Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 02-10-2014 19:33 |
|
|
Pomaluję obejmę też, jakoś mojej uwadze umknęła. Fabryczna jest pewno czarna . Osłona była malowana proszkowo.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 03-10-2014 13:48 |
|
|
Obejma zbiornika jak i jego spodnia blacha też były czarne (malowane proszkowo). |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 03-10-2014 15:21 |
|
|
Dziekuje Tak wlasnie zamierzam pomalowac kilka czesci, niech sie zrobi jeszcze zimno i mokro, bedzie mozna sie zajac rozkrecaniem Żaby do piaskowania i malowania
Czy oslona alternatora, tez nadaje sie do malowania proszkowego?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 03-10-2014 17:03 |
|
|
W oryginale był tylko niczym nie malowany żółty ocynk. Farba może być, ale dla mnie to raczej średni pomysł - ciężko dopiaskować zakamarki w okolicach rurki. Moim zdaniem lepiej oddać to do kąpieli galwanicznej (stosowana tamże chemia w płynie dotrze wszędzie). |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-12-2014 17:47 |
|
|
http://olx.pl/oferta/porsche-924-CID5-ID82sAf.html
Wiem, że trudno uwierzyć, ale taką decyzję podjąłem. Do Porsche wrócę, gdy się uniezależnię. Ostatnio zostałem wywalony z garażu, dlatego, że akumulator w Jeepie się rozładował. Wyrzucono mi powód oczywiście nie taki, że akumulator jest stary jak świat i trzeba kupić nowy, tylko dlatego, że samochód nie stoi w garażu. Stoi tam Porsche, które jest rzadko używane. A ja nie dam rady oglądać tego auta jak stoi w błocie pod drzewami. Kolejna sprawa jest taka, że ostatnio dużo jeżdżę w celach zarobkowych i zarobienie 80zł wydając na paliwo 60zł mija się z celem. Niestety potrzebuje na chwile obecną samochodu taniego do jazdy.
Nie chcę też się denerwować, że nie jedzie po przesiadce z 924, chcę podróżowac dalej, taniej, zmieścić więcej, ale nadal jechac szybko, jechać bokiem i może się ścigać. Znalazłem samochód który po zrobieniu miliona drzewek decyzyjnych niestety wypadł 924 w tych potrzebach. Tak więc ewentualnie zamienię na BMW e34 tylko z silnikiem 2.5 192 ps tylko sedan tylko gaz. Z racji tego, że mam układy z lakiernikiem naprawiłem błotnik i polakierowałem maskę dla nabywcy, który takich układów nie ma. Uważam, że wart jest ceny, poza tym chce też kupić za to co dostanę godziwy samochód. Pozdrawiam
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 27-02-2015 12:21 |
|
|
Marzyłem już od dawna, żeby w tym temacie znów napisać konkrety. Tak więc mam zamiar tym postem otworzyć dobrą passę. 3 lata i 16 stron tematu o aucie zajęły mi dywagacje czym ma być ten samochód. Decyzja zapadła... poczciwe 924 2.0, jak najbardziej się da oryginalne, rasowane pod tor wyścigowy. Udoskonalone kilkoma znanymi, dobrymi rozwiązaniami .
Pierwsza modyfikacja i pewnie w tym roku ostatnia (choć zawsze można się zdziwić), bo na pierwszym planie stawiam w tym roku uczestnictwo w imprezach i zlotach.
Stabilizatory potwory:
Pierwszy już jest ;P na imię mu: "26,8".
Pozdrowienia!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 27-02-2015 12:25 |
|
|
Uważaj zmieniasz charakterystykę, bez dopasowania tyłu, auto może się dziwnie zachowywać.
Ja montowałem tył jako pierwszy, w efekcie auto przodem skręcało, a tył zamiatał !!
ps.dziś nie wyobrażam sobie aby wrócić do zwykłych
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 27-02-2015 15:00 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 27-02-2015 12:47 |
|
|
Szarak - właściwa decyzja rób z tym autem to co sprawi Ci frajdę - wiem że tego nie zepsujesz patrząc na Twoje dotychczasowe dokonania i to jak to auto wygląda |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 28-02-2015 14:48 |
|
|
Dzięki za miłe słowa Sławku .
PieszczoHu, myślę, że z 26.8 mm z przodu, jeśli jest 0 mm z tyłu nic dobrego nie wyniknie. Tym bardziej, że moje auto już w obecnej konfiguracji lubi bywać podsterowne przy nagłym skręcie i gazie w podłodze. Założę oby dwa na raz. Teraz wyglądam za tylnym, a w międzyczasie przedni czyszczę i maluję obejmy .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 05-03-2015 18:43 |
|
|
Belka z mocowaniami przyjechała, dzięki Devilyn!
Stabilizator tylny 18 mm nadal poszukiwany.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 06-03-2015 12:37 |
|
|
Przy nagłym skręcie i gazie w podłodze wszystko lubi bywać podsterowne
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 06-03-2015 12:55 |
|
|
sliwa napisał/a:
Przy nagłym skręcie i gazie w podłodze wszystko lubi bywać podsterowne
Pod warunkiem że jest przednionapędowe
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 06-03-2015 13:08 |
|
|
Niekoniecznie. Wciśnięty gaz - masa auta na tylnej osi (nie za bardzo ma czym skręcać), mocno skręcone kola - mniejsza przyczepność. Gdy zrobi sie to zbyt gwałtownie wystąpi podster. Przy każdym ruchu kierownica ugina się opona, zawias, a dopiero potem reaguje auto. Dlatego przy miękkich nastawach trzeba auto bardzo agresywnie rzucić do poślizgu, żeby opona i zawias nie stłumiły do konca kinetyki, a przy zawieszeniu typu "beton" należy bawić się balansem masy używając gazu i hamulca. RWD z zaspawanym dyfrem tez sa mega podsterowne, bo napęd bardzo mocno pcha zestaw i przód nie zawsze poklei. Mówimy tu oczywiście o oponie drogowej, a nie o miękkim slicku, bo tam to inny świat
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2015 20:18 |
|
|
e tam, wystarczy wcisnąć sprzęgło (odciążając napęd), puścić gaz, skręcić kierownicą i w razie potrzeby na sekundę zaciąć ręcznym, poślizg tyłu gwarantowany (RWD)*
*od mocy auta zależy kolejność czynności |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 06-03-2015 21:19 |
|
|
Przy wciśniętym sprzęgle jest bardzo duże prawdopodobieństwo, ze auto poleci bezwładnie, a podcięcie ręcznym gdy samochód jest w pełnej podsterowności (jedzie zupełnie prosto) nie da absolutnie nic. Wiadomo, zdarzają się wyjątki, ze ktos wyszedł z nadsteru wciskając hamulec, inny nie sypnie grubym podsterem przy wdepnięciu gazu w podłogę podczas zakrętu, a inny przezyje bez siniaka czołówkę z nie zapietymi pasami. Ale ogólne zasady sa proste. Im sztywniejsza oś tym bardziej jest podatna na poślizg. Balans masy: Hamowanie - masa auta idzie na przednią oś (tylna lubi uciec), przyspieszanie - masa na tylnej osi (przód ucieka). Dziala to tez w drugą stronę. Podster można ratować ujęciem gazu, lub lekkim dohamowaniem, a nadster lekkim dodaniem gazu. W obu przypadkach oczywiście polaczone z praca na kierownicy. Fizyka dziala tak samo bez względu na napęd.
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-03-2015 20:57 |
|
|
Przedwiosenne Wietrzenie Klasyków - impreza niesportowa, moja pierwsza w tym roku, w której chętnie wziąłem udział. Pogoda była rewelacyjna, auto od samego rana miało wielką ochotę gdzieś pojeździć.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-03-2015 20:58 |
|
|
Niestety sam reprezentowałem rodzinę Transaxli Porsche, ale kilku forumowiczów również pojawiło się na zlocie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-03-2015 21:00 |
|
|
Cały ranek walczyłem z maską po lakierniku, ale finalnie szczeliny zaczęły się w miarę zgadzać . Przynajmniej lepiej, niż przed lakiernią.
Pozdrawiam!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 20-03-2015 21:36 |
|
|
Cześć,
jako że tylny stabilizator jeszcze jest miejmy nadzieję w drodze, mając dzisiaj piękny pół-słoneczny dzień i zapas czasu podjęta została szybka decyzja. Sru na motor - do hurtowni śrub po ładne nowe M8 z nakrętkami samokontrującymi. Stabilizator dawno polakierowany, leży i kusi oczy, no tak być nie będzie. Gumy mocowań wahaczy powchodziły jak marzenie w grubszy stabilizator. Trochę się nagimnastykowałem na lewarkach i wreszcie nadszedł czas testu. Moja dojazdówka do miejscowości już sama w sobie wygląda jak piękny oes, gdzie nie raz domykałem opony do granicy w sumie dziwnie zastanawiając się, czemu tak szybko. Wręcz wrażenie miałem, że kumpel starą Ibizą jedzie tam szybciej . Może jest i lżejszy, ale nie ma opon, ani nie zna granic pojazdu. Dziwne ... No i dziś sobie rozgrzałem silnik na podwórku do 80 stopi i ogień.
No to moje subiektywne odczucia: Po przejechaniu konsternacja - wysiadł mocium pan z samochodu i drapie się po głowie. O co tu właściwie chodzi.. tak jak auto na granicy opon ładnie, nie! Nie ładnie. Ono brzydko wyłaziło do zewnątrz zakrętu, tak tu nie tylko nawet nie dotarło do granicy, a przód jakby nagle się spiął i zrozumiał - Aha dobra! To działam i podjął wraz ze mną walkę z zakrętem. No ciskał się do wewnątrz ile mógł. Niestety tył zachowywał się jak ciągnąca za mną przyczepka. Ale po tym co dzisiaj przeżyłem, jak nie dorwę wkrótce tego tylnego staba, to sobie go chyba sam choćby wydrążę łyżeczką w surowym klocku .
Przeżyłem w sumie szok, bo przez cały czas uważałem, że zdecydowana większość sukcesu to dobre opony. A to wcale nie tak. Jak te Firestony co prawda uliczne nienaturalnie szybko przestawały kleić, tak po założeniu stabika jakby wskoczyły na nowy poziom .. Później nie dowierzając jeszcze raz i szybciej! Znowu nie dałem rady zerwać im przyczepności, przód jakby wskakiwał w jakieś szyny ale tył niestety już tradycyjnie wyśmigiwał z zakrętu. A co dopiero jakby założyć regulowane Koni/Gazy i tyci twardsze sprężyny i drążki skrętne. Dlaczego oni go na takim cieniasie z przodu wypuścili z fabryki. Ja nie mogę, jakie to są przecinaki . Banan na cały tydzień. W końcu wiem dokąd idę, seryjne 924 na rasowanym zawieszeniu. Radość z oglądania, wolnej jazdy, szybkiej jazdy, no i nie zawstydzi Cię Ibiza benzyna-gaz 1.4 z 95' .. bo lekka.
Pozdrowionka
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 20-03-2015 21:38 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-03-2015 11:00 |
|
|
bo w latach 70tych kiedy pojawiło się 924 stabilizatory to i tak był dodatek ! a cała reszta aut była daleko z tyłu...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|