Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 20-09-2014 00:38 |
|
|
Odgrzewam temat, choć chodzi mi o jakieś semislicki do 911(996), co proponujecie
-Toyo R888
-Federale rs-r595
-federale fz-201
-michelin PS cup
-yokohamy neova ad08
Sam nie wiem co, zdania są chyba podzielone, jakieś sugestie od tych co jeździli na tych oponach?
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 20-09-2014 09:37 |
|
|
Andrzej pierwsze pytanie do czego ma sluzyc ta opona?
Jesli tylko trackdaye to ja z w.w. zdecydowanie polecam FZ-201 Soft, moim zdaniem zdecydowanie najszybszy semi i przy masie Twojego auta powinno nie byc zadnego problemu z rozgrzaniem.
Natomiast w cywilnej jezdzie jest to uciazliwa opona: glosna i gdy nie jest ciepla to bardzo kiepska na mokrym.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 20-09-2014 21:26 |
|
|
Dzięki za odpowiedż, właśnie myślałem o jakiejś oponie tylko na trackdaye, bo chyba ciężko znależć coś co sprawdzi się i na co dzień i do ścigania i na mokre. Poza tym po kilku trackdayach cywilne opony przy szybszej normalnej jeżdzie zaczynają drżeć i lekko wibrować, po prostu się niszczą, dlatego lepiej chyba pojeżdzić na semislicku na trackdayu, a potem zmienić na coś na codzień.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 20-09-2014 21:57 |
|
|
zapytaj browara czy do 996 można zakładać takie opony (tak mi się coś po głowie kołacze) |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-09-2014 01:36 |
|
|
Generalnie nikt Ci nic nie zabroni przecież, chodziło o to, że nie można dawać
slicka bo straci się gwarancję. Auto nie ma suchej miski. Semislick powinien
spokojnie dać radę. Miska w 996 jest o wiele lepiej skonstruowana jeżeli chodzi
o odpływ oleju spod smoga niż w transaxlach 924 944, a tutaj także nikt nie
obserwuje spadków ciśnienia oleju w zakrętach.
Skoro ma to być tylko na tor, to czy zamierzasz dojeżdżać na imprezy na tych
oponach czy wozić? Wiem, że w przypadku 996 to trochę dziwne pytanie (brak
miejsca), ale zapytać zawsze można. Skoro zamierzasz jeździć to musisz sobie
odpowiedzieć na pytanie jak duże ryzyko chcesz podejmować na drodze w trakcie
dojazdu. To już nie 125KM, tylko 300 i silnik w złym miejscu
Jeżeli chodzi o przyczepność ja bym ustawił opony tak (subiektywnie bardzo od
najlepszych):
- FZ201
- M PS Cup
- R888
- 595RSR
- Ad08
Ewentualnie 595RSR razem z AD08, a R888 oczywiście jest bliżej do Michelina
niż do Federali 595.
Na mokrym natomiast będzie je trudno ustawić w jakimś szeregu, bo to często
jeszcze bardziej subiektywna opinia, co auto to różne opony będą trochę inaczej
pracować. Michał928 był w Poznaniu i strasznie narzekał na niedotarte 595 na
mokrym, a bieżnik teoretycznie wygląda na dobry na wodę. Pisząc na mokrym
mam na myśli głównie dojazdy na imprezy.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-09-2014 10:49 |
|
|
R1R - sucho, mokro, tor, ulica - opona kompromisowa (z kompromisowymi osiągami )
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 21-09-2014 12:47 |
|
|
W sumie jak by się uparł to jakoś można pomieścić koła w aucie, jedno do bagażnika , dwa na tylną kanapę i jedno na fotelu pasażera, ale strasznie ograniczają przestrzeń i ruchy, lepiej było by dojezdzać na nich. A może jakaś przyczepka?
Dzięki za wskazówki, muszę nad tym jeszcze pomyśleć. może rzeczywiście jakieś kompromisowe?
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 21-09-2014 13:05 |
|
|
Ja też się zastanawiam nad semislickami i wydaje mi się, że najrozsądniejsze będą 595 RSR. Oczywiście gorsze od 888, Cupów czy 201, ale cenowo bez porównania.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-09-2014 21:58 |
|
|
Qbak napisał/a:
Miska w 996 jest o wiele lepiej skonstruowana jeżeli chodzi
o odpływ oleju spod smoga niż w transaxlach 924 944, a tutaj także nikt nie
obserwuje spadków ciśnienia oleju w zakrętach.
W 924 na zakrętach kontrolka zapala rzadko (ale mi się zdarza). Natomiast przy bardzo mocnym hamowaniu na ciepłym slicku (pełnym)u mnie zdarza się dość często (więc staram się nie hamować za ostro ). |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-09-2014 22:38 |
|
|
A ja zauważyłem w swoim 996 spadki ciśnienia oleju na długich łukach... Takie chwilowe z 5 bar do np ok. 2... Opony cywilne. Na semislicku byłoby podejrzewam kiepsko. Nie dziwne, że slick zabroniony.
W 3.4 jest chyba jeszcze gorzej.
Kilka lat temu, gdy Zloty PCP odbywały się regularnie w Poznaniu, praktycznie za każdym razem jakieś 3.4 dokonywało żywota. Te auta kiepsko znoszą upalanie na torze - podejrzewam, że wypadałoby wcześniej zająć się jakimiś modyfikacjami (ale tematu nie badałem).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 07-05-2015 22:31 |
|
|
Planuję zakup R888 225/45/16. W tej chwili mam na przodzie profil 45, na tyle 50.Czy jest jakiś powód związany z różnym profilem na osiach? Dodam ze 50 są oprócz większej średnicy trochę szersze. Nie wiem co wybrać bo 50 są sporo tańsze.
944 S |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-05-2015 00:09 |
|
|
Mirek napisał/a:
Planuję zakup R888 225/45/16. W tej chwili mam na przodzie profil 45, na tyle 50.Czy jest jakiś powód związany z różnym profilem na osiach? Dodam ze 50 są oprócz większej średnicy trochę szersze. Nie wiem co wybrać bo 50 są sporo tańsze.
To czysty przypadek
45 było świadomie (mniejsze koło - efekt "krótszej skrzyni" ), 50 zostały zakupione bo akurat takie się trafiły w dobrych pieniądzach
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 09-05-2015 00:10 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 15-04-2022 22:36 |
|
|
A postaram się powalczyć o tytuł górnika roku i odkopię temat jaki znalazłem sprzed 7 lat.
Szukam semi slicków do 924, przeczytałem cały temat, było dużo poleceń Toyo R888, niestety nie widzę jej nigdzie aktualnie w sprzedaży - znalazłem tylko R888R z lekko innym bieżnikiem niż R888, rozmiar 205/50R15.
Znalazłem też znacznie tańszą opcję: Yokohama AD08 RS, rozmiar 195/50R15, w przyzwoitej cenie (połowe taniej niż Toyo).
Czy zna ktoś może jakieś inne, godne rozważenia alternatywy?
|
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-04-2022 10:46 |
|
|
Bo tak jak napisałem "kilka lat tamu" AD08 nie jest zbytnio semislickiem. Michał928 kiedyś kupił do 986 - strasznie słabo wypadły. Już lepiej 595 RSR kup.
R888, tak już kilka lat temu przestali je produkować w tym oznaczeniu i bieżniku. Teraz jest właśnie R888R które jest teoretycznie lepsze, ale ja nie miałem okazji testować. Zresztą po tylu latach bez jazdy to pewnie za wiele nie powiem o różnicy, choć mam na aucie jeszcze R888
Podsumowując - tania alternatywa to 595 RSR, a jak chcesz poszaleć to zerknij na Yokohama AD48. Nie sprawdzałem jak z dostępnością.
Pumba pisał w innym temacie że to już 11 lat, a tutaj to prawie 14ście. Pomyśleć że to były moje początki a teraz tylko auto oglądam raz na jakiś czas w garażu nie przy domu... I pomyśleć, że niektórzy z nas tydzień temu jechali 8 godzinny wyścig w Brnie (i to z sukcesami!). Niestety nie Porsche, ale mówię Wam, emocje były nie mniejsze a przygotowania i logistyka - duuużo dłuższe niż na nasze ówczesne pojeżdżawki. A ile kompletów opon w jeden dzień zostało zużytych
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-04-2022 14:05 |
|
|
Ech, co za piękny wątek odkopany.
A ja w garażu nadal mam ze 4 komplety slicków/wetów. Tylko że już chyba śmietnik - leżą od niepamiętnych czasów...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 16-04-2022 21:56 |
|
|
Cieszę się, że obudziłem wspomnienia
Dzięki za uwagę o tej Yokohamie. Przyjrzałem sie budowie bieżnika, faktycznie ten AD08 taki w sumie bardzo ponacinany jak na semi slicka. AD48 natomiast faktycznie - czytam i ma dobre opinie. Cenowo podobne do Toyo (minimalnie taniej), ale dostępność znacznie gorsza. Co do tych Federali - cenowo jak najbardziej na tak, tylko jak przeglądam komentarze, to często powtarza się wątek ich pękania - trochę się tego obawiam. No nic, przelicze budzet i coś zdecyduję, dzięki za podpowiedzi |
|