Autor |
RE: 928S Brzydal |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 23-08-2016 14:02 |
|
|
Lamer napisał/a:
i w pizdu drobnicy.
Na szczęście tłoczki o które było tyle hałasu okazały się być w doskonałym stanie.
Ich pracę utrudniały jedynie złogi płynu hamulcowego wyleczone papierem ściernym 1000 + oliwa maszynowa na mokro coby nic nabroić. Efekt zajebisty.
Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-08-2016 14:43 |
|
|
Piotr924 napisał/a:
Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?
Kupiłem zastaw naprawczy Frenkit (14pln w motoryzacyjnym) założyłem i wraz z tłoczkiem w środku zabezpieczonym gumką elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane. Na koniec zmontowałem na zestawie naprawczym ATE (nawet gumki są wyraźnie lepszej jakości niż te od Frenkit.
Zestaw blaszek trzymających klocki i przewody niestety był w bardzo kiepskim stanie i musiałem kupić nowy.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 23-08-2016 16:18 |
|
|
A nie chciales ich pomalowac na czerwono?
Porsche 928 i tylko takie pospolite zlote zaciski?
To tylko mala prowokacja, swoje zaciski tez tak zrobilem, ale bez szkielkowania, skoro nie ma farby to kwas wyczysci wszystko, a wplynie wszedzie.
Trzymam kciuki i czekam na ciag dalszy
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 23-08-2016 16:19 |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 23-08-2016 16:31 |
|
|
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:
Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?
... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..
Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł. |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 23-08-2016 16:38 |
|
|
marchewa napisał/a:
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:
Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?
... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..
Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł.
To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych, po szkiełkowaniu wyglądają jak blacha.
Rdza i wżery jak w stali, po przecięciu jak stal.
Po cynkowaniu ....
...wspomnienie.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-08-2016 17:00 |
|
|
Lajka napisał/a:
To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych....
We wczesnych 928 wszystkie osłony tarcz są aluminiowe więc
z galwanicznych procesów zostaje anodowanie.
Niestety u mnie wszystkie "potargane" czasem
Nowe, niestety dość drogie a przednie znacząco droższe niż tarcze hamulcowe :-(
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 23-08-2016 21:47 |
|
|
Lajka napisał/a:
marchewa napisał/a:
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:
Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?
... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..
Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł.
To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych, po szkiełkowaniu wyglądają jak blacha.
Rdza i wżery jak w stali, po przecięciu jak stal.
Po cynkowaniu ....
...wspomnienie.
Czy oslony tarcz hamulcowych w 924 tez sa zrobione z tego czegos?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 23-08-2016 22:36 |
|
|
No nie wiem, nie wiem - mi to na aluminium nie wyglądało.
Spawać się dało, korozyjne dziury na wylot - prędzej stan z domieszką jakiegoś ZnAlu.
Zwał jak zwał, trzeba uważać.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 24-08-2016 11:40 |
|
|
to nie żaden material kosmosu tylko stal, ale stopowa czyli z dodatkiem szlachetnych pierwiastków stopowych jak chrom, nikiel vanad itp. pierwiastki te są bardziej reaktywne dlatego w kontakcie z kwasem dzieje się tak a nie inaczej. Oczywiście występują w przyrodzie tez stale kwasoodporne, ale to tylko te w których zawartość pierwiastków stopowych powoduje stabilizacje struktury austenitycznej w temperaturach "normalnych"
stale stopowe posiadaja dodatki stopowe których zadaniem jest podniesienie odporności na korozje, powiększenie wytrzymałosci, albo dostosowanie do pracy w wyzszych temperaturach.
Nie mam za dużej wiedzy na temat procesów galwanizacji, ale sadzę, że do danego materiału można dobrać elektrolit który nie zareaguje z danym materialem a pozwoli na galwanizację.
Ponadto z prostszych i bardziej dostępnych dróg pokrycia takich "niepewnych" materiałów pozostaje cynkowanie ogniowe - gdzie rozpuszczony w płomieniu cynk jest nanoszony natryskowo.
Edytowane przez marchewa dnia 24-08-2016 11:49 |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 24-08-2016 12:45 |
|
|
Tyle teoria... a w praktyce jeśli to rzeczywiście stal stopowa a nie jak mi się wydawało ALU to ja nie znam takiej galwanizerni, która dobierze specjalny skład elektrolitów na 2 lub 4szt osłon.
Zakład z którego korzystam najmniejszą wannę ma 2400L
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 24-08-2016 12:56 |
|
|
Lamer masz rację, natomiast wydaje mi się ze te tylne osłony tarcz są w 928 faktycznie aluminiowe, a przednie są stalowe, ale pewny nie jestem. Natomiast tak jak pisałem zawsze zostaje cynowanie ogniowe, które jest obojętne na reaktywność danego materiału, natomiast z estetycznego punktu widzenia trochę gorzej wypada niż galwaniczne. |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2016 13:36 |
|
|
W oczekiwaniu na łożyska przednich piast postanowiłem rozprawić się z oponami
Punkt wyjścia
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2016 13:37 |
|
|
Bardzo przypadł mi do gustu zarówno Rimol jak i Rimol profi.
W trakcie prac
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2016 13:38 |
|
|
Nie wymyśliłem też nic mądrzejszego w temacie opon dlatego postawiłem na stare sprawdzone rozwiązanie i tak:
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 26-08-2016 15:45 |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2016 13:40 |
|
|
tym samym temat kół na ten moment (do czasu aż uda się znaleźć kogoś kto potrafi poanodować te felgi jak w oryginale) udało się ogarnąć
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 26-08-2016 15:16 |
|
|
podaj pełną rozmiarówkę, producenta i koszt jak możesz - optymalnie gdzie kupowałeś
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2016 15:43 |
|
|
Założenie jest takie, że to auto ma być seryjne (no może poza zawieszeniem) dlatego rozmiar to skromne 225/50ZR16. S-02 to oczywiście opony Bridgestone.
Kupowałem w sklepopon.pl i z tego co zauważyłem cena jest przeliczana po kursie dnia z EUR więc codziennie się zmienia.
Doważanie opon 20-45G pomimo obracania na feldze więc nie ma tragedii ale nie ma też szału z tymi Brisgestonami. Stare Black Stary miały 5-20G odważniki
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 26-08-2016 15:46 |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 26-08-2016 22:00 |
|
|
tym samym temat kół na ten moment (do czasu aż uda się znaleźć kogoś kto potrafi poanodować te felgi jak w oryginale) udało się ogarnąć
Lamer jak uda Ci się znaleźć kogoś w PL kto anoduje felgi - podziel się proszę tą informacją. Szukałem, nawet znalazłem (Anodal Wawa) ale niestety nie podjęli się regeneracji CSów. Marudzili i piętrzyli trudności na starcie tak że w końcu odpuściłem.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 04-09-2016 16:18 |
|
|
W wielkim świecie trwają w najlepsze roszady własnościowe klubowych aut tymczasem na dalekim południu w zaciszu garażu wziąłem się wreszcie za przednie hamulce.
Punkt wyjścia:
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 04-09-2016 16:20 |
|
Autor |
RE: 928S Brzydal |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 04-09-2016 16:21 |
|
|
kompletacje zacząłem od dużych elementów
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|