Autor |
928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 11-12-2019 21:46 |
|
|
Zakładam nowy wątek (może nie będzie przydługi) bo jakoś tak dziś do mnie dotarło że to auto jakoś nie chce do mnie dojechać..
Tak gwoli przypomnienia jak to było:
akcja mega spontaniczna - o 17 w piątek nie miałem w planie kupować auta..
o 18 przez przypadek zaglądnąłem na copart.com
o 18:15 korespondencja z kumpelą która ściąga auta - sprawdzamy Carfax
o 18:45 sprawdzam VIN bo coś tam popieprzyli przepisując go na portal..
o 19:00 kumpela idzie na 20 minut usypiać dzieciaka swojego
o 19:40 (dziecko usnąć nie chciało smiley ) klika kup teraz smiley
o 19:50 Congratultions smiley
928 S 4,7 1983 rok. Czerwony z czarnym środkiem w manualu..
Clean Title, przebieg 70 000mil potwierdzony carfaxem
No i właśnie.. to było 21 października czyli niemal 2 miesiące temu..
Najpierw przebył drogę z Indianapolis do Chicago na lawecie.
W Chicago chwilę czekał na załadunek do kontenera i koleją ruszył w podróż do Nowego Jorku (notabene większość czasu jeżdził w Nowym Jorku i New Jersey)
Stamtąd oczywiście kontenerowcem do Bremerhaven.
Następnie czekał 2 tygodnie aż go celnicy łaskawie zwolnią z cła
Teraz jako że z 7 aut tylko on pozostał w Bremer więc załadowali go na lorę która do objechania ma po drodze 6 lokalizacji.. i tak jedzie od zeszłego piątku.. może w sobotę dojedzie..
Ale cierpliwość to mi się już kończy powoli
Auto w 2018 roku było Run and Drive, ja kupiłem z opisem uszkodzona stacyjka i faktycznie kluczyk razem z bębenkiem się wyciąga.. reszta jest jedną wielką niewiadomą co mam nadzieję finalnie nie skończy się jedną wielką porażką
No i jako że było mnóstwo promocji postanowiłem w końcu się przemóc i zamówić coś na Aliexpress.. padło na.. radio
https://pl.aliexpress.com/item/4000200197793.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.43915c0fQztknA
Miałem wizję że będzie pasować i będzie takim połączeniem klasyki z nowoczesnością (nie wierzę w to co piszę )
Więcej informacji wkrótce..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 11-12-2019 21:53 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 11-12-2019 22:27 |
|
|
Z tego co pamiętam, to celowo łamią kluczyk w stacyjce, żeby było, że auto uszkodzone bo wtedy nie muszą czegoś tam robić czy tam udowadniać. Parę razy już słyszałem o takich praktykach. Jest szansa, że to ogarniesz i będzie palić jak należy
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kuna
Użytkownik
Postów: 52
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.12.18 |
Dodane dnia 12-12-2019 13:53 |
|
|
ha, mój 928 kupiony w styczniu pod domem miałem dopiero w czerwcu. Wypływał z Norfolk do Gdyni w Norfolk stał 3 miesiące
928S 1985 M28/43 G2811 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 12-12-2019 14:03 |
|
|
Kiedyś kupiłem cadi z 1959, transport trwał i trwał. Dzwoniłem, niby ładunek zaginął...Nie wytrzymałem, podpięta laweta i w drogę. Na miejscu opr i krótko. Znalazł się (00) i podobno wyjęty z kontenera stoi w porcie. Zanim mogłem szanownie go odebrać musiałem zapłacić za rozładunek i za postój w porcie... OK, zapłaciłem, na pusto nie będę wracał a i czasu nie mam na przepychanki. Odbieram. Spuszczone powietrze, przewody wysok nap pozdejmowane, wycieraczek, silniczka brak, drobnej galanterii brak, radia brak...Nie odpali, nie pchnę płacę w porcie ,,po cichu,, za wózek, ładuje na lawetę i cieszę się bo JUŻ GO MAM...
Firma transportowa/spedycyjna taurus czy jakoś tak.
Edytowane przez kecaj73 dnia 12-12-2019 14:04 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-12-2019 15:13 |
|
|
Auto mi ściąga znajoma co głównie Mustangi targa z USA więc przynajmniej o tyle jestem spokojny że nikt go nie rozszabruje poza tymi co zrobili to już przed sprzedażą..
Na ten moment dopatrzyłem się braku dywaników, osłony koło fotela pasażera i osłony przewodów koło prawych drzwi.. nie wiem czy jest narzędziownik i chyba ktoś podmienił tylne felgi z 8 cali na 7 cali reszta będzie sprawdzana jak już go sam w końcu zobaczę..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 18-12-2019 16:21 |
|
|
Nadeszła wiekopomna chwila i 928 stanęło na podwórku.. u mechanika
Auto jest w miarę kompletne choć jankesi nie byliby sobą gdyby nie powymieniali/powyciągali kilku części których zdobycie pewnie będzie nie do końca łatwe i tanie..
I tak z braków istotnych:
- tylna półka/schowek na narzędzia
- wykładzina pod kierowcą
- tapicerka maskująca mechanizm szyberdachu
- dolna osłona kolumny kierownicy
- osłona ręcznego
- osłona przy siedzeniu pasażera
Z podmianek:
- siedzenia elektryczne zmienione na zwykłe
- zamiast konsoli z zegarkiem cyfrowym taka z analogowym
Reszta jest w komplecie choć tapicer musi podziałać i obszyć kierownicę, mieszek, zszyć rozerwane szwy w fotelu i panele boczne drzwi.
Mechanicznie niewiadoma. Czeka na swoją kolej. Elektryka wygląda na nieruszoną, wszystkie przekaźniki i komputer są na miejscu..
Sprzęgło chodzi miękko bez oporów, skrzynia biegów działa, olej wygląda na świeży, filtry wyglądają na nowe, tarcze są przyrdzewiałe od stania ale bez rantów a klocki są praktycznie nowe.. Wydech mocno pomodzony bo praktycznie od katalizatora idzie rura przelotowa do samego końca (bez poszczególnych tłumików)
Przednia szyba niestety pęknięta no i auto całe do malowania.. niestety albo stety..
Czekam na wieści czy da się odpalić
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 18-12-2019 16:23 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
adamax
Użytkownik
Postów: 51
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 19.01.18 |
Dodane dnia 18-12-2019 22:07 |
|
|
Gratuluję!
Kredyt już masz przyznany w banku? |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 18-12-2019 23:22 |
|
|
Gratki
* Nie słuchaj o pożyczkach w banku, o tym że to ciężki temat, itp, itp. Rób swoje, baw się i ciesz z 928. Serce wybiera rozum ma nadążyć. Nie inaczej. Pasja piękna sprawa.
Pozdr |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 19-12-2019 08:55 |
|
|
Jak nie podmienili silnika to będzie dobrze
Kosztów się obawiam ale jak to mawiają No Risk No Fun..
Za to mnie wczoraj podsumowała córka jak zobaczyła auto u mechanika:
- Tato, Ty kupiłeś to szkaradztwo?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 19-12-2019 13:53 |
|
|
jak uslyszy silnik to zrozmie!
(albo sie okaze ze to nie twoja córka )
gratulacje! cudo!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 17-01-2020 15:09 |
|
|
Dzisiaj nastał ten dzień.. auto doczekało się wjazdu na warsztat (w zasadzie to wczoraj).
Po spędzeniu nocy w temperaturze 28 stopni wszystko przeschło co było jeszcze wilgotne..
Kopułka po sprawdzeniu wygląda na nową, kable raczej też nie wyglądają staro.. komputer po wstępnej rewizji wrócił na swoje miejsce (w zasadzie to na podłogę bo ktoś za..ł ramkę montażową)..
Po podłączeniu do aku elektryka ożyła
Auto odpaliło od strzała
Silnik nawet dymka nie puścił.. wycięte 2 tłumiki powodują że auto chodzi bardziej jak dragster niż GT..
No i kurde zonk.. co robić?
Szukać używanych wydechów, nowych, czy szukać kogoś kto dorobi?
Pod spodem od katalizatora do końca auta idzie rura z nierdzewki i końcówki są polerowane..
Jakieś rady?
Przy okazji.. numery silnika i skrzyni zgadzają się z tym co opuściło fabrykę
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 17-01-2020 15:11 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 17-01-2020 15:17 |
|
|
Sprawdź jaka cena za ori, to może być wyznacznikiem decyzji
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 18-01-2020 12:22 |
|
|
taaa.. żeby nie było że jest cudownie
Po wyjęciu konsoli z bezpiecznikami niestety z tyłu upalił się jeden kabel przy okazji nadtapiając kilka obok. Kabelkologia tam to jest istne spaghetti, także nawet elektromechanik jest tym trochę przerażony (rozplątywaniem nie sztukowaniem)
Tak więc jakby ktoś miał na sprzedaż konsolę z bezpiecznikami cylindrycznymi to być może chętnie odkupię
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 25-01-2020 15:26 |
|
|
no więc po szybkim rozeznaniu sytuacji ogólnie jest dramat.. albo części kosztują absurdalne pieniądze albo są w gorszym stanie od moich albo albo albo albo..
Konsola jak konsola.. z zewnątrz nic ciekawego raczej standard (no może poza bezpiecznikami cylindrycznymi)
Z drugiej strony jakiś komplety absurd i zdaje się chyba nawet włosi w tamtych latach robili to lepiej niż niemcy
Jako że nie lubię przepłacać za rzeczy które potencjalnie za chwilę sprawią podobny problem postawiłem na jedyne słuszne rozwiązanie - kompletna renowacja tej konsoli..
Nie będę przytaczał słów mojego elektromechanika bo chyba nic bym tu nie mógł napisać co by nie zawierało słów na k.. ch.. itp
Na ten moment wymieniona połowa kabli i ponad 200szt konektorów..
Będzie pięknie ale co najważniejsze - bezpiecznie
Przy okazji.. kupowałem w Porsche gumową uszczelkę pomiędzy zderzak a karoserię (teoretycznie przód i tył ma taki sam numer). Niestety chyba jest problem bo Porsche podaje że dla zderzaka tył są 2szt 1000mm (i takie przyszły) natomiast dla przedniego 2300mm (katalog podaje że należy dociąć) ale nie ma opcji zamówić takiej długiej tylko chyba 3 krótkie..
Spotkaliście się z tą uszczelką - może jest jakiś inny numer którego serwis ASO w Krakowie nie widzi?
nr tej kedry to 928 025 289 02
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-01-2020 20:55 |
|
|
To się zamawia na metry. Zapytaj ich co oznacza * w kolumnie QTY
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 26-01-2020 08:55 |
|
|
Że cię ten gość nie wykopał z tą konsolą to jestem ppd wrażeniem
Bestia jak ją kupiłem miała masę niedzielajacych rzeczy i też mysłałem ze cos z konsoła tą trzeba będzie robić. Na szczęście po wymianie (dobrych!) bezpieczników na nowe i proprzecieraniu styków zacxeło działać po kolei wszystko
Trzymam kciuki pisz dalej i dawaj foty - so skutecznie wybija mi z głowy wszelkie pomysły na zakup "taniego" 928
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 26-01-2020 10:17 |
|
|
to tutaj wręcz przeciwnie.. wszystko działa (zdaje się poza szyberdachem)
Jednak wrodzona dokładność tego gościa kazała mu zaglądnąć wszędzie - no i odkrył ten badziew i sam sobie dodał roboty
Z drugiej strony jak miałem dać 1k za używaną konsolę to wolę to dać jemu a mieć zrobione wszystko od nowa.. może nie będzie tak ciasno upchanych kabelków ale wszystko będzie działać jak trzeba a w tych autach elektryka sprawna w 100% to już połowa sukcesu
Przy okazji bezskutecznego szukania dywaników-wykładzin wpadłem na pomysł że przcież sam sobie mogę zrobić
Dzięki katastrofa za dywaniki na wzór
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 26-01-2020 10:22 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
pzolty
Użytkownik
Postów: 67
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.08.18 |
Dodane dnia 26-01-2020 10:19 |
|
|
Zajrzyj też na przekaźniki. U mnie poluzowany pin zwarł do cewki i zniszczył w ten sposób panel od nawiewu. |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 26-01-2020 10:27 |
|
|
pzolty napisał/a:
Zajrzyj też na przekaźniki. U mnie poluzowany pin zwarł do cewki i zniszczył w ten sposób panel od nawiewu.
Dzięki. Wszystkie przekaźniki również zostaną sprawdzone i przeczyszczone..
Jak już auto stanie u mnie na podwórku (o własnych siłach oczywiście) to zajmę się obszyciem kierownicy i mieszka biegów i ogarnięciem masy pierdołek we wnętrzu.. aa no i pasuje zaciski hamulcowe zregenerować..
Przy okazji - jest jakiś patent na krótszy drążek zmiany biegów? Mój pomysł na szybko to jego obcięcie.. może nie najmądrzejszy ale powinien być skuteczny
Nie zakładam raczej że uda mi się znaleźć taki drążek z wersji GT czy GTS
W sumie to zapomniałem nadmienić że pozbyłem się tych średnio wyglądających Gullideckel i w ich miejsce kupiłem oryginalne Porsche Cup 2 w rozmiarze 17 cali.. tym samym mam na samochodach komplet:
Cup 1 na 944
Cup 2 na 928
Cup 3 na 986
Ot taki freak
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 26-01-2020 10:35 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 26-01-2020 15:46 |
|
|
ja miałem ucięty jak besie kupiłem i słabo (bardzo słabo) się beigi zmieniały - ja ucięty przedłużyłem sobie nieco alumiową rurką na długość jak chciałem i było idealnie (jak dla mnie)
jakbym miał orginał to chyba bym nie mieszał bo jak u mie był za krótki to naprawdę trudno było operować biegami
...a swoją drogą jak patrze na te foty - jak ja kochałem to auto!
trzymam kciuki aż twoje ruszy!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 26-01-2020 15:48 |
|