Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2022 11:17 |
|
|
To już zapewne ostatni wpis w tym roku ale mam nadzieję, że i ostatnia awaria.
Auto jak wiecie jest szybkie i podczas ostatniej podróży na Zachód i pościgu za pewnym niecnym AMG przy prędkościach jak to w Niemczech postanowiło wystraszyć kierowcę wyrwaniem jednej z osłon pod autem. Odgłos w połączeniu z prędkością był okropny - zasadniczo nie polecam takiego doświadczenia. Na te osłony działają bardzo konkretne siły - przekroczenie prędkości 130 km/h powodowało uderzanie o asfalt, a na kanale nie byliśmy w stanie ręką dogiąć jej do poziomu podłoża.
Jeszcze jedno słowo o oponach. Auto trafiło jak co rok na imprezę Pasji Porsche do Motoparku. W ubiegłych latach na starych oponach jazda nie sprawiała przyjemności. Po zmianie na świeże i szersze - kompletnie inna jazda i mimo sumarycznie kiepskiego toru całkiem przyjemnie mi się jeździło. Najbardziej aktualnie ogranicza zawieszenie - do tej mocy, hamulców jest po prostu za miękkie. Ale póki co zmian w tym temacie nie planuję - projekt jest zasadniczo ukończony.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2022 11:57 |
|
|
Na sam koniec jeszcze wykresik.
Dzięki kolejnej lokalnej inicjatywie Pasji Porsche wziąłem udział w DynoDay.
Na hamowni drogowej auto wypluło 568 KM i 851 Nm. Ale teraz pojechaliśmy na hamownię z prawdziwego zdarzenia - obciążeniową.
I okazało się, że mocy jest dużo mniej - jak widać poniżej. Z ciekawości dokonaliśmy również pomiaru w trybie "sport" i co się okazało - tryb pozostał całkowicie "fabryczny" (co zresztą wyraźnie widać na wykresie).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
libercourt
Użytkownik
Postów: 220
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 27.06.12 |
Dodane dnia 06-11-2022 15:52 |
|
|
Obłędnie wyglada 997 Turbo w czerwonym lakierze . Czy wiadomo co bylo powodem wyrwania osłony ? Jeśli by była odpowiednio odkręcona i nie zwichrowana wcześniej, to nie powinna nawet przy v max się wyrwać .
było 928S4 '90
jest Boxster S 981 '2012
928 S2 '86 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2022 17:07 |
|
|
libercourt napisał/a:
Obłędnie wyglada 997 Turbo w czerwonym lakierze . Czy wiadomo co bylo powodem wyrwania osłony ? Jeśli by była odpowiednio odkręcona i nie zwichrowana wcześniej, to nie powinna nawet przy v max się wyrwać .
No oczywiście że "nasi tu byli" i przykręcona była patentowo. Ale już jest tak jak ma być.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 08-11-2022 18:27 |
|
|
zdjęcie na ścianę!!! piękny jest 🙂👍
944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 08-11-2022 18:27 |
|
|
ale spojler w dole???
944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-11-2022 22:12 |
|
|
Nawet po utwardzeniu amortyzatorów jest za miękko?
Kurcze zawsze na twardym ustawieniu plomby z zębów wypadają, choć Turbo faktycznie cięższe jest, ale pewnie to skompensowali.
Pimi, spoiler na dole, bo pewnie vmax sprawdzał
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|