Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-08-2014 13:20 |
|
|
Niestety ich montaż musi być już na sucho, więc odtłuść potem gniazda wtrysków i same wtryski z tego płynu bo inaczej wystrzelą one jak korki od szampana. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 09-08-2014 14:53 |
|
|
Madmax a napisz coś więcej o tym "strzelaniu". Ostatnio widziałem auto w którym dwa wtryski zrywajac gwint wystrzeliły, przebijajac pokrywe silnika i gnac rurki. W głowę zachodzilem dlaczego tak się stało.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-08-2014 16:19 |
|
|
Jak mniemam K-jet (?) był w oryginalnyn stanie - bez przeróbek, patentów i ulepszeń ?
Prawdę mówiąc nie wiem jaka była rzeczywista przyczyna takiego zachowania.
Teoretyzując:
1. Z powodu niesprawności własnej widocznie te wtryskiwacze się nie otworzyły lub były/zostały zapchane więc zachowały się jak korek i zniszczeniu uległ gwint
2. Kiepski stan uszczelniaczy wtrysków, w połączeniu z ciśnieniem kompresji panującym w cylindrze = wystrzał.
Widocznie te dwa zdarzenia wystąpiły jednocześnie i efekt jak w opisie.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-08-2014 16:52 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 10-08-2014 16:28 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Jak mniemam K-jet (?)(...)
2. Kiepski stan uszczelniaczy wtrysków, w połączeniu z ciśnieniem kompresji panującym w cylindrze = wystrzał.
.
madmax, a od kiedy to na wtrysk w k-jecie działa ciśnenie z cylindra? Przecież wtryski są mocowane w kolektorze sąącym, przed zaworem i nie ma tam żadnego cisnienia poza podciśnieniem, dlatego sa mocowane tylko na wcisk, poza tym zawsze montowałem wtryski "na mokro" stosując np wazeline techniczna zeby uszczelniacz sie dobrze ułozył.
Tak wiec wystrzał wtrysku w silniku z k-jetem może (jeżeli w ogóle moze) nastąpić tylko w przypadku gwaltowanego wzrostu ciśnienia w kolektorze ssącym czyli np strzał w kolektor np przy bardzo ubogiej mieszance, złym zapłonie, albo instalacji LPG.
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-08-2014 22:17 |
|
|
1.Z mojej strony mowa była akurat akurat o fabrycznym 924 - więc wtryski montowane są zdaje się od zawsze w głowicy i podają paliwo bezpośrednio do cylindra. Wazelina i inne takie więc raczej nie wskazane, ale jak kto tam woli - spierał się nie będę .
2. Wystrzał - ewentualność z powodów jakie Wymnieniłeć - jak najbardziej możliwy. Efekt z wtryskami jak w 924 - chyba będzie oczywisty.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-08-2014 22:57 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-08-2014 00:10 |
|
|
DFI Porsche wprowadziło w swoich silnikach jakieś 30 lat po premierze 924, także
zróbcie tak jak opisał to Marchewa. Oczywistą pomyłką jest tylko to, że napisał
o kolektorze ssącym a nie o głowicy. Oczywista pomyłka z innymi silnikami Porsche
w transaxlach (i nie tylko zresztą) gdzie wtryski montowane są właśnie w kolektorze
ssącym.
mojojojo13, jak wyjmiecie ten wtrysk to dajcie nowy o-ring a nie podkładkę, bo
tam jest właśnie o-ring który osadza się w teflonowej izolacji - może to nazywasz
podkładką? Jakbyś miał problem z dostaniem tego elementu to daj znać na PW
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-08-2014 01:14 |
|
|
Rzeczywiście - wieeelki rarytas:
Pierścień uszczelniający wtryskiwacza - 034 133 557 E (VW Karmann-Ghia).
Nr zamienników:
101403 - TOPRAN
573043 - ELRING
063 133 557
AUDI 100 C2 (1976 - 1982)
AUDI 200 43 (1980 - 1983)
AUDI 80 B4 (1990 - 2000)
AUDI A6 C4 (1995 - 1997)
AUDI QUATTRO COUPE 85 (1980 - 1991)
SEAT TOLEDO I 1L (1992 - 1999)
VOLKSWAGEN SCIROCCO (1974 - 1981)
lub do kupienia bezpośrednio tutaj:
http://www.transaxle.pl/pl/c/uklad-paliwowy/37
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-08-2014 01:25 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 11-08-2014 07:28 |
|
|
madmax332 napisał/a:
(...) i podają paliwo bezpośrednio do cylindra (...)
nieprawda, wtryskiwacz podaje paliwo przed zaworem, do kanału dolotowego. pierwsze silniki z bezposrednim wtryskiem benzyny wypusciło mitsubishi tzw GDI, około 1996r potem długo nikt nie sięgał po to rozwiaznie ale pojawiło sie na nowo w szerszym zastosowaniu około pare lat temu np silniki TSI/TFSi VAG.
napisałem że wtrsyki są montowane do kolektora majac na myśli ogół silników zasilanych k-jetem, na dobra sprawę kanały w głowicy można potraktować jako część kolektora dolotowego. Dlatego tez w 924 ani żadnym porsche za lat 80- tych wtryski nie wystrzelą a juz na pewno nie od cisnienia w cylindrze.
Madmax, juz sam sposób zamocowania wtrysku w 924 powinien dać do myślenia i wskazuje że nie ma tam ciśnienia, popatrz jak zamocowane są wtryski choćby w silnikach diesla (wiem że tam ciśnienia sprężania są wieksze (choć w nowych dieslach wcale nie takie duze) ale jednak.
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 11-08-2014 07:37 |
|
|
Tak dla rozwiania wątpliwości
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-08-2014 12:37 |
|
|
1. No OK - już je rozwiałeś. Ale w kolektorze też na pewno ich tam nie ma.
2. Guzik prawda - DFI (lub jak kto woli GDi) w samochodach pochodzi z samolotów. Po raz pierwszy zastosowany praktycznie w 1902 roku. Ciągle w nich rozwijany i stosowany nawet w czasie II wojny światowej i po wojnie. Poraz pierwszy w aucie zastosował go Jonas Hesselman w 1925 roku. Komercyjnie na szerszą skalę zastosowany w 1952 roku - był to Goliath GP700 E (E - Einspritzung ) w oparciu o system marki BOSCH pochodzący z wcześniejszych projektów lotniczych Mercedesa. Wkrótce potem (1955) pojawił się w Mercedesie 300 SL (Gullwing).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-08-2014 13:42 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-08-2014 22:29 |
|
|
Marchewa, bardzo ładna grafika silnika 931 Zapisuje na dysku
Madmax, napisałem, że chodzi mi o Porsche przecież. Jeżeli chodzi o linki które
podałeś, to zgadza się oczywiście. Ja miałem natomiast na myśli 063 133 555,
czyli izolator wtrysku. I oczywiście też wiem, że można kupić, pytanie tylko
w jakiej cenie Są na allegro, tylko drogo.
Mojojojo13, jak postępy z przywracaniem 924 do żywych?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-08-2014 16:40 |
|
|
1. Rysunek zaczerpnięty stąd: http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/04_Turbo.htm
2. Nie widzę problemu (szybka wskazówka nr 2) - uchwyt zaworu wtryskowego (063 133 555)
zamiennik:
107315 - TOPRAN
AUDI 100 C2 (1976 - 1982)
AUDI 80 B2 (1978 - 1988)
VOLKSWAGEN GOLF I (1975 - 1987)
VOLKSWAGEN JETTA I (1979 - 1983)
VOLKSWAGEN PASSAT B2 (1981 - 1988)
Po wklepaniu numerów zamienników - wyniki pierwsze z brzegu:
A. Uchwyt
http://www.noweczesci.pl/uchwyt-zaworu-wtryskowego-topran,c,0-301-107315-362052/
B. O-Ring
http://www.noweczesci.pl/pierscien-uszczelniajacy-wtryskiwacza-topran,c,0-301-101403-14089/
Na Allegro drogo bo "to do Porsche przecież" a to zwykła masówa Volkswagen/Audi .
[/quote] wtryski nie wystrzelą a juz na pewno nie od cisnienia w cylindrze. [/quote]
Czyżby ? A gdzie Twoim zdaniem ma początek niekontrolowane spalanie mieszaniki (wystrzału) ? W cylindrze właśnie. Wybucha tam sprężona mieszanka paliwowo-powietrzna i efekt jest oczywisty - ciśnieniez z wybuchu i sprężania idzie w dolot i wtryskiwacze zamieniają się w małe pociski. Robi się "bum" pod ciśnieniem z cylindra(ów). Nie ma więc znaczenia czy wtrysk jest bezpośredni, przed zaworem czy w kolektorze dolotowym.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-08-2014 21:57 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 17-08-2014 20:44 |
|
|
Mad - dzięki raz jeszcze. Przy okazji ustawienia rozrządu zmieniłem pasek (choć był dobry), zrobiłem ustawienie luzów zaworowych. Zmieniłem płyny eksploatacyjne. Silnik przez ok 9 tyś km wziął śladowe ilości oleju, z max na 3/4 na bagnecie. Ponadto po ustawieniu luzów zaworowych silniczek pracuje równiutko i cicho, a także na chwile obecną zmniejszyły się objawy ciężkiego palenia na ciepłym (po postoju). Palił za 3 razem a teraz za 1 lub drugim i nie trzeba go długo kręcić. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 17-08-2014 21:02 |
|
|
Też się przyłącze do podziękowań Panom Marchewie i Madmax - oświeciło mnie .
Mojojo - a jak żeś ustawiał te luzy zaworowe
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 17-08-2014 21:56 |
|
|
madmax332 napisał/a:
(..)
wtryski nie wystrzelą a juz na pewno nie od cisnienia w cylindrze. [/quote]
Czyżby ? A gdzie Twoim zdaniem ma początek niekontrolowane spalanie mieszaniki (wystrzału) ? W cylindrze właśnie. Wybucha tam sprężona mieszanka paliwowo-powietrzna i efekt jest oczywisty - ciśnieniez z wybuchu i sprężania idzie w dolot i wtryskiwacze zamieniają się w małe pociski. Robi się "bum" pod ciśnieniem z cylindra(ów). Nie ma więc znaczenia czy wtrysk jest bezpośredni, przed zaworem czy w kolektorze dolotowym.[/quote]
Madmax, a ty te rewelacje znasz z autopsji czy z jakiegoś wzoru wyliczyłeś? Bo ja troche lat w warsztacie przesiadziałem, robiłem wozy z k-jetem i widziałem nawet latajace ramie przepływomierza razem z wicherklapą, które to zaczęlo latać w wyniku "niekontorlowanego" spalania, ale wtrysków latających nie widziałem nigdy.
Możesz sie na mnie śmiertelnie obrazić, ale czytając twoje posty widzę ze masz ogromną wiedzę toeretyczną, haynes'a i pet-y masz w paluszku, ale śrubokręta to ty w ręce chyba za często nie trzymałeś. I w sumie nie ma w tym nic złego nawet to że pozując na eksperta opowiadasz ludziom banialuki o bezpośrednim wtrysku w 924 nie jest przestępstwem, ale fakt że dalej udowadniasz swoje racje mimo ze już "cała prawda" wyszła na jaw jest moim zdaniem bez sensu. Nikt z nas nie jest alfą i omegą każdy czasem się myli, tylko trzeba po prostu umieć sie do tego przyznać.
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-08-2014 10:06 |
|
|
A to co tym razem - psychologia przez internet ? Jak widać "klient zadowolony" i wszystko działa jak trzeba - więc w czym problem ? Jeśli będę miał natomiast kiedykolwiek potrzebę przyznawać się do czegokolwiek - udam się z tym do stosownego specjalisty i zrobię to w zaciszu jego gabinetu, a nie na publicznym forum.
To że czegoś nie widziałeś nie oznacza że tego nie ma. Zapytanie odnośnie "latających wtrysków" kieruj do kolegi @rolo. Jak wynika z jego posta podobno widział - więc wynika z tego, że widocznie za mało jeszcze "posiedziałeś w warsztacie". Niemniej jednak cieszę się że mam do czynienia na forum z wybitnym specjalistą od mechaniki i długoletnim praktykiem d/s śrubokręta. Chylę czoła przed wybitnym umysłem.
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-08-2014 10:47 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Też się przyłącze do podziękowań Panom Marchewie i Madmax - oświeciło mnie .
Mojojo - a jak żeś ustawiał te luzy zaworowe
Luzy zaworów w 924 reguluje się za pomocą śrubki imbusowej znajdującej się w szklance. Z jednej strony jest ona płaska (na tej powierzchni opiera się trzonek zaworu). W związku z tym należy wykonać jeden jej pełny obrót (360 stopni), co odpowiada wartości 0,05 mm. Według fabrycznych danych na zimnym silniku luzy powinny wynosić:
zawór ssacy - 0.10mm
zawór wydechowy - 0.40mm
Do tej operacji nie ma potrzeby demontażu wałka. Regulację luzów należy przeprowadzić zgodne z kolejnością zapłonu.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-08-2014 11:24 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 18-08-2014 11:18 |
|
|
madmax332 napisał/a:
. Chylę czoła przed wybitnym umysłem.
Wyrazy uznania z ust wielkiego specjalisty od wtrysków bezpośrednich w 924, oraz wysokich ciśnień w układach dolotowych silników wolnossących są dla mnie nad wyraz ważne i będą stanowić ważny punkt mojej kariery operatora śrubokręta. Z niecierpliwością czekam na kolejne nowinki techniczne ze świata porsche i silników spalinowych.
pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-08-2014 11:30 |
|
|
Jak mówi przysłowie - mądrego to i przyjemnie posłuchać . Zatem zaszczyt to dla mnie amatora-teoretyka wielki słysząc takie słowa uznania ze strony Wielkiego Praktyka Mechanika.
Również pozdrawiam. Amen. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 18-08-2014 11:38 |
|
|
Z całym szacunkiem Marchewa dla Twojej wiedzy praktycznej i teoretycznej nie rozumiem zacietrzewienia Twojego .
Sądzę iż zarówno dobrym teoretykom i dobrym praktykom należy się szacunek . Te dwie nacje powinny unikać swarów i sporów wzajemnych .
Praktyk często nie istnieje bez teoretyka tak samo jak teoretyk bez praktyka .
Mad - bardzo mi teoretyczne pomógł podsyłając kilka ciekawych materiałów które mogłem wykorzystać praktycznie .
Marchewa - teoretyk i praktyk się wzajemnie uzupełniają tworząc często dobry duet .
Nie widzę sensu swarów pomiędzy nimi nawet rzekłbym Ojcze Chrzestny że to nie smaczne
Panowie mam pytanie w 924 turbo jest czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym - dochodzi do niego jeden przewód .
W jaki sposób ten czujnik wpływa na ciśnienie sterujące w głowicy K-jeta ?
Gdzie idzie kabel od niego ?
Ile kosztuje taki nowy czujnik ?
Czy da się zreperować stary ?
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 18-08-2014 11:42 |
|