Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 18-05-2017 23:04 |
|
|
Jeszcze rok, może dwa i będzie można spokojnie postawić Szaraka z Natalią na starcie jakiejś imprezy i robić zakłady, bo setupy będą bardzo podobne Czego sobie i Państwu życzę!
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2017 16:20 |
|
|
A dam kolejną aktualizację. Trochę obawiam się bulwersacji ze strony Pumby w stylu "pierdołami się pan zajmujesz, a amortyzatory leżą" . Racja to, ale na tyle ostatnio czas pozwala, a już jestem dalej i wymiana amorów mimo, że zrzucić stab trzeba będzie - to jest on już po prostu zrobiony.
Adin:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2017 16:21 |
|
|
Dva:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 21-05-2017 16:43 |
|
|
No wiesz co? Ja tu się produkuję, motywuję, narzekam! Ja się tu denerwuję przez Ciebie! Jak mie wrzody pękną, to Cię obciążę rachunkiem! A jak zejdę, to będę Cię nawiedzał.
Rozpórkę pryśnij na zielono, będzie Rasta-Car pełno gębo.
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2017 16:51 |
|
|
Jeśli chodzi o tylną 19 to położyłem obok starej mojej 18 i hmmmm.. hmmmmm.. hmmmmm... i ustawiłem na oko, biorąc pod uwagę różnicę grubości i ramię siły, aaaa na miękko. Potem jeździłem, żeby sprawdzić czy nie stało się nic złego, a złym dla mnie jest podsterowność w tym aucie . Jakbym chciał podsterowny to bym "se" kupił CRX-a albo coś tam. I tyle ile udało mi się dojść na dro ... yyy no na torze oczywiście to na razie prowadzi się tak jak dosłownie powinien, bo to czy "szczeka" w zakręcie podsterownością, czy nadsterownością zależy tylko i wyłącznie od nawierzchni, jej kąta pochylenia itd. czyli czujemy balans 50/50. I tam gdzie zaczyna się pojawiać któreś ze zjawisk utraty przyczepności zabijamy je sposobem nacisku pedału gazu, lub zmianą kąta skręcenia kierownicy.
To już wiadomo o co chodzi z rozpórkami i poliuretanami . Dają tak wyraziste poczucie stopnia przyczepności opon w przysłowiowej dupie, że da się iść pełnym ogniem, czuć trakcję i zabijać utratę przyczepności już w zalążku .
I jeszcze jedno, choć nie powinienem chyba o tym pisać . Bardzo się starałem znaleźć granicę przyczepności chyba z kilkanaście razy na pewnym obeznanym i bezpiecznym łuku. I do niej nie dotarłem. I teraz nie wiem, bo w sumie zrobiłem w aucie mało, bo nadal są stare wylane amory, opony choć nieużywane to 10-cio letnie. Czułem w niektórych momentach stratę przyczepności na którejś osi, ale było to spowodowane wyprofilowaniem asfaltu i za chwilę chwytał ją znowu, bądź likwidowałem ją delikatnym popuszczeniem gazu, po czym znowu z powrotem but. Stracę przyczepność przy prędkości, której już się boję. Kolejna sprawa, że w sumie na tle tego co jeszcze chcę zrobić, to co zrobiłem to w sumie nic, a już są takie efekty (albo są efekty, albo po prostu zacząłem jeszcze bardziej się bać jeździć :_oops , zaczęło pokaźnie dupsko zjeżdżać mi z fotela niszcząc fun szpulowania w winklu o 50%. Po złożeniu całego setupu testy, trening torowy i moja riposta pod kątem siedziska kierowcy obowiązkowa. I chyba nauczę "Blondi" jeździć Szarakiem, bo ostatnio usłyszałem "chyba nigdy nie pojedziesz tak, żebym się czegoś wystraszyła", a przyznaję, już była sytuacja nadwyrężająca moje poczucie bezpieczeństwa . Z takim progiem strachu to nigdy nie dojdę do finiszu opon .
P.S. Nie, żółtodzioby widzą .de i szacun, o ja pierdykam .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-07-2017 21:12 |
|
|
No dobra, lecimy z tematem. Wstawka gratów, które zawierają się w modyfikacji Stage 1. Pozostaje realizacja montażu.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-07-2017 21:14 |
|
|
No i specjalnie to, co długo chciałem mieć, żeby za długo się nie zastanawiali co to był za Porszak co mnie wyprzedził . Ukłony w stronę Elastica, świetna robota.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-07-2017 23:32 |
|
|
No dobra, forum faktycznie świetnie służy, jako archiwum prac itd, więc..
Pierwszy dzień prac od razu uparte szare diabli daje do wiwatu.
Kolumny poskładane, wszystko jak należy, auto na ziemi, łożysko ma opory, sprężyna strzela przy skręcaniu kołami ... cały dzień walki i nic. Po drodze jak zwykle okazało się, że co nie zdjęte to zniszczone po 30 latach wojaży. Poduchy pacnięte, mówił to sam mechanik. Więc stwierdziłem, że robię na porządnie i tyle. Po długiej walce, naradzie, dialogu z moim Race-Kiokuszinkajem Robertem Pumbą, który ciągnął się godzinami i wyglądał mniej więcej tak:
Pumba: Weź zamów to ...
Szarak: Dobra
Zamówiłem poduchy kolumn ...
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 28-07-2017 23:02 |
|
|
Słowami tego nie opiszę ... a to dopiero przód ze zwaloną zbieżnością na tyle, że gdy jadę prosto to mam kierownicę o 90 stopni w lewo, a na lewym kole pozytyw chyba z 3 stopie.
Jednak mój Kiokuszinkaj zabronił mi porządnego testowania, póki drążki tylne nie wejdą ... na serio posłucham .
Mechanik wyleciał z warsztatu podczas odbioru, jakby go lawina goniła. Chłopaku! Co Ty zrobiłeś??? Pojechałem zobaczyć ... to zawieszenie w ogóle nie pracuje. Oparłem się na błotniku i próbuję go naciskać, nibym reanimacje robił ... faktycznie ... pracuje tylko na oponach. I wtem wydobył się ze mnie euforyczny śmiech, bo samymi dłońmi na błotniku czułem, jak on będzie szybki. Równolegle myśląc ... pewnie Koni są na twardo fabrycznie ustawione ... Tak było, skręciłem na miękko i zaczął chodzić, po czym odparłem "fajne, nie?". Nastąpiła "kilkusekundowa pochwała wzrokowa na placu".
Od strony mentalnej powiem tak. Myślałem, że to będzie zupełnie inne auto. Ale już wiem, że to nieprawda. To to samo auto... tylko o wiele lepsze. Po czym to wszystko wywnioskowałem ... przecież na tej geometrii nie da się jechać... po prostu poszarpałem go na prawo i lewo szybko na pasie ... takie rzeczy czuje się od razu .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 29-07-2017 13:02 |
|
|
Pięknie to wygląda
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 29-07-2017 22:37 |
|
|
szaleństwo, chyba czerwony też dostanie taki zawias |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-07-2017 23:17 |
|
|
Nie mogę się doczekać co powiesz jak zrobisz wszystko i geometrię ustawisz na
sportowo
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-07-2017 22:25 |
|
|
Qbak napisał/a:
Nie mogę się doczekać co powiesz jak zrobisz wszystko i geometrię ustawisz na
sportowo
Nic nie powie...
Zapowietrzy się na bank
tak trzymać
jedynie słuszna droga
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 09-08-2017 22:12 |
|
|
No dobra, coś zaktualizuję. Szczegóły modyfikacji opiszę, gdy będzie ona skończona. Już znacznie bliżej niż dalej, jutro jadę na geometrię.. więc już zdążyłem poznać smaczek tego wszystkiego specjalnie się wybrałem dzisiaj po Bydgoskich Klasykach moją traską.
Do rzeczy:
Na Bydgoskie Klasyki Nocą chciałem się wybrać, gdy auto będzie ukończone. Ale jak to tak, że na już 6 edycji mało zabraknąć transaxla? Nie ma mowy. Byłem bardzo mile zaskoczony. Szarak bardzo się podobał. Po otwarciu maski ludzie podchodzili mówiąc oooo to jest LT-k, kuuurde czad, ile mocy? 125? Jaaaa, fajne auto... szok. Hondziarze wsiedli do środka: " o jaaaaa, o jaaaaa o jaaaaaa ... więc można siedzieć nisko i wygodnie! Szok . Nie wiedziałem, że 924 może się ludziom tak podobać.
Podjąłem po tym spocie pewną decyzję, która memu mentorowi się nie spodoba za bardzo, ale chodziła mi już od dawna. Modyfikacji Stage 2 nie będzie.. zostaję przy 4x108. Dzięki temu będę mógł zachować moje ulubione koła, które również były podziwiane. Wiem, że tarcze, czucie itp. ale porządnie zrobione 4x108 jest .. też porządne, bo widziałem to w akcji. Przód już mam zrobiony przeca! Pozostał tył i wymiana płynu hamulcowego ... po temacie. Do tego lakierowanie kół i polerka rantów... i Federale - to będzie to w mym odczuciu i wcale nie że w przyszłym roku, czy coś ... bo z 5x130 długo nie wyrobiłbym jeszcze finansowo.
No tak to wyglądało jak poniżej. Fotka tylko na małą część parkingu, aut było naprawdę dużo.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 09-08-2017 22:16 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 09-08-2017 22:18 |
|
|
.... a to natomiast ... "a to jest coś z czym mogę się pogodzić ..."
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 09-08-2017 22:24 |
|
|
Perypetie z modyfikacją Stage 1 opiszę, tak jak już wspominałem, gdy już będzie gotowa. Ale jeśli chodzi o tył, to trzeba przyznać, że tył zrobiłem wraz z moim race-mentorem. To był zaszczyt z nim pracować . Oczywiście w piątek stwierdziliśmy, że jesteśmy zbyt zmęczeni i po kilku odpoczynkach w postaci płynów w pół litrowej butelce .... zaczęliśmy od molestowania Hodorka... o zgrozo . Tylko błagam Was ... z dźwiękiem i do końca
https://www.youtube.com/watch?v=D5XUdLJDKEo
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-08-2017 03:27 |
|
|
A czy ja kiedyś mówiłem, że 5x130 jest absolutnie niezbędne? Lepsze na pewno, felg do wyboru więcej, ale niezbędne - nie.
Rób Pan te gełometrię, ciekaw jestem Twoich odczuć.
Bo jak dla mnie ( na bazie przejechania dosłownie jednego zakrętu w tę i nazad ) , to gdyby te sprężyny chciały usiąść jeszcze z centymetr... No, jak to ładnie powiedzieć... CZAD.
Wypada jeszcze podziękować Qbakowi, bo bez jego opinii za pierwszym razem byśmy z wysokością nie trafili. A wtedy nie wystarczyłoby czasu na zwiedzanie miasta nocą
I błagam, daj już spokój temu mentorowaniu, akurat ja to mam w tym doświadczenia nic z małym hakiem. Wot, lubię sobie pokręcić. Dobrze było sobie zrobić przerwę od Hodoru i zająć czymś, czego efekty od razu są odczuwalne. I to tak bardzo pozytywnie
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 10-08-2017 08:31 |
|
|
@szarak fajne felgi można znaleść z rozstawem 4x100 np rh zw1 17'' 8j et60 do tego adaptery i jest git |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 10-08-2017 10:07 |
|
|
Mentor, czy po prostu Robert, Sobek samemu nie dałby rady mi wyjaśnić kilku kwestii. Bom uparty jak osioł.
DpZ jak w moim guście za szerokie i za duże . Adapter też swoje waży .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 10-08-2017 10:24 |
|
|
Do latania po mieście i na zloty git ale faktycznie sport odpada |
|