Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 12-06-2013 21:51 |
|
|
Zamontowanie do 944 V8? V8 jest ciężki i ma u góry dwie ciężkie głowice, które powodują przeniesienie środka ciężkości wyżej i o zgrozo do przodu.. a do tego gwarantuje problemy z trakcją w dolnej partii obrotów. V8, jak i V6 ograniczają potencjał 944. 4 rząd jest lekki i mały. Ma mało mocy? A co ma powiedzieć Jeep Cherokee, który z 4 litrów pojemności ma 140 koni... tyle co 2.5 n/a z 924S .. chyba tyle, już nie pamiętam, ale jeśli więcej, to niewiele. Jeśli już koniecznie SWAP to engine od 951, albo Audikoskie 2.2 turbo (5 rząd). Byle nie żadne amerykańskie "rozwinięte" technologicznie cudo.
Jestem za odbudowaniem auta i pomalowaniem głowicy na normalny kolor. To z pewnością było kiedyś piękne auto i fajnie by było, gdyby znów takie było. Z ładnym i porządnym silnikiem 2.5, który ma tyle mocy co amerykańskie ciężarówki z tamtego okresu.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 13-06-2013 08:16 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Zamontowanie do 944 V8? V8 jest ciężki i ma u góry dwie ciężkie głowice, które powodują przeniesienie środka ciężkości wyżej i o zgrozo do przodu.. a do tego gwarantuje problemy z trakcją w dolnej partii obrotów. V8, jak i V6 ograniczają potencjał 944. 4 rząd jest lekki i mały. Ma mało mocy? A co ma powiedzieć Jeep Cherokee, który z 4 litrów pojemności ma 140 koni... tyle co 2.5 n/a z 924S .. chyba tyle, już nie pamiętam,
oj kolego jestes w bledzie, po pierwsze cherokee ma 185 km z 4 litrów po drugie to jego konie przy tych z 944 wyglądają jak perszeron przy kucyku po trzecie cherokee z aerodynamiką kiosku ruchu i na automacie ma około 8 sekund do setki (bez zapinania reduktora) i uwierz mi 944 n/a to rower w porównaniu do cherokee jeśli chodzi o przyspieszenie. wiem bo mam taki wóz a 944 na miałem ponad 2 lata. polecam nie tworzyć historii motoryzacyjnych na podstawie wikipedii, tylko zweryfikować w rzeczywistości. a co do wagi amerykńskich silników to wbrew pozorom nie są one aż tak ciężkie bo .... nic w nich nie ma - jede walek rozrządu zamiast 4, prosty mechanizm napędu rzorządu, brak rozbudowanego kolektora dolotowego, niewielkie głowice, prosty blok silnika i brak rożnych dodatkowych elementów powodują że w praktyce stary amerykański żeliwniak gotowy do oddawania mocy jest wagowo porównywalny do zaawansowanego technicznie europejskiego silnika. to też wiem z doświadczenia, bo miałem okazje porównać na warsztacie silnik 5.0 v8 z 928 s4 i z mustanga 4.7 v8 czy 5.2 v8 z jeepa greand cherokee różnica jest na prawde minimalna, jedyna jest taka ze 300 konne amerykańskie v8 na gaźniku nie osiągnie spalania na poziomie 10-12 l na 100 nawet kiedy auto jedzie z wiatrem.
|
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 13-06-2013 10:27 |
|
|
Z porownaniem samochodow to was Panowie chyba lekko ponioslo
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Rachey
Użytkownik
Postów: 11
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.10.12 |
Dodane dnia 13-06-2013 10:38 |
|
|
Ze swapów V8 wiem, że sporo ludzi w USA decyduje się na LS1, ze względu właśnie na wagę- aluminiowa wersja waży prawie identycznie tyle co silnik 2.7 z 944. |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 12:45 |
|
|
marchewa napisał/a:
Szarak Maryjusz napisał/a:
Zamontowanie do 944 V8? V8 jest ciężki i ma u góry dwie ciężkie głowice, które powodują przeniesienie środka ciężkości wyżej i o zgrozo do przodu.. a do tego gwarantuje problemy z trakcją w dolnej partii obrotów. V8, jak i V6 ograniczają potencjał 944. 4 rząd jest lekki i mały. Ma mało mocy? A co ma powiedzieć Jeep Cherokee, który z 4 litrów pojemności ma 140 koni... tyle co 2.5 n/a z 924S .. chyba tyle, już nie pamiętam,
oj kolego jestes w bledzie, po pierwsze cherokee ma 185 km z 4 litrów po drugie to jego konie przy tych z 944 wyglądają jak perszeron przy kucyku po trzecie cherokee z aerodynamiką kiosku ruchu i na automacie ma około 8 sekund do setki (bez zapinania reduktora) i uwierz mi 944 n/a to rower w porównaniu do cherokee jeśli chodzi o przyspieszenie. wiem bo mam taki wóz a 944 na miałem ponad 2 lata. polecam nie tworzyć historii motoryzacyjnych na podstawie wikipedii, tylko zweryfikować w rzeczywistości. a co do wagi amerykńskich silników to wbrew pozorom nie są one aż tak ciężkie bo .... nic w nich nie ma - jede walek rozrządu zamiast 4, prosty mechanizm napędu rzorządu, brak rozbudowanego kolektora dolotowego, niewielkie głowice, prosty blok silnika i brak rożnych dodatkowych elementów powodują że w praktyce stary amerykański żeliwniak gotowy do oddawania mocy jest wagowo porównywalny do zaawansowanego technicznie europejskiego silnika. to też wiem z doświadczenia, bo miałem okazje porównać na warsztacie silnik 5.0 v8 z 928 s4 i z mustanga 4.7 v8 czy 5.2 v8 z jeepa greand cherokee różnica jest na prawde minimalna, jedyna jest taka ze 300 konne amerykańskie v8 na gaźniku nie osiągnie spalania na poziomie 10-12 l na 100 nawet kiedy auto jedzie z wiatrem.
mam granda z 4.0 i przesiadka do 924 n/a to jak z roweru na motor...
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 13-06-2013 14:30 |
|
|
"polecam nie tworzyć historii motoryzacyjnych na podstawie wikipedii, tylko zweryfikować w rzeczywistości" - cięższy dogryzek
"jak perszeron przy kucyku" - jednostka mocy, to jednostka mocy
944 z V8 - nie jeździłem takim cudem, ale mimo wszystko jestem sceptycznie nastawiony na nadpobudliwość silnika w dolnej partii obrotów. Uważam, że 944 Turbo, czy S2 pojedzie lepiej, niż 944 V8. To niby tylko mój subiektywizm, ale taka jest ma opinia.
Wrażenia przyspieszeń auta zza wody faktycznie mają lepsze (nie czytałem o tym, tylko jeździłem Pontiac'em Firebird, Jeepami, Cadillac'em El Dorado i innymi wynalazkami), ale na tym się przewaga kończy, bo zawsze znajdzie się jakiś zakręt. Jeepemi Cherokee niestety jeździłem tylko z silnikami 2.1 i 2.5 (nie jechało wcale), 4.0 akurat niestety nie miałem okazji jeździć. Ale 8 sek do 100km/h?? Jak sam nie zmierzyłeś, to nie uwierzę ;P. Poza tym wrażenia z jazdy jak wozem drabiniastym w porównaniu do nawet 924.
Sory za OT powodzenia z czwórkami, wg mnie nawet odrzucając fakt jeżdżenia auta: 944 i V8, to się strasznie gryzie. Filozofia tego auta jest inna, niż amerykańskich aut: "mały" z silnikiem od ciężarówki.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 13-06-2013 23:38 |
|
|
Jako że rozpatrywałem możliwość swapa na v8 LS1 to bez kompresora klimy jest on ok 30kg lżejszy od 3.0 z S2 co powodowało jeszcze lepszy rozkład masy i ok 280 kucy na kołach. Oferta była kusząca ale musiałbym ciąć przód i nie jest to wtedy już porsche bo brak serducha.
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-06-2013 00:29 |
|
|
[b]
"jak perszeron przy kucyku" - jednostka mocy, to jednostka mocy
jeśli tak to wrzuć do 924 silnik od r1 ma 200 koni i waży 70 kg
niestety nie samymi KM się jeździ, ważny jest moment obrotowy silnika oraz to przy jakich obrotach jest uzyskiwany i jak duży jest zakres jego najwyższej wartości. moc jest jedynie pochodną momentu po czasie. Fizyki nie oszukasz możesz mieć 16 turbin 2 nitra i osiem zaworów na cylinder ale i tak robotę robią cm3
przyklad z naszego podwórka:
http://www.youtube.com/watch?v=qypg3he7VYo
a co do tego że amerykańskie samochody jeżdżą tylko prosto to szczera prawda, ale myślicie że ile jest zakrętów w takiej np arizonie
|
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-06-2013 00:32 |
|
|
vito napisał/a:
mam granda z 4.0 i przesiadka do 924 n/a to jak z roweru na motor...
wyrzuć gaz mieszlnikowy i wsadź skrzynie aw4 albo ax15 i zobaczysz ze do pierwszego zakrętu 924 bedzie bez szans
|
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 14-06-2013 08:36 |
|
|
Właśnie o niutki mnie interesowały i wychodziło bez grzebania ok 480 a nie są to japońskie silniki wysokoobrotowe i pięknie mruczą, ale to przeszłość jest3.0vario a będzie 3.0 vario compressor
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-06-2013 09:28 |
|
|
marchewa napisał/a:
i uwierz mi 944 n/a to rower w porównaniu do cherokee jeśli chodzi o przyspieszenie.
Poczułem się niemal wywołany na pojedynek
Zapraszam zatem do wyścigu - Twój Cherokee Vs mój "rower".
29.06 będę w Kamieniu więc to prawie akurat w połowie drogi
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 16-08-2016 23:27 |
|
|
marchewa napisał/a:
Jako człowiek owładnięty żądzą promocji stałem sie dziś z rana właścicielem cud pojazdu marki porsche typu 944. Zakupu dokonałem powodowany przewlekłą chorobą opisaną powyżej, natomiast teraz po ochłonięciu i wypiciu browara zastanawiam cóż począć z tym "skarbem" opcje są dwie:
1 - na manel go!
2 - na lalke go!
zastanowilem się "chwilkę" i ....jak pisal wieszcz:
Poloneza czas zacząć! a w zasadzie to porsche a nie polonez,ale tak czy siak zaczęło się
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 17-08-2016 07:37 |
|
|
WOW! pierwszy post 2013
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 17-08-2016 20:27 |
|
|
lecisz
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-08-2016 22:56 |
|
|
Poloneza czas zacząć... Ale w sensie ze tniesz czy naprawiasz bo po zdjęciach różnie mozna wnioskować... ;-)
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-08-2016 08:49 |
|
|
Od dawna mi sie podobaly takie ramy/obrotnice (czy jak to sie zwie) - samorobka?czy moze gdzies cos takiego zanabyles ?jesli tak to jakie mniejwiecej koszta?maksymalnie ulatwia prace przy aucie (do odbudowy)....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 18-08-2016 09:14 |
|
|
to wygląda na samoróbkę, ale na allegro masz takie - około 2tyś
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 18-08-2016 09:19 |
|
|
Widzę że wreszcie na swoim a skoro nawet obrotnice zmajstrowałeś to znaczy że będzie seryjna produkcja szła
Na moim garażyku dach już jest jeszcze "tylko" stolarka, instalacje i wykończenie i wybiorę się do Marchewexu po jakiegoś nieboszczka do ożywiania
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Edytowane przez seler2 dnia 18-08-2016 09:21 |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 18-08-2016 09:59 |
|
|
@Michał - zdecydowanie reanimacja! Ćwiartowanie prosiaków przeprowadzam w warunkach polowych
@Przemek - obrotnica to samoróba, trochę prymitywna i będzie wymagała upgrade'u przy ewentualnym następnym projekcie, ale funkcję spełnia.
A co do samego auta - progi zgnite, ale kolega Krzysiu ma już temat opanowany
@ seler - garażyk jeszcze nie mój, nauczony pracą w korporacji wiem że w pojedynke tego świata nie uratuję więc mam podwykonawców
A co do twojego garażu, to nieniejszym wpraszam się na inauguracje kanału, a zarazem rozbudowuję ofertę żebyś mógł wybrać sobie godny projekt do realizacji |
|
Autor |
RE: projekt HARAKIRI |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 18-08-2016 10:32 |
|
|
Jakiego kanału... w podnośnik idę Na inaugurację zapraszam myślę za rok, muszę jakiś event z tej okazji wymyśleć... może wyścigi gokartów... placu w garażu jest wystarczająco
A przy okazji mig czy tig bo stoję przed wyborem...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|