termometr nie miał takiej skali. Proponujecie go wymienić?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-05-2006 10:30 |
|
|
Termostat to koszt, o ile się nie mylę, 27zł, max 35zł. Wymienisz, i przynajmniej jego będziesz pewien, że puszcza Ci wodę wtedy kiedy trzeba. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 18-05-2006 22:27 |
|
|
Wymieniłem i termostat i włącznik wentylatora, niestety bez zmian. W korkach temperatura skacze do czerwonego i do piero spada (nieznacznie). W garażu sprawdzałem keidy się włącza wentylator i dopiero tuż przed czerwonym polem. Poradzcie co zrobic bo na razie muszę jeżdzić prawie przez cały czas z włączonym wentylatorem.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-05-2006 23:58 |
|
|
moze zacznijmy od sprawdzenia czy jest ciecz w zbiorniczku
zeby wiedziec na 100% ze cos jest nie tak najlepiej skombinuj termometr wyskalowany do 100st i samemu sprawdz czy faktycznie ci sie grzeje
odpowietrzales go?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-05-2006 09:12 |
|
|
Jeśli jeździ cały czas na włączonym wentylatorze, to znaczy, że układ nie może wychłodzić silnika i nie jest to błąd wskazania. Przy normalnej jeździe went powinien się nie włączać (włącza się w korkach itp.). Wyeliminuj / sprawdź przyczyny w następującej kolejności (od najłatwiej usuwalnych):
1. Zatkana chłodnica - owady, śmieci.
2. Zbyt wczesny zapłon.
3. Zbyt uboga mieszanka.
4. Niedrożny układ chłodzenia - termostat, płukanie chłodnicy.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-05-2006 11:28 |
|
|
....wymiana plynu chlodzacego? Jaki kolor ma? Zakladam ze jezdzisz na zielono-niebieskim. Jezeli jest bardziej brudno-czarny to trzeba go wymienic, zreszta jego life to 2 lata.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 19-05-2006 23:31 |
|
|
Chyba nie wyraziłem się zbyt jasno. Z powodu skaczącej temperatury wentylator podpiąłem na krótko żeby odpowiednio wcześniej włączać wentylator. Co do płynu to i stan i kolor jest odpowiedni a układ nie jest zapowietrzony. Olej jest na połowie bagnetu i chyba nie mógł stracić wszystkich właściwości chłodzących (ma ok. 7000km). Co do zapłonu i mieszanki to nie mogę na 100% powiedzieć czy jest ok. jednak nie zauważyłem innej pracy silnika, nie mam kłopotów z odpalaniem i żadnych strzałów z kolektora (a jeżdżę na gazie) bądź z rury. Czy zapłon lub mieszanka mogłyby się same przestawić w tak małym stopniu żebym nie zauważył różnicy a wpłynęłoby to tak drastycznie na chłodzenie silnika? Tracki proponujesz płukanie chłodnicy, warto sprubowac, więc powiedz jak to się robi. Z góry dziękuję za wszelkie pomysły.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-05-2006 22:02 |
|
|
Płukanie.
Zlewasz płyn i zalewasz wodę destylowaną ze specjalnym detergentem (nie wolno dolewać, trzeba wcześniej przygotować roztwór). Odpowietrzasz i jeździsz na tym dzień lub dwa. Powtarzasz taką operację 3 razy a potem zalewasz płynem. Zdziwisz się wyglądem wody po pierwszym płukaniu.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 26-05-2006 13:13 |
|
|
przy okazji tematu grzejacego silnika znalazlem w swoich archiwach i zamieszczam opisana skale naszego wskaznika temperatury
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
ciachu dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez ciachu dnia 26-05-2006 13:14 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 31-05-2006 23:10 |
|
|
Trochę czasu minęło a ja niewiele zrobiłem w tytułowej sprawie, ale jestem trochę zarobiony. Co nowego odnośnie chłodzenia? Wyciągnąłem termostat i pojeździłem dwa dni bez niego. Chciałem sprawdzić, co będzie. Faktem jest, że silnik bez termostatu nagrzewa się bardzo długo (już obstawiałem jako winowajcę termostat) jednak, gdy postałem znowu w korkach temperatura urosła do bardzo gorącego poziomu. Opcja wadliwego termostatu upadła. Dzisiaj zabrałem się za płukanie chłodnicy i zobaczę, co z tego wyniknie. Ponawiam pytanie odnośnie zapłonu: czy mógł się przestawić na tyle, żebym nie zauważył różnicy a silnik zaczął się grzać (nie był w stanie się wychłodzić)?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-06-2006 08:20 |
|
|
Zależy od Twojej percepcji. Odp: mógł.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 01-06-2006 23:06 |
|
|
No i przepłukałem chłodnicę, jednak po spuszczeniu płynu nie było żadnych syfuf, brudów, Wizualnie bez zarzutów. Więc chyba pozostaje mi tylko sprawdzić zapłon.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-06-2006 10:58 |
|
|
Z podanych przez Ciebie danych i wykonanych czynności wynika, że układ chłodzenia masz sprawny, więc przyczyną grzania musi byc mieszanka / zapłon. Czy na benzynie jest tak samo jak na PGNiGu ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 03-06-2006 13:29 |
|
|
Po przepłukaniu chłodnicy teoretycznie pozostało mi sprawdzić zapłon. Postanowiłem, że zanim pojadę od fachowca to sobie sam pokręcę aparatem zapłonowym. I tak przy pracującym silniku sprawdzałem kilka opcji ustawienia i cały czas jest jeden problem: wentylator się włącza dopiero przy czerwonym polu a wyłącza gdzieś w okolicach 97st. Czujnik jest nowy, na starym było tak samo i miałem podłączony jeszcze od Opla i również podobnie. Czy zły zapłon ma wpływ na uruchamianie wentylatora?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-06-2006 14:07 |
|
|
kurde, a może masz przekłamanie na wskaźniku? |
|