Autor |
944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 28-04-2010 21:50 |
|
|
Czesc,
jak widac wciaga mnie temat coraz bardziej
i jak to zwykle bywa nie ma rozy bez kolcow, no ale do rzeczy.
Przypadkiem zauwazylem dzis dziwny problem z dlugimi swiatlami, mianowicie gdy mam otworzone dzienne to przyciagajac wajche do siebie, jasno swieca sie oba halogeny w blotniku i tylko lewe dzienne. Prawe swieci sie ale z moca "mijania".
Jesli zas przelacze na stale (wajcha do przodu), jest to samo, z ta roznica ze prawy wysuwany calkiem gasnie
Macie pomysl co to moze byc? Wajcha w kierownicy? Bezpieczniki?
Jesli bezpieczniki to mozecie podpowiedziec ktory to dokladnie i gdzie do dostania takie cuda?
PS. Zarowka w wysuwanych lampach jest 2-obwodowa, ze potrafi swiecic mocniej, czy tylko wiekszy prad jest jakos puszczany?
Z gory dzieki za pomoc! |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 29-04-2010 08:13 |
|
|
masz spaloną żarówkę - żarnik od długich
gdy włączysz na stałe długie wtedy gasną mijania i zapalają się długie - włącznik przełącza światała
natomiast przy pociągnięciu dzwigni długie świecą się równocześnie z mijania
zmien zarówke i bedzie ok |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 29-04-2010 10:40 |
|
|
Dzieki,
rzeczywiscie zarowka jest najbardziej prawdopodobna poki co, ale tez podczas proby jej wymiany korzystalem z angielskiej instrukcji (owners_manual_944.html - str. 95), w ktorej chyba niezbyt dokladnie, lub wrecz blednie jest opisany sposob dobrania sie do lampy.
Pisza tam, zeby zdjac plastikowa oslone z przodu i odkrecic 3 sruby (tez z przodu), niestety tylko 2 to sa sruby, 3cia jest jakby zaciskiem.
Teraz mysle ze jednak sa to sruby do ustawiania zbieznosci swiatel, a do zarowki pewnie trzeba sie dobrac od gory...
Niestety skapnalem sie na tyle pozno, zeby rozkrecic zupelnie zbieznosc i do tego lekko skruszyc plastikowy kaptur w ktory sruby sa owiniete.
Pytanie 1: jak poprawnie dobrac sie do lampy mijania
Pytanie 2: czy te srubki od ustawiania zbieznosci da sie jakos dopasowac, dokupic, czy raczej uzywki?
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 29-04-2010 11:26 |
|
|
Dobra, jako ze dobranie sie do swiatel mam juz potwierdzone - od gory, pozostaje tylko problem zlamanego plastikowego kapturka od srubki regulujacej pozycje swiatel.
Szukal ktos kiedys tego i udalo mu sie znalezc?
A moze jakis w miare dobrze zaopatrzony sklep z czesciami, moze nawet do VW Audi (moze da sie dopasowac?) w Warszawie macie?
dzieki za wszelkie sugestie
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 14:50 |
|
|
Znajdź numer części w PET, zobacz orientacyjną cenę na teile.pl. Może się okazać,
że cena w aso będzie jakaś śmieszna i nie ma co kombinować
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 29-04-2010 15:23 |
|
|
Konia z rzedem, ew. piwo z piana dla tego kto potrafi odcyfrowac nr tych czesci (zaznaczone na obrazku).
PET ten:
http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_944_91_KATALOG.pdf
a dodatkowo, moze ktos wie jak sie to zielone odkreca/wyciaga na sile/demontuje jakos inaczej?
rdzen zamiast gwintu ma wystajace kropki a czubek jest plaski, tak ze niczym tego sie odkrecic nie da...
A swoja droga, te 2 sruby maja co prawda dziwne plastikowe kapturki, ale sam gwint wyglada dosc pospolicie, myslicie ze mozna zastosowac do tego celu dowlona pasujaca srube (bez plastiku), czy ma on jakies konkretne znaczenie - np. zapobiega wykrecaniu sie srub podczas drgan przy jezdzie?
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia
misyogin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 17:05 |
|
|
Sama nowa ramka kosztuje jakieś 20euro, a to mogą być faktycznie zwykłe śruby.
Ta plastykowa osłonka jest po 2 euro
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 29-04-2010 18:34 |
|
|
wzrokowo to wygląda jak w golfie
robi te spinki firma romix, a w ofercie ma inter cars
kapturek kosztuje 2-3zł a kompletna srubka z uchwytem 5-6 |
|
Autor |
RE: 944 s2 problem z dlugimi swiatlami |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 29-04-2010 19:04 |
|
|
yyy,
to wisze juz 2 piwa, ktore zreszta chetnie postawie, szczegolnie ze z chetnie bym sie wreszcie poznal z klubowiczami, na jakiejs "ustawce"
Ale wracajac do rzeczy, niestety wymiana zarowki nie pomogla,
pozostaje okablowanie, czy moze bezpieczniki?
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|