Autor |
niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 09:56 |
|
|
Hej ostatnio cos mi inaczej dziala porschawa...po zapaleniu pracuje na bardzo niskich obrotach ok 600rpm, prawie gasnie, jak sie rozgrzeje jest ok, czyli trzyma 900rpm, ew ok 1000 gdy mocniej depne. Wymienilem swiece na ngk i chyba wtedy sie zaczelo. Jak gasze to troszke czasem pokreci jeszcze. Czy to zaplon? Zbieram sie z tym ale nie mialem czasu na ustawienia, a jestem umowiony z elektrykiem na przeglad calej instalacji i porzadki w niej, dlatego tez wybralem kolejnosci: elektryk, mechanik.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 11:47 |
|
|
Hej Abelard! Do tej pory jezdzisz na tym moim drucie? niezle...
A tak do tematu - moim zdaniem na pewno to nie swiece... Ja zawsze jezdzilem na NGK i uwazam je za dobre - nigdy nie bylo z nimi problemow. bardziej po wymianie swiec obstawialbym przewody WN, ze jak zdejmowales ze swiec to moze sie pourywaly wewnatrz - tak juz mialem. Ale najbardziej przwdopodobne wydaje mi sie uszkodzenie tzw "auxilary air regulator" czyli zaworek regulujacy ilosc dodatkowego powietrza na zimnym silniku. jak sie zawiesil w pozycji zamknietej to bedzie dokladnie taki efekt. Wymontuj go (jest za przepustnicami, dochodzi do niego kabel z czarna kostka 2 pin) i przejrzyj przelot pod swiatlo - powinna byc szparka wielkosci ok 3mm. jak jej na zimnym regulatorze nie ma to skopany. Jak bedzie to podaj mu napiecie i po jakiejs minucie powinien zaczac sie zamykac bardzo powoli az nie bedzie tej szparki. Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 14:23 |
|
|
Drucik sluzyl mi przez 2 tygodnie i pewnie dzialal by jeszcze, ale elektryk u ktorego bylem zapisac sie na wizyte jak przegladal bezpieczniki to stwierdzil ze mi podlaczy zasilanie do wentylatora jakos z tych innych kostek i dziala. Za tydzien ma zrobic to juz jak w orginale.
Co do tematu to dzieki wieczorkiem zajrze do tego. Co do kabli to byc moze...to byla moja pierwsza samodzielna wymiana swiec w zyciu i chyba jeden z kabli zle zlapalem bo jakbym poczul ze wyszedl z oslony. Jednak jakby byl przerwany to chodzilby na 3, a wtedy to chyba caly czas mialby nie rowna prace. Sprawdze ten zaworek. A kable? Czy mozecie mi polecic jakies fajne i niedrogie?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-10-2006 15:46 |
|
|
No w sumie masz racje - chodzilby na 3 gary... Co do kabli to NIE polecam Ci: polskich f-my MEDBRYT - straszna lipa po 2 miesiacach umarly, NIE polecam CHAMPION - ta sama historia.
Polecam firmy BOUGICORD - kiedys takie kupilem i pomykaly ze 2-3 lata. Nie sa zrobione z wlosow pokrytych grafitem tylko w srodku jest drut nawiniety w sprezynke - solidne kable z tego co pamietam nie najtansze... Aha - dodam ze latam na gazie...
Edytowane przez michal928 dnia 21-10-2006 15:47 |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 22-10-2006 20:41 |
|
|
kable z tym nawinietym drucikiem to kable o rdzeniu ferromagnetycznym
"Na osnowie mocnej nici zapewniającej wytrzymałość mechaniczną oparty jest rdzeń ferrytowy. Zadaniem ferrytowego rdzenia jest podobnie jak w transformatorze koncentracja linii pola elektromagnetycznego oraz tłumienie zakłóceń. Właściwym przewodnikiem jest gęsto, spiralnie nawinięty, wysokiej jakości cienki drut stalowy. Ilość spiralek wynosi 50 na każdy centymetr rdzenia. Taka konstrukcja zapewnia względnie niski opór elektryczny (5.6 kilooma na metr przewodu) oraz ze względu na fakt, że przewodnikiem jest metal wyeliminowano zjawisko wzrostu oporu w czasie eksploatacji przewodów. Cały układ zachowuje się jak cewka z rdzeniem (transformator) ułożony wzdłuż przewodu. Dodatkowo okazało się, że takie połączenie ma szereg zalet dotyczących jego elastyczności. Przewód potrafi niejako dopasować się do pracy układu zapłonowego. Dzieje się tak dlatego, że dzięki konstrukcji powstał układ RLC (opór, cewka, kondensator), który dostosowuje się do systemu zapłonowego. Dodatkowo, ze względu na magazynowanie energii w rdzeniu ferrytowym czas trwania iskry wydłuża się powodując lepszy zapłon i spalanie mieszanki paliwowej."
taki przewod jest najlepszy bo w miare starzenia sie przewod dzala tak samo w przeciwienstwie do kabli o rdzeniu węglowym w ktorych nastepuje wzrostu oporu elektrycznego w trakcie ich eksploatacji a co za tym idzie oslabienie iskry.
. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 22-10-2006 22:02 |
|
|
dziekuje KRAZ - pieknie i bardzo technicznie ujales dokladnie to o co mi chodzilo. Te przewody sa na prawde dobre. Tez juz je testowales? |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 22-10-2006 22:34 |
|
|
nie, ale mam zamiar je kupic w najblizszym czasie i troche o tym czytalem- a tak na marginesie to mam takie same objawy jak ty, kiedy pale na zimnym to strasznie nierowno chodzi i woglue jest do dupy trzyma strasznie niskie obroty a jak zlapie temperature to jest ok mysle ze to-tak jak pisali wyzej-zawor dodatkowego powietrza ale napewnbo tez przewody bo jak wymienialem swiece to 1 nie moglem odkrecic i mechanik mi odkrecal i jak sciagnol fajke to rozerwal przewod i mam latany ale juz nie dlugo a i jak jade i depne gaz do dechy to w zakresie od 3 do 5 tys obrotow szarpnie mi tak ze 3 razy- tak jak by iskra uciekala tylko dziwi mnie jedna rzecz bo sprawdzalem przewody w nocy i nie widzialem iskierek probowalem tez zlapac reka za przewody i za mase i tez nic sie nie dzialo wiec moze to byc tez paliwo zobaczymy jak wymienie przewody.
. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-10-2006 09:02 |
|
|
Co do dotyknia przewodow WN gratuluje odwagi, bo to roche boli jak jest przebicie.
Co do iskry to nie zawsze jest. W dielektrykach wystepuje zjawisko "drzewienia". Skutkkiem jego jest miesza rezystancja izolacjii i ulot ktory nie musi dwac iskry. Dopiero w skrajnym przypadku jak drzewko przebije cala izolacje pojawia sie iskra. To tak w skrucie troszke teori.
Co dozaworu dodatkowego powietrza ja zrobilem tak: http://153.19.94.233/zawor_dod_pow.html
Zaleta: duza wiekszy zakres regulacji (co sczegolnie w zime sie przydaje przy -10 itp)
Wada : nie jest to oryginalne rozwiazanie.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2006 15:38 |
|
|
Problem nadal mnie nie opuszcza. Auxiliary air regulator jest raczej sprawny, na letnim silniku, tzn wychlodzonym po wyjeciu byl otwarty, tzn byla tam dziura w wymiarach 2x3mm mniej wiecej.
Zauwazylem ze w praca nie normuje sie juz tak jak kiedys i trzyma niskie obroty. Moze to glupie pytanie ale jak sprawdzic czy pracuje na wszystkich cylindrach? Czy wystarczy po zapaleniu zdejmowac po koleji kable ze swiec i zakladac spowrotem? Czy nic nie popsuje w ten sposob?
Dodatkowo zauwazylem ze jak zapala, i potrzymuje gaz noga, to jest czasami bardzo niemrawy, po kilku sekundach nagle ozywa i gaz rosnie bez zmiany polozenia nogi. Moze mam zanieczyszczony jakis element z ukladu paliwowego lub elektryka nieszczesna? Nie wiem czy dziala mi piaty wtrysk, tez nie wiem jak to sprawdzic, mam na krutko.
...a wszystko przez to ze stoi a nie jezdzi...
a i mimo iz zaplon ustawiony jest dobrze to po przekreceniu kluczyka na poz.0 zdarza sie ze jeszcze chwilke pokreci silnik...moze to wszystko ze soba jest zwiazane?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 01-12-2006 16:02 |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-12-2006 16:31 |
|
|
Co do zaworu dodatkowego powietrza. Ktos doradzal wlozyc od bmw ma wiekszy przeswit.
Zakladam ze zaworek air cos tam jest dobry
A co gasniecia.
1)jak zapalisz zimny, nie dodajac gazu czy ma dobre obroty???
2)i nie ja nie majtasz pedalem gazu sam schodzi z obrotow???
3)Czy trzyma obroty ???
4) i dopiero po dodaniu gazu zaczyna schodzic na 600 obr??
jesli 1- tak, 2 - nie 3 -tak - 4 tak. To zajrzyj do talezyka czy sie nie blokuje ten na jetroniku
jesli 1-tak 2-tak 3-nie 4- nie wyglada to na to ze warpup regulator ci pada. i nie trzyma cisnienia na zimnym silniku.
Tu trzeba zalozyc ze moze byc wiele innych przyczyn, ja w swoim mam dobity silnik i na zimnym mi nie trzyma kompresji. Palic pali ale musialem pobawic sie troche by jezdzil niezawodnie.
Co do sprawdzenia czy na ktorys gar nie pali to znam tylko metode sciagania przewodow i sprawdzania - powinien po sciagnieciu gwaltownie zmiejszyc obroty.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2006 10:30 |
|
|
By dostac sie do tego talezyka, wystarczy zdjac ta gume zabezpieczona metalowa obejma? a i praca normuje sie przy 80-90C
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-12-2006 11:58 |
|
|
dokladnie tak jak napisales i potem malymi szczypczykami lapiemy za lepek srubki co trzyma talezyk i probujemy go uniesc, powinien sie podniesc i nie haczyc nigdzie , po puszczeniu tez powinei opasc i nie haczyc.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 03-12-2006 22:58 |
|
|
Mialem podobny problem z 2.7 litra, po odpaleniu mial strasznie niskie obroty, po przegazowaniu dalej to samo, ale jak tylko przejechalem jakies 500m to wracalo do normy. Problem sam sie rozwiazal bo musialem na nowo programowac komputer w jakims zakladzie z racji tego ze silnik byl odpiety od pradu przez jakies 6miesiecy i komputer zwariowal i problem z obrotami zniknal, teraz mam problem natomiast z zapalaniem bo padl ten zakichany przekaznik dajacy poczatkowe napiecie na pompe paliwa i trzeba troszke pomielic zanim zapali ale jakos jest
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-12-2006 17:42 |
|
|
"nas bohaterow, pradem!!!" -> no wlasnie...dostalem kopa ale co tam. Kabel z 1 cylindra, tzn ten od szyby jest do wyrzucenia, jak chcialem sprawdzic czy jak zdejme ze swiecy i jednoczesnie musialem trzymac lekki gaz, czyli dotykalem linki od gazu, dostelem pradem...tak boli
Wiec to jednak kabel WN, czy ngk tez sa ok? Podejrzewam ze cena bedzie nizsza od polecanych wyzej, a i ew Beru bo chyba takie w sklepie tez maja.
..a ten talerzyk o nic nie zawadzal, bardzo plynnie dziala.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-12-2006 20:37 |
|
|
Kaczik,
W komputerach w 944 z silnikami 8v (2.5 i 2.7) nic się nie programuje. Nie ma efektu zaniku ustawień po odłączeniu aku. Naciągnęli Cię w warsztacie. Adaptacja dopiero od M44.40 czyli 944S 2.5 16v i wyżej S2, 968. Nic tam nie wariuje,
Nie ma żadnego napięcia początkowego w przekaźniku. Rozumiem, że mówisz o przekaźniku DME. Naprawdopodobniej masz spadek ciśnienia na listwie z wtryskami, czyli brak akumulacji paliwa. Stawiałbym na regulator ciśnienia paliwa lub zawór zwrotny w pompie. Podłącz manometr do listwy i sprawdź. Powinno trzymać ciśnienie ok. 2.5 bar po zgaszeniu. Max ubytek to 0,2 bara przez 30 minut.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 10-12-2006 21:00 |
|
|
no i wlasnie trzyma... Tej informacji sie sam dokopalem ale zauwazylem tez ze pompa paliwa u innych po calonocnym postoju tak bzyczy dosc glosno w kabinie i dobija. Moja nie dobija i zanim wymiele aku to moze uda sie odpalic... :/ Czy to pompa czy przekaznik wiec?
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 12-12-2006 15:26 |
|
|
z moim jest tak : zapalam i ma bardzo niskie obroty odrazu po zapaleniu daje gazu, przegazowanie pomaga ii juz jest ok(podejrzewam ze to zawor dodatkowego powietrza bo jak sie zagrzeje to ladnie chodzi
. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-12-2006 16:03 |
|
|
Czy kupowal ktos z was kable zaplonowe do 924 w Lodzi? Moze polecicie jakis sklep, lub hurtownie, bo mam problem ze znalezieniem...Prosze o pomoc.
Nie musi to byc sklep z Lodzi, podzwonilem, popytalem i nie moge niegdzie dostac! Moze byc inne miasto, byle by udalo sie dogadac co do wysylki.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 14-12-2006 11:35 |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-12-2006 11:32 |
|
|
Kaczik,
Co dobija ? Masz na myśli uzupełnie ciśnienia ? W Audi A4 to może tak, ale nie 924S/944. Nic nie dobija. Pompa w tym układzie wtryskowym NIE MA PRAWA się uruchomić w żadnych warunkach, jeśli nie pracuje zapłon, nawet wtedy jak w listwie jest 0 bar. Pompa załącza się tylko pod warunkiem, że obraca się wał (DME dostaje sygnał ze speed sensora) i pracuje w sposób ciągły - nie odłącza się jak ciśnienie jest zbyt wysokie - nie ma w tym układzie żadengo czujnika ciśnienia paliwa. Regulacją ciśnienia zajmuje się regulator mechaniczno pneumatyczny i poma nic do regulacji ciśnienia nie ma.
Jakie masz ciśnienie w listwie na wolnych obrotach ?
Jakie masz ciśnienie przy wymuszonym włączeniu pompy na zgaszonym silniku (bypass zamiast przekaźnika DME) ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: niskie obroty po zapaleniu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-06-2007 22:04 |
|
|
Jak to bywa ze mna czas leci a ja nie mam kiedy...wiec problem jeszcze jest. Dzis poczytalem servisowke i doczytalem sie sposobow sprawdzania cewki zaplonowej itp. Okazuje sie ze miedzy 1 a 15 na cewce mam zamiast 1-1,35Ohm, 3,2 Ohm! Wedlug tego co bylo napisane nalezy wymienic cewke. Czy moze byc ona przyczyna takiej pracy silnika, a raczej zaplonu jak w temacie? Wymienilem tez kopulke na inna i jest to samo. Palec jest w miare nowy, kopulka stara ale raczej w tych otworach nie zasniedziala, bynajmniej mniej niz poprzednia. Kable maja rezystancje 5.8 kOhm.
Czy to moze byc wina kopulku, czy cewki czy jeszcze czegos innego?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|