924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
sobek
Użytkownik



Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 11-07-2014 01:13
Ja jakieś 2-3 lata temu dobierałem się do śruby spustowej i niestety ktoś wcześniej ją ładnie zaokrąglił, po przyspawaniu śruby poszło łatwo.


czarne 924/78r
5489868
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 14-07-2014 23:30
Niestety nie miałem okazji dotrzeć do ojca po spawarkę, więc śruba skrzyni cały czas tkwi nie ruszona. "Imbus" z nakrętek i klucza niestety nie daje rady.

Za to uporałem się ze śrubą przepustnicy - pomogły polecone wykrętaki Rennsteig (4709003). Nawet nie trzeba było nawiercać - po prostu wsadziłem największy z nich w zjechane gniazdo imbusa. Ponieważ śruba była już solidnie ostukana (wkrętakiem udarowym) i spryskana WD40 - poddała się po kilkunastu sekundach. Dłużej zajęło mi usunięcie wykrętaka ze śruby, niż wykręcenie samej śruby.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 16-07-2014 10:03
Żeby nie było - nieumiejętnie użytkowane wykrętaki Rennsteig pękną jak każde inne. Polecam także jeszcze ich wersję wbijaną - oprócz standardowego zastosowania pełnią jednocześnie rolę punktaków.

P.S. Bardzo przydatne do podobnych operacji są uchwyty do gwintowników z grzechotką - takie jak w załączniku. Występują w różnych zakresach pracy więc przed zakupami warto upewnić się czy akurat w takim jaki jest potrzebny.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-07-2014 19:12
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 16-07-2014 22:05
Niestety tzw. "klucz pilatusa" u mnie nie zadziałał :/ Na trzy próby za każdym razem spawy puszczały. Mam dwie teorie:
1) śruba jest solidnie zapieczona
2) dupa ze mnie nie spawacz

- zważywszy na fakt, że pierwszy raz trzymałem spawarkę w ręku, stawiam na opcję numer dwa smiley Jutro kolejne podejście.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-07-2014 23:04
Oczyść dobrze powierzchnie które chcesz spawać. Spaw jest zwykle mocniejszy
niż materiał obok, więc możliwe że się źle pospawało. (napisał ten który w życiu
nie spawał, tylko się naoglądał i nasłuchał smiley smiley )


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 17-07-2014 22:12
Problemem chyba, oprócz niewątpliwie mojego całkowitego braku talentu do spawania, jest rodzaj elektrody - rutylowe. Podobno spaw nimi wykonany nie jest super-hiper odporny na "wykręcanie", a śruba siedziała solidnie.

Dziś jednak skapitulowała. Kupiłem odpowiedni imbus, skróciłem go trochę, po czym po użyci kilku litrów środka penetrującego, podgrzaniu, ostukaniu i innych czarach, imbus o ramieniu 30cm przedłużkę odkręcił śrubę.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Strona 2 z 2 < 1 2