Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-01-2020 14:30 |
|
|
Poproś o nazwę dokładną tego środka czarnego i czerwonego oraz gdzie to czerwone użył.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
mata70
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 05.01.17 |
Dodane dnia 03-01-2020 15:34 |
|
|
Jako, że u nas jeszcze nie sypali solą, a i pogoda dzisiaj była dobra to postanowiłem sprawdzić jak u mnie sytuacja wygląda w 944 S2.
I tak na rozgrzanym silniku i oleju ciśnienie według wskaźnika pomiędzy 4,5 a 5, na jałowym pomiędzy 3 a 3,5.
Przy ciepłym silniku ale olej jeszcze chyba nie osiągnął odpowiedniej temperatury ciśnienie 5, a na jałowym ponad 4.
Olej 10W40.
Edytowane przez mata70 dnia 03-01-2020 15:35 |
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 12-01-2020 17:07 |
|
|
Zacznę od tego, że udało się znaleźć ciśnienie
Przyczyną niskiego ciśnienia był zawór upustowy, postaram się opisać co nie zagrało.
Info dodatkowe:
U mnie w aucie zamontowany jest blok 82 a reszta elementów jest 86. Z wyjątkiem obudowy balansów, pompy wody, plastikowej maskownicy rozrządu oraz czujnika temperatury bloki są zamienne. Obejrzeliśmy je dokładnie i nie znaleźliśmy więcej różnic. (to nie znaczy że więcej różnic nie występuje).
Do rzeczy:
Otworzyliśmy otwór rewizyjny zaworu upustowego oleju, pokazała nam się bardzo ładna sprężynka i tłoczek, na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało na sprawne i działające. Moja chłodniczka i zawór są 86 zamontowane w bloku 82.
Postanowiliśmy znaleźć oryginalną chłodniczkę 82 i wyciągnąć z niej korek rewizyjny. Do korka chcieliśmy przyspawać coś sztywnego zamiast sprężyny aby zamknąć zawór na 100%. Taki eksperyment, wykluczający z układanki sprężynkę.
Ku naszemu zdziwieniu po odkręceniu korka 82 zobaczyliśmy że jest on o 2 cm płytszy niż korek 86!! To znaczy że oba korki wywierają inny nacisk na sprężynę. Wkręciliśmy korek 82 i ciśnienie wróciło do normy. Mierzone manometrem:
2,5-3 na biegu jałowym
4,5-5,5 na obrotach
zawór raz po wymianie oleju otworzył się przy 7 barach.
Podsumowując, jest jakaś różnica w bloku, która przy tej samej sprężynce wymaga innej głębokości korka.
Super, że udało się bez poważnych napraw, ale mieliśmy masę farta z tym że chcieliśmy zrobić ten eksperyment z innym korkiem, bo byśmy długo nie znaleźli problemu.
Podsyłam zdjęcie korków.
Informacyjnie podam modele bloków:
82- 44/01
86- 44/05
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 12-01-2020 21:45 |
|
|
Super
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
PorscheManiak1976
Użytkownik
Postów: 291
Miejscowość: Piastów
Data rejestracji: 20.02.16 |
Dodane dnia 13-01-2020 15:10 |
|
|
👍 |
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-01-2020 00:07 |
|
|
Zawory upustowe są dwa - wczesny i późny. Różnią się właśnie długością.
Sprawa znana od lat i opisywana choćby tu:
http://www.clarks-garage.com/pdf-manual/lube-02.pdf
Ale na myśli mi nie przyszło, że mogliście wymienić jeden na drugi
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: ciśnienie oleju po remoncie |
gtszudi
Użytkownik
Postów: 94
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Data rejestracji: 03.12.18 |
Dodane dnia 04-09-2020 08:35 |
|
|
ja przedwczoraj zmienilem olej w swoim 924 , bo po przejechaniu 10 km cisnienie na wolnych mniej niz 0,5 i sie lampka zapalala. zlalem olej ktory w ktorym wyczuwalnie bylo czuc paliwo , po zalaniu 10w40 motula cisnienie na wolnych 1,5 bara odrazu i podczas jazdy ladnie na 5 bar sie utrzymuje
ASS Serwis skrzyń biegów - Mechanika + Klimatyzacja 501 414 633
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11209 |
|