Autor |
944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 22-12-2018 14:49 |
|
|
Witajcie,
Po dłuższej przerwie znów gości u mnie Prosie - tym razem 944 z 1984 roku. Mam z nim pewien problem, którego nie potrafię rozwiązać: silnik gaśnie po dodaniu gazu.
Silnik zapala bez problemu niezależnie od temperatury i równo pracuje na wolnych obrotach. Jednakże wystarczy nawet delikatnie otworzyć przepustnicę, a silnik zaczyna się dusić i finalnie gaśnie.
Nie dymi na czarno.
Jest to wersja bez sondy lambda z auxiliary valve - bez krokowca. Zawór został wymieniony, bo w starym pękła sprężynka zamykająca. Przedtem wolne obroty były zbyt wysokie - obecnie to około 1000 rpm.
Sprawdziłem przełącznik w przepustnicy - działa zgodnie z instrukcją.
Podmieniłem komputer z innego 944 (te same numery) - zachowuje się identycznie.
Mam dwa przepływomierze - na obu silnik zachowuje się tak samo. Przepływomierze płynnie zwiększają napięcie na powrocie - jest około 1,1 V gdy przepustnica jest otwarta w połowie, a potem rośnie gwałtowniej, do 8,9V przy pełnym otwarciu.
Czujniki temperatury powietrza oraz temperatury wody działają poprawnie. Wiązka od czujników do komputera została przemierzona multimetrem i jest OK.
Czujniki położenia wału są OK - czujnik referencyjny osiąga do 2V podczas kręcenia rozrusznikiem.
Wtryskiwacze zostały wymyte. Ciśnienie paliwa na listwie to 2,5 bar na wolnych obrotach.
Powoli kończą mi się pomysły, a chciałbym żeby prosiak gadał w Wigilię
Czy ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem lub ma pomysł co jeszcze można sprawdzić?
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Edytowane przez sufjaf dnia 22-12-2018 14:49 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-12-2018 20:27 |
|
|
A jak z paliwem pod obciążeniem? Jakie ciśnienie?
Nie zalewa go?
Świece nie zalane? Zresztą - świece?
Zapłon: kopułka, palec, kable?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 22-12-2018 20:49 |
|
|
Świece są czarne ale nie są zalane - z rury także nie dymi na czarno. Kable zapłonowe nowe beru (oprócz tego do cewki).
Ciekawe jest to, że na wolnych pracuje wzorowo. Wystarczy jednak uchylić przepustnicę na tyle żeby "kliknął" czujnik przepustnicy i już zaczyna się nierówna praca. Czasem przy powolnym uchylaniu jestem w stanie rozkręcić silnik do 2tys. obrotów.
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-12-2018 21:42 |
|
|
Diagnozowałbym dalej zapłon.
Kabel od cewki też do zmiany. Kopułka do zdjęcia i obejrzenia.
Palec.
No i wszystkie podciśnienia od obejrzenia. Zwłaszcza te łączące regulator paliwa z tłumikiem. Tu też może być przyczyna.
Moje turbo zalewało się pod obciążeniem, dopóki nie ustawiłem na nowo wszystkich rurek ciśnieniowych
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 22-12-2018 23:35 |
|
|
Jak dla mnie "lewe" powietrze w dolocie o ile nie sprawdziłes ciśnieniowo...
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 22-12-2018 23:45 |
|
|
Po prawdzie, to "sprawdziłeś" chyba wszystko, co może mieć znaczenie. Co robi regulator ciśnienia paliwa pod obciążeniem - to bym sprawdził pierwsze. Czy masz właściwy komputer, drugie - podaj symbol silnika i numer kompa...
Szczerze mówiąc, to faktycznie listę typowych problemów wyczyściłeś.
|
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-12-2018 02:57 |
|
|
Ciśnienie paliwa trochę za wysokie na listwie masz. 2,5bara powinno być na
zgaszonym silniku (pompa paliwa zmostkowana), na pracującym na wolnych
obrotach manual podaje około 2 bary. Może go zalewa od razu po dodaniu
gazu i gaśnie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 23-12-2018 13:52 |
|
|
Dzięki za wszelkie sugestie, prób ciąg dalszy. DME ma numer: 0 261 200 006 (944.618.111.00), silnik M44/05.
Po naciśnięciu na gaz i podaniu odrobiny samostartu silnik wkręca się na obroty, świece czarne. Chyba faktycznie powinienem zmierzyć ciśnienie paliwa w trakcie pracy. Lewe powietrze wyeliminowałem raczej skutecznie.
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-12-2018 14:09 |
|
|
układ może być szczelny. Ale jednocześnie wadliwie spięty (te cienkie rureczki pospinane kolankami i trójnikami). Weź schemat z workshop manuala i upewnij się, że na pewno jest połączone tak jak fabryka kazała
I pomysł kompletnie z czapy: przekaźnik DME podmieniałeś? W sumie chyba nie jego wina, ale podmienić nigdy nie zaszkodzi
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-12-2018 23:37 |
|
|
Jesteś pewny tych numerów?
M44.05 to silnik z roczników 1985-1987
DME masz od silnika wcześniejszego. Pytanie co z przepływomierzem - czy pasuje.
Podmień komplet DME + przepływka od sprawnego auta.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 26-12-2018 23:39 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 27-01-2019 20:33 |
|
|
Witajcie,
Zmagań z brakiem mocy ciąg dalszy. Co zrobiłem w międzyczasie:
- wymiana filtra paliwa + płukanie zbiornika
- regeneracja wtryskiwaczy - pracownia Mielewczyk Reda (ponoć 2 wtryski były przytkane)
- regulator ciśnienia paliwa po myciu w ultradźwiękach
- wymiana kopułki + palca + nowy kabel z cewki do kopułki + nowe świece
- wymiana uszczelek pod kolektorem dolotowym
Efekty: niestety bez większego sukcesu.
Silnik odpala ładnie, bez względu na temperaturę. Po 3 sekundach gaśnie - o tym zapomniałem napisać poprzednio. Jeżeli w ciągu 3 sekund wyjmę przekaźnik ssania, silnik pracuje wzorowo na wolnych obrotach. Nie odpala bez przekaźnika ssania. Jeżeli dodam gazu gwałtownie silnik się dusi. Jeżeli dodam gazu powoli, silnik wkręci się płynnie nawet do 6 tys. obrotów.
Ciśnienie paliwa:
- na wolnych obrotach: 2,1 bar
- przy powolnym dodawaniu gazu zostaje na poziomie 2,1 bar - nawet jeżeli obroty znacząco wzrastają
- przy gwałtownym dodawaniu gazu ciśnienie paliwa wzrasta do 2,9 bar
Spaliny czyste.
Słuchałem wtryskiwaczy stetoskopem. Przy gwałtownym dodaniu gazu ich praca spowalnia - cykają wyraźnie wolniej jak silnik się dusi. To tłumaczyłoby także chwilowy wzrost ciśnienia paliwa przy gwałtownym dodaniu gazu - regulator ciśnienia wpuszcza więcej paliwa, którego wtryskiwacze nie są w stanie podać do dolotu.
Piterson słusznie zauważył, że M44.05 powinien być w kompletacji z poliftowym osprzętem. W moim przypadku kompletny osprzęt jest przedliftowy. Może ktoś podmienił blok, może tek auto wyszło z fabryki. Mój komputer, przepływomierz, listwa wtryskowa, auxiliary valve jest od wczesnego 944.
Idąc za radą Pitersona, chętnie wypożyczyłbym DME + przepływkę od działającego 944 do testów.
Jeżeli ktoś może mnie poratować - będę bardzo wdzięczny. Mogę podjechać po taki komplet w promieniu 200 km od Katowic, a potem go zwrócić osobiście.
Mogę także podjechać ze swoimi zabawkami i sprawdzić je w działającym samochodzie.
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Edytowane przez sufjaf dnia 27-01-2019 20:37 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-01-2019 00:25 |
|
|
M44.05 był jeszcze na "starych" klamotach, więc to akurat masz OK.
Co do powodu słabej pracy - pewnie przepływka
|
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 28-01-2019 13:28 |
|
|
Też obstawiam przepływkę.
Zajrzyj tutaj: http://www.clarks-garage.com
Air sensor test
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
Edytowane przez Andrew dnia 28-01-2019 13:30 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-02-2019 23:17 |
|
|
Ruszyłeś coś w temacie?
Komputer i przepływkę powinienem mieć do pożyczenia jak coś
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 22-02-2019 16:02 |
|
|
Załatwiłem oscyloskop i na pracującym silniku przemierzyłem speed sensor i reference sensor. Wartości napięcia oraz wykresy idealne - jak w książce, częstotliwości zwiększają się bez dziur gdy obroty wzrastają..
Po podłączeniu oscyloskopu do cewki zauważyłem jednak coś dziwnego: po gwałtownym dodaniu gazu, czyli tu gdzie mam problem, częstotliwość wzbudzenia cewki spada względem luzu - czyli komputer wysterowuje mniej zapłonów niż na luzie. Sprawdziłem czujnik na przepustnicy, żeby się upewnić czy komputer nie myśli, że gaz nadal nie został naciśnięty i powinien zmniejszyć ilość zapłonów aby utrzymać wolne obroty, ale ten switch również działa poprawnie...
Dziękuję za Twoją propozycję i chętnie z niej skorzystam. Myślałem tez o możliwości sprawdzenia mojego komputera i przepływki w czyimś działającym samochodzie, żeby potwierdzić które elementy z mojego setupu są sprawne.
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: 944 '84 brak mocy |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 17-03-2019 08:38 |
|
|
Dzięki uprzejmości Devilyna sprawdziłem oba swoje komputery w jego działającym samochodzie. Na obu komputerach jego samochód zachowywał się taj jak mój - wniosek: oba komputery uszkodzone. Mój samochód na pożyczonym komputerze działał bez zarzutu.
Diagnoza: uszkodzone oba DME.
Nie pozostało mi nic innego jak kupić komputer. Teraz samochód ma moc!
Dziękuję Wam za pomoc w diagnostyce, a także za zaangażowanie. Szczególne podziękowania dla Devilyna za użyczenie samochodu i komputera do testów.
Dziękuję także Długiemu oraz MrNemo za przejrzenie swoich magazynów części w poszukiwaniu odpowiedniego DME.
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|