924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor Wnetylowane hamulce w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 05-10-2008 02:23
Panowie jako że mam do wymiany tarcze z przodu w aucie wpadłem na genialny
jakby się wydawało pomysł. Oczywiście już dobrze tutaj znany, ale chyba nie
omawiany. Jak byłem u mechanika to stwierdził, że po co kupować znów pełne
tarcze, skoro częściej będę jeździł po torze, a nie po drogach. Powiedział, że
bez problemów da się zaimplementować coś od golfa 3, oczywiście coś wentylowanego.
Pewnie się da, tylko pojawia się jeden problem. Golf ma rozstaw śrub 4/100,
a nie 4/108 jak w 24... Musiałbym kupować nowe felgi, ale chciałbym zostać
przy oryginałach, bo mi się po prostu podobają. Może i na tor w końcu będą
kiedyś jakieś 17, ale na drogach chciałbym jeździć jak z fabryki smiley

Zacząłem kombinować i taki rozstaw jak nasze 24 ma także Audi w modelach
100, ale w tych z małymi pojemnościami i z wczesnych lat. Mają też rozstaw
4/108 i można kupić dość tanio wentylowane tarcze smiley

Wiadomo, że można założyć wszystko od 44, ale potem eksploatacja jest droooga,
dlatego ten temat chciałbym poświęcić innym rozwiązaniom.

Ford i Peugeot też mają 4/108.

Pytanie brzmi z którego auta dałoby się to łatwo zaimplementować?
No dobra, w miarę łatwo smiley
Oczywiście chciałbym także przejść z tyłu na tarcze - jakieś pomysły?

Czy może zostać przy oryginalnych?
Dlatego pytanie dodatkowe, czy to jest to czego szukamy?

A może po prostu kupić coś takiego?
http://tnij.org/bww0
Wygląda na wentylowaną, ale w takim razie co zrobić z tyłem?
Jakie tam dać tarcze i czy to nie będzie zły balans hamulców? Tzn. czy nie będą
wtedy lepsze hamulce z tyłu niż z przodu?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-10-2008 09:50
o żesz w morde, chyba łatwiej wpakować jednak v8 pod maske smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 05-10-2008 11:45
o ile nie zapomne to jutro w pracy zerkne w katalog brembo i zobacze ile by kosztowaly tarcze dedykowane do 924 wentylowane i frezowane



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 05-10-2008 18:48
dzięki włochaty smiley

No może i łatwiej faktycznie, ale nadal trzeba czymś tego V8 wyhamować smiley

Może i chaotycznie przelałem myśli na "papier", ale sam nie wiem co robić...
Wiem, że z 944 pasuje jak ulał, ale te tarcze...

Napiszcie coś chłopaki smiley Żebym wiedział czy w ogóle kłopotać się tym.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-10-2008 18:53
jak chcesz to ci sprzedam zawieszneie z audi 200 za małe pieniadze smiley bedziesz mogl poeksperymentowac smiley wg intercars wentylowane brembo kosztuje 200zl smileysmileysmiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 05-10-2008 19:02
ta tylko przy cenie jest "0" wiec raczej w intercarsie w najblizszym czasie nikt takowych nie kupi.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-10-2008 19:12
to zobacz sobie jakie tarcze sa dostepne w IC dla 924 smileysmiley a pozatym jak tam jest 0 nie oznacz ze ich nie ma... sprzedawcy mają programy które mają stany faktyczne i widzą ile czego jest w poszczególnym magazynie. Jak coś to mogą zamowic. To było tak nawiasem smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-10-2008 19:15
a pozatym przemku ja widze 8 sztuk nawet na stronce IC smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 05-10-2008 21:50
Nie wiem drwalu czy te brembo wentylowane to widziałeś dla audi czy dla 24?
Bo ja nigdzie nie widzę wentylowanych do 924 2.0 - są tylko pełne po 262zł.
No i ja też widzę stan 0, Ty to masz zawsze jakieś lepsze dojścia smiley

edit:
No właśnie, bo Ty patrzysz na części brembo do audi 200, a my patrzyliśmy
na brembo do 924 2.0 smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 05-10-2008 21:59
www.qbak.pl
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-10-2008 21:56
ja mowie o brembo wentylowanych dla audi
tylko ze audi ma rozstaw 5/112

a pozatym jak wyglada przerobka jesli auto ma naped na przod ?
jak go bede rozbieral to zobacze czy technologia jak w 24 smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 05-10-2008 22:16
jak auto ma przedni naped to prawdopodobnie tarcza bedzie wyfrezowana w srdoku na półoś albo bedzie miala duzy otwór osadzenia na piaste a nie jak tarcze w 924 bezpośrednio na łożyska



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-10-2008 22:25
Jeśli mechanik powiedział, że bez problemu to muszę zobaczyć jak słowa przełoży na czyny bo się mogę założyć, że skończy się na gadce :]

Jest jeden kłopot a właściwie dwa. Pierwszy jest ten, że w 924 2.0 nie ma piast a tarcza hamulcowa jest jednocześnie piastą tzn. zamontowane są w niej łożyska. A w Audi o ile wiem są normalnie piasty i na to "wsuwane" tarcze hamulcowe.
Druga rzecz to założenie tarczy wentylowanej czyli grubszej oznacza, że standardowy zacisk 924 się nie nada bo jest za wąski do grubszej tarczy.

Ale może da się z takiego Audi przełożyć piastę i zacisk z wersji w której były śruby 4x108 (tylko nie wiem czy w takiej wersji była wentylowana) ?

Z tyłem natomiast nie zrobisz nic i to jest problem trzeci :] A dlaczego ? A dlatego, że tył 924 to zawieszenie od garbusa a w garbach z tyłu chyba tarcz nie było wcale. Maniacy garbusa chcąc lepszych hamulców zmieniają zawieszenie na od 944 :]



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-10-2008 22:32
A pełne tarcze Zimmermana do 924 w najlepszych cenach sprzedaje o ile wiem sklep carix na ul Nowolipie w Warszawie. Jest tam jakiś procent zniżki przy powołaniu się na forum 924 - 10 czy 15%.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 05-10-2008 22:42
Qbak napisał/a:bez problemów da się zaimplementować coś od golfa 3, tylko pojawia się jeden problem rozstaw śrub 4/100, taki rozstaw jak nasze 24 ma także Audi 100, ale w tych z małymi pojemnościami i z wczesnych lat. Mają też rozstaw
4/108 i można kupić dość tanio wentylowane tarcze smiley
Wiadomo, że można założyć wszystko od 44, ale potem eksploatacja jest droooga,
dlatego ten temat chciałbym poświęcić innym rozwiązaniom.

Ford i Peugeot też mają 4/108.

-mój ojciec miał 5 audi 100 te starsze maja takie same hamulce jak 924 nie wiem jak młodsze
-944 to droga eksploatacja może i racja ale chyba taniej wyjdzie przeszczep, a jeżeli będzie o tyle taniej że zostanie kasy na 5 lat eksploatacjismiley
-ja jeżeli kiedyś będę zmieniał to chyba bym szedł w 944 lub Audi 80 ale 4x108 miały tylko słabsze wersje i nie quattro więc nie nie wiem czy warto


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 05-10-2008 23:38
co do tylnych hamulcy tarczowych to z tego co sie orientuje to garbusiarze jakos laduja tarcze bez wiekszych problemow... Wiem ze laduja cale przednie piasty z jakiegos vw/audi, jedyne co trzeba dorabiac to mocowanie zacisku przykrecane w miejscu tarcz kotwicznych. Jak gadalem z gosciem od garbusów to mi powiedzial ze przerobienie tylu na tarcze to koszt kolo 500 wiec nie az tak duzo, ale rezultatow nie znam, lecz wkrótce bede przerabialsmiley



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232

Edytowane przez wlochaty dnia 05-10-2008 23:39
7707863
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 06-10-2008 01:08
juras, co do tego co powiedział mechanik. Chyba chodziło mu o wymianę wszystkiego
od zwrotnicy. Powinno dać radę. I pewnie już bym to miał w aucie, ale problem z tymi
felgami... Oczywiście wszystko wyszłoby w praniu, ale pewnie byłoby w miare
kompatybilne.

Co do Audi, chyba we wczesnych modelach 100 był rozstaw 4/108, ale nie mogę na
100% znaleźć. I chyba można do nich kupić tarcze wentylowane. Też trzebaby
zacząć wymieniać wszystko od zwrotnicy, bo pewnie reszta nie będzie pasować.
Ale czy tu nie pojawia się znów problem napędu na przód? (jaki w Audi 100 jest?)

Dzięki za namiary na sklep. Chyba będę musiał ich trochę pomolestować.
Zobaczymy czy coś podpowiedzą smiley No i czy zniżka zadziała smiley
Te Zimmermany warte zachodu? Lepsze od ATE?

hades, taniej wyjdzie przeszczep jeżeli będę wymieniał od Audi na przykład
i wszystko od zwrotnicy kupię? Może i w 44 iść... tylko boję się tych drogich
tarcz i bym musiał felgi zmieniać... a chodzi o to, żeby narazie nie zmieniać,
a mieć wentylowane.

Znalazłem coś takiego:
AUDI -> 100 Avant (44, 44Q, C3) -> 2.3
w intercars są do tego modelu tarcze Brembo wentylowane za 117zł sztuka
Lub raczej do tych modeli, bo są na 4 otwory i na 5. Ktoś wie który model z tych
3 miał na 4 otwory tarcze?

Aha, ten model 2.3 ma 136 koni, więc przy masie setki takie hamulce powinny
spokojnie w 24 wystarczyć?

Rozumiem, że rozwiązania z fordów i peugeotów w ogóle odrzucamy?

Czas na tył.
włochaty, jak będziesz robił, to notuj i jeszcze raz notuj co i jak smiley
Dobrze by było coś takiego opatentować w 24, ale z drugiej strony takie
tarcze z tyłu z audi chybaby były lepsze choć nie wiem czy jest to
wykonalne...? smiley

Edit:
Nie wiem czy to możliwe, ale znalazłem w modelu:
AUDI -> 100 Avant (44, 44Q, C3) -> 2.2 Turbo quattro,
że można zamontować takie same Brembo za 117zł sztuka 4/108.
Może to tylko pomyłka na IC? Chyba poszukam na jakiś forach Audi...


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 06-10-2008 01:15
www.qbak.pl
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 06-10-2008 08:40
sorka, że nie przejrzałem dokładnie wątku (później to zrobię), ale pytanie mam:

włochaty: sprawdziłeś w katalogu brembo z tarczami i klockami do 924? możesz też sprawdzić z 924s? chodzi mi o wentylowane i nawiercane lub frezowane. Sam teraz kupuję i za oryginały wentylowane i nawiercane płacę ok 400usd + transport (na całe auto).


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 06-10-2008 11:44
Qbak napisał/a:
Co do Audi, chyba we wczesnych modelach 100 był rozstaw 4/108, ale nie mogę na 100% znaleźć. I chyba można do nich kupić tarcze wentylowane. Też trzeba by zacząć wymieniać wszystko od zwrotnicy, bo pewnie reszta nie będzie pasować. Ale czy tu nie pojawia się znów problem napędu na przód? (jaki w Audi 100 jest?)

jak wyżej pisałem w rodzinie mieliśmy 5 sztuk audi 100, w tych z którymi miałem do czynienia:
Audi 100 4x108 był tylko przy 4 cylindrach silnikami i diesel`ach i chyba tylko do '87, 2.0< to już pięć cylindrów, nie wykluczam że były z dużymi silnikami i rozstawem 4x108 ale się nie spotkałem a te hamulce przy 4x108 są identyczne jak w 924, audi ma przedni napęd lub 4x4 ale inna jest tylko piasta tarcza i zacisk są takie same jak 924
[b]Audi 80[b] też miało 4x108 i dużo dłużej bo aż do '94 roku ale powyżej 2.0 też miały już 5 śrub, nie wiem czy we wszystkich rocznikach i one chyba maja inne hamulce przy rozstawie 4x108 ale nie wiem czy tarcza i zacisk będą pasowały do zwrotnicy 924 i nie wiem czy zwrotnicę da się zaadoptować
tyle jeżeli idzie o przód a tył każde audi ma zupełnie inny -nie mówię że nie da się zaadoptować ale chyba wszystkie audi z 4x4 mają pięć śrub


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 06-10-2008 12:16
hades307 napisał/a:
inna jest tylko piasta tarcza i zacisk są takie same jak 924


Napiszę jeszcze raz: w 924 nie ma piast więc nie ma też szans żeby była taka sama tarcza jak w tym audi o którym piszesz.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wnetylowane hamulce w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 06-10-2008 17:20
a ja napisze ze audi zawsze mialo rozstaw 4/108 az do mocelu b5/c5
ponadto kazde audi 200 mialo rozstaw 5/112


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Strona 1 z 3 1 2 3 >