Autor |
16v i 6 biegów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 07-06-2008 18:34 |
|
|
tak sie zastanawiam jakie silniki miały 16 zaworów
968 turbo rs miał 8 o ile sie nie myle
944 turbo i s tez tylko 8
a 2.7 w 944?
tak sie zastanawiam czy i czemu nie bylo 16v turbo (nie bylo potrzeby obciazania rozrzadu wieksza iloscia zaworow bo przy turbo nie bylo poprawy sprawnosci)
drugie pytanie ktore mnie trapi to czy idzie zalozyc gwowice z 16v do bloku 8v?
968 mialo tez skrzynie 6 biegowe ciekawe czy dalo by sie taka wstawic do 924
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-06-2008 22:19 |
|
|
944 2.7 to to samo co 2.5 i podobne do 3.0
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 07-06-2008 23:15 |
|
|
wiem ze skrzynie z 968 mozna wrzucic do 944 ale nie wiem czy do wszystkich czy tylko do tych po 85.5...skad wogole taki pomysl z ta skrzynia z 968 ?wiesz ze ona kosztuje wiecej niz Twoj samochod ?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-06-2008 09:56 |
|
|
http://www.nize944.de/Motorcodes.html
Mam nadzieje, że to coś pomoże.
Z niemieckiego "Ventile" to zawory
Szkoda, że nie ma w tym zestawieniu 928
A najlepiej wszystkich 11stek.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-06-2008 23:17 |
|
|
16v miały tylko 944S, 944S2 i 968.
Turbiny zawsze 8v.
W Polsce jest jedno 944 z silnikiem z 968 (z Variocam) i dołożonym turbo - jeździ masakrycznie. Ale ogólnie na świecie nie uturbia się aut z 16-zaworową głowicą.
Skrzynię 6-tkę miał kiedyś tona w swojej S2 - ale trzeba było przerabiać mechanizm lewarka i były duże problemy z prędkościomierzem (na szczęście tkacki po kilku tygodniach pracy jakoś to obszedł). Zalety skrzyni - pancerna, niemal sie nie zużywa (kto wymieniał olej w skrzyni w 968 i 944 ten wie o co chodzi). Wady - do słabszych modeli raczej nie pasują przełożenia (zdecydowanie dłuższe - zwłaszcza 1 i 2, 6-tki chyba żadne 924 nie wykorzysta) oraz większa masa (ponoć o ok 20 kg) |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 13-06-2008 19:22 |
|
|
piterson napisał/a:
16v miały tylko 944S, 944S2 i 968.
Turbiny zawsze 8v.
W Polsce jest jedno 944 z silnikiem z 968 (z Variocam) i dołożonym turbo - jeździ masakrycznie. Ale ogólnie na świecie nie uturbia się aut z 16-zaworową głowicą.
Lancia DELTA HF integrale
ja coprawda mialem 8v ale wszystkie modele evolucione czyli po 91 ( a ja mialem akurat 91 ale qwa mac stary model) mialy 16v czytalem kiedys o wyciagamiu 450bhp z tego silnika
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 13-06-2008 19:25 |
|
|
p.s. wiem ze turbina na tyle poprawia ssanie ze 8 czy 16 to juz specjanie nie robi roznicy (pomijam pomijam wieksze opory rozrzadu z podwojnym walkiem)
ale wlasnie tak powstaja masakryczne pojazdy
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-06-2008 22:46 |
|
|
piterson napisał/a:
W Polsce jest jedno 944 z silnikiem z 968 (z Variocam) i dołożonym turbo - jeździ masakrycznie.
Jest?
Nie wiedzialem... Wiem ze jest jedno uturbione 968 i drugie sie buduje, wiem ze byl jeden silniczek uturbiony od S2 ktory sie rozlecial, ale o 944 z uturbionym silnikiem z 968 pierwsze slysze...
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
niedziu
Użytkownik
Postów: 65
Miejscowość: Konin
Data rejestracji: 13.02.07 |
Dodane dnia 07-09-2008 13:48 |
|
|
wiem ze wychodziło tez porsche 968 3.0 i 16V Turbo S (305 KM silnikiem). przy obrotach 6200 osiągało prędkość 280 km/h czego więcej trzeba do szczęścia
Edytowane przez niedziu dnia 07-09-2008 13:48 |
|
Autor |
RE: 16v i 6 biegów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 07-09-2008 15:20 |
|
|
niedziu napisał/a:
wiem ze wychodziło tez porsche 968 3.0 i 16V Turbo S (305 KM silnikiem). przy obrotach 6200 osiągało prędkość 280 km/h czego więcej trzeba do szczęścia
czego? tego -wrzucić jej bebechy do 924s
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|