Autor |
Półoś |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 06-04-2015 21:00 |
|
|
Cześć!
Zastanawiam się czy mam dobrą półoś w moim 924. Wątpliwości pojawiły się gdy zabrałem się kolejny raz za wymianę przegubów. Oryginalne pierścienie sprężynujące pod przegubem były ząbkowane - wszystkie zamienniki są bezzębne. Dodatkowo oryginalny zestaw naprawczy nr PET 944 331 901 00 również ma pierścień "gładki". Natomiast moja półoś z obu stron pozbawiona jest kołnierza, który taki gładki pierścień przytrzyma. Jedyny pierścień, który mogę dać pod przegub to zębaty.
Z tego co widzę półoś do Turbo i N/A jest identyczna - więc pierścień gładki powinien być ok, jednak nie jest.
Jakaś sztuka czy jak?
Jak wyglądają Wasze półosie?
Dzięki!
Tomek
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Półoś |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 07-04-2015 11:59 |
|
|
Ja u siebie w 924 mam wszędzie pierścienie gładkie, niestety nie mogłem znaleźć zdjęcia o półosi czy ten kołnierz był mocniej wystający.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
czerwony dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Półoś |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-04-2015 12:11 |
|
|
Podjedź Pan do Gdańska, dostaniesz półosie
|
|
Autor |
RE: Półoś |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 07-04-2015 20:53 |
|
|
Jeśli nie uda mi się dopasować pierścienia to przybędę
Chyba najpierw z ciekawości rozkręcę jeszcze drugą półoś. Z tego co widzę na ilustracji wrzuconej przez czerwonego to moja półoś to jakiś mutant Przyjrzałem się bliżej zdjęciu 22.9 w Haynesie i tam na półosi raczej jest szeroki kołnierz.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Półoś |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-04-2015 16:49 |
|
|
Wszystko jest w porządku - stary typ półosi w 924 miał pierścień z zębami (jak widać w moim w załączniku), które powinny opierać się o ten kołnierz widoczny na Twoim foto.
Zamiennik (węższy niż starszy oryginał) też jest OK - tyle że pasuje tylko do "nowszej" półosi. Wyjścia są dwa - albo dorób te podkładki z zębami według oryginału (najlepiej jako szersze bez zębów) albo wymień półosie na popularniejszy "nowy" typ.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-04-2015 17:20 |
|
Autor |
RE: Półoś |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 08-04-2015 17:20 |
|
|
Ciekawe czy wtedy pasują przeguby i osłony.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Półoś |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-04-2015 18:01 |
|
|
Pasują. To przecież części z VW Transportera.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-04-2015 18:02 |
|
Autor |
RE: Półoś |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 11-04-2015 13:19 |
|
|
Przeguby pasują (z powodzeniem zastosowałem zamiennik na drugiej stronie, jeden pierścień mam sprawny) Jedyna różnica to właśnie ten pierścień i kołnierz. Od Browara dostanę taki "zębaty" pierścień, więc powinno się obejść bez wymiany półosi. Zobaczymy czy się uda
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|