Autor |
obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 20:38 |
|
|
witam
mam takie pytanko jako ze nie mam mozliwosci sprawdzenia na innym 944 to pytam was...
na cieplym silniku mam 900 obrotuw na jalowym jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby to obroty spadaja do okolo 750, slychac ze silnikowi jest ciezko uciagnac taki jest pobor pradu, pozakladalem na prube nowe kable do ogrzewania tylnej szyby, dodatkowy przekaznik z bezpiecznikiem, 15 amper pali sie odrazu zwarcia niema 20-25 A juz wytrzymoje dluzej, nowe masy , zalozylem lepszy alternator, nowy regulator napiecia, ladowanie 14,4 volt na jalowym ale jak wlacze ogrzewanie szyby spada do 13,2 i silnik traci obroty...
nie mam juz pomyslu co moze byc bledem..
a nawet ominolem mase ktura szla przez amortyzator+silownik klaposzyby zalozylem kabel na prube tez bez zmian ...
jak wlaczy sie wentylator chlodnicy silnik tez delikatnie traci obroty....
jak jest w waszych autach ? |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 20:55 |
|
|
a czy pod guzikiem ogrzewania klaposzyby nie masz jakiegos dodatkowego patentu?Obydwa siedzenia masz z elektryka czy tylko 1?Ja mialem np.ogromny pobor pradu przez 1 siedzenie z pelna elektryka(z s2) i wystarczylo 4-5dni nie jezdzenia i juz trzeba bylo aku ladowac(ale to w sumie przez bezposrednie podpiecie siedzenia pod aku przez co nawet po zgaszeniu silnika pobieralo ono prad oraz przez juz na maxa zurzyty regulator napiecia). Mam pytanko odnosnie ladowania,nie powinno byc 13.7 na jalowym?cos mi sie jakos kojarzy ze wlasnie tyle powinno byc wg.haynessa...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 12-02-2009 20:56 |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 21:00 |
|
|
byc moze powinno miec 13.7 ale zalozylem regulator boscha o wartosci 14,4 czyli ciut wiekszej, takie sa w standarcie na norwegje podobno ze wzgledu na zime...
nie mam ogrzewania w siedzeniach ani w lusterkach, tylko szyba, nikt przedemna nie dlubal w elektryce auta wszystko bylo orginal, juz powymienialem duzo mas i innych zuzytych kabli zadna wskazowka zegara juz nie skacze wszystko jak nowe tylko ta szyba...
wg kumpla co niby sie zna on twierdzi ze ta szyba jest b.duza i ma wiele nitek gzejacych i dlatego jest taki pobur pradu...
aku ok auto zapala mi przy - 18 bez problemu..jak dotad jak sie jutro rano zmieni to tylko przez to ze pochwalilem.... |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 21:03 |
|
|
tzn moze i ma duzo nitek grzejacych ale ja np. przy ogrzewaniu tylniej szyby takiego czegos jak spadajace obroty nigdy nie mialem .
A wogole powiedz mi czy np. probowales podlaczyc kabelek na krotko tylko do jednej czesci klaposzyby?ewentualnie odlaczyc elektryke od strony pasazera (w sensie odlaczenia kabelka od drugiego silownika klaposzyby) i sprawdzenie czy przy podgrzewaniu polowy klaposzyby tez tak samo spadaja obroty? Moze problem jest z sama klaposzyba i nitkami wiec mozna by bylo sprawdzic jak zareaguje aku na podgrzewanie tylko 50% szyby....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 12-02-2009 21:07 |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 21:17 |
|
|
nei rozumiej jak myslisz ale przeciez do klaposzyby patrzac od tylu auta lub inaczej od strony kierowcy idzie plus strona pasazera to minus jak odlacze minus to oczywiscie nie grzeje bez plusa to logiczne.... nie rozumiem jak sprawdzic polowe podgrzewania szyby.... |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 21:20 |
|
|
to nawet nie wiedzialem ze minus jest od strony pasazera,mialem do niedawna(pewnie dalej mam bo dawno nie wlaczalem ogrzewania klaposzyby) ogrzewanie polowy szyby tak teraz zaczelem sie jeszcze dodatkowo zastanawiac czy to nie przez uszkodzone nici ogrzewania .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-02-2009 21:28 |
|
|
ten minus jest na tym amortyzatoze+silowniku klaposzyby orginalnie idzie jak juz pisalem przez amorek, i ten amorek ma tez taaki kontakt co zalancza swiatelo w bagazniku jak sie otwozy klaposzyba...
to tez sprawdzalem czy nie ma zwarcia w swiatelku ale wszystko okay....
wszystkie nitki grzeja...
juz myslalem o wstawienu opornika by nie pobieralo duzo pradu..
nawet pociagnolem grube nowe przewodu do tylu jako + i - dodatkowy przekaznik a sterowanie nim przekaznikiem wzialem z orginalneho + na klaposzybe czyli plus co napedzal klaposzyba zalancza teraz tylko nowy przekaznik ktury ma nowe przewody ...
standartowy przekaznik typ 87 zadna filozofia podlanczam takie na codzien ale na 24 volt do dodakowych swiatel jak montuje w nowych daf-ach wiec napewno zle nie podlaczylem..
ale i tak cos musi byc nie tak...
|
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 13-02-2009 20:37 |
|
|
dzis w pracy wzielem 4 metry ø2 mm kabla odlaczylem orginalny kabel plus od szyby polaczylem ten nowy kabel na zewnatrzauta do akku ,odpalilem auto podlaczylem kabel do wsuwki + w szybie silnik zwolnil na obrotach a po jakims czasie kabel sie zrobil cieply!!!!! kurna co jest czyzby taki pobor pradu przez nitki ogrzewania????
|
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-02-2009 20:44 |
|
|
wepnij multimetr/miernik szeregowo i zmierz pobór prądu. Jeśli jest duży to gdzieś chyba jest zwarcie zwarcie. A ogrzewanie szyby chodzi Ci w porządku? Nie ma gdzieś przerwanych nitek?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 13-02-2009 20:56 |
|
|
ogrzewanie dziala w pozadku zadnych przerwanych nitek ....
zwarcia nie moze byc bo podpiolem szybe na krutko omijajac orginalna instalacje.. chyba ze nitki maja za maly opur i prad nie jest zurzywany tylko robi zwarcie..... tak teraz o tym pomyslalem....
|
|
Autor |
RE: obroty silnika... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-02-2009 22:10 |
|
|
Moim zdaniem jest duży pobór prądu. Na przykład w fordzie focusie kiedy załączę
ogrzewanie tylnej/przedniej szyby lub klimatyzację to obroty widocznie spadają,
podczas jazdy czasem włączanie tych urządzeń powoduje przygasanie świateł.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|