Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 23:12 |
|
|
1. No to w w czym problem skoro "nie był opcjonalny" ?
2. No cóż - jest wiele dróg do celu i każy wybiera jaką tam chce. Ja preferuję zaglądanie w schematy a nie auta obcych ludzi.
3. Oświeć mnie - z chęcią się dowiem po co.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 23:20 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 00:01 |
|
|
Rozumiem, że te pytania są na poważnie zadane.
Ad1. Nie rozumiem pytania. Piszę po prostu, że nie był opcjonalny jak to zasugerował
Mammoth, żeby ktoś kiedyś nie trafił do tego wątki i nie przeczytał że była to opcja.
Ad2. Nie widzę nic złego w zaglądanie w auta obcych ludzi. W muzeach też są auta
obcych ludzi i jakoś nikt się nie krępuje. Jak podejdziesz i porozmawiasz z właścicielem
to już nie będzie "obcym"
Ad3. Chciałem tym wpisem sprowokować Cię do myślenia na temat: "Skoro od początku
produkcji jest moduł zapłonu, to czemu bez przerywacza i kondensatora na aparacie
auto nie odpali".
EOT
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 00:08 |
|
|
1. No przecież wiem
2. Ja też nie widzę, ale wolę jednak w ten określony a nie inny sposób. O gustach się podobno nie dyskutuje.
3. Chciałem sprowokować Cię tylko do napisania tych cennych informacji "dla potomnych", bo mądrego to i przyjemnie posłuchać. Może odnajdą ten temat i będą ciekawi "czemu". Skoro się nie udało - trudno.
Amen.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-06-2014 00:12 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 17-06-2014 14:58 |
|
|
Panowie, przy pomocy schematów z innych modeli doszedłem do czegoś takiego.. i tutaj już rozkładam ręce.. cały problem wynika z tego, że poprzedni właściciel zjarał pewną część kabli.. mianowicie zaraz przy akumulatorze jest kostka i z niej wychodzi fragment ok 40cm do rozrusznika i akumulatora - nie posiadam jej, podłączane było na krótko.. w skrzynce bezpieczników wszystko jest ok, cały problem tkwi w tej kostce, której za nic nie potrafie prawidłowo podłączyć "bo zawsze coś" Poradzi ktoś?
http://wrzucaj.net/image/JLR - drugiej strony tej kostki nie ma, odpieta, wpinalem tylko kable na krotko do rozrusznika.
cała instalacja u mnie wyglada tak. Potrzebuje rowiązania tej kostki. Ciężki temat..
http://wrzucaj.net/image/JLo |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 17:25 |
|
|
Potrójną kostkę z foty na schemacie tworzą zaznaczone elementy.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 17-06-2014 20:32 |
|
|
Tak też myslałem.. poza małym ale.. albo moduł robi różnice.. ale jak podepne ten czarno żółty do wzbudzenia "-" na alternatorze to efekt taki, ze grzeje sie opornik (no bo wkoncu robi sie zwarcie 12v+ na cewce z masa rozrusznika) i aut ogaśnie po sekundzie) chyba ten kabel zostanie wisieć w powietrzu bo wsumie jest ok.. przy rozruchu prąd ok 12v jest.. podczas pracy spada do 8v więc tak jak schematy mówią. Chyba, że jakis geniusz jest na sali i cos wymyśli Tak czy inaczej jakieś czteropaki będe musiał zakupić... |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 21:01 |
|
|
Pewnie dlatego tak opornie idzie temat - bo na sucho
Aparat zapłonowy Masz z mechanicznym przerywaczem ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-06-2014 22:21 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 17-06-2014 23:01 |
|
|
Tak, klasyka na platynkach i młoteczku Jedynym problem jest podłaczenie tego kabla, wg schematu idzie on do rozrusznika.. ale to troche ogólne i nijak nie pasuje.. pod tym "-" na rozruszniku zwarcie robi i gasi motor po sekundzie grzejąc opornik. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 23:28 |
|
|
Eee ... jaki minus ? Popatrz na schemat - żółto-czarny przewód Masz przecież podłączyć (z potrójnej kostki) do plusowego terminala "16" na elektromagnesie rozrusznika. Teraz zwarcie = prawidłowa reakcja.
Brakujący rezystor wstępny jeden z dwóch brakujących) można zastąpić przewodem oporowym o zalecanej na schemacie wartości.
P.S. Terminal "16" to stare oznaczenie terminala 15a.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-06-2014 00:14 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 18-06-2014 08:40 |
|
|
Kurde.. Będe musiał zejść pod auto i to zbadać czy sa te styki podpisane łopatologicznie jak na cewce.. nawet na schemacie powyższym ostatnim wzbudzenie plusowe jest oznaczone kablem(T2) ze skrzynki bezpiecznikowej o przekroju 4.0.. i nawet kolor by sie zgadzal
aktualnie kabel czarno żółty w tej kostce jest nie podpięty i jest ok. Efekty podpięcia go do wzbudzenia elektromagnesu + śa takie, że silnik nie równo pracuje, elektromagnes zabiera prąd podczas pracy, po odpięciu natychmiast wchodzi na równe obroty. Po podpięciu pod - gaśnie po sekundzie. Po podpieciu do wbudzenia alternatora grzeje sie opornik. Napięcia sa takie jak pisałem wyżej przy rozruchu także, albo ktoś sie rypnął przy schemacie albo coś.. jest nie tak Zostawiam podpięcie tak jak jest i rozbieram fure na części pierwsze i bede na bierząco wrzucal jakieś foty z prac
Edytowane przez Adam_k26 dnia 18-06-2014 09:21 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-06-2014 22:22 |
|
|
Schemat odnosi się do takiego elektromagnesu jak w załączniku.
1 = "+" z aku (zasilanie)
2 = D (uzwojenie wzbudzenia)
3 = 16 (w "nowszych" 15a)
4 = 50
3 i 4 nie są ze sobą połączone jak współcześnie.
Pod "2" nie podpinasz absolutnie nic dodatkowego. Masa (minus) to przecież obudowa.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-06-2014 22:34 |
|