Autor |
924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 12-01-2023 13:24 |
|
|
Przedstawiam Wam moje trochę luźniejsze podejście do 924. Jestem miłośnikiem jeżdżenia klasykiem, a nie oglądania go na dywanie. Dlatego tez zrezygnowałem z pełnej odbudowy na rzecz napraw, usprawniania i głownie jeżdżenia.
Egzemplarz jest daleki do oryginału i to w nim najbardziej lubię, bo nie mam stresu przed dewastacja białego kruka itp. Dlatego modyfikacja nr jeden były felgi z Citroena CACTUS, stalowa struktura 16cali na 6,5 i ET20. Uwielbiam stalowki i potrzebuje takich felg aby samochód przeszedł przegląd w kraju, w którym mieszkam. Sa bliskie oryginału. Moim zdaniem siadły dobrze. Docelowo będzie dystans z tylu...lub poszerzenie ich.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 12-01-2023 13:26 |
|
|
Nie ogarniam jeszcze wklejania kilku fotek...
Kolejna zmiana jest klaposzyba ze spoilerem z auta dawcy z 1981 roku. Złote literki, to wymysł poprzedniego właściciela.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 12-01-2023 13:31 |
|
|
Obecnie skupiał się na modyfikacji osprzętu silnika. Naprawiam wtryski mechaniczne ale w tym samochodzie go nie będzie. Wlatuje listwa wtryskowa z nowymi wtryskiwaczami, pojedyncza pompa nowa paliwa, a pompa ze zbiornika ustąpi miejsca dla filtra z 944. Do tego Sterownik Ottomotive Easy Ecu Micro i zapłon na aktywnej cewce z samochodów grupy VAG.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 12-01-2023 20:50 |
|
|
Oryginalne gniazda wtrysków po rozwierceniu wiertlem 14mm dobrze się uszczelniaj z wtryskiwaczami. Wtryski zastosowałem z długą końcówką, która sięga do krawędzi kanału dolotowego w głowicy.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 13-01-2023 00:10 |
|
|
Jeśli dobrze pamiętam pod wtryski otwór jest 13.5mm.
Zdjęcie tylko jedno możesz wrzucić na raz.
Trzymam kciuki, żeby szybko wrócił na drogi, a jakbyś chciał więcej frajdy z jazdy, to polecam kit z the924.com - ogarnął to chłopak z Rumunii z forum 924board.org
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 13-01-2023 12:55 |
|
|
Jestem z nim w kontakcie. Cena zestawu nie jest przegięta, ale może pokuszę się o zrobienie tego sam. Montowałem kompresory kilka razy. I raczej myślę o innym kompresorze -M62 ze sprzęgłem. Szykuje inna głowicę głowice. Na razie ciągle czekam na jakieś części... ECU, filtr paliwa do zbiornika, czujniki...wszystko będzie za kilka dni.
Otwory 14mm niwelują kanty w gnieździe wtryskiwacza. Zmieniłem jedynie o-ringi na takie jak nowy wtryskiwacz ma na gorze. Jest odrobinę grubszy górny od dolnego. |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:42 |
|
|
Ruszyłem temat trochę dalej. Wiązki wtryskiwaczy już zrobione, zbiornik paliwa uszczelniony - miał wyciek spod obejmy mocującej. Jutro wleci sito zamiast pompy paliwa w zbiorniku i nowa pompa paliwa. Montuje wiesza przepustnice z Audi a6 V6 - zależny mi na potencjometrze przepustnicy i większym przepływie (to przyszłościowo pod kompresor)
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:44 |
|
|
Rożnica w otworze kolektora ssącego po dorobieniu uszczelki.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:47 |
|
|
Przepustnice i jej TPS nie mieścił się i musiałem obniżyć podstawę TPSu i obciąć ośkę przepustnicy o 4mm. Wszystko siadło z bezpiecznym zapasem.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:48 |
|
|
W miejscu po wtryskiwaczu rozruchowym idealnie siadł czujnik temperatury powietrza z 1,8t VAG 0280130085. Prawy otwór jest ślepy.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kefirsky dnia 05-03-2023 20:23 |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:52 |
|
|
W miejsce po włączniku termicznym będzie czujnik temperatur wody dla ECU - gwint M14 0280130037
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kefirsky dnia 05-03-2023 20:24 |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 27-02-2023 21:53 |
|
|
Tutaj wstępna obróbka frezem.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 01-03-2023 11:42 |
|
|
Super, widzę, że ładnie do przodu idziesz z pracami. Tak trzymaj
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 04-03-2023 23:44 |
|
|
Mechanika i mocowania nowego osprzętu w większości zrobione. Regulator ciśnienia paliwa przerobiony na zewnętrzny przez K-jet Killers
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 04-03-2023 23:51 |
|
|
Opaski nowego typu raczej zamienię na skręcane. Ale zgodność z epoka nie ma dla mnie znaczenia. Założony inny zawór wolnych obrotów, układ paliwowy pod maska zamknięty już i szczelny. Docelowo rozdzielacz zapłonu i cylindryczna cewka wyleci. Ale pierwsze odpalenie będzie na seryjnym układzie zapłonowym. Jutro akcja wiązka silnika - zupełnie odseparowana od seryjnej. Dzisiaj doszły do mnie przewody ekranowane od Ottomotive.pl i wtyczki od LMST na allegro. Czekam jeszcze na gumke linki przepustnicy i kilka innych drobiazgów od transaxle.pl
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kefirsky dnia 04-03-2023 23:53 |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 09-03-2023 22:57 |
|
|
Działam dalej... wiązka niemal gotowa. Pierwsze kręcenie ukazało problem z odczytem obrotów silnika z rozdzielacza zapłonu. Ecu radzi sobie z hallem i okienkami z popularnych w VAGach rozdzielaczy ale 4 szpilki i czujnik VR nie działa poprawnie.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 09-03-2023 22:59 |
|
|
Wlatuje trigger 60-2 i czujnik VR z 1,8t 20V. Jutro dorobię wiązkę czujnika położenia walu, przy okazji czujnika spalania stukowego i sondy lambda. I jeszcze wiązkę cewki zespolonej, która pozwoli na pozbycie się rozdzielacza zapłonu. Ale na początek chcę odpalić silnik na seryjnym zapłonie i sterować jedynie wtryskiem. Jak wszystko zagra, to pozbędę się rozdzielacza zapłonu.
Kefirsky dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kefirsky dnia 09-03-2023 23:05 |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 09-03-2023 23:25 |
|
|
Ja w swojej 931 zamontowałem Coil Pack z Fiesty chyba MK5. Kupilem za grosze używkę z przewodami i zamontowałem do wytoczonego adaptera wchodzącego w miejsce aparatu. Na pierwszy rzut oka wyglada prawie jakby tam aparat był. Teraz uzywam tego razem z EDISr17;em (fajne, bo potrzebowałem tanio zaplon zdiagnozować u siebie, a to wali cały czas 10DegBTDC), wyzwalanym z MegaSquirta, ale docelowo wyleci. U mnie odwrotna kolejność - wyleciał zaplon bo bruździł, a został K-Jet (teraz pora na niego i pare innych rzeczy).
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 bez CISinienia |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 10-03-2023 00:10 |
|
|
Używałem kiedyś EDISow. Świetna sprawa. Nawet bez strojenia da się jechać. W pierwszej opcji planowałem piggyback DEC 2 i do tego EDIS, ale miałem tez Micro i poszedłem o krok dalej. Rabie te auto dla radości z tworzenia. Mailem długą przerwę od projektów i czerpie teraz radość z każdej chwili przy swoim aucie. Z reszta obiecałem sobie, ze jak 924 nie skończę, to odpuszczę już dłubanie. Ale idzie mi całkiem dobrze i weny mi nie brakuje. |
|