Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-03-2018 13:23 |
|
|
No i tu trzeba dodać koniecznie coś jeszcze. Szarak dostał przyjaciela, koleżkę ... zwał jak zwał - nie stoi sam ^^. Braciak skończył 18, więc musi czymś się poruszać, a spawarek również nie trawi no i posiada trochę zapału do klasyki. 924 definitywnie nie, widzieliśmy już po Szaraku ile wyrzeczeń kosztuje utrzymanie 24 w czystej benie, gdy nie ma się stałego dochodu. Tym bardziej, że młody zajmuje się nie tylko tym jednym autem i kropka.
A BMW nie chce i koniec! No więc co wpisuje się w rozsądne pieniądze, zasilane LPG z napędem na słuszną oś w manualu z przyszłością na klasykę, podatne na modyfikacje i torowe zacięcie? Oczywiście 190E 2.0 . Pseudonim "Jeżyn" - również, tak jak Szarak, zgodnie z lakierem
Fotka jeszcze razem z e30 kuzyna .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 24-03-2018 13:31 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 24-03-2018 14:54 |
|
|
Bardzo przyjemna familija ... Powodzenia przy pracach.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 24-03-2018 17:28 |
|
|
Widac,ze projektant 924 duzo pracował w nocy dzien sie dla niego nie liczył .......życie wieczorowe i nocne miało sens a jak trzeba to mozna w dzien podjechac do pracy .Poezja smaku .
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 24-03-2018 17:50 |
|
|
Znajomy ma takiego na sprzedaż.. też szary zasilany CNG więc wpasowuje się w ustawę o elektromobilności
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-03-2018 19:06 |
|
|
No nareszcie!
Czekaj Pan, na któregoś "Bydgoskiego" na pewno przyjadę
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-07-2018 19:25 |
|
|
HA! Odkładałem jeszcze w czasie ten wpis, ale ile można. Więcej treściwych wpisów - fajniej.
Merytorycznie krótko będzie? A sam nie wiem, ile wyjdzie, tyle wyjdzie.
Kolejny ciężki okres, około 2 miesiące cholernego stania i czekania za gratami, boś się już autem jeździć nie dało. Nie, że fizycznie, tylko frajdy nic. Ze zdechłymi hamulcami i sprężynami, które sam nie wiem, czy mi się podobają, czy nie. Takie ogólne mentalne wyfiflaczenie.
DOŚĆ! Powrót do taktyki sprzed roku - totalny bez kompromis!
Auto dostało Weltemistery SP 200 i tylny zestaw gratów hamulcowych co w połączeniu ze zregenerowaną pompą hamulcową, nowym płynem i nowymi przodami uzupełniło status hamulców z "podratowany" czyniąc z nich "wyremontowanymi". Na 5x130 się nie zdecydowałem, gdyż mam dużo kół i opon na 15", śliczne felgi na 4x108 i masę ważniejszych rzeczy do zrobienia przy aucie - tak więc na razie nie.
W stosunku do Spaxów na Weltach auto usiadło po dwóch tygodniach użytkowania o 1,5 cm mierząc z przodu przy progu . Po pomiarach nadkola stwierdzono jednogłośnie, że tak jak Weltmeister podawał auto jest około 3 cm niższe od seryjniaka. Prowadzenie auto drastycznie się zmieniło na duży +. Tamte sprężyny ewidentnie były nieodpowiednie do lekkiego 924 2.0.
Do tego sprawne heble. W końcu zaczynam się zbliżać do tego co chciałem osiągnąć. No i nie wstydzę się bydlaka pokazywać, bo wygląda tak jak chciałem. Rasowane 924, którym można spokojnie jechać po wąskich, zróżnicowanych poziomowo uliczkach miasteczek Chorwacji, czy wjechać na prom w Grecji.
Wielkie podziękowania za pomocne porady dla Qbaka, Pumby i innych twarzy forumowych. Gigantyczne podziękowania dla Tsubasy . Dość gadania:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-07-2018 19:28 |
|
|
Czym się to auto stało... Pure Driving Pleasure:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-07-2018 19:29 |
|
|
Tylne heble poszły w lakier - stonowany, elegancki szarakowy.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-07-2018 19:36 |
|
|
I tutaj porównanie Weltmeister - Spax
Wizualnie nie usiadło jakoś tak, że wystrzeliły confetti, ale to zdjęcie generalnie dobrze ukazuje co tak na prawdę się stało. Wyrównał się poziom progu w stosunku do gleby. Przedni spoilerek trochę niżej, "japa" zaczęła się mieścić w granicach tolerancji wzrokowej i geometria wizualnie nabrała jakichś takich ... jaj.
Prowadzenie bardzo duża różnica. Stabilność, sztywność na zdecydowany +. Co ciekawe zauważyłem, że gęsty zwój sprężyny podczas, gdy auto stoi jest na maksa ściśnięty. Zwoje po prostu leżą na sobie. Sam nie wiem czy to ma na celu wywołanie jakiegoś naprężenia wstępnego w materiale sprężyny... progresywna w końcu.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 01-07-2018 19:38 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-07-2018 19:55 |
|
|
Wczoraj wybrałem się w trasę około 400 km, żeby potestować auto do końca i wydmuchać pająki z wydechu. Narzekałem jakiś czas temu na brak mocy. Problem leżał w 2 miesiącach stania. Samochód się rozchodził, wtrysk zaczął po ludzku podawać. I podjąłem się czegoś, czego nigdy wcześniej nie zrobiłem... nie będę dokładnie pisał. Lecz czucie i jakaś taka pewność tego auta oraz wyjątkowa ilość głupich ludzi chcących rozłożyć "niby Porsche" sięgnęły zenitu. Szarak ostudził szybko ułańskie fantazje buńczucznych wariatów szos w stuningowanych TDI-kach jak ich najpierw pozamiatał w niekorzystnym dla 2.0 środowisku - czyli na prostej, a potem wpadł w leśne zakręty z dwójką z przodu na budziku ... tak, tą trzycyfrową po prostu rozkładając na łopatki także je. 2.0 nie jest powolne ... ma po prostu bardzo stłamszony potencjał. To było głupie, przez ogromne G, ale bardzo oszałamiające i wiele mi pokazało - co udało mi się stworzyć. Późniejsza jazda ... już spokojna niestety skończyła się za jakieś 10 km ... żywym ogniem z prawej piasty. Źle dokręciłem łożysko. Uszkodzenia na szczęście obejmowały tylko łożysko i kilka części wokół.
Plan na za chwilę - wymienić łożysko, ustawić tylne amory na twardo, dokończyć set kół o nazwie "competition" i w końcu gdzieś wystartować.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 01-07-2018 20:29 |
|
|
Szalony....
Tak to musiało być boskie uczucie, 2 z przodu... Głupie jest przyjemne czasami
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 01-07-2018 20:53 |
|
|
Szarak.. nie przeginaj w lesie - jeże też chcą żyć
Co do sprężyn - są rewelacja, Twoje auto teraz stoi jak stać powinno.. ja po spięciu przodu rozpórką i spodem M030 mam tak że opony nie dają rady i muszę w końcu zmienić na semi slicka.
Idź dalej w swoimi projekcie
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 02-07-2018 19:18 |
|
|
No ciekaw jestem, po prostu ciekaw, jak obecny Szarak, na Weltmeisterach ( !!! Muszę: A NIE MÓWIŁEM?! ) jeździ.
Dobrze, że ciągle poprawiasz. Ładny to ten egzemplarz zawsze był, a teraz jeszcze reszta nadąża
Ale, żeby nie było, że świat się kończy, bo przestałem marudzić, to powiem, że ja bym go jeszcze dwa centy niżej osadził
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-07-2018 07:34 |
|
|
Fajne jest to, że Szarak zrobił się dla mnie przepaścią pomiędzy obecnym Szarakiem, a Szarakiem stock. Dużo ludzi polecało modyfikować powoli - najpierw amory załóż zobacz, potem sprężyny - będziesz widział zmiany. Ale ja nie chciałem. Chciałem przepaści, uderzenia, zdziwienia. Idąc tym tropem dalej heh ... Szarak - Hellmann's - druga przepaść. To jeszcze bardziej niesamowite.
Można byłoby posadzić jeszcze - prawda. Ale jestem też wierny założeniom projektu "Szarak". "Otwartość" pomysłów i ciągły napływ nowych wprowadzała mnie trochę w roztargnienie i brak jakiegoś celu. Dlatego uściśliłem czego chcę. Poza tym lubię widzieć koniec tego co robię - dotrzeć do czegoś i zacząć się tym cieszyć. Tym bardziej, że pracuję przy tym aucie już długi czas, a ostatni rok dosłownie "przekulałem" się bez fajerwerków z jakimiś dolegliwościami. I ostatnie primo - ile można dłubać przy jednym egzemplarzu.
P.S. 1. - oczywiście nie oznacza to, że Szarak został skończony. Do końca jeszcze bardzo daleko .
P.S. 2. Felgi Competition weszły wczoraj w lakier . Na dniach odbieram.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 04-07-2018 07:36 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-09-2018 20:21 |
|
|
Dawno nic nie było, to szybki update ...
Amorów jeszcze nie przeregulowałem, bo ciągle coś wypada. Coś tam małymi kroczkami sobie grzebię. W planach jest już pewne zejście z masy, ale będzie to przednia oś. Na razie z tylnej wyszło ok 11 kg.
Ehhh! Kiedyś napisałem tu, że budowanie CS-a nie ma sensu. Seria ma wartość historyczną, a wyścigówka osiągi. CS jest po środku i nie ma nic w sumie ciekawego. Dlatego ... zbudowałem CS-a . Jazda serią dla mnie to kicha, Szaraka na wyścigówkę nie chcę, a na drugie nie bardzo jest miejsce i pieniążki. Dlatego Szarak jest rasowanym 924, który ma cały czas trzymać się 1-2000 w CA. I cały czas mi to wychodzi, choć jeszcze tam nie wystartowałem...
Wracając do tematu wyjechało, znowu, oparcie. Ale teraz nie planuję jego powrotu. Jak na CS-a przystało wpadła siatka bagażowa, żeby w razie co, coś można byłoby przerzucić z punktu A do B. Nie wiem, leki dla babci, żwirek dla kota ... coś w tym rodzaju.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-09-2018 20:26 |
|
|
Tu jeszcze jedna fotka po umyciu . Za kilka dni będzie kolejny update - soczystszy, obiecuję! Używam Imprezki pt. Bydgoskie Klasyki Nocą, które są w środę raz w miesiącu (w tę przypadają właśnie), żeby się zmobilizować i zrealizować prace, które miałem zrobić w tamtym miesiącu, w kolejne 2 dni .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-09-2018 21:18 |
|
|
Jak to co tam wozić z tyłu? Kask!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 16-09-2018 23:21 |
|
|
Wąski, jak Ty mnie zaimponowałeś w tej chwili!
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-09-2018 23:03 |
|
|
Cóż data:
2018.09.24
więc wypada coś napisać. Będzie pewnie nietuzinkowo jak to w tematach typowo o danym projekcie.
Setup "competition" gotowy. Jeszcze nie na aucie. Zbieram czas, żeby przestawić tylne amory na twardo, założyć koła i przetestować. Opony to wiekowe już krążki Qbaka Toyo R888, za które serdecznie dziękuję. Felgi ATS niby z Peugeota 305, czy 306 GTi - dokładnie takie same parametry jak cywilne moje "szprychówki" Exipy z 205 GTi. Oba komplety fajne ET i 20 mm parapet.
W bagażniku po wyjęciu oparcia dorobiłem kawałek grafitowego lekkiego dywanu pod kształt co by zakrył mało finezyjny kolor maty wygłuszającej - zdjęcia nie zrobiłem, bo to pierdół, chociaż cieszy i wywołuje efekt "ma to ręce i nogi".
Koła:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-09-2018 23:08 |
|
|
Długo zastanawiałem się nad konfiguracją koloru, ale stwierdziłem, a co tam ...
Podpatrzone z szarych współczesnych 911 GT3 - miały do tego lakieru czerwone koła, wstawki i naklejki. Można kochać, albo nienawidzić. U mnie banan na ryjcu olbrzymi z samego przystawienia koła do koła .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|